Zabawy Integrujące Muzykę, Plastykę i Ruch. Skuteczne Narzędzia w przeciwdziałaniu deficytom rozwojowym u dzieci. Szkolenie.
Zabawy Integrujące Muzykę, Plastykę i Ruch. Skuteczne Narzędzia w przeciwdziałaniu deficytom rozwojowym u dzieci. Szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są przede wszystkim pracownicy placówek przedszkolnych, jednak udział w nim będzie wartościowy również dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką wspierania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
Szkolenie skierowane jest do tych, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat integracji muzyki i ruchu w edukacji przedszkolnej. Uczestnicy poznają skuteczne metody wspierania rozwoju edukacyjnego i emocjonalnego dzieci poprzez zajęcia muzyczno-ruchowe.
Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia działań edukacyjno-wychowawczych, które pomagają zapobiegać deficytom rozwojowym dzieci. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił wykorzystywać różnorodne ćwiczenia i zabawy muzyczno-ruchowe oraz plastyczne w pracy z dziećmi, w celu wspierania ich rozwoju emocjonalnego, społecznego i motorycznego. Osiągnięcie określonych w usłudze efektów uczenia się prowadzi do rozwoju kompetencji w zakresie wspierania rozwoju dzieciEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wprowadza metody i narzędzia muzyczno-ruchowe w procesie dydaktycznym | Kryteria weryfikacji Wymienia, a następnie dobiera odpowiednie metody i narzędzia muzyczne oraz ruchowe w procesie dydaktycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy proste kompozycje ruchowo-muzyczne, które stanowią element zajęć dydaktycznych | Kryteria weryfikacji Prezentuje proste kompozycje ruchowo-muzyczne, wykazując umiejętność łączenia elementów ruchowych i muzycznych w spójną całość | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje umiejętności improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji ciała | Kryteria weryfikacji Przedstawia działania improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji w kontekście zajęć dydaktycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat wykorzystania rytmu jako narzędzia edukacyjnego | Kryteria weryfikacji Stosuje rytm, jako narzędzia edukacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zrozumienie roli integracji muzyki, plastyki i ruchu w rozwoju dziecka | Kryteria weryfikacji Weryfikacja umiejętności przeprowadzania zabaw i ćwiczeń poprzez obserwację podczas zajęć praktycznych. Zwróci się uwagę na skuteczność w prowadzeniu zajęć oraz umiejętność dostosowania do wieku i potrzeb dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Znajomość technik i metod wykorzystywanych w zabawach integracyjnych | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą proszeni o zaprezentowanie gotowych materiałów do zajęć (np. plany zajęć, pomoce dydaktyczne, scenariusze zabaw). Ocena będzie obejmować kreatywność, zgodność z celami edukacyjnymi i efektywność metod | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętność tworzenia i adaptowania zabaw i ćwiczeń na potrzeby dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi: | Kryteria weryfikacji Uczestnicy zostaną poproszeni o przedstawienie swoich doświadczeń z wykorzystaniem omawianych technik w pracy z dziećmi. Weryfikacja opierać się będzie na zdolności do argumentacji i refleksji nad wybranymi metodami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok I (9:00 – 10:30)
Wprowadzenie i podstawa teoretyczna. Wykłady i ćwiczenia
- Deficyty rozwojowe u dzieci – obszary wsparcia (motoryka, komunikacja, emocje, relacje społeczne).
- Znaczenie integracji sztuk: muzyki, plastyki i ruchu w procesie rozwoju.
- Prezentacja przykładów dobrych praktyk.
- Krótkie ćwiczenia aktywizujące uczestników
Blok II (10:30 – 12:00)
Muzyka i ruch jako narzędzia wspierające rozwój. Wykłady i ćwiczenia
- Zabawy rytmiczno-ruchowe (ćwiczenia z rekwizytami: chusta, instrumenty perkusyjne, przedmioty codzienne).
- Ćwiczenia wspierające koordynację, pamięć, koncentrację uwagi.
- Improwizacje ruchowe i muzyczne – jak tworzyć przestrzeń dla ekspresji dziecka.
- Mini-warsztat: tworzenie prostych piosenek i rymowanek ruchowych.
Przerwa (12:00 – 12:15)
Blok III (12:15 – 13:45)
Plastyka i elementy arteterapii w pracy z dziećmi. Wykłady i ćwiczenia
- Twórczość plastyczna jako wsparcie emocji i komunikacji dziecka.
- Proste techniki plastyczne angażujące zmysły (malowanie, kolaż, praca z materiałami naturalnymi).
- Łączenie plastyki z muzyką i ruchem (rysowanie do muzyki, malowanie w rytmie, ruch inspirowany dziełem).
- Ćwiczenia warsztatowe: praca w grupach nad mini-projektem arteterapeutycznym.
Blok IV (13:45 – 14:45)
Integracja metod i scenariusze pracy. Wykłady i ćwiczenia
- Łączenie muzyki, ruchu i plastyki w jednym cyklu zajęć.
- Prezentacja gotowych scenariuszy zajęć integrujących sztuki.
- Praktyczne ćwiczenia w parach i grupach – projektowanie zabawy „3 w 1” (muzyka + plastyka + ruch).
- Podsumowanie: jak stosować poznane metody w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Dyskusja, wymiana doświadczeń, refleksja.
Blok V (14:45 – 15:15) Walidacja
Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
Łączny czas trwania usługi wynosi 6 godzin zegarowych, co odpowiada 6 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Wprowadzenie i podstawa teoretyczna. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Muzyka i ruch jako narzędzia wspierające rozwój. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Plastyka i elementy arteterapii w pracy z dziećmi. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Integracja metod i scenariusze pracy. Wykłady i ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 16 godzin zegarowych, co odpowiada 16 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.