Nowoczesna szkoła – jak budować zaangażowanie, współpracę i dobrostan w edukacji wczesnoszkolnej i starszych klasach
Nowoczesna szkoła – jak budować zaangażowanie, współpracę i dobrostan w edukacji wczesnoszkolnej i starszych klasach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna oraz klas IV–VIII.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji02-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji nauczycieli szkół podstawowych w zakresie stosowania nowoczesnych metod pracy, budowania pozytywnej komunikacji z uczniami oraz dbania o dobrostan własny i uczniów. Uczestnicy poznają praktyczne narzędzia do motywowania, angażowania i wspierania dzieci w procesie edukacyjnym z wykorzystaniem elementów aktywizujących oraz technologii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:•zna współczesne wyzwania edukacji i specyfikę funkcjonowania ucznia w świecie cyfrowym, •rozumie znaczenie komunikacji wspierającej w relacji uczeń–nauczyciel, •zna metody aktywizujące i przykłady prostych projektów edukacyjnych, •zna wybrane narzędzia cyfrowe wspierające nauczanie. Umiejętności: •stosować techniki angażowania uczniów w lekcje, •reagować na trudne sytuacje w klasie w sposób konstruktywny, •prowadzić ćwiczenia i mini-projekty rozwijające współpracę między uczniami, •wykorzystywać proste aplikacje i narzędzia online w codziennej pracy. Kompetencje społeczne: •rozwija postawę otwartości i elastyczności w pracy dydaktycznej, •wzmacnia swoją odporność psychiczną i umiejętność dbania o dobrostan, •buduje postawę współpracy i dzielenia się doświadczeniami z innymi nauczycielami, •jest gotowy do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w praktyce szkolnej. | Kryteria weryfikacji test wiedzy oceniający zdobyta wiedzę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji ocena umiejętności praktycznegowykorzystania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
Dzień 1 – online
- Dobrostan nauczyciela i ucznia – strategie dbania o energię i emocje
- mikroćwiczenia uważności i oddechu
- refleksja indywidualna + praca w grupach w breakout roomach
- mini-plan osobistego „wellbeing dla nauczyciela”
- Praca projektowa w klasie – mini-projekty dla różnych przedmiotów
- przykłady interdyscyplinarne
- symulacja: opracowanie projektu w zespołach
- prezentacja i szybki feedback
- Technologie wspierające nauczanie – ćwiczenia praktyczne
- interaktywne quizy, wspólna tablica online
- testowanie aplikacji w grupach
- omówienie: które narzędzia pasują do moich uczniów?
Dzień 2 – stacjonarny
- Nowoczesny uczeń – co go motywuje i jak się uczy?
- case study ucznia „Z generacji Z i Alfa”
- burza mózgów: jak szkoła może na to odpowiadać?
- Komunikacja wspierająca i praca z emocjami w klasie
- ćwiczenia w grupach, scenki z trudnymi sytuacjami
- feedback w stylu „feedforward”
- techniki komunikacji wspierającej i odciążającej nauczyciela
- Kreatywne metody aktywizacji
- gry dydaktyczne, storytelling, odwrócona lekcja
- testowanie metod w parach i małych grupach
- Budowanie scenariuszy zajęć
- szkicowanie własnego pomysłu zajęć na bazie poznanych metod
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Dobrostan nauczyciela i ucznia – strategie dbania o energię i emocje. | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Praca projektowa w klasie – mini-projekty dla różnych przedmiotów. | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:55 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Technologie wspierające nauczanie – ćwiczenia praktyczne z aplikacjami online. | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Nowoczesny uczeń – co go motywuje i jak się uczy? | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Komunikacja wspierająca i praca z emocjami w klasie | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Kreatywne metody aktywizacji | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Budowanie scenariuszy zajęć | Prowadzący Anna Binkiewicz | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 01:20 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 675,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 675,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 245,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 245,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Binkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie pdf w wersji elektronicznej na podany adres email uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min. Szkolenie będzie realizowane w ciągu jednego dnia szkoleniowego w formie zdalnej na platformie Jitsi Meet. W zależności od czasu, potrzeb będą wykorzystywane różne elementy: ćwiczenia, testy, ankiety .
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia odbywać będą się zdalnie w czasie rzeczywistym na platformie Jitsi Meet.
Procesor jednordzeniowy 1 GB lub szybszy Pamięć RAM 1 GB lub większa
: wymagane jest połączenie internetowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G, 4G, LTE) o następujących parametrach: - dla transmisji wideo w jakości HD 720p minimalna przepustowość łącza internetowego wynosi: 1.5Mbps/1.5Mbps (wysyłanie/odbieranie). - dla transmisji wideo w jakości FullHD 1080p minimalna przepustowość łącza internetowego wynosi: 3Mbps/3Mbps (wysyłanie/odbieranie). Oprogramowanie: Urządzenie może ale nie musi mieć zainstalowanej aplikacji Jitsi Meet. Może działać poprzez stronę internetową: https://meet.jit.si/ System operacyjny: Urządzenie musi działać pod kontrolą jednego z systemów operacyjnych obsługiwany przez komunikator zoom: Android OS 4.0x lub nowszy macOS X 10.7 lub nowszy IOS 7.0 lub nowszy iPadOS 13 lub nowszy Windows 10 Home, Pro, lub Enterprise (Wersja “S” nie jest obsługiwana) Windows 8 or 8.1 Windows 7 Windows Vista with SP1 lub nowszy Windows XP with SP3 lub nowszy Ubuntu 12.04 lub nowszy Mint 17.1 lub nowszy Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy Oracle Linux 6.4 lub nowszy CentOS 6.4 lub nowszy A Fedora 21 lub nowszy OpenSUSE 13.2 lub nowszy ArchLinux ( tylko 64-bitowy)