Szkolenie - Rozwój kompetencji menedżerskich
Szkolenie - Rozwój kompetencji menedżerskich
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone przede wszystkim dla osób, które zarządzają zespołem. Kierowników i menedżerów przedsiębiorstwa, którym podlega zespół pracowników i którzy zarządzają praca zespołową.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po odbyciu szkolenia będzie potrafił zarządzać zespołem podległych pracowników. Uczestnik będzie potrafił budować zespół podległych pracowników i przekazywać wiedzę i rozwijać umiejętności dotyczące zarządzania zespołami pracowników oraz rozwijać umiejętności umożliwiające efektywne pełnienie funkcji menedżerskich.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje sylwetkę skutecznego lidera. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe cechy poszczególnych stylów komunikacji menedżerskiej oraz analizuje ich konsekwencje w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje potrzeby i oczekiwania członków zespołu | Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne oczekiwania i role w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje techniki motywowania i angażowania pracowników | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady narzędzi motywacyjnych adekwatnych do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady skutecznej komunikacji i współpracy w zespole | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe elementy efektywnej komunikacji i współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje konflikty i trudne sytuacje w zespole | Kryteria weryfikacji Stosuje strategie rozwiązywania problemów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje autorytet i wspiera atmosferę współpracy | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki wspierające integrację i efektywność zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł szkolenia: "Szkolenie - Rozwój kompetencji menedżerskich"
Szkolenie jest skierowane do każdej osoby zainteresowanej, brak wymagań dotyczących warunków przyjęcia Uczestników na szkolenie.
Program szkolenia:
Komunikacja nastawiona na współpracę w zespole:
-porozumiewanie się nastawione na współpracę: warunki i zasady (efektywne porozumiewanie się w zespole, formy oraz treści komunikatów, pozytywne wzorce porozumiewania się w grupie)
- koordynowanie współpracy poprzez odpowiednie udzielenie informacji zwrotnej (formy przekazywania informacji zwrotnych, bariery we współpracy, narzędzia udzielania informacji zwrotnych, sposób przekazywania informacji trudnych lub niewygodnych, kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny)
- rozwiązywanie konfliktów, sytuacji trudnych w grupie (inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów, kształtowanie umiejętności zarządzania emocjami podczas sytuacji konfliktowych oraz trudnych w relacji manager – pracownik, identyfikowanie przyczyn konfliktu)
- długofalowa i efektywna praca zespołu (jak wprowadzić zasady organizacyjne w zespole, określenie oczekiwań warunków współpracy w grupie, efektywność współpracy w procesie porozumiewania się zespołu)
Zasady sprawnego funkcjonowania zespołu:
- jak być menadżerem w zespole (style kierowania zespołem, diagnoza własnych preferencji, zespół i jego rozwój, system zasad sprzyjających dobrej współpracy i zaufanie w zespole)
- budowanie atmosfery współpracy (sposoby zgranego, współpracującego zespołu, dobór zadań do indywidualnych predyspozycji członków zespołu, poszukiwanie pozytywnych cech poszczególnych członków zespołu, motywowanie pracowników)
- organizacja pracy w zespole (planowanie pracy, stawianie celów, etapowanie zadań oraz ich egzekwowanie)
1 godzina szkolenia = 60 minut, przerwy wliczane są w czas trwania szkolenia
Szkolenie obejmuje 18, h teorii, 8 h praktyki, 2h walidacji.
W części teoretycznej uczestnicy poznają style komunikacji menedżera i ich znaczenie dla współpracy w zespole, zasady dostosowywania sposobu komunikowania się do potrzeb pracowników, techniki motywowania i angażowania zespołu, metody rozwiązywania konfliktów, budowania autorytetu i efektywnej współpracy, a także podstawy planowania i organizacji pracy zespołu. Wiedza przekazywana jest w formie wykładów.
W ramach części praktycznej Uczestnicy będą stosować zdobytą wiedzę w scenariuszach i symulacjach menedżerskich. Będą prowadzić rozmowy i ćwiczenia dotyczące motywowania i angażowania zespołu, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, rozwiązywania konfliktów i trudnych sytuacji, planowania pracy zespołu, przydzielania zadań zgodnie z kompetencjami pracowników oraz monitorowania realizacji celów i zadań. Ćwiczenia prowadzone są w formie scenariuszy i symulacji, uczestnicy pracują w parach lub małych grupach, rotując role. Osoba prowadząca ćwiczenie stosuje poznane techniki, natomiast obserwatorzy skupiają się na notowaniu przebiegu ćwiczenia i przykładów skutecznych zachowań, które będą omawiane w podsumowaniu.
Po każdej sesji trener podsumowuje dobre praktyki i wskazuje elementy wymagające poprawy, a następnie następuje zmiana ról, aby każdy uczestnik miał możliwość zarówno prowadzenia ćwiczeń, jak i obserwacji.
Walidacja obejmuje trzy elementy.
Walidacja obejmuje kilka form sprawdzania osiągnięcia efektów uczenia się Uczestnika. Walidator rozpocznie proces od wyjaśnienia zasad walidacji.
Następnie uczestnik przystąpi do testu teoretycznego, który będzie składał się z 20 pytań: 15 zamkniętych i 5 otwartych. Test teoretyczny sprawdza wiedzę uczestnika w zakresie stylów komunikacji menedżera, sposobu komunikowania się w zespole, identyfikowania ról i oczekiwań członków zespołu, technik motywowania, efektywnej komunikacji i współpracy, rozwiązywania konfliktów, planowania pracy zespołu oraz budowania autorytetu i atmosfery współpracy.
Obserwacja w warunkach symulowanych pozwala walidatorowi ocenić praktyczne umiejętności Uczestnika podczas prowadzenia rozmów i ćwiczeń menedżerskich, natomiast pozostali uczestnicy w tym czasie przygotowują własne scenariusze lub analizują działania prezentującego i aktywnie uczestniczą w podsumowaniu. Każdy uczestnik przygotowuje i przedstawia krótką symulację zarządzania zespołem przed grupą i walidatorem, podczas gdy pozostali pełnią rolę obserwatorów – notują, analizują zastosowane techniki i zadają pytania po prezentacji.
Celem walidacji jest sprawdzenie poziomu nabycia wiedzy i kompetencji menedżerskich oraz umiejętności ich praktycznego zastosowania w zarządzaniu zespołem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Styl komunikacji menedżera – wprowadzenie | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Wpływ sposobu komunikowania na współpracę w zespole | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Dostosowanie stylu komunikacji do potrzeb zespołu i pracowników | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Analiza ról w zespole i oczekiwań pracowników | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Techniki motywowania i angażowania pracowników | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Komunikacja wspierająca współpracę i rozwiązywanie problemów | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Najważniejsze cechy i funkcje lidera / menagera według Servant leadership | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Zmiana roli z kolegi na lidera – wyzwania i strategie | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Budowanie autorytetu w zespole | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Najczęściej popełniane błędy menedżera i sposoby ich unikania | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Efektywna komunikacja w zespole: jasność, zwięzłość, dopasowanie | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Precyzyjny obieg informacji w zespole | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Współpraca w zespole: zasady, komunikaty i pozytywne wzorce | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Koordynowanie współpracy poprzez odpowiednie udzielenie informacji zwrotnej | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Rozwiązywanie konfliktów, sytuacji trudnych w grupie | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Długofalowa i efektywna praca zespołowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Jak być menadżerem w zespole - przywództwo i rola menedżera w zespole | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Budowanie atmosfery współpracy cz. 1 | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Budowanie atmosfery współpracy cz. 2 | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Organizacja pracy w zespole | Prowadzący Justyna Grabowska | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Grabowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały drukowane, prezentacja
Warunki uczestnictwa
Uczestnikami szkolenia może być każda osoba zainteresowana rozwijaniem kompetencji w zakresie budowania kompetencji menedżerskich, zwłaszcza osoby, które zarządzają zespołem pracowników.
Brak specjalnych wymagań dotyczących Uczestników
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu. Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług. Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi