Szkolenie dedykowane dla OSP I PSP, pilot drona w Kat. STS 01 + STS 02 z egzaminem + moduł specjalny: wykorzystywanie bezzałogowców w działaniach ratowniczych, Serch and Rescue, termowizja, oprogramowanie do zarządzania pożarami i poszukiwaniem osób.
Szkolenie dedykowane dla OSP I PSP, pilot drona w Kat. STS 01 + STS 02 z egzaminem + moduł specjalny: wykorzystywanie bezzałogowców w działaniach ratowniczych, Serch and Rescue, termowizja, oprogramowanie do zarządzania pożarami i poszukiwaniem osób.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
Kurs umożliwia podniesienie umiejętności zawodowych osobom pracującym lub chcącym działać w obszarze poszukiwawczo-ratunkowym: strażacy PSP i strażacy OSP. Strażacy PSP i OSP, którzy w codziennej służbie odpowiadają za prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych, poszukiwawczych i prewencyjnych, w tym analizę ryzyka i zapewnienie bezpieczeństwa działań. Któzy wykorzystują lub planują wykorzystywać drony do oceny sytuacji w terenie, poszukiwania osób zaginionych, monitorowania pożarów, obsługi kamer termowizyjnych czy sporządzania dokumentacji z akcji, którzy chcą zdobyć wiedzę z zakresu obsługi dronów, zdać egzamin państwowy i uzyskać uprawnienia STS-01 i STS-02; Odbiorcami są zarówno osoby rozpoczynające pracę z BSP, jak i funkcjonariusze z doświadczeniem terenowym, którzy chcą włączyć technologię dronów do codziennej służby.
Usługa adresowana jest także do Uczestników Projektu WUP Kielce "BUduj swój Rozwój - BUR" .
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi51
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa przygotowuje strażaków PSP i OSP do samodzielnego wykonywania lotów w ramach STS-01 i STS-02 (po zdaniu egzaminu i uzyskaniu uprawnień ULC) oraz potwierdza zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie procedur bezpieczeństwa i analizy ryzyka, wykorzystania dronów w akcjach Search and Rescue, obsługi kamer termowizyjnych i analizy danych, pracy z oprogramowaniem wspierającym działania ratownicze, tworzenia dokumentacji lotniczej i instrukcji operacyjnych oraEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą przepisów lotniczych i procedur STS-01 | Kryteria weryfikacji • rozróżnia kategorie operacji BSP i obowiązki operatora | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji • charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej i ograniczenia VLOS (lot w zasięgu wzroku) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji • interpretuje procedury normalne i awaryjne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje czynniki wpływające na bezpieczeństwo lotów BSP | Kryteria weryfikacji • ocenia warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji • analizuje ryzyko operacyjne i dobiera środki redukcji ryzyka | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji • omawia wpływ ograniczeń człowieka (zmęczenie, stres) na lot | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Planuje i przygotowuje misję lotniczą zgodnie z wymaganiami STS-01 | Kryteria weryfikacji • opracowuje plan misji w odniesieniu do przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji • dobiera odpowiednie BSP i aplikacje do realizacji zadania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji • wykonuje przegląd przedstartowy i ocenia stan systemu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje loty BSP w kategorii szczególnej VLOS do 25 kg | Kryteria weryfikacji • startuje, manewruje i ląduje dronem w różnych warunkach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji • ustawia parametry lotu i kamery zgodnie z celem misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji • nadzoruje bezpieczeństwo operacji w trakcie wykonywania lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Analizuje przepisy i procedury dotyczące operacji BVLOS (STS-02). | Kryteria weryfikacji rozróżnia wymagania prawne dla lotów BVLOS w STS-02 | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje procedury planowania misji BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji definiuje procedury reagowania w sytuacjach awaryjnych dla BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Planuje i realizuje misje BVLOS zgodnie z wymaganiami STS-02 | Kryteria weryfikacji opracowuje plan misji z uwzględnieniem przestrzeni powietrznej i ograniczeń BVLOS | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji konfiguruje parametry BSP i systemów łączności do misji BVLOS | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczeństwo operacji BVLOS podczas lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje drony w działaniach poszukiwawczo-ratowniczych (Search & Rescue). | Kryteria weryfikacji dobiera techniki lotu i konfiguracje BSP do poszukiwania osób w trudnym terenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji analizuje obrazy termowizyjne w celu