Integracja sensoryczna- diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
Integracja sensoryczna- diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych I lub II stopnia posiadających przygotowanie pedagogiczne następujących kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, logopedia, neurologopedia, rehabilitacja/fizjoterapia.
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi270
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie umiejętności i wiedzy z zakresu podstaw neuroanatomii, psychologii klinicznej, neurologii dziecięcej oraz teorii i praktyki integracji sensorycznej. Przygotowanie teoretyczne oraz nabycie umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej.Studia prowadzone we współpracy i pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej (PSTIS SI) w Warszawie nadające uprawnienia do posługiwania się baterią Polskich Standaryzowanych Testów Integracji
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna elementarną terminologię używaną w metodzie integracji sensorycznej oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnychdyscyplin naukowych | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z nią dyscyplin (psychologii, pedagogiki,medycyny i nauk o zdrowiu) osób z zaburzeniami SI zorientowaną na zastosowania praktyczne | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę na temat wychowania, kształcenia, opieki i rehabilitacji osób z zaburzeniami SI, ich filozoficznych,etniczno-kulturowych, biologicznych, psychologicznych i metodycznych podstaw w powiązaniu z pedagogiką osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym jak i psychologicznym orazspołecznym, posiada wiedzę o niepełnosprawnościach i patologiach rozwoju człowieka, funkcjonowaniu osoby z zaburzeniami SI w różnych okresach życia, zna etiologię zaburzeń przetwarzania bodźców sensorycznych i ich związku z symptomatologią | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma elementarną wiedzę dotyczącą funkcji systemu kultury i mediów oraz procesów komunikowania interpersonalnego ispołecznego, w tym działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń w powiązaniu z pedagogiką osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna współczesne teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, opieki, rehabilitacji, wsparcia społecznego; rozumieróżnorodne uwarunkowania tych procesów w powiązaniu z pedagogiką osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę o głównych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzącychukierunkowaną na zastosowanie praktyczne w obszarach powiązanych metodą integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań diagnostycznych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób zzaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji integracyjnej oraz edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniamiSI; celach, podstawach prawnych organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, rehabilitacyjnych, pomocowych oraz posiada podstawową wiedzę o metodach diagnozowania potrzeb i oceny jakości usług instytucji związanych z metodą integracji sensorycznej osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, kulturowej, rehabilitacyjnej i pomocowej osób zzaburzeniami SI oraz o specyfice funkcjonowania osób z zaburzeniami SI w różnych fazach życia. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna specyfikę funkcjonowania osób z zaburzeniami SI w różnych fazach życia. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych wróżnych obszarach działalności pedagogicznej (edukacyjnej, diagnostycznej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej) w szkołach i oddziałach specjalnych, integracyjnych, placówkach opiekuńczych i rehabilitacyjnych dla osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych,rehabilitacyjnych, które zajmują się osobami z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma elementarna wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę na temat zasad i norm etycznych związanych z zawodem terapeuty osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz rozwijać swoje umiejętności profesjonalne związane z metodąintegracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z niądyscyplin (psychologii, pedagogiki, medycyny, antropologii) w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu metody integracji sensorycznej osób z zaburzeniami SI, diagnozować,analizować i prognozować sytuacje edukacyjne, diagnostyczne, wychowawcze, opiekuńcze i rehabilitacyjne, także w celu oceny jakości usług i prognozowania sytuacji edukacyjnych, diagnostycznych, wychowawczych, opiekuńczych i rehabilitacyjnych i dobierać strategie realizowania działań praktycznych. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada umiejętności niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, rehabilitacyjnychzadań szkoły ogólnodostępnej, ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi, specjalnej (oddziału specjalnego), integracyjnej, placówek opieki i rehabilitacji, potrafi samodzielnie przygotować i dostosować program terapii do potrzeb i możliwości osób z zaburzeniami SI w różnych fazach życia. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków imetod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów; potrafi ocenić przydatność dobranych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z podejmowaną działalnością pedagogiczną w zakresie metody integracji sensorycznej osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada elementarne umiejętności diagnostyczne i badawcze pozwalające na rozpoznawanie sytuacji edukacyjnych,diagnostycznych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych i pomocowych osób z zaburzeniami SI w różnych fazach życia oraz na opracowanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnieńpedagogicznych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki specjalnej jak i innych dyscyplin powiązanych ze studiowaną specjalnością. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk,będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty, konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej, potrafi porozumiewać się z osobami z zaburzeniami SI w różnych sytuacjach edukacyjnych, diagnostycznych, rehabilitacyjnych i pomocowych rodzicami i specjalistami w zakresie pedagogiki specjalnej, jak i z innymi specjalistami zajmującymi się osobami z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferamidziałalności pedagogicznej związanych z metodą integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowaniadziałań pedagogicznych (dydaktycznych, diagnostycznych, wychowawczych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych, pomocowych oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej oraz w innych formach edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi kierować procesami kształcenia, wychowania, opieki, rehabilitacji, wsparcia społecznego, posiada umiejętność pracy zgrupą (zespołem wychowawczym, klasowym, terapeutycznym) w zakresie metody integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi analizować pracę nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, diagnostycznych, opiekuńczych,rehabilitacyjnych, pomocowych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi pracować z osobami z zaburzeniami SI w różnym wieku, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treścidziałalności edukacyjnej, diagnostycznej, rehabilitacyjnej, pomocowej do ich potrzeb i możliwości oraz do zmian zachodzących w świecie i nauce. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne,przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych związanych z metodą integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętnościorganizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych związanych z metodą integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Zgodnie z Regulaminem Studiów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAkademia Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie odpowiada za jakość kształcenia.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoAkademia Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
- Podstawy pedagogiki specjalnej - wykład 5 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 2
- Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej i psychopatologii - wykład 5 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 2
- Neroanatomia- budowa i funkcje układu nerwowego- wykład 5 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Neurologia dziecięca-wykład 5 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 roku życia- wykład 5 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Rozwój ruchowy i psychoruchowy dziecka do 6 roku życia - wykład 5 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Budowa i funkcjonowanie zmysłów; dotyku, wzroku, słuchu, smaku oraz układu przedsionkowo-proprioceptywnego, dotyku, wzroku, słuchu, smaku- wykład 10 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 4
- Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego wykład 5 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 2
- Podstawowe założenia diagnozy SI -wykład 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Psychologiczne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi wykład 5 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 2
- Podstawowe regulacje prawne w edukacji dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców sensorycznych wykład 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Arkusz obserwacji klinicznej i kwestionariusze rozwoju sensomotorycznego (technika badania, ocena, wykorzystywanie wyników badań w diagnozie zaburzeń integracji sensorycznej). wykład 0 godz., ćwiczenia 15 godz., liczba punktów ECTS 1
- Diagnoza i terapia SI dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi: spektrum autyzmu, dyspraksja, zespół Downa, kruchy chromoson X i inne zespołu genetyczne, niepełnosprawność intelektualna, mpd, FAS, ADHD, dyslekcja, dysgrafia, dzieci niewidome, zaburzenia integracji słuchowej - wykład 0 godz., ćwiczenia 55 godz., liczba punktów ECTS 5
- Zastosowanie metody integracji sensorycznej w terapii logopedycznej. wykład 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Zastosowanie metody integracji sensorycznej w terapii ręki. wykład 0 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Wspomaganie procesów sensorycznych (dieta sensoryczna) wykład 0 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Gry i zabawy wspomagające rozwój psychomotoryczny dzieci z zaburzeniami SI wykład 0 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 1
- Budowa programów terapii i technik terapeutycznych w zaburzeniach SI wykład 0 godz., ćwiczenia 5 godz., liczba punktów ECTS 2
- Odruchy wczesnoniemowlęce wykład 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Wczesne rozpoznawanie i terapia obronności dotykowej wykład 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Stymulacja sensomotoryczna niemowląt z grupy ryzyka wykład 0 godz., ćwiczenia 10 godz., liczba punktów ECTS 1
- Praktyka - ćwiczenia 120 godz., liczba punktów ECTS 6
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 34 Budowa i funkcje układu nerwowego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 34 Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 roku życia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 34 Diagnoza i terapia SI dzieci z zaburzeniami rozwojowymi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 34 Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców sensorycznych (zaburzenia modulacji, zaburzenia słuchowe na bazie sensorycznej, zaburzenia różnicowania) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 34 Diagnoza i terapia SI dzieci z zaburzeniami rozwojowymi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 34 Diagnoza i terapia SI dzieci z zaburzeniami rozwojowymi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 05:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 34 Obserwacja kliniczna (technika badania, ocena, analiza wyników) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 34 Planowanie pracy terapeutycznej (pisanie raportów, budowa programów terapii, sala SI) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 34 Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej i psychopatologii | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 34 Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej i psychopatologii | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 34 Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej i psychopatologii | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 34 Odruchy wczesnoniemowlęce | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 34 Odruchy wczesnoniemowlęce. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 34 Stymulacja sensomotoryczna niemowląt z grupy ryzyka. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 34 Stymulacja sensomotoryczna niemowląt z grupy ryzyka. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 05:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 34 zaburzeniami rozwojowymi | Prowadzący Joanna Agapow | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 34 Wczesne rozpoznawanie i terapia obronności dotykowej. | Prowadzący Joanna Agapow | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 34 Zastosowanie metody integracji sensorycznej w terapii ręki. | Prowadzący Joanna Agapow | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 34 Zastosowanie metody integracji sensorycznej w terapii logopedycznej. | Prowadzący Joanna Agapow | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 34 Wczesne rozpoznawanie i terapia obronności dotykowej. | Prowadzący Joanna Agapow | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 34 Podstawowe założenia diagnozy SI. | Prowadzący Joanna Agapow | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 34 Podstawy pedagogiki specjalnej | Prowadzący Joanna Agapow | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 34 Wspomaganie procesów sensorycznych (dieta sensoryczna) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 34 Psychologiczne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 34 Rozwój ruchowy i psychoruchowy dziecka do 6 roku życia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 34 Podstawy pedagogiki specjalnej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 34 Diagnoza i terpia SI dzieci z zaburzeniami rozwojowymi: autyzm | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 34 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej - wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 34 Psychologiczne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 34 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej - wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 34 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej - wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 34 Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego - Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 34 Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego - Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 34 Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego - Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 24,44 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 24,44 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Agapow
mgr pedagogiki specjalnej, terapeuta i nauczyciel SI, diagnosta ADOS-2 i ADI-R.
Wieloletnie doświadczenie zdobywała w różnorodnych placówkach oświatowych, w szkołach i przedszkolach specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych. Od kilkunastu lat pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej prowadząc diagnozę i terapię dzieci ze spektrum autyzmu oraz jest wykładowcą na Akademii Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie. Wykształcenie kierunkowe wzbogacała studiami podyplomowymi oraz licznymi kursami i szkoleniami. Brała udział w walidacji testu PEP-3-PL. Urodzona optymistka.
Katarzyna Zawada
mgr fizjoterapii, terapeutka integracji sensorycznej, instruktorka,
fizjoterapeutka z wieloletnim stażem pracy w środowisku medycznym. Certyfikowany specjalista w dziedzinie fizjoterapii metodą Vojty, Bobath, PNF, Mc Kenzie, terapii manualnej wg dr Ackermanna i B.Zukunft Huber, Kinetic Control oraz terapii w kombinezonach Dunag. Terapeuta integracji sensorycznej, członek PSTIS. Na co dzień pracuje w Centrum Zaawansowanej Fizjoterapii Tactum Sanitas w Kielcach oraz Niepublicznym Przedszkolu „Zygzak” w Kielcach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują materiały dydaktyczne w trakcie studiów podyplomowych podczas zajęć (autorskie opracowania, akty prawne, konspekty, prezentacje itp.).
Wykładowcy danego przedmiotu opracowują materiały dydaktyczne w różnych formach, dostosowując je do potrzeb uczestników oraz specyfiki omawianego tematu.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych może zostać każda osoba z wykształceniem wyższym – ukończonymi studiami I lub II stopnia (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim).
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych planem studiów oraz uzyskanie wyniku pozytywnego z egzaminu końcowego.
UWAGA: W przypadku, gdy nie zbierze się odpowiednia ilość osób, Wykonawca zastrzega sobie prawo do odwołania studiów.
Informacje dodatkowe
Bloki tematyczne będą prowadzone przez nauczycieli-instruktorów PSTIS, organizacji posiadającej ponad 20-letnie doświadczenie w szkoleniu terapeutów integracji sensorycznej oraz wykładowców ANS TWP i terapeutów SI.
Osoby prowadzące usługę rozwojową posiadają doświadczenie zawodowe lub kwalifikacje (w tym również wykształcenie) odpowiednie do rodzaju i zakresu świadczonych usług, zdobytych lub nabytych nie wcześniej niż 5 lat przed datą opublikowania usługi rozwojowej.
1 godzina zajęć w ANS TWP = 45 min. zajęć dydaktycznych
"Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach Projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe".
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sale wykładowe w pełni wyposażone w nowoczesny sprzęt audio-wizualny.
Budynek uczelni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe