Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Budowanie współpracy- rozwój kompetencji zespołowych
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Budowanie współpracy- rozwój kompetencji zespołowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przed., którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu komp. związanych z zarządzaniem zespołami i budowania współpracy. Szk.jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych, szczególnie do osób pracujących w zespołach. Uczestnicy szkolenia potrzebują poszerzenia wiedzy i umiejętności tworzenia środowiska współpracy nakierowanej na realizację celów, rozwiązywania konfliktów oraz otwartej komunikacji.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji współpracy poprzez doświadczenie gry symulacyjnej Smile Urbo, analizę barier komunikacyjnych oraz mechanizmów konfliktu. Uczestnicy poznają narzędzia wspierające uważność i dialog, techniki budowania zaufania i rozwiązywania sporów, a także refleksję nad rolą kapitału społecznego. Efektem będzie wdrożenie praktyk wzmacniających współpracę, odpowiedzialność i odporność zespołów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie współpracy w kontekście ZZL | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje przykłady współpracy od innych form działań zespołowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje trzy style funkcjonowania: zmaganie, unikanie, współpraca | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje opisane sytuacje do właściwego stylu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje znaczenie zaufania w relacjach organizacyjnych | Kryteria weryfikacji Ocenia konsekwencje niskiego i wysokiego poziomu zaufania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia rolę empatii w budowaniu dialogu z osobami o odmiennych poglądach | Kryteria weryfikacji Monitoruje zachowania empatyczne i nieempatyczne w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia konsekwencje unikania konfliktów dