Rejestr umów w jednostkach sektora finansów publicznych - jak uniknąć błędów i spełnić wszystkie wymogi prawne.
Możliwość dofinansowania
Rejestr umów w jednostkach sektora finansów publicznych - jak uniknąć błędów i spełnić wszystkie wymogi prawne.
Numer usługi 2025/08/26/8282/2963239
1 094,70 PLN
brutto
890,00 PLNnetto
182,45 PLNbrutto/h
148,33 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Finanse i doradztwo finansowe
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy jednostek sektora finansów publicznych odpowiedzialni za obsługę prawną, kadrową, finansową i administracyjną.
- Osoby z działów zamówień publicznych, księgowości, kadr i administracji.
- Przedstawiciele firm prywatnych współpracujących z jednostkami publicznymi (np. dostawcy, wykonawcy), którzy chcą poznać zasady jawności umów i wymogi publikacji.
- Radcy prawni, prawnicy, pracownicy biur obsługi prawnej.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie uczestników z aktualnymi przepisami prawa dotyczącymi rejestru umów w sektorze finansów publicznych.Omówienie obowiązków w zakresie prowadzenia rejestru umów i publikacji danych w BIP.
Wskazanie najczęściej popełnianych błędów i sposobów ich unikania.
Przekazanie praktycznych narzędzi i wzorów pomocnych w prowadzeniu rejestru umów.
Umożliwienie uczestnikom przećwiczenia tworzenia i aktualizacji rejestru w oparciu o realne przykłady.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji • Walidacja usługi odbędzie się poprzez arkusz ankiety ewaluacyjnej w formie 5 pytań otwartych oraz 6 zamkniętych, przekazywanej dla uczestnika w ostatnim dniu szkolenia podczas ostatniej przerwy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Dzień I
- Wprowadzenie do tematyki rejestru umów.
- Podstawa prawna: ustawa o finansach publicznych, ustawa o dostępie do informacji publicznej, ustawa o jawności życia publicznego.
- Zakres podmiotowy i przedmiotowy obowiązku prowadzenia rejestru umów.
- Obowiązki jednostek sektora finansów publicznych.
- Jakie dane muszą się znaleźć w rejestrze umów?
- Terminy i forma publikacji.
- Wyjątki od jawności - jak postępować z informacjami niejawnych lub danymi wrażliwymi.
- Najczęstsze błędy w prowadzeniu rejestru umów.
- Przykłady z praktyki i kontroli NIK.
- Skutki nieprawidłowego prowadzenia rejestru - odpowiedzialność administracyjna i finansowa.
- Dobre praktyki i rekomendacje.
- Organizacja pracy i podział obowiązków w jednostce.
- Polityka bezpieczeństwa informacji i RODO w kontekście rejestru umów.
- Jak przygotować procedury wewnętrzne krok po kroku.
- Rejestr umów a zamówienia publiczne.
- Publikacja danych o umowach zawartych w trybie PZP i poza nim.
- Współpraca z wykonawcami prywatnymi - na co zwrócić uwagę przy redagowaniu umów.
- Warsztaty praktyczne.
- Ćwiczenia z tworzenia i uzupełniania rejestru umów w oparciu o przykładowe dane.
- Analiza przypadków: prawidłowa publikacja vs. błędy i naruszenia.
- Opracowanie wzoru rejestru dostosowanego do potrzeb własnej jednostki.
- Podsumowanie i konsultacje indywidualne
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
- Przygotowanie listy działań do wdrożenia w jednostce po szkoleniu.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 1
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Rejestr umów w jednostkach sektora finansów publicznych - jak uniknąć błędów i spełnić wszystkie wymogi prawne. | Prowadzący Trener Semper | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 094,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,45 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 148,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Trener Semper
Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelni wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych. Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.
Kontakt
Kontakt
Angelika Poznańska
E-mail
info@szkolenia-semper.pl
Telefon
(+48) 570 590 060