Florystyka eventowa z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i rozwiązań ekologicznych
Florystyka eventowa z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i rozwiązań ekologicznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są osoby zainteresowane rozwojem podstawowych umiejętności w zakresie florystyki i dekoracji eventowych, w szczególności w kontekście cyfryzacji oraz zrównoważonego rozwoju. Szkolenie skierowane jest do amatorów oraz osób początkujących, które chcą poznać praktyczne zasady tworzenia dekoracji eventowych, wykorzystania narzędzi cyfrowych do wizualizacji projektów oraz ekologicznych materiałów i rozwiązań w pracy florysty.
Projekt dedykowany jest uczestnikom, którzy pragną rozwijać swoje kompetencje proekologiczne, stosować zasady zrównoważonego rozwoju w dekoracjach oraz wykorzystywać cyfrowe narzędzia do planowania i prezentacji projektów, przyczyniając się do tworzenia bardziej odpowiedzialnych i ekologicznych wydarzeń.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i realizacji dekoracji eventowych z wykorzystaniem zasad zrównoważonego rozwoju, materiałów ekologicznych oraz narzędzi cyfrowych do wizualizacji i planowania. Uczestnicy rozwiną kompetencje praktyczne, kreatywność i świadomość ekologiczną, umożliwiające efektywne i odpowiedzialne tworzenie dekoracji na różne typy wydarzeń. Po ukończeniu szkolenia będą potrafili świadomie łączyć estetykę z ekologicznymi rozwiązaniami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia różne typy dekoracji eventowych i określa ich zastosowanie w zależności od rodzaju wydarzenia. | Kryteria weryfikacji Poprawne wskazanie typów dekoracji do wydarzenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zasady doboru materiałów ekologicznych i lokalnych w dekoracjach eventowych. | Kryteria weryfikacji Poprawne wskazanie materiałów ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje narzędzia cyfrowe wspierające projektowanie dekoracji. | Kryteria weryfikacji Poprawne wskazanie i opis funkcji narzędzi cyfrowych do projektowania dekoracji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje prostą dekorację eventową z wykorzystaniem materiałów ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Analiza wykonanej dekoracji wykazuje zastosowanie materiałów ekologicznych i zasad zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje proces tworzenia dekoracji, uwzględniając etapy przygotowania, planowania i wizualizacji cyfrowej | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie przygotowanego moodboardu cyfrowego oraz harmonogramu prac. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje wpływ pracy zespołowej i działań proekologicznych na efektywność realizacji dekoracji | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wskazuje wpływ pracy zespołowej na efektywność realizacji dekoracji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik aranżuje dekorację zgodnie z projektem, dbając o estetykę i funkcjonalność. | Kryteria weryfikacji Ocena wykonanej dekoracji praktycznej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje zużycie materiałów i minimalizuje odpady podczas realizacji dekoracji. | Kryteria weryfikacji Poprawne wskazanie konsekwencji zastosowania materiałów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Moduł 1. Wprowadzenie do branży eventowej i florystyki w kontekście cyfryzacji i zielonych trendów
Uczestnicy poznają specyfikę rynku eventowego w Polsce oraz rolę florysty i dekoratora w organizacji wydarzeń. Omówione zostaną najważniejsze trendy związane z cyfryzacją – takie jak wizualizacje czy moodboardy – oraz znaczenie zielonych kompetencji i zrównoważonego rozwoju w nowoczesnej branży eventowej.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 71 – podkreślenie wagi cyfryzacji oraz wdrażania innowacji w różnych sektorach.
PRT 2019–2030, s. 19–20 – priorytety rozwoju technologicznego, w tym technologie dla ochrony środowiska i ICT.
Moduł 2. Florystyka w praktyce – ekologiczne podstawy i cyfrowe inspiracje
Blok poświęcony jest podstawowym materiałom i narzędziom florystycznym z naciskiem na rozwiązania przyjazne środowisku. Uczestnicy dowiedzą się, jak dobierać kolory i faktury w kompozycjach kwiatowych, a także poznają ekologiczne alternatywy, takie jak praca bez gąbki florystycznej czy wykorzystanie sezonowych i lokalnych roślin. Całość zostanie uzupełniona o przegląd cyfrowych inspiracji dostępnych w prostych aplikacjach.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 69 – odniesienie do zielonej gospodarki i GOZ (gospodarki o obiegu zamkniętym).
PRT 2019–2030, s. 31 – wskazanie na technologie dla ochrony środowiska.
Moduł 3. Rodzaje eventów a dobór dekoracji – zielone rozwiązania i wsparcie cyfrowe
W tej części szkolenia uczestnicy poznają różne typy wydarzeń – od wesel, przez konferencje i gale, aż po pikniki plenerowe – oraz sposoby dopasowania do nich dekoracji florystycznych. Szczególny nacisk położony zostanie na ekologiczne i minimalistyczne trendy, takie jak zero waste czy ponowne wykorzystanie elementów dekoracyjnych. Uczestnicy zobaczą również przykłady cyfrowych wizualizacji, które wspierają planowanie dekoracji.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 72 – nacisk na ekoinnowacje w różnych branżach.
PRT 2019–2030, s. 48 – znaczenie technologii środowiskowych i ICT dla regionu.
Moduł 4. Cyfryzacja w pracy dekoratora – narzędzia do projektowania dekoracji eventowych
Moduł przedstawia rolę cyfryzacji w planowaniu dekoracji. Uczestnicy dowiedzą się, czym są moodboardy, jak wykorzystuje się wizualizacje w procesie projektowania oraz jakie aplikacje mogą wspierać ich pracę. Wskazane zostaną przykłady narzędzi takich jak Canva czy Pinterest, a także korzyści płynące z ich wykorzystania w kontekście zrównoważonego planowania materiałów.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 74 – rozwój kompetencji cyfrowych i narzędzi ICT.
PRT 2019–2030, s. 36–37 – rola ICT i technologii informacyjnych w rozwoju gospodarczym regionu.
Moduł 5. Warsztat praktyczny – mała kompozycja eventowa w duchu ekologii i zrównoważonego rozwoju
Podczas zajęć praktycznych uczestnicy w parach przygotują małą kompozycję, np. dekorację stołu lub bukiet spiralny. W trakcie pracy będą stosować ekologiczne rozwiązania, takie jak wykorzystanie szkła, drewna czy elementów z recyklingu, a także inspirować się wcześniej omówionymi przykładami wizualizacji cyfrowych.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 75 – podkreślenie praktycznych działań w obszarze zielonych kompetencji.
PRT 2019–2030, s. 31 – ekologiczne technologie i ochrona środowiska jako priorytet regionu.
Dzień 2
Moduł 1. Dekoracje na różne okazje – ekologiczne materiały i cyfrowe wizualizacje
W tym bloku uczestnicy poznają konkretne rozwiązania ekologiczne stosowane w różnych typach eventów. Na przykładzie wesela, konferencji czy pikniku plenerowego omówione zostaną dekoracje z użyciem materiałów naturalnych i wielokrotnego użytku, takich jak szkło zamiast plastiku, lniane obrusy, świeczniki z recyklingu czy doniczkowe rośliny zamiast ciętych kwiatów. Uczestnicy zobaczą także, jak przy planowaniu dekoracji można wykorzystać cyfrowe wizualizacje w prostych aplikacjach, aby ograniczyć zużycie próbnych materiałów i zmniejszyć ślad węglowy.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 69 – zielona gospodarka.
PRT 2019–2030, s. 31 – technologie środowiskowe.
Moduł 2. Zielone kompetencje w praktyce – zrównoważony rozwój w dekoracjach
W tym bloku szkoleniowym uczestnicy poznają praktyczne aspekty wdrażania zrównoważonego rozwoju w pracy dekoratora. Szczególną uwagę poświęci się recyklingowi i ponownemu wykorzystaniu materiałów, minimalizacji odpadów, a także korzyściom wynikającym ze stosowania lokalnych i sezonowych kwiatów.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 73 – rozwój zielonych kompetencji.
PRT 2019–2030, s. 45 – technologie dla ochrony środowiska i odnawialne źródła energii.
Moduł 3. Warsztaty praktyczne – projektowanie dekoracji eventowej z zastosowaniem ekologicznych rozwiązań i narzędzi cyfrowych
Podczas warsztatów uczestnicy w grupach opracują koncepcję dekoracji stołu eventowego lub scenografii małego wydarzenia, korzystając z moodboardów w aplikacjach cyfrowych. W pracy praktycznej zastosują ekologiczne rozwiązania, takie jak kompozycje w szklanych naczyniach wielokrotnego użytku, użycie lokalnych i sezonowych kwiatów, ograniczenie elementów jednorazowych oraz łączenie kwiatów z naturalnymi dodatkami (np. gałęzie, mech, szyszki). Ćwiczenie pokaże, jak połączyć kreatywność z odpowiedzialnym podejściem do środowiska.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 74–75 – łączenie cyfryzacji i ekologii w praktyce.
PRT 2019–2030, s. 48–49 – wskazanie na znaczenie ICT i zielonych technologii.
Moduł 4. Trendy w branży eventowej – cyfryzacja i zrównoważony rozwój jako kierunki rozwoju
Ten moduł przybliży uczestnikom najnowsze światowe i krajowe trendy, w tym wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości (AR), mappingu świetlnego czy wizualizacji 3D w branży eventowej. Omówione zostaną także przykłady ekologicznych scenografii, które zdobywają coraz większą popularność.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 71–72 – cyfrowe trendy i ekoinnowacje.
PRT 2019–2030, s. 36 – ICT, nanotechnologie i AR jako trendy technologiczne.
Moduł 5. Inspiracje i case studies – przykłady zielonych i cyfrowych dekoracji w praktyce
Moduł bazuje na analizie rzeczywistych realizacji eventowych, w których wprowadzono konkretne ekologiczne rozwiązania. Omówione zostaną m.in. dekoracje weselne z roślin doniczkowych przekazywanych gościom po wydarzeniu, aranżacje konferencyjne oparte na elementach z materiałów odzyskanych (palety, drewno, szkło), a także targi, podczas których do promocji oferty wykorzystano wizualizacje 3D zamiast kosztownych i jednorazowych makiet. Analiza pokaże, jak cyfryzacja i zrównoważony rozwój mogą realnie wspierać pracę dekoratora i organizatora eventów.
Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 72–73 – przykłady wdrażania innowacji i zielonych rozwiązań.
PRT 2019–2030, s. 31, 45 – ekologiczne i cyfrowe technologie w praktyce
Moduł 6. Walidacja testów i analizy dowodów i deklaracji
Każdy dzień szkoleniowy obejmuje 1 przerwę 15-minutową, która nie wlicza się w czas trwania zajęć. Czas trwania każdego dnia szkoleniowego rozdzielony jest na jednostki dydaktyczne, z których każda wynosi 45 minut, zgodnie ze standardami edukacyjnymi
Usługa obejmuje łącznie 14 godziny dydaktyczne, w tym 7 g. z. teoretycznych, 7 g. z. praktycznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do branży eventowej i florystyki w kontekście cyfryzacji i zielonych trendów | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Florystyka w praktyce – ekologiczne podstawy i cyfrowe inspiracje | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 PRZERWA | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Rodzaje eventów a dobór dekoracji – zielone rozwiązania i wsparcie cyfrowe | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Cyfryzacja w pracy dekoratora – narzędzia do projektowania dekoracji eventowych | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Warsztat praktyczny – mała kompozycja eventowa w duchu ekologii i zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Dekoracje na różne okazje – ekologiczne materiały i cyfrowe wizualizacje | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Zielone kompetencje w praktyce – zrównoważony rozwój w dekoracjach | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 PRZERWA | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Warsztaty praktyczne – projektowanie dekoracji eventowej z zastosowaniem ekologicznych rozwiązań i narzędzi cyfrowych | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 . Trendy w branży eventowej – cyfryzacja i zrównoważony rozwój jako kierunki rozwoju | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Inspiracje i case studies – przykłady zielonych i cyfrowych dekoracji w praktyce | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja testów i analizy dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 268,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 375,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 304,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Czarnota
Współpracuje z dekoratorami, florystami i specjalistami ds. aranżacji przestrzeni, łącząc wiedzę techniczną z pasją do kreowania estetycznych i ekologicznych dekoracji. W jej podejściu kluczowe są: praktyczne projektowanie dekoracji, tworzenie kompozycji florystycznych oraz wykorzystanie narzędzi cyfrowych do wizualizacji projektów. W swojej pracy odwołuje się do aktualnych trendów zrównoważonego rozwoju, zielonej gospodarki i świadomej konsumpcji (RSI 2030), jak również wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające cyfryzację usług edukacyjnych.
Jej szkolenia rozwijają umiejętności projektowania dekoracji, komponowania przestrzeni eventowej oraz świadomego doboru materiałów ekologicznych. Dbałość o jakość doświadczenia uczestnika, personalizację ścieżki rozwoju i praktyczne podejście do nauki sprawiają, że jego warsztaty są cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i pasjonatów florystyki i dekoracji eventowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały w postaci skryptu szkoleniowego, notatnika oraz długopisu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskania 80% punktów z testu przyrostu wiedzy.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami dydaktycznymi tj. 1 godz. = 45 minut
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi