Zarządzanie różnorodnym zespołem w zmiennym otoczeniu dla liderów.
Zarządzanie różnorodnym zespołem w zmiennym otoczeniu dla liderów.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
- Liderzy zespołów stacjonarnych i rozproszonych,
- Przedstawiciele zespołów HR,
- Pracownicy i przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną organizacji,
- osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- osoby przewidziane do awansów na stanowiska kierownicze, odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
„Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE"
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie zarządzania i skutecznej komunikacji w różnorodnych zespołach (w tym pod kątem wiekowym i kulturowym) oraz nabycie umiejętności identyfikowania i rozwijania potencjału oraz talentów pracowników. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać role zespołowe, zarządzać zróżnicowanym potencjałem oraz stosować adekwatne style komunikacji wspierające współpracę i efektywność. Otrzymają narzędzia, które będą wspierać: proces zarządzania zespołem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe pojęcia związane z różnorodnością w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji Kryteria weryfikacjiPoprawnie definiuje pojęcia: różnorodność, zespół, mikro-kultura, cykl życia zespołu, stereotyp. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Omawia i poziomy tożsamości i różnorodności na podstawie koła różnorodności | Kryteria weryfikacji Wymienia liczbę i zakres poziomów tożsamości i różnorodności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna podstawowe modele osobowości i style uczenia się oraz ich znaczenie w zarządzaniu zespołem. | Kryteria weryfikacji Poprawnie charakteryzuje kluczowe narzędzia do identyfikacji stylów uczenia się, komunikowania się i osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej i kulturowej w kontekście różnorodności zespołu. | Kryteria weryfikacji Omawia znaczenie aktywnego słuchania, informacji zwrotnej, kontekstu kulturowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi rozpoznać typy osobowości oraz styl komunikacji współpracowników i dostosować się do nich. | Kryteria weryfikacji Wskazuje optymalne sposoby komunikacji z osobami o różnych profilach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umie efektywnie przekazywać komunikaty i delegować zadania w różnorodnych zespołach. | Kryteria weryfikacji Przedstawia komunikat zgodny z zasadami jasnej i inkluzywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi identyfikować konflikty wynikające z różnorodności i proponować strategie ich rozwiązywania. | Kryteria weryfikacji Opisuje sytuację konfliktową i adekwatne działania mediacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Jest otwarty na współpracę z osobami o różnych wartościach, stylach myślenia i komunikowania. | Kryteria weryfikacji Angażuje się w zadania grupowe, przyjmuje i daje informację zwrotną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykazuje świadomość własnych postaw i potencjalnych uprzedzeń. | Kryteria weryfikacji Refleksyjnie analizuje swoje reakcje i komunikaty. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje atmosferę zaufania i przynależności w zespole. | Kryteria weryfikacji Stosuje empatyczną komunikację, wspiera członków zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie do zarządzania różnorodnym zespołem i skuteczna komunikacja (7h)
Otwarcie szkolenia: cele, kontrakt, poznanie się uczestników
Moduł 1: Co w trawie piszczy, czyli wprowadzenie do zarządzania różnorodnymi zespołami
Kluczowe pojęcia, wpływ różnorodności na współpracę i efektywność zespołów
Różnorodność pokoleniowa i kulturowa to za mało – poziomy różnorodności w organizacjach, zarządzanie stereotypami
Moduł 2: Zespołowy ekosystem: różnorodność jako źródło przetrwania i sukcesu
Identyfikacja: typów osobowości, stylów uczenia się i komunikowania
Podstawy budowania komunikatów, delegowania celów i zadań w różnorodnych zespołach
Moduł 3: Komunikacja w dzikim świecie, czyli różnorodnie możemy więcej
Komunikacja werbalna i niewerbalna z uwzględnieniem różnic pokoleniowych i kulturowych.
Zastosowanie narzędzi wspierających skuteczność komunikatów – warsztaty i ćwiczenia (aktywne słuchanie, narzędzia delegowania zadań i pozyskiwania informacji zwrotnej)
Dzień 2: Tworzenie i zarządzanie różnorodnymi zespołami w warunkach zmian (7h)
Rozgrzewka komunikacyjna: ćwiczenie integracyjne
Moduł 4: Zespół pod lupą, czyli anatomia i fizjologia różnorodnych zespołów
Zarządzanie zespołami różnorodnymi:
• rodzaje zespołów, a cele/zadania/projekty
• wyróżniki skutecznych zespołów, a ich specyfika,
• zarządzanie cyklem życia zespołów różnorodnych
Role zespołowe wg Belbina a zarządzanie efektywnością pracowników – warsztat
Moduł 5: O czym szumią drzewa, czyli co nas łączy, co nas dzieli
Mikro-kultura i kultura organizacyjna a różnorodność – jak identyfikować „punkty styku”, budować zaufanie i poczucie przynależności
Moduł 6: Organiczny rozwój zespołów w zmiennym otoczeniu
Zachowania produktywne i kontrproduktywne w różnorodnych zespołach – rozpoznawanie i przeciwdziałanie
Motywacja i zaangażowanie pracowników w zespole zróżnicowanym kulturowo i pokoleniowo
Podsumowanie szkolenia + walidacja efektów uczenia się (test, autorefleksja, wnioski), sesja pytań
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Otwarcie szkolenia: cele, kontrakt, poznanie się uczestników | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Co w trawie piszczy, czyli wprowadzenie do zarządzania różnorodnymi zespołami | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Przerwa | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Komunikacja w dzikim świecie, czyli różnorodnie możemy więcej | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Przerwa | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Komunikacja w dzikim świecie, czyli różnorodnie możemy więcej | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Rozgrzewka komunikacyjna: ćwiczenie integracyjne | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Zespół pod lupą, czyli anatomia i fizjologia różnorodnych zespołów | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 O czym szumią drzewa, czyli co nas łączy, co nas dzieli | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Przerwa | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Motywacja i zaangażowanie pracowników w zespole zróżnicowanym kulturowo i pokoleniowo | Prowadzący ANNA STASZEWSKA | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ANNA STASZEWSKA
Dotychczasowe akademickie i biznesowe doświadczenia pozwoliły na wypracowanie własnych metod pracy, uwzględniających podejść: visual thinking, uczenie przez działanie „learning by doing” wraz z EBM (Evidence Based Management). Znajomość teoretycznych metod i narzędzi oraz możliwość wykorzystania ich w realiach rynkowych, spowodowały, iż Pani Ania nie tylko przekazuje wiedzę, „uczy, jak uczyć” i modyfikuje i samodzielnie tworzy narzędzia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi materiały szkoleniowe w formie drukowanej będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu.
fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
- Zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
- Zapisanie się na usługę jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń.
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone raportem logowania z platformy, na której odbywa się szkolenie.
- Uczestnictwo w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na odpowiedniej liście obecności (dotyczy usług stacjonarnych) i/lub raportem z logowania (dotyczy usług mieszanych oraz usług zdalnych w czasie rzeczywistym).
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu.
Informacje dodatkowe
- Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej: skrypt, prezentację, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma zaświadczenie o odbyciu szkolenia, zgodne z wymaganiami MEN oraz zaświadczenie o ukończonej usłudze.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
Szkolenie w wymiarze 14h dydaktycznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
iOS: iOS 11
Windows: Windows 10 kompilacja 14393
Android: Android OS 5.0
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox
Komputer Mac:MacOS 10.13
Połączenie internetowe: wymagane jest połączenie internetowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G, 4G, LTE) o następujących parametrach:
- dla transmisji wideo w jakości HD 720p minimalna przepustowość łącza internetowego wynosi: 1.5Mbps/1.5Mbps (wysyłanie/odbieranie).
- dla transmisji wideo w jakości FullHD 1080p minimalna przepustowość łącza internetowego wynosi: 3Mbps/3Mbps (wysyłanie/odbieranie).
Okres ważności linku: Link będzie ważny w dniach i godzinach wskazanych w harmonogramie usługi.
Szkolenie odbędzie się na platformie MS TEAMS.