lokalizacji osób zaginionych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji stosuje taktykę operacyjną podczas misji SAR z uwzględnieniem bezpieczeństwa zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Obsługuje kamery termowizyjne i interpretuje dane z nalotów | Kryteria weryfikacji dobiera ustawienia kamery termowizyjnej do warunków terenowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje nalot i rejestruje dane termiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje raport na podstawie zarejestrowanych obrazów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje specjalistyczne oprogramowanie wspierające akcje ratownicze | Kryteria weryfikacji wykorzystuje RDT G2 do analizy danych termowizyjnych i wykrywania punktów krytycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje Loc8 do identyfikacji obiektów na obrazach RGB | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji tworzy mapy termiczne i raporty w Fiertrak | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady współpracy i odpowiedzialności w działaniach zespołowych | Kryteria weryfikacji komunikuje się jasno z zespołem podczas realizacji misji BSP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji przestrzega procedur bezpieczeństwa i reaguje w sytuacjach awaryjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji ocenia własne przygotowanie i planuje dalszy rozwój jako pilot BSP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjępodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Warunki osiąnięcia celu edukacyjnego:
Dla osiągnięcia celu edukacyjnego uczestnik powinien być osobą dorosłą, która ukończyła 18 rok życia. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób indywidualnych, jak i przedsiębiorców oraz ich pracowników, w szczególności związanych z branżą OZE, budownictwem, geodezją, rolnictwem precyzyjnym i nadzorem technicznym. Do udziału nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w pilotowaniu BSP – wystarczą podstawowe umiejętności obsługi komputera.
Dzień 1: Teoretyczne przygotowanie do STS-01 (8 godzin)
1. Wprowadzenie i prawo lotnicze
- Podstawy prawa lotniczego w kontekście BSP (Bezzałogowych Statków Powietrznych)
- Kategorie operacji: otwarta, szczególna, certyfikowana
- Przepisy UE – Rozporządzenia 2019/947 i 2019/945
- Obowiązki operatora i pilota BSP
- Rejestracja operatora, identyfikacja zdalna, oznaczenie drona
2. Ogólna wiedza na temat BSP
- Klasyfikacja dronów według masy, przeznaczenia i rodzaju napędu
- Elementy składowe systemu BSP (statek, naziemna stacja sterująca, system łączności)
- Zasada działania i podstawowe funkcje
3. Procedury operacyjne
- Planowanie misji zgodnie z wymaganiami STS-01
- Sprawdzenie stanu technicznego BSP przed lotem
- Procedury startu, lotu i lądowania
- Zachowanie w sytuacjach awaryjnych (fail-safe, RTH)
- Raportowanie incydentów
4. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko
- Geofencing i ograniczenia przestrzeni powietrznej
- Środki bezpieczeństwa w strefie operacyjnej
- Ocena ryzyka związanego z osobami postronnymi i infrastrukturą
5. Osiągi BSP
- Zdolność do lotu, prędkość, zasięg, czas lotu
- Wpływ ładunku, warunków pogodowych i konfiguracji na osiągi
- Typowe awarie i ich skutki
6. Meteorologia
- Podstawowe zjawiska atmosferyczne istotne dla BSP
- Odczytywanie prognoz i METAR/TAF
- Wpływ warunków pogodowych (wiatr, deszcz, mgła) na bezpieczeństwo lotu
7. Człowiek – możliwości i ograniczenia
- Ergonomia i koncentracja
- Czynniki wpływające na błędy pilota (zmęczenie, stres, nałogi)
- Podejmowanie decyzji w sytuacjach ryzyka
8. Nawigacja
- Podstawy nawigacji BSP w przestrzeni VLOS
- Czytanie map, aplikacje wspierające loty (np. DroneRadar, VLOS.app)
- Zasady świadomości sytuacyjnej i zarządzania przestrzenią operacyjną
9. Analiza ryzyka: SORA i PDRA
- Czym jest SORA (Specific Operations Risk Assessment) – podstawy
- Analiza PDRA (Predefined Risk Assessment)
- Określanie poziomu ryzyka (GRC, ARC) i środków redukcji ryzyka
- Praktyczne przykłady zastosowania oceny ryzyka w misji BSP
Dzień 2 – Teoretyczne przygotowanie do STS-02 (8 godzin)
1. Wprowadzenie i prawo lotnicze
Podstawy prawa lotniczego w kontekście BSP (Bezzałogowych Statków Powietrznych)
- Kategorie operacji: otwarta, szczególna, certyfikowana
- Przepisy UE – Rozporządzenia 2019/947 i 2019/945
- Obowiązki operatora i pilota BSP
2. Procedury operacyjne
- Planowanie misji zgodnie z wymaganiami STS-02
- Sprawdzenie stanu technicznego BSP przed lotem
- Procedury startu, lotu i lądowania
- Zachowanie w sytuacjach awaryjnych (fail-safe, RTH)
3. Nawigacja
- Podstawy nawigacji BSP w przestrzeni BVLOS
- Planowanie misji dla loty BVLOS
4. Egzamin z wiedzy teoretycznej do STS 01 i STS 02 (podmiot zewnętrzny) - 1 godzina
Dzień 3 – Szkolenie Search and Rescue
(6 godzin)
1. Podstawy termowizji:
• Zasady działania kamer termowizyjnych.
