"Szkolenie: Różnice pokoleniowe i kulturowe - Jak zarządzać, komunikować i współpracować?
"Szkolenie: Różnice pokoleniowe i kulturowe - Jak zarządzać, komunikować i współpracować?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób pragnących skuteczniej komunikować się i współpracować z przedstawicielami różnych pokoleń oraz kultur w środowisku zawodowym
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia z zakresu "Różnic pokoleniowych i kulturowych - Jak zarządzać, komunikować i współpracować?" jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności oraz przygotowanie do efektywnego samodzielnego komunikowania się między różnymi pokoleniami i kulturami z uwzględnieniem zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik/Uczestniczka:- Opracowuje charakterystykę pokoleń Baby Boomers, X, Y, Z w kontekście ich wartości, motywacji i stylów pracy. - Identyfikuje czynniki wpływające na różnice międzypokoleniowe i kulturowe w miejscu pracy. - Opisuje zasady zarządzania zespołem zróżnicowanym pokoleniowo, kulturowo i osobowościowo. | Kryteria weryfikacji Uczestnik/Uczestniczka:- Opracowuje profil pokoleniowy w oparciu o podane opisy i studium przypadku. - Identyfikuje źródła różnic pokoleniowych i kulturowych w analizowanym zespole. - Opisuje modele zarządzania dopasowane do zespołów wielopokoleniowych i wielokulturowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik/Uczestniczka:- Dopasowuje styl komunikacji i zarządzania do potrzeb przedstawicieli różnych pokoleń i kultur. - Omawia sposoby reagowania na sytuacje konfliktowe wynikające z różnic międzypokoleniowych i kulturowych. - Posługuje się narzędziami wspierającymi współpracę w zespołach różnorodnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik/Uczestniczka:- Dopasowuje styl komunikacji do przedstawionych scenariuszy pokoleniowych i kulturowych. - Omawia rozwiązania sytuacji konfliktowych w zespole międzypokoleniowym i międzykulturowym. - Posługuje się narzędziem „mapa różnorodności” podczas ćwiczenia praktycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik/Uczestniczka:- Opracowuje zasady współpracy w zespole opartym na różnorodności. - Omawia rolę lidera w budowaniu szacunku i zaangażowania w zespole wielopokoleniowym. - Posługuje się językiem sprzyjającym budowaniu zrozumienia i współpracy w zróżnicowanych grupach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik/Uczestniczka: - Opracowuje propozycję zasad współpracy w zespole różnorodnym. - Oomawia swoje podejście do roli lidera w kontekście zarządzania różnorodnością. - Posługuje się językiem włączającym podczas dyskusji grupowej i ćwiczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 – Zrozumienie pokoleń oraz kultur i podstawy zarządzania różnorodnością
Blok 1: Wprowadzenie do tematu pokoleń
- Skąd biorą się różnice międzypokoleniowe i kulturowe?
- Kim są Baby Boomers, Iksy, Igreki i Zety?
- Jacy są Baby Boomers, Iksy, Igreki i Zety?
- Analiza SWOT każdego z pokoleń.
Blok 2: Co nas dzieli, co nas łączy?
- Różnice w stylu życia, celach, motywacji i komunikacji.
- Wspólne wartości – jak budować na tym, co łączy?
- Zrozumienie możliwości i wartości charakterystycznych dla danego pokolenia.
Blok 3: Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym – część I
- Style zarządzania oczekiwane przez pokolenia X, Y, Z.
- Motywatory pokoleniowe: BB, X, Y, Z.
- Kontrola, monitoring i egzekwowanie – jak odbierają to różne generacje?
Blok 4: Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym – część II
- Feedback i ocena pracownicza a różnice pokoleniowe.
- Rola doceniania w rozwoju pokolenia Y i Z.
- Jak poszczególne pokolenia reagują na krytykę?
DZIEŃ 2 – Komunikacja, konflikty i rozwój zespołów różnorodnych
Blok 5: Skuteczna komunikacja między pokoleniami i kulturami
- Z czego wynikają różnice komunikacyjne?
- Preferencje komunikacyjne różnych pokoleń.
- Jak porozumieć się z każdym pokoleniem? Elementy wspólne i różnice.
- Dostosowanie przekazu – budowanie „mostów” pokoleniowych.
Blok 6: Zarządzanie konfliktami międzypokoleniowymi i kulturowymi
- Czy konflikt pokoleń jest nieunikniony?
- Źródła konfliktów w zróżnicowanych zespołach.
- Co frustruje i demotywuje poszczególne generacje?
- Jak zapobiegać i reagować na konflikty?
Blok 7: Rozwój kompetencji menedżerskich
- Budowanie autorytetu i komunikowanie wartości.
- Kodeks zespołu i expose lidera.
- Szef jako źródło zasad.
- Elastyczność i otwartość na zmiany.
Blok 8: Osobowość i różnorodność jako atut
- Typy osobowości w zespole i ich potrzeby: Pragmatyk, Ekstrawertyk, Wrażliwiec, Analityk.
- Indywidualne podejście menedżera.
- Mapa różnorodności zespołu.
- Siła współpracy – uczmy się od siebie nawzajem.
Walidacja usługi szkoleniowej (test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie).
Metody weryfikacji obecności: lista obecności podpisywana przez uczestników w każdym dniu usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wprowadzenie do tematu pokoleń i kulturowości. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Skąd biorą się różnice międzypokoleniowe i międzykulturowe? | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Kim są Baby Boomers, Iksy, Igreki i Zety? | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Jacy są Baby Boomers, Iksy, Igreki i Zety? | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Analiza SWOT każdego z pokoleń. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Różnice w stylu życia, celach, motywacji i komunikacji. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Przerwa. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Wspólne wartości – jak budować na tym, co łączy? | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Style zarządzania oczekiwane przez pokolenia X, Y, Z. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Motywatory pokoleniowe: BB, X, Y, Z. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Kontrola, monitoring i egzekwowanie – odbiór przez generacje. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Feedback i ocena a różnice pokoleniowe i kulturowe. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Przerwa. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Docenianie i krytyka w Y i Z. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Komunikacja – różnice i preferencje. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Zarządzanie konfliktami – źródła i reakcje. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Przerwa. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Rozwój menedżerski – autorytet i zasady. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Osobowość i różnorodność jako atut. | Prowadzący Elżbieta Matysiak | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 247,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 640,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 202,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 165,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Matysiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe i piśmiennicze.
Informacje dodatkowe:
Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
Usługodawca zapewnia realizację usługi uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami - zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Usługa rozwojowa będzie realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa.
cd. w informacjach dodatkowych.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć = 45 min
Przerwy kawowe są zaplanowane i dostosowane do potrzeb uczestników. Ich czas może ulec zmianie.
Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzyma odpowiednie zaśw./certyfikat o jej ukończeniu oraz dokona oceny usługi w BUR.
Warunkiem uzyskania zaśw./certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Istnieje możliwość zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 1983).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi