Szkolenie trenerskie - opór na sali szkoleniowej, narzędzia pracy warsztatowej i tworzenie scenariusza oraz trening wystąpień
Szkolenie trenerskie - opór na sali szkoleniowej, narzędzia pracy warsztatowej i tworzenie scenariusza oraz trening wystąpień
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- Trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Treść szkolenia koncentruje się na rozwijaniu kluczowych kompetencji trenerskich, przygotowując uczestników do efektywnego prowadzenia szkoleń i warsztatów. Program jest oparty na praktycznych technikach i metodach, z naciskiem na budowanie umiejętności interpersonalnych oraz tworzenie wartościowych doświadczeń edukacyjnych. Celem jest wyposażenie przyszłych trenerów w narzędzia pozwalające na prowadzenie szkoleń w sposób angażujący, skuteczny i dostosowany do uczestników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje mechanizmy powstawania oporu u uczestników szkoleń.Identyfikuje własne postawy trenerskie mogące wywoływać trudności. Stosuje techniki radzenia sobie z trudnymi uczestnikami i sytuacjami w grupie. Dobiera strategie reagowania do rodzaju sytuacji trudnej. | Kryteria weryfikacji • Wymienia psychologiczne i sytuacyjne źródła oporu.• Opisuje wpływ procesu zmiany na pojawianie się oporu. • Analizuje konsekwencje niezaopiekowanego oporu w grupie. • Wskazuje zachowania trenera, które zwiększają napięcie w grupie. • Analizuje przykłady interakcji, które mogą wywołać opór uczestników. • Dobiera adekwatne metody interwencji do typu trudności (np. konflikt, podważanie autorytetu). • Różnicuje reakcje w przypadku oporu jawnego i ukrytego. • Proponuje konkretne techniki radzenia sobie z łamaniem kontraktu lub podważaniem autorytetu. • Uzasadnia dobór strategii do kontekstu sytuacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Klasyfikuje formy pracy warsztatowej ze względu na ich funkcję i zastosowanie.Prezentuje zasady projektowania modułów edukacyjnych w oparciu o cykl Kolba lub inny model uczenia się. Wymienia zasady prawidłowego projektowania ćwiczeń szkoleniowych. Ocenia wpływ struktury i procesu na efektywność edukacji dorosłych. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje przykłady ćwiczeń podnoszących dynamikę, wyciszających, konfrontacyjnych i bezpiecznych.• Opisuje sytuacje, w których dana forma pracy jest adekwatna. • Opracowuje logiczny ciąg działań szkoleniowych według etapów cyklu Kolba. • Wskazuje metody dopasowane do każdego etapu cyklu. • Opisuje przebieg ćwiczenia wraz z instrukcją i celem edukacyjnym. • Przedstawia sposób podsumowania i transferu doświadczenia. • Wskazuje elementy struktury szkolenia, które wpływają na efektywność uczenia się. • Opisuje rolę trenera w podtrzymywaniu procesu uczenia się u dorosłych. • Uzasadnia konieczność dostosowania metod do potrzeb grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Formułuje cele szkoleniowe zgodne z zasadami SMART oraz z potrzebami grupy docelowej.Charakteryzuje podstawowe metody ewaluacji szkoleń i dobiera odpowiednie narzędzie do celu szkolenia. Planuje czas trwania poszczególnych etapów warsztatu z uwzględnieniem kształtowania kompetencji. Stosuje zasady projektowania warsztatu zgodnie z cyklem uczenia się dorosłych. | Kryteria weryfikacji • Wymienia i charakteryzuje co najmniej trzy metody ewaluacji.• Dobiera i uzasadnia wybór narzędzia ewaluacyjnego do konkretnego celu szkolenia. • Tworzy harmonogram szkolenia uwzględniający czas i cele każdego modułu. • Rozróżnia aktywności rozwijające wiedzę, umiejętności i postawy. • Charakteryzuje strukturę warsztatu w oparciu o cykl Kolba lub inny model uczenia się. • Opisuje logiczny ciąg działań edukacyjnych w scenariuszu szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wymienia czynniki budowania dobrej relacji z uczestnikami.Identyfikuje sygnały emocjonalne w grupie uczestników warsztatu. Identyfikuje wskaźniki behawioralne poświadczające otwartość na otrzymywanie informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia zachowania sprzyjające i niesprzyjające współpracy w grupie.• Charakteryzuje elementy komunikacji wspierające utrzymanie pozytywnych relacji. • Uczestnik rozróżnia typowe reakcje emocjonalne w grupie szkoleniowej. • Definiuje sposoby reagowania na trudne sytuacje w pracy warsztatowej. • Uczestnik ocenia przykładowe odpowiedzi trenera pod kątem ich adekwatności do emocji uczestników. • Charakteryzuje cechy konstruktywnej informacji zwrotnej. Uczestnik uzasadnia wybór najlepszej formy udzielenia feedbacku w podanym przykładzie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
RADZENIE SOBIE Z SYTUACJAMI TRUDNYMI NA SALI SZKOLENIOWEJ 24-25.01.2026 - Kuba Giedrojć
(16 godzin)
● Zrozumienie zjawiska oporu i przyczyn jego powstawania.