• Zagadnienie emisyjności.
2. Sprzęt i jego obsługa:
- Parametry i zasady użytkowania kamery termowizyjnych
- Przegląd sprzętu wykorzystywanego do zadań termowizyjnych.
3. Taktyka i praktyka operacyjna:
- Taktyka operacyjna i przygotowanie do misji.
- Analiza przykładowych obrazów z kamery termowizyjnej.
- Techniki poszukiwania osób.
4. Wsparcie techniczne:
- Oprogramowanie wspomagające zarządzanie akcjami poszukiwawczymi.
- Analiza terenu na podstawie modeli 3D.
Dzień 4 Obsługa i działanie programów (6 godzin)
- RDT G2 (Radiometric Data Toolset Generation 2)
Zaawansowane oprogramowanie do automatycznej analizy zdjęć termowizyjnych do szybkiego wykrywania i oznaczania najgorętszych punktów, co jest kluczowe w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych, monitoringu pogorzelisk.
- Loc8
Oprogramowanie do analizy obrazów w świetle widzialnym (RGB), wykorzystujące analizę kolorów do wykrywania określonych obiektów lub osób. Program jest szczególnie przydatny w misjach poszukiwawczo-ratowniczych.
- FIERTRAK
Oprogramowanie do mapowania termicznego, zaprojektowane z myślą o efektywnym zarządzaniu pożarami, w szczególności pożarami lasów.
Dzień 5 Zarządzenie dokumentacją lotniczą tworzenie INOP (instrukcji operatyjnej) (6 godzin)
Kolejne dni Praktyka:
- do STS 01 i STS 02 (8 godzin lotów)
- praktyka działań poszukiwaczko ratowniczych i obsługi programów RDT, LOCK i Fiertrak (8 godzin lotów)
__________________________________________________________
Czas trwania: Liczba godzina teorii: 34 godz.; Liczba godzina praktyki: 16 godzin, w tym:
- loty do STS 01 i STS 02 (8 godzin lotów)
- praktyka działań poszukiwaczko ratowniczych i obsługi programów (8 godzin lotów)
łącznie 50 godzin + egzamin 1 godzina
Warunki organizacyjne:
- Usługa w formie mieszanej: teoria - zdalnie (MS Teams), praktyka - stacjonarnie w terenie,
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych,
- Przerwy wliczają się w czas usługi,
- Część praktyczna (loty praktyczne) ustalana jest indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 26.10.2025r. do 30.11.2025r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej szkolenia dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. Harmonogram zajęć może ulec zmianom ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej, sytuacje losowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Wprowadzenie i prawo lotnicze. Ogólna wiedza na temat BSP - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Procedury operacyjne. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Osiągi BSP. Meteorologia. Człowiek możliwości i ograniczenia - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Nawigacja. Analiza ryzyka: SORA i PDRA - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Wprowadzenie i prawo lotnicze. Procedury operacyjne - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Procedury operacyjne cd. - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Nawigacja - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Nawigacja cd. - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Egzamin z wiedzy teoretycznej do STS 01 i STS 02 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Search and Rescue - Podstawy termowizji. Sprzęt i jego obsługa - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Search and Rescue - Taktyka i praktyka operacyjna - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Search and Rescue - Wsparcie techniczne - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Obsługa i działanie programów - RDT G2 - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Obsługa i działanie programów - Loc8 - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Obsługa i działanie programów - FIERTRAK - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Zarządzenie dokumentacją lotniczą. Tworzenie INOP - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Zarządzenie dokumentacją lotniczą. Tworzenie INOP - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Zarządzenie dokumentacją lotniczą. Tworzenie INOP - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 166,67 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kaźmierczak
Szkoleniowiec w zakresie wykorzystania BSP w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych „Search and Rescue", fotogrametria niskiego pułapu, inspekcji farmami fotowoltaicznymi czy nalotów multispektralnych.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej.
Może pochwalić się również wieloletnim doświadczeniem w klasycznych pomiarach geodezyjnych z zakresu: pomiary sytuacyjno-wysokościowe, rozgraniczenia i podziały nieruchomości oraz geodezyjna obsługa inwestycji jak i w zastosowaniu nowoczesnych technik pomiarowych fotogrametrii i skanowania LiDAR.
Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP.
Instruktor posiada kompetencje w dziedzinie ekoinnowacji oraz "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i ogólnym, wykorzystywanych w obszarze zielonej gospodarki
NORBERT GROMSKI
Ekspert w zakresie wykorzystania BSP w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych „Search and Rescue", fotogrametria niskiego pułapu, czy inspekcji farmami fotowoltaicznymi.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej.
W przeciągu ostatnich 5 lat angażuje się również w projekty wykorzystujące BSP w działaniach na rzecz ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju oraz wdrażania innowacyjnych technologii wspierających zieloną gospodarkę. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. Instruktor posiada kompetencje w dziedzinie ekoinnowacji oraz "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i ogólnym, wykorzystywanych w obszarze zielonej gospodarki.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie elektronicznej (wysłane mailem) z zakresem teoretycznym szkolenia.
Informacje dodatkowe
- Podstawa zwolnienia z VAT art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c
- Usługa dedykowana w ramach naboru przeprowadzanego przez WUP Kielce w ramach projektu "BUduj swój Rozwój - Baza Usług Rozwojowych".
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma komunikacyjna:
- Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem komunikatora MS Teams, umożliwiającego interakcję face to face, udostępnianie ekranu, czat i pracę na materiałach wideo.
- Minimalne wymagania sprzętowe:
- Do udziału w szkoleniu wymagany jest komputer lub laptop wyposażony w sprawną kamerę internetową, mikrofon i głośniki/słuchawki. Urządzenia mobilne (telefon, tablet z systemem Android/iOS) nie zapewniają pełnej funkcjonalności i nie są dopuszczone jako główne narzędzie pracy.
- Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Stabilne łącze internetowe o prędkości min. 10 Mb/s dla pobierania i 5 Mb/s dla wysyłania, z zalecanym podłączeniem przez sieć kablową lub stabilne Wi-Fi. Wymagane jest nieprzerwane połączenie internetowe w trakcie całego szkolenia.
- Niezbędne oprogramowanie:
- Aktualna wersja przeglądarki internetowej (Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox) lub aplikacja desktopowa MS Teams,
- Aktualny system operacyjny (Windows 10 lub nowszy, macOS 10.14 lub nowszy),
- Pakiet biurowy i przeglądarka plików PDF do otwierania materiałów szkoleniowych.
Uwagi dodatkowe:
- Uczestnik powinien upewnić się, że korzysta z najnowszej wersji przeglądarki lub aplikacji MS Teams.
- Zaleca się wyłączenie blokowania reklam oraz innych wtyczek mogących zakłócać działanie platformy.
- Przed rozpoczęciem szkolenia należy przetestować działanie kamery, mikrofonu i głośników/słuchawek.
- Link do spotkania w MS Teams zostaną udostępnione Uczestnikom najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
- W razie problemów technicznych Uczestnik może skontaktować się z organizatorem pod wskazanym w karcie usługi numerem telefonu lub adresem e-mail.
Adres
Adres
Z uwagi na zmienne warunki pogodowe oraz dostępność przestrzeni powietrznej, lokalizacja szkolenia może ulec zmianie. W takiej sytuacji Uczestnik niezwłocznie powiadamia Operatora, aby umożliwić ewentualną wizytę monitoringową.