Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie realizowane w ramach projektu „Akademia HR”
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową - szkolenie realizowane w ramach projektu „Akademia HR”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do firmy z sektora MŚP i dużych firm w ramach projektu" Akademia HR".
Usługa skierowana do:
- właścicieli,
- pracowników pełniących funkcję kierowniczą,
- pracowników przewidzianych do objęcia funkcji kierowniczej/menadżerskiej,
- pracowników zespołu HR,
- pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy lub zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoringu. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Na poziomie wiedzy: Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady konsekwencji zmian demograficznych dla runku pracy w Polsce i Europie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie wiedzy: Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie wiedzy: Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji Wskazuje istotne narzędzia motywacji dla wybranych grup pokoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady korzyści i ewentualnych ograniczeń rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnieniu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje najlepsze praktyki, kampanii społecznych skierowanych do osób 50+, które można zaadaptować w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje potrzeby zdrowotne i socjalne pracowników w różnych grupach wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice w oczekiwaniach rozwojowych między pokoleniami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje cechy mentoringu wewnątrzfirmowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady narzędzi oceniających efektywność pracy zespołów zróżnicowanych wiekowo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady działań umożliwiających wzajemne uczenie się. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady praktyk służących zachowaniu w firmie wiedzy pracowników odchodzących na emeryturę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Korzysta z przykładów efektywnego wykorzystania potencjału zespołów zróżnicowanych wiekowo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Promuje kulturę pracy wspierającą dobrostan psychiczny i emocjonalny | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Aranżuje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie kompetencji społecznych: Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wartości i zasady budujące kulturę szacunku w firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie kompetencji społecznych: Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy procedur rozwiązywania konfliktów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie kompetencji społecznych: Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady charakteryzuje postawy managera wspierające zachowania integracyjne zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kompetencja: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Grupa Kompetencji: Kompetencje profesjonalne
1. Charakteryzacja procesów demograficznych związanych ze starzeniem się społeczeństwa, zamianą pokoleń itp.
2. Identyfikacja działań pozwalających na bardziej racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich poprzez uwzględnienie potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
3. Przygotowanie charakterystyki pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleń oraz opisanie wpływu tych różnic na styl pracy i potencjalne nieporozumienia.
4. Identyfikacja regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych oraz adaptacja kampanii społecznych związanych z wyrównywaniem szans pracy dla osób "50+".
5. Charakteryzacja, ocena i pozytywne wykorzystanie potencjału różnych wiekowo grup pracowników.
6. Inicjowanie i wspieranie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów.
7. Stosowanie rozwiązań umożliwiających wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia.
8.Budowanie dialogu w zróżnicowanych wiekowo zespołach
9.Analiza potrzeb szkoleniowych w zróżnicowanych wiekowo zespołach.
10. Wdrażanie rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
11. Aktywne zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
12. Efektywne komunikowanie się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśniając wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia.
13. Rozwiązywanie konfliktów międzypokoleniowych.
14. Tworzenie atmosfery sprzyjającej pełnej integracji i zaangażowania w pracę.
15. Walidacja - test teoretyczny, wywiad swobodny
Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania oceny efektów uczenia się
Ostatnie 60 minut usługi przewidziane jest na przeprowadzenie walidacji usługi w formie zamkniętego testu wiedzy jednokrotnego wyboru oraz wywiadu swobodnego.
Test na potrzeby walidacji jest przygotowywany przez osobę zgłoszoną w karcie usługi jako osoba prowadząca walidację.
Procedura przeprowadzenia etapu walidacji:
1. Osoba prowadząca walidację rozdaje testy do uzupełnienia uczestnikom.
2. Uczestnicy wypełniają testy.
3.Po weryfikacji testów przez osobę prowadzącą walidację uczestnicy otrzymują informację o osiągniętym wyniku testu.
4.Walidator przeprowadza wywiad swobodny z uczestnikami
Powyższa procedura przeprowadzenia etapu walidacji usługi zapewnia rozdzielenie funkcji osoby prowadzącej usługę od osoby przeprowadzającej walidację.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa prowadzona jest w godzinach zegarowych: 1 godz. = 60 min
Przerwy są wliczane w czas usługi.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności - case study, ćwiczenia praktyczne.
Minimalny poziom kwalifikowalności poprawnych odpowiedzi - 70 %.
Dostawca oświadcza, że:
• usługa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills),
• usługa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług,
• cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania,
• brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystającą ze wsparcia.
- usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 1. Charakteryzacja procesów demograficznych związanych ze starzeniem się społeczeństwa, zamianą pokoleń itp. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 2. Identyfikacja działań pozwalających na bardziej racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich poprzez uwzględnienie potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 3. Przygotowanie charakterystyki pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleń oraz opisanie wpływu tych różnic na styl pracy i potencjalne nieporozumienia. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 4. Identyfikacja regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych oraz adaptacja kampanii społecznych związanych z wyrównywaniem szans pracy dla osób "50+". | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 5. Charakteryzacja, ocena i pozytywne wykorzystanie potencjału różnych wiekowo grup pracowników. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 6. Inicjowanie i wspieranie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 7. Stosowanie rozwiązań umożliwiających wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 8.Budowanie dialogu w zróżnicowanych wiekowo zespołach 9.Analiza potrzeb szkoleniowych w zróżnicowanych wiekowo zespołach. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 10. Wdrażanie rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. 11. Aktywne zapobieganie wypaleniu zawodowemu. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 12. Efektywne komunikowanie się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśniając wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. 13. Rozwiązywanie konfliktów międzypokoleniowych. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 14. Tworzenie atmosfery sprzyjającej pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Prowadzący Piotr Głowicki | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja - test teoretyczny, wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Głowicki
Trainings, Wrocławski Instytut Biznesu i Edukacji, UMK Trener od 2019 roku. Audytor Audytów
Menedżerskich
Coach biznesowy i doradca w ramach projektów koncernowych
Specjalizacje: Praca Grupowa (moderacje), Trening Menedżerski, Komunikacja interpersonalna,
Prezentacje i wystąpienia publiczne, Negocjacje (nauki systemowe), Technologie informacyjne
Publikacje naukowe
Realizacja ponad 900 warsztatów i programów szkoleniowych
Absolwent Kent Institute, Sydney, Australia 2001-2003, AWF we Wrocławiu
Stażysta MIT Boston, USA, 2007, członek Academy of Management USA Doradca i Audytor Koncernowy Volkswagen AG – od 2004
Doradca i Audytor Koncernowy MBMPL – od 2018
Posiada co najmniej 120 godzin doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ost. 2 latach wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy dostaną notesy, teczki, długopisy, a po zakończeniu usługi materiały wypracowane podczas usługi.
Uczestnicy dostają materiały szkoleniowe w toku prowadzonego szkolenia, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem.
Warunki uczestnictwa
OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Dostawca oświadcza że:
• po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć przewidzianych w OKHR
- cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu
• zapewnia realizację usługi uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
• karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia us
Informacje dodatkowe
• usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
• usługa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
• usługa nie dotyczy kosztów usługi , której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Usługa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).