● Identyfikacja zachowań i postaw trenera, które mogą powodować sytuacje trudne podczas szkolenia.
● Rozwinięcie umiejętności radzenie sobie z oporem i identyfikacji „Uczestników trudnych”.
● Nabycie umiejętności radzenia sobie z różnymi sytuacjami trudnymi: ukryty i jawny konflikt w grupie, łamanie zasad kontraktu, podważanie autorytetu trenera i inne.
METODY TRENERSKIE - NARZEDZIA PRACY WARSZTATOWEJ 14-15.02.2026 - Agata Otrębska
(16 godzin)
● Poznanie różnych form pracy warsztatowej: ice-breakery, ćwiczenia - podnoszące dynamikę pracy grupowej, wyciszające, konfrontacyjne, bezpieczne, studia przypadków, video trening, wykorzystanie filmów i inne.
● Projektowanie modułów edukacyjnych w oparciu o cykl Kolba.
● Projektowanie własnych ćwiczeń szkoleniowych.
● Rozumienie znaczenia struktury i procesu w edukacji ludzi dorosłych.
METODY TRENERSKIE - KONSTRUOWANIE SCENARIUSZA WARSZTATU 21-22.03.2026 - Agata Otrębska
(16 godzin)
● Formułowanie celów szkoleniowych.
● Metody ewaluacji szkoleń – model Donalda Kirkpatricka i inne.
● Planowanie czasu warsztatu uwzględniającego kształtowanie kompetencji: wiedza + umiejętności + postawa.
● Budowanie scenariusza warsztatu szkoleniowego.
WARSZTATY AUTORSKIE - 18-19.04.2026 ORAZ 16-17.05.2026 - Beata Kozak
(32 godziny)
● Doświadczenie siebie w roli trenera/trenerki warsztatu.
● Odkrywanie i wzmacnianie własnego stylu pracy trenerskiej.
● Doskonalenie umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej.
● Budowanie pewności siebie w roli trenera/trenerki.
● Walidacja - test z wynikiem generowanym automatycznie. W związku z wybraną formą walidacji nie jest konieczne wprowadzanie zewnętrznego walidatora.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 87,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 87,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują segregator z materiałami w formie drukowanej, podkładkę z logo Metrum oraz długopis z logo firmy.
***
Każdy uczestnik/uczestniczka projektu otrzyma certyfikat potwierdzający zdobycie nowych kompetencji.
***
Warunki uczestnictwa
Warunkiem rezerwacji miejsca na szkolenie jest skontaktowanie się z nami przed wybraniem naszej Karty Usługi, aby potwierdzić czy są wolne miejsca.
Dane kontaktowe: biuro@metrum.edu.pl lub telefon tel: 601275427 / 512172848
Informacje dodatkowe
W ramowym programie usług oraz w informacjach podstawowych posługujemy się wymiarem
godzin zegarowych.
***
Przerwy są wliczane w czas usługi.
***
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej
***
Stawka VAT: 0%
Usługa zwolniona z VAT na podstawie §3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2025 r. poz. 832)
***
Warunki organizacyjne:
Szkolenie jest zaprojektowane tak, aby komfortowo pracowało się z grupą 8-16 osób. Podczas zajęć warsztatowych przewidziana jest również praca w parach, oraz praca w grupach (liczba osób zależna od przeprowadzanego ćwiczenia).
***