Szkolenie z zakresu QGIS w archeologii i ochronie zabytków
Szkolenie z zakresu QGIS w archeologii i ochronie zabytków
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi są:
- Archeolodzy, zespoły AZP, badacze terenowi, konserwatorzy zabytków i służby ochrony dziedzictwa.
- Muzea, urzędy konserwatorskie, biura projektowe, wykonawcy dokumentacji i opracowań przestrzennych.
- Studenci i absolwenci archeologii/konserwacji, specjaliści GIS w projektach dziedzictwa kulturowego.
Szkolenie adresowane jest także do uczestników projektów:
- Kierunek Rozwój WUP Toruń
- Usługi rozwojowe województwa śląskiego FESL.10.17
- Usługi rozwojowe województwa śląskiego
- Małopolski pociąg do kariery - sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem i uczestników innych projektów
- Zawodowa Reaktywacja i innych
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji01-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwijanie praktycznych umiejętności pracy z QGIS w archeologii i ochronie zabytków: instalacja, georeferencja map archiwalnych, digitalizacja AZP, obsługa WMS/WMTS, dane OSM/BDOT10k, analizy z DEM/NMT (warstwice, 3D), kalkulacje atrybutów, selekcje, złączenia, stylizacja, etykiety, kompozycje map i atlasów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się instaluje i konfiguruje QGIS oraz ustawia układy współrzędnych | Kryteria weryfikacji przeprowadza proces instalacji i dostosowania ustawień programu oraz porządkuje strukturę projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się importuje i eksportuje dane przestrzenne oraz wykonuje georeferencję | Kryteria weryfikacji wczytuje dane z różnych źródeł, stosuje właściwe formaty oraz odwzorowuje rastry w przestrzeni | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się tworzy i edytuje warstwy wektorowe | Kryteria weryfikacji buduje struktury danych przestrzennych, zarządza atrybutami i kontroluje poprawność topologiczną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stylizuje warstwy i tworzy etykiety | Kryteria weryfikacji dobiera symbole, zapisuje style, ustawia widoczność w zależności od skali i tworzy etykiety dynamiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się przeprowadza podstawowe analizy przestrzenne | Kryteria weryfikacji realizuje scenariusze decyzyjne z wykorzystaniem narzędzi geoprzetwarzania i analiz atrybutowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykonuje analizy na modelach wysokościowych | Kryteria weryfikacji pracuje na danych wysokościowych, tworzy mapy cieniowania i analizuje ukształtowanie terenu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się przygotowuje mapy do druku i eksportu | Kryteria weryfikacji projektuje kompozycje z legendą, siatką, skalą i zmiennymi dynamicznymi; generuje wydruki seryjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się opracowuje plan stanowiska archeologicznego na podstawie danych AZP | Kryteria weryfikacji tworzy warstwy z obiektami, zasięgiem stanowiska i wykopami, przypisuje atrybuty zgodnie z wytycznymi dokumentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się tworzy siatkę arową oraz etykiety dla jednostek podziału i obiektów | Kryteria weryfikacji generuje siatkę, stosuje odpowiednie oznaczenia, przypisuje numery i zachowuje spójność z dokumentacją terenu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wizualizuje dane AZP na podkładzie modelu terenu | Kryteria weryfikacji przygotowuje NMT, tworzy cieniowanie i warstwice, stylizuje je i wykorzystuje w kompozycji mapy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 - wykład: forma zdalna w czasie rzeczywistym
- Podstawy QGIS
- Podstawowe informacje o GIS i QGIS
- Pobieranie i instalowanie środowiska QGIS dla Windows
- Omówienie interfejsu
- Układy współrzędnych (rodzaje, najczęściej wykorzystywane układy, problemy z układami)
- Raster i wektor
- Instalacja przydatnych wtyczek (m.in. pobieracz danych GUGIK, quick OSM, wtyczka GIS suport)
- Dodawanie podstawowych usług WMS/WMTS – ortofotomapa, mapy topograficzne, cieniowanie terenu, OSM, BDOT10k
- Lokalizacja działek ewidencyjnych
- Dane przestrzenne w GIS
- Popularne źródła danych wektorowych i rastrowych (np. granice jednostek terytorialnych, sieć rzeczna, siatka AZP, numeryczny model terenu)
- Wczytywanie do projektu rożnych typów danych (dane tabelaryczne, skany, mapy archiwalne, geotagowane zdjęcia, dane CAD)
- Georeferencja map i planów archiwalnych (wpasowanie w układ współrzędnych)
- Tworzenie własnych danych wektorowych – poligon, punkt, linia (prosta i zaawansowana digitalizacja)
Dzień 2 - wykład, ćwiczenia: forma zdalna w czasie rzeczywistym
- Opracowanie danych wektorowych
- Zaawansowana stylizacja warstw
- Etykietowanie
- Zarządzanie zbiorem danych
- Uzupełnianie tabeli atrybutów
- Kalkulator pól (m.in. pomiar powierzchni poligonu, pomiar długości linii , automatyczne uzupełnianie danych, formuły tekstowe)
- Automatyczne pobieranie informacji z innych warstw (złączenia)
- Zaznaczenie danych przez lokalizację
- Wyszukiwanie i wybór obiektów na podstawie określonych kryteriów
- Przygotowanie mapy w kreatorze wydruku
- Kompozycja mapy
- Funkcje atlasu
- Analizy przestrzenne
- Podstawowe narzędzia geoprocessingu (przycinanie danych, wyznaczanie buforów, agregacja itp.)
- Praca z numerycznymi modelami terenu (podstawowe wizualizacje - model wysokościowy, model cieniowany, mapa spadków; przycinanie rastra, generowanie warstwic, wizualizacja 3D)
Dzień 3 - ćwiczenia: forma zdalna w czasie rzeczywistym
- Przygotowanie ewidencji stanowisk z przykładowego obszaru AZP (zgodnie ze standardami prowadzenia badań archeologicznych z 2020 roku)
- Georeferencja skanów map z kart AZP
- Przygotowanie warstwy wektorowej z zasięgiem stanowisk archeologicznych
- Uzupełnienie tabeli atrybutów
- Ustawienie symbolizacji warstw
- Etykietowanie warstwy stanowisk
- Przygotowanie wydruków map do kart AZP z wykorzystaniem atlasu
- Przygotowanie mapy zbiorczej przykładowego obszar AZP
- Przygotowanie planu stanowiska archeologicznego
- Przygotowanie warstwy wektorowej z lokalizacją wykopu na podstawie współrzędnych geodezyjnych
- Tworzenie siatki arowej
- Georeferencja skanów dokumentacji terenowej
- Przygotowanie warstw wektorowych z zasięgiem stanowiska, obszarem przebadanym i obiektami
- Stylizacja warstwy z obiektami na podstawie rozwarstwienia chronologicznego
- Obliczenie powierzchni stanowiska oraz powierzchni obiektów
- Etykietowanie siatki arowej oraz nr obiektów
- Przygotowanie wydruku gotowego planu stanowiska
- Przygotowanie planu warstwicowego dla stanowiska na podkładzie cieniowanego modelu terenu
- Przygotowanie NMT
- Przygotowanie modelu cieniowanego
- Wygenerowanie warstwic
- Wyświetlenie etykiet i nadanie odpowiedniego stylu warstwicom
- Przygotowanie wydruku
Wstępne wymagania względem uczestników:
Szkolenie jest realizowane od podstaw, stąd organizator nie określa wstępnych wymagań względem uczestników. Przed szkoleniem przeprowadzany jest wywiad telefoniczny z uczestnikami, który ma na celu wyłonienie tematów, którymi szczególnie są zainteresowani kursanci bądź „tematów trudnych”, na które prowadzący będzie zwracał uwagę podczas przebiegu zajęć. Wymagane są jedynie podstawowe umiejętności obsługi komputera.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Przerwy w trakcie zajęć ustala trener prowadzący w porozumieniu z grupą uczestników.
Przerwy kilkunastominutowe.
Czas przerw wlicza się do czasu trwania usługi.
Jedna godzina zajęć = godzina dydaktyczna.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Podstawy QGIS | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Dane przestrzenne w GIS | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Wczytywanie do projektu rożnych typów danych | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Tworzenie własnych danych wektorowych – poligon, punkt, linia | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Opracowanie danych wektorowych | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Zarządzanie zbiorem danych | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Przygotowanie mapy w kreatorze wydruku | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Analizy przestrzenne | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Przygotowanie ewidencji stanowisk z przykładowego obszaru AZP | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Przygotowanie planu stanowiska archeologicznego | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Przygotowanie planu warstwicowego dla stanowiska na podkładzie cieniowanego modelu terenu | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący Specjalistka GIS | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja - test teoretyczny | Prowadzący Marcin Stanoch | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 109,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 109,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Stanoch
• Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Rzeszów Magister, Logistyka
2013 - 2015
• Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Rzeszów, inżynier, Logistyka
2010 - 2013
Przeprowadzone szkolenia:
• Wrzesień 2019 - szkolenie projektanta instalacji fotowoltaicznych przy użyciu oprogramowania PV SOL 2018
Premium w ramach projektu w ramach projektu nr POWR.03.01.00-00-K072/16-00 „Rozwój kluczowych
kompetencji oczekiwanych przez pracodawców u studentów i studentek Wydziału Biologiczno-Rolniczego
Uniwersytetu Rzeszowskiego”
• Lipiec 2019 - szkolenie montera i projektanta instalacji fotowoltaicznych na potrzeby potrzeby projektu pn.
„Stawiamy na fachowców” w Zespole Szkół Zawodowych im. Jana III Sobieskiego w Przeworsku
Szkolenia dla firmy On Sp. z o.o.
• od styczeń 2019 do chwili obecnej - prowadzenie szkoleń z zakresu montażu, doboru i projektowania instalacji PV na zlecenie firmy ON
Uprawnienia:
• Świadectwo Kwalifikacji VLOS: Visual Line of Sight
•Świadectwo Kwalifikacji BVLOS - Beyond Visual Line of Sight
Specjalistka GIS
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
2017 – 2018
Studia podyplomowe w zakresie systemów informacji geograficznej
Uniwersytet Rzeszowski
2012 - 2018
Studia doktoranckie na kierunku archeologia (nieukończone)
Uniwersytet Rzeszowski
2009 – 2011
Studia magisterskie na kierunku archeologia
Doświadczenie:
Archeolog i specjalistka GIS z ponad 8-letnim doświadczeniem w opracowywaniu danych terenowych. W tym czasie zrealizowała wiele projektów związanych z archeologicznymi badaniami przedinwestycyjnymi. Współpracuje z firmami prywatnymi, urzędami ochrony zabytków oraz muzeami na terenie całego kraju. Ponadto prowadzi szkolenia z oprogramowania QGIS dla archeologów i osób związanych z ochroną zabytków.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (wektory/rastery, DEM), projekty QGIS, style, szablony kompozycji oraz checklisty.
Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia potwierdzający opanowanie pracy w QGIS: pozyskiwanie danych, edycję, analizy przestrzenne, przygotowanie map i atlasu.
Inne informacje:
On Sp. z o.o. świadczy usługi szkoleniowe zwolnione z VAT-u zgodnie z:
- art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a) znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach oraz świadczenie usług i dostawa towarów ściśle z tymi usługami związane są zwolnione od podatku VAT.
i/lub:
- istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie §§ 3 pkt 14 Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2025 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity z Dz.U. z 2025 r., poz. 832, obowiązujący od 26 czerwca 2025 r.)
Warunki uczestnictwa
Poprawny zapis na usługę w Bazie Usług Rozwojowych.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji na temat szkolenia:
https://on-eco.pl/produkt/szkolenie-z-zakresu-qgis-w-archeologii/
- Informujemy, iż usługa będzie nagrywana na potrzeby usługodawcy oraz na potrzeby monitoringu, kontroli ze strony operatorów. Wykorzystanie nagrania na inne cele niż monitoring i kontrola, wymaga pozyskania przez Usługodawcę zgody Uczestnika
- Usługa realizowana zgodnie ze Standardami Usług Zdalnego Uczenia się SUZ 2021- załącznik nr 5 do Regulaminu Bazy Usług Rozwojowych
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończeniu kursu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć szkoleniowych. Należy jednak pamiętać, że regulamin operatora finansowego może się różnić i może on wymagać 100% obecności w celu rozliczenia usługi
Zawarto umowę m.in. z:
- WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
- WUP Kraków w ramach Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- Bełchatowsko Kleszczowskim Parkiem Przemysłowo Technologicznym Sp. z o.o.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
ZALECANE WYMAGANIA TECHNICZNE/SPRZĘTOWE:
Urządzenia | Standardowy laptop, mikrofon, kamera |
Komputer i procesor | Minimum 1.1 GHz lub szybszy, 2 core W przypadku procesorów Intel należy wziąć pod uwagę maksymalną prędkość osiągniętą przy użyciu technologii Intel Turbo Boost (maksymalna częstotliwość Turbo) |
Pamięć RAM | 4.0 GB RAM (Zespoły wymagają dedykowanych 4 GB pamięci RAM ponad wszelkie inne wymagania systemowe) |
Dysk twardy | 3.0 GB wolnego miejsca na dysku |
Rozdzielczość | 1024 x 768 |
Sprzęt graficzny | System operacyjny Windows: Przyspieszenie sprzętowe grafiki wymaga DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update |
System operacyjny | Windows 10, Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga: zalecamy korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i dostępnych poprawek zabezpieczeń. |
.NET version | Requires .NET 4.5 CLR or later |
Video | USB 2.0 video camera |
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
INSTRUKCJA LOGOWANIA DO PLATFORMY TEAMS:
Dołączanie do spotkania w aplikacji TEAMS w Internecie
W wiadomości e-mail z zaproszeniem wybierz opcję kliknij tutaj, aby dołączyć do spotkania.
2. Dostępne są trzy opcje logowania:
- Pobierz aplikację systemu Windows: Pobierz aplikację klasyczną Teams.
- Kontynuuj w tej przeglądarce: Dołącz do spotkania w aplikacji Teams w sieci Web.
- Otwórz aplikację Teams: Jeżeli masz już aplikację Teams, przejdź bezpośrednio do spotkania.
3. Wpisz swoje imię i nazwisko (jest to bardzo ważne w celu potwierdzenia obecności)
4. Wybierz ustawienia audio i wideo.
5. Wybierz pozycję Dołącz teraz.
6. W zależności od ustawień spotkania przejdziesz do niego od razu lub do poczekalni, w której inna osoba uczestnicząca w spotkaniu udzieli Ci zezwolenia.
7. Link do szkolenia jest aktywny przez cały okres trwania zajęć.