JPK_CIT – nowy obowiązek od 2025r., w uwzględnieniem opublikowanych struktur pliku kontrolnego - forma zdalna
JPK_CIT – nowy obowiązek od 2025r., w uwzględnieniem opublikowanych struktur pliku kontrolnego - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych, pracowników działów księgowości, dyrektorów finansowych, prezesów i właścicieli firm zainteresowanych tą tematyką.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój". Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest przygotowanie do teoretycznej i praktycznej wiedzy w zakresie JPK_CIT. Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. Celem szkolenia jest także rozwinięcie umiejętności wykorzystania wiedzy i narzędzi dotyczącej tej tematyki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje sposoby przygotowania się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego. | Kryteria weryfikacji Wskazuje dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika:numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany, określenie rodzaju dowodu potwierdzającego nabycie; wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji, wysokość i rodzaj dochodu podlegającego opodatkowaniu w odniesieniu do podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje podstawowe zasady prowadzenia ewidencji. | Kryteria weryfikacji Określa zgodność z ustawą o rachunkowości, Wskazuje podział aktywów na środki trwałe i wartości niematerialne i prawne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik odpowiednio interpretuje pojęcie CIT estoński a nowe struktury logiczne. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje system, wskazuje zasady opodatkowania i przesłanki wyboru systemu. Porównuje klasyczny system CIT z CIT estońskim. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik odpowiednio wskazuje gdzie należy kwalifikować przychody zwolnione. | Kryteria weryfikacji Przy kwalifikowaniu przychodów zwolnionych należy rozróżnić dwie główne kategorie: Przychody niepodlegające opodatkowaniu (NPP) oraz Przychody pochodzące z działalności zwolnionej (PNPO) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik określa jakie księgi należy uzupełnić w zakresie realizacji nowego obowiązku | Kryteria weryfikacji Wskazuje uzupełnienie ksiąg rachunkowych oraz ewidencji podatkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym. | Kryteria weryfikacji Definiuje amortyzacje, rezerwy i odpisy, przychody które są zwolnione z opodatkowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik określa rodzaju dowodu potwierdzającego nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji. | Kryteria weryfikacji Definiuje fakturę zakupu, dokumentacje wewnętrzną, protokół odbioru środka trwałego, protokół likwidacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Podstawy prawne wprowadzenia zmian i ich uzasadnienie
- Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
- Podmioty zwolnione z obowiązku raportowania JPK_CIT
- Sankcje za niewdrożenie nowych obowiązków
- Czy obligatoryjny roczny JPK_CIT znosi obowiązek przesyłania na żądanie JPK_CIT w trakcie roku?
- Czy trzeba zmieniać zakładowy plan kont i politykę rachunkowości aby wdrożyć nowe przepisy?
- Rodzaje kont podlegających raportowania
- Powiązanie JPK_CIT z systemem KSEF, JPK_VAT i elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi (kwestia porównywalności danych)
- Prezentacja struktur JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
- Omówienie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dodatkowych danych o które trzeba uzupełniać księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:
- dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika (numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany)
- w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
- znaczniki identyfikujące konta ksiąg (znaczniki podatkowe i bilansowe)
- dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej
- różnice między wynikiem podatkowym a bilansowym podatnika
- Czy w ramach JPK_CIT trzeba raportować dane o kontach „nieaktywnych” (na których brak salda w danym okresie sprawozdawczym)?
- Możliwość podziału plików struktury JPK_KR_PD na mniejsze części
- CIT estoński a nowe struktury logiczne – modyfikacja JPK u podatników korzystających z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, dotyczące rodzajów dochodów z tytułu:
- zysku netto wypracowanego w okresie opodatkowania ryczałtem, w części przeznaczonej do podziału między wspólników lub na pokrycie strat powstałych w okresie poprzedzającym
- opodatkowanie ryczałtem,
- ukrytych zysków,
- wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą podatnika,
- zmiany wartości składników majątku (w przypadku łączenia, podziału, przekształcenia),
- nieujawnionych operacji gospodarczych,
- zysku netto w części niepodzielonej lub nieprzeznaczonej na pokrycie straty w okresie stosowania ryczałtu – w przypadku podatnika, który zakończył opodatkowanie ryczałtem.
- Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
- Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji,
- typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe)
- co z wieloletnią amortyzacją – jak pozyskać niezbędne ale historyczne dane do uzupełnienia, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
- Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
- Czy dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej podaje się w odniesieniu do poszczególnych WNiP czy zbiorczo?
- Jakie księgi należy uzupełnić w zakresie realizacji nowego obowiązku? (różnica pomiędzy zmianami w Księdze Głównej i księgach pomocniczych a schemami JPK),
- znacznik NPP – czy oznacza przychód bilansowy niebędący przychodem podatkowym obejmujący także przychody zwolnione (wskazano tylko DW)?
- gdzie należy kwalifikować przychody zwolnione (jako NPP czy PNPO)?
- znacznik PNPO – jakiego rodzaju przychody należy kwalifikować w ramach tego typu?
- Co w przypadku, gdy pomiędzy datą przekazania, a datą zatwierdzenia SF w księgach zajdą zmiany wpływające na podatek dochodowy?
- Rozporządzenie z dnia 13 grudnia Ministra Finansów zwalniające podmioty o przychodzie powyżej 50 mln euro, a także podatkowe grupy kapitałowe z obowiązku przesyłania ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w 2025r.
- JPK_CIT a planowane kontrole podatkowe (nowe zasady przeprowadzania kontroli podatkowych)
- Pytania i odpowiedzi.
Godziny szkolenia są godzinami zegarowymi, godzina = 60 minut.
przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Podstawy prawne wprowadzenia zmian i ich uzasadnienie | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przerwa | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego? | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Przerwa | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Sankcje za niewdrożenie nowych obowiązków Czy obligatoryjny roczny JPK_CIT znosi obowiązek przesyłania na żądanie JPK_CIT w trakcie roku? | Prowadzący Mirela Chomont | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 553,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mirela Chomont
Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych.
Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Uczestnik zgłaszając się na nasze szkolenia poprzez bazę usług rozwojowych, akceptuje regulamin Centrum Doskonalenia Kompetencji Progressio Sp. z o.o. dostępny na stronie https://www.pcdk.pl/o-nas/regulamin-szkolen
Najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne.
W przypadku nie otrzymania jakichkolwiek informacji do 4 dni przed zajęciami, prosimy o kontakt telefoniczny, numer telefonu: 690 017 860 lub 22 299 23 23.
Informacje dodatkowe
Informujemy możliwości rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Aby uzyskać zaświadczenie, należy uczestniczyć w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczyć je, zdobywając pozytywny wynik punktów z testu wiedzy.
Osoba walidująca jest zaangażowana jedynie na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników, nie uczestniczy w procesie tworzenia ani uzupełniania dokumentacji walidacyjnej.
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
!! Wszelkie informacje dodatkowe dotyczące zrealizowanego szkolenia dostępne są na naszej stronie internetowej www.pcdk.pl w zakładce szkolenia !!
"Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Jeśli chodzi o przepustowość, zalecamy pobieranie 1 Mbitów i wysyłanie 0,5 Mbitów. Użytkownicy mogą sprawdzić swoją rzeczywistą przepustowość za pomocą speedtest.net.
Jeśli chodzi o sprzęt, zalecamy dwurdzeniowy procesor z co najmniej 2 GB pamięci. Zalecamy dowolny system operacyjny, który obsługuje najnowsze wersje Google Chrome i Mozilla FireFox.
Jeśli chodzi o przeglądarkę, zalecamy uruchamianie FireFox, Chrome lub najnowszej wersji Edge (opartej na Chromium).
Dlaczego? Przeglądarki te zapewniają doskonałą obsługę komunikacji internetowej w czasie rzeczywistym (WebRTC). W systemie Mac OS X najnowsza przeglądarka Safari również będzie działać, ale FireFox i Chrome zapewnią lepszy dźwięk w warunkach niższej przepustowości.
Krótko mówiąc, jeśli użytkownik ma jakiekolwiek problemy (takie jak zniekształcony dźwięk lub okresowe rozłączanie), zalecamy wypróbowanie FireFox lub Chrome. Jeśli problemy będą się powtarzać, prawdopodobnie jest to problem z siecią. BigBlueButton wyśle im powiadomienia, aby pomóc w rozwiązywaniu problemów.
W przypadku portów TCP klienci muszą być w stanie połączyć się z serwerem na porcie 80/443 (HTTP/HTTPS).
W przypadku portów UDP klienci muszą być w stanie połączyć się na porcie w zakresie 16384-32767 w celu uzyskania dźwięku opartego na WebRTC. (to są te porty które trzeba odblokować jak komuś nie działa dźwięk)