Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia - studia podyplomowe
Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia adresowane są do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, absolwentów studiów wyższych w dziedzinach takich jak pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, fizjoterapia, terapia zajęciowa, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz kierunki pokrewne, którzy chcą uzyskać kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi460
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma charakter edukacyjny.Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia potwierdza przygotowanie do przeprowadzenia diagnozy oraz terapii metodą integracji sensorycznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia terminologię używaną w metodzie integracji sensorycznej oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. | Kryteria weryfikacji Ma podstawową wiedzę z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z nią dyscyplin (psychologii, pedagogiki, medycyny i nauk o zdrowiu) osób z zaburzeniami SI zorientowaną na zastosowania praktyczne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki i metody do rozwiązywania problemów, ocenia przydatność dobranych metod, dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z podejmowaną działalnością terapeutyczną w zakresie integracji sensorycznej osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera i doskonali, dzięki zdobytej wiedzy praktycznej, odpowiednią metodę na przeprowadzenie terapii dla osób z zaburzeniami SI. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz rozwija swoje umiejętności profesjonalne związane z metodą integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z nią dyscyplin (psychologii, pedagogiki, medycyny, antropologii) w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań osób z zaburzeniami SI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
SEMESTR I | |
1. | Psychologia rozwojowa - wykład |
2. | Anatomiczne i fizjologiczne podstawy funkcjonowania układu nerwowego - wykład |
3. | Rozwój motoryczny niemowląt i dzieci. Odruchy wczesnodziecięce - wykład |
4. | Rozwój motoryczny niemowląt i dzieci. Odruchy wczesnodziecięce - ćwiczenie |
5. | Koncepcje integracji sensorycznej - modele i podejścia - wykład |
6. | Rozwój i znaczenie systemów sensorycznych - wykład |
7. | Rozwój i znaczenie systemów sensorycznych - ćwiczenie |
8. | Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej - wykład |
9. | Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej - ćwiczenie |
SEMESTR II | |
10. | Rozumowanie kliniczne w diagnozie różnicującej i funkcjonalnej - wykład |
11. | Rozumowanie kliniczne w diagnozie różnicującej i funkcjonalnej - ćwiczenie |
12. | Zaburzenia neurorozwojowe - wykład |
13. | Zaburzenia neurorozwojowe - ćwiczenie |
14. | Diagnoza procesów integracji sensorycznej - wykład |
15. | Diagnoza procesów integracji sensorycznej - ćwiczenie |
16. | Terapia integracji sensorycznej - wykład |
17. | Terapia integracji sensorycznej - ćwiczenie |
18. | Praktyka zawodowa |
SEMESTR III | |
19. | Współpraca ze środowiskiem edukacyjnym i wychowawczym - ćwiczenie |
20. | Terapia ręki - wykład |
21. | Terapia ręki - ćwiczenie |
22. | Współczesne kierunki i innowacje w praktyce terapeutycznej - ćwiczenie |
23. | Projektowanie i adaptacja pomocy terapeutycznych - ćwiczenie |
24. | Masaż i techniki manualne w pracy z dziećmi - ćwiczenie |
25. | Praca z dorosłymi osobami przejawiającymi trudności sensoryczne - wykład |
26. | Praca z dorosłymi osobami przejawiającymi trudności sensoryczne - ćwiczenie |
27. | Seminarium dyplomowe |
28. | Praktyka zawodowa |
Łączna liczba godzin dydaktycznych - 460 (w tym 100 godz. praktyk).
Studia w WSPA w Lublinie uwzględniają elastyczne formy kształcenia, w tym możliwość realizacji części zajęć online, co jest wygodne dla osób pracujących oraz mających inne zobowiązania. Oferowane studia:
- trwają 3 semestry
- odbywają w soboty i niedziele, w godzinach 9-18
- realizowane są w formie blended learning (forma mieszana edukacji na odległość, łącząca zajęcia tradycyjne z aktywnościami prowadzonymi zdalnie za pośrednictwem Platformy puw.wspa.pl).
Warunki ukończenia studiów
- aktywny udział w zajęciach, wykazanie się właściwym poziomem wiedzy oraz uzyskanie wymaganych zaliczeń i egzaminów przewidzianych w programie studiów;
- złożenie pracy dyplomowej (opracowanie diagnozy i planu terapeutycznego);
- pozytywna ocena z egzaminu końcowego;
- zaliczenie praktyk zawodowych (100 godzin).
Dokument ukończenia studiów
Absolwenci otrzymują: przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 14,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 14,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Katarzyna Dąbrowska-Żmuda
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą z terapią pedagogiczną oraz filologię polską ze specjalizacją redaktorsko-medialną i unijną z zakresu zarządzania w kulturze. Posiada kwalifikacje z psychologii komunikacji społecznej, integracji sensorycznej, terapii ręki oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W 2018 roku uzyskała stopień doktora nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki.
Nauczycielka dyplomowana, od lat związana z edukacją. W pracy wykorzystuje metody takie jak grywalizacja, pedagogika cyrku, failowship oraz doświadczanie sensoryczne.
Prowadzi firmę „NeuroAktywni”, w ramach której realizuje diagnozy, terapie i warsztaty dostosowane do indywidualnych potrzeb. Wspiera opiekunów, prowadzi szkolenia i dzieli się wiedzą z innymi specjalistami.
Jej zainteresowania obejmują zjawiska na styku kultur, postawy i ich modyfikacja, nowoczesne trendy w edukacji i terapii.
Wierzy, że różnorodność nie jest przeszkodą, lecz potencjałem, a każdy zasługuje na to, by być widzianym takim, jakim jest i wspieranym tak, jak tego potrzebuje.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nagrania VOD
Materiały zamieszczone w dowolnym formacie na platformie zdalnego nauczania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa WSPA Lublin
Platforma e-learningowa WSPA nie wymaga specjalistycznych ustawień technicznych.
Platforma działa poprawnie w nowych wersjach przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
W przypadku używania starszych wersji, niektóre funkcjonalności mogą działać nieprawidłowo.
Do wyświetlania niektórych treści multimedialnych potrzebny jest Adobe Flash Player.
System dla smartfonów:
Co najmniej Android 10 lub iOS 14
System dla tabletów:
Co najmniej Android 10 lub iPadOS 14
System i oprogramowanie dla komputerów: co najmniej Windows 10 wraz z przeglądarką nie starszą niż Chrome 85 lub Frefox 85
System dla urządzeń Mac (Apple): co najmniej macOS Catalina (10.15.7)
Procesor minimum 2GHz oraz pamięć RAM minimum 4GB
Łącze internetowe o przepustowości - pobieranie minimum 2Mb/s, wysyłanie minimum 1Mb/s
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe