Plan rozwoju kompetencji przywódczych
Plan rozwoju kompetencji przywódczych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Plan rozwoju kompetencji przywódczych” skierowane jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno osób już pełniących funkcje kierownicze, jak i tych, które przygotowują się do roli lidera czy menedżera w swojej organizacji. Program adresowany jest do osób pragnących rozwijać umiejętności związane z przywództwem, odpornością psychiczną, komunikacją i budowaniem zaangażowania zespołu – niezależnie od branży czy sektora gospodarki.
Program dedykowany jest w szczególności mieszkańcom województwa śląskiego, uczestniczącym w projektach w ramach działań 6.06, wspierających rozwój zawodowy, kompetencje przyszłości i edukację dorosłych.
Dedykowany jest w szczególności pracownikom i przedsiębiorcom uczestniczącym w projektach rozwojowych w ramach działań wspierających rozwój zawodowy, kompetencje przyszłości i edukację dorosłych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie Plan rozwoju kompetencji przywódczych przygotowuje uczestników do skutecznego pełnienia roli lidera poprzez rozwój umiejętności diagnozy własnego stylu przywództwa, definiowania wartości i motywacji, budowania odporności psychicznej, komunikacji i zaufania w zespole, konstruktywnego zarządzania konfliktem, delegowania, motywowania oraz tworzenia wizji i inspirowania innych do działania.Realizacja szkolenia prowadzi do nabycia kompetencji niezbędnych do efektywnego zarządzania zespołem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje różnice między rolą lidera a menedżera oraz poziomy przywództwa wg Maxwella. | Kryteria weryfikacji Poprawnie definiuje pojęcia lidera i menedżera, wskazuje poziomy przywództwa wg Maxwella. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje model odporności psychicznej (MTQ 4C) oraz techniki wspierające radzenie sobie ze stresem. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i omawia 4 elementy modelu 4C, wymienia techniki ACT, MBCT i CFT. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje źródła konfliktów i style ich rozwiązywania. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej 3 źródła konfliktu; charakteryzuje style rozwiązania konfliktu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady delegowania zadań oraz różnice między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną | Kryteria weryfikacji Wymienia etapy procesu delegowania; rozróżnia rodzaje motywacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia informacji zwrotnej w praktyce. | Kryteria weryfikacji Konstruuje przykładową informację zwrotną w modelu SBI. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera strategie zarządzania konfliktem i emocjami do sytuacji zespołowych | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwy styl i technikę w opisanym scenariuszu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija postawę lidera opartego na wartościach i zaufaniu | Kryteria weryfikacji Przedstawia własną mapę przywództwa i opisuje wartości przewodnie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan rozwoju kompetencji przywódczych – 7 modułów (14 godzin dydaktycznych)
Moduł 1. Fundamenty przywództwa i autodiagnoza
- Lider vs menedżer – różnice i oczekiwania wobec lidera.
- Poziomy przywództwa wg Maxwella.
- Autodiagnoza stylu przywództwa (StepUpIndex, ćwiczenie „Mapa mojego przywództwa”).
Efekt: uczestnik rozumie swoje mocne i słabe strony jako lider.
Moduł 2. Wartości i „dlaczego” lidera
- Znaczenie wartości osobistych i firmowych w przywództwie.
- Koncepcja „Dlaczego” (Sinek).
- Ćwiczenia: „Koło wartości”, mini pitch „Moje dlaczego w 5 minut”.
Efekt: uczestnik potrafi określić swoje „dlaczego” i powiązać je z rolą lidera.
Moduł 3. Odporność psychiczna lidera (MTQ)
- Model 4C: kontrola, zaangażowanie, wyzwania, pewność siebie.
- Techniki: ACT (defuzja), MBCT (uważność), CFT (samowspółczucie).
- Ćwiczenia: „Stołek wartości vs emocji”, praktyki mindfulness.
Efekt: uczestnik potrafi zachować efektywność pod presją i stresem.
Moduł 4. Komunikacja i budowanie zaufania
- Skuteczna komunikacja lidera – jasność, spójność, empatia.
- Feedback: SBI, Feedforward, NVC.
- Ćwiczenia: symulacje udzielania i odbierania informacji zwrotnej.
Efekt: uczestnik rozwija umiejętność budowania zaufania i otwartości w zespole.
Moduł 5. Zarządzanie konfliktami i emocjami
- Źródła i style rozwiązywania konfliktów.
- Narzędzia TSR (rozwiązania), CBT (zmiana myśli), EFT (regulacja emocji).
- Ćwiczenie: „Trzy perspektywy – ja, ty, obserwator”.
Efekt: uczestnik potrafi konstruktywnie zarządzać konfliktem i emocjami.
Moduł 6. Delegowanie i motywowanie
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności.
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – rola lidera.
- Ćwiczenia: „Matryca Eisenhowera lidera” i symulacja rozmowy motywacyjnej.
Efekt: uczestnik potrafi wzmacniać zaangażowanie i rozwijać poczucie sprawstwa zespołu.
- Moduł 7. Wizja, rozwój innych
- Lider jako inspirator i mentor.
- Ćwiczenie: „Przemówienie 2 minut – moja wizja”.
Efekt: uczestnik potrafi tworzyć wizję, inspirować innych i kończy z planem wdrożenia.
Walidacja - sprawdzenie testów i analizy dowodów i deklaracji
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Fundamenty przywództwa i autodiagnoza | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Wartości i „dlaczego” lidera | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Odporność psychiczna lidera (MTQ) | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Komunikacja i budowanie zaufania cz.1. | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Komunikacja i budowanie zaufania cz.2 | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Zarządzanie konfliktami i emocjami | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Delegowanie i motywowanie | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Wizja, rozwój innych | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący Marcin Kot | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 268,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 375,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 304,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Kot
zespołu Maxwell Leadership Certified Team, który szkoli liderów, trenerów i coachów w obszarach przywództwa i rozwoju osobistego. Certyfikowany Ekspert Strategii Marketingowych według standardów LinkedIn Marketing Labs.
Posiada ponad 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i procesów rozwojowych dla liderów, zespołów oraz klientów indywidualnych. Specjalizuje się w diagnozowaniu i wzmacnianiu odporności psychicznej, rozwijaniu kompetencji przywódczych oraz tworzeniu programów szkoleniowych dopasowanych do specyfiki organizacji i wyzwań zawodowych.
Systematycznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, biorąc udział w branżowych szkoleniach, programach certyfikacyjnych oraz międzynarodowych inicjatywach rozwojowych. Łączy nowoczesne narzędzia diagnostyczne z praktycznym podejściem, wspierając zarówno rozwój jednostek, jak i całych zespołów.
Współpracuje z organizacjami biznesowymi, instytucjami oraz środowiskiem sportowym, oferując wsparcie w zakresie odporności psychicznej, komunikacji, przywództwa i efektywności osobistej. Prywatnie członek wspierający Grupy Jurajskiej GOPR – aktywnie łączy pasję do rozwoju z odpowiedzialnością społeczną i miłością do górskich wyzwań
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały w postaci skryptu szkoleniowego, notatnika oraz długopisu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskania 80% punktów z testu wiedzy.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami dydaktycznymi tj. 1 godz. = 45 minut Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi. Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi