Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia ONLINE
Możliwość dofinansowania
Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia ONLINE
Numer usługi 2025/09/02/191290/2979069
799,00 PLN
brutto
799,00 PLNnetto
53,27 PLNbrutto/h
53,27 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa kursu Trenera TUS:
- pedagodzy i pedagodzy specjalni,
- nauczyciele i wychowawcy (w szkołach, świetlicach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, domach dziecka),
- psycholodzy i psychoterapeuci (w tym dziecięcy),
- terapeuci zajęciowi, terapeuci pedagogiczni i logopedzi,
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych,
- osoby pracujące z grupami edukacyjnymi, wychowawczymi i terapeutycznymi,
- osoby chcące zdobyć nowe kwalifikacje i prowadzić zajęcia TUS w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dzięki kursowi TUS uczestnicy zdobędą solidne podstawy teoretyczne i praktyczne do prowadzenia zajęć TUS. Nauczą się zasad pracy grupowej, tworzenia i prowadzenia grup oraz skutecznego wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów. W trakcie szkolenia przygotują zestaw narzędzi trenera – propozycje tematów, zabaw, aktywności, instrukcji i sposobów motywowania dzieci do zmiany trudnych zachowań na akceptowane społecznie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy teoretyczne Treningu Umiejętności Społecznych (cele, założenia, zasady tworzenia grup). | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić główne założenia TUS i opisać strukturę zajęć. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaplanować cykl zajęć TUS i opracować scenariusz. | Kryteria weryfikacji Przygotował plan pracy grupy oraz przykładowy scenariusz zajęć. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zastosować techniki pracy (modelowanie, odgrywanie ról, gry i ćwiczenia). | Kryteria weryfikacji W praktycznych ćwiczeniach potrafi poprowadzić fragment zajęć z użyciem wybranej metody. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi reagować na trudne sytuacje w grupie | Kryteria weryfikacji W symulacji wskazuje adekwatne strategie reagowania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady etyki pracy trenera TUS i potrafi współpracować z rodzicami i specjalistami. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady etyczne i podaje przykłady współpracy z otoczeniem dziecka. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
DZIEŃ I – Fundamenty TUS-u.
1. Czym jest TUS
- Definicja i główne założenia
- Klasyczne vs elastyczne podejście
- TUS jako forma terapii grupowej
2. Rozpoznawanie potrzeb
- Obserwacja zachowań dzieci
- Rozmowy wstępne z dzieckiem i rodzicem
- Diagnoza potrzeb społeczno-emocjonalnych
3. Kompetencje społeczno-emocjonalne
- Przegląd kluczowych kompetencji rozwijanych podczas zajęć (poznanie 70 kompetencji społeczno-emocjonalnych)
- Wpływ kompetencji na funkcjonowanie dziecka
4. Zasady prowadzenia TUS
- Modelowanie, ćwiczenie, wzmacnianie, generalizacja
- Bezpieczeństwo, dobrowolność, rytuały
- Struktura zajęć i cykl treningowy
5. Tworzenie grupy
- Dobór uczestników i poziomów trudności
- Rozpoznanie, gdy potrzeby dziecka przekraczają możliwości grupy
6. Cele zajęć
- Cele jako drogowskazy: wiedza, umiejętności, wartości
- Pisanie jasnych i praktycznych celów
- Indywidualizacja oczekiwań
7. Praca z dziećmi neuroatypowymi
- Charakterystyka dzieci z ADHD, zespołem Aspergera, ze spektrum autyzmu
- Dostosowanie metod i komunikacji
DZIEŃ II – Działanie, proces i praktyka
1. Wprowadzanie zasad i motywacji
- Jasne zasady budujące bezpieczeństwo
- Systemy motywacyjne działające w praktyce
2. Planowanie etapów
- Rozkładanie nauki na małe kroki (kroki umiejętności)
- Sekwencja od prostych do złożonych umiejętności
3. Ćwiczenia i narzędzia
- Praktyczne gry i zabawy
- Praca z historiami, opowieściami i refleksją
- Scenariusze zajęć do wykorzystania i modyfikowania
4. Cykl Kolba
- Doświadczenie → przemyślenia → teoria → praktyka
- Jak tłumaczyć dzieciom i młodzieży ten proces
5. Praca z grupą
- Reagowanie na to, co dzieje się „tu i teraz”
- Elastyczność i uważność
- TUS w większej grupie w klasie – praktyczne podejście
6. Wzmacnianie umiejętności
- Modelowanie, odgrywanie ról
- Informacja zwrotna, która motywuje
- Generalizacja: jak przenieść naukę do codzienności
7. Praca z emocjami i trudnymi zachowaniami
- Reagowanie bez oceniania
- Skuteczne reakcje na złość, wycofanie, agresję
8. Komunikacja skoncentrowana na rozwiązaniach
- Język wspierający, nie oceniający
- Praca na zasobach dziecka
- Relacje oparte na szacunku i empatii
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia | Prowadzący Edyta Gawlak | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 799,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 799,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 53,27 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 53,27 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Edyta Gawlak
Edyta Gawlak – psycholożka, trenerka TUS i certyfikowana facylitatorka, specjalizująca się w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci, młodzieży i dorosłych. Od lat prowadzi zajęcia TUS, także z dziećmi w spektrum autyzmu, wspierając je w komunikacji, samoświadomości i regulacji emocji.
Na co dzień szkoli nauczycieli, edukatorów i liderów, pokazując, jak rozwijać empatię, współpracę i komunikację w pracy z dziećmi i młodzieżą. Stawia na praktyczne rozwiązania, techniki aktywizujące, elementy zabawy i metody inspirowane NVC oraz TSR.
Certyfikowana trenerka umiejętności miękkich, z doświadczeniem menedżerskim w pracy z zespołami i projektami międzynarodowymi, co przekłada się na skuteczną i angażującą pracę z grupą.
Na co dzień szkoli nauczycieli, edukatorów i liderów, pokazując, jak rozwijać empatię, współpracę i komunikację w pracy z dziećmi i młodzieżą. Stawia na praktyczne rozwiązania, techniki aktywizujące, elementy zabawy i metody inspirowane NVC oraz TSR.
Certyfikowana trenerka umiejętności miękkich, z doświadczeniem menedżerskim w pracy z zespołami i projektami międzynarodowymi, co przekłada się na skuteczną i angażującą pracę z grupą.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Teczka Trenera TUS
- Karty pracy
- Scenariusze zajęć
- Arkusz obserwacyjny
- Przykładowe wywiady z rodzicami/dziećmi
- Inne materiały dydaktyczne
Informacje dodatkowe
Dodatkowe informacje można znaleźć w pliku poniżej, na naszej stronie internetowej www.eurekack.pl lub pod nr: 796-686-600 :)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Kurs odbywa się na platformie ClickMeeting – nie ma potrzeby zakładania konta.
- Wystarczy laptop lub komputer z dostępem do internetu.
- Niezbędny jest sprawny mikrofon, aby móc aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
- Kamerka internetowa nie jest obowiązkowa, ale będzie mile widziana – ułatwia kontakt i interakcję.
Kontakt
Kontakt
Anna Musiatowicz
E-mail
kontakt@eurekack.pl
Telefon
(+48) 796 686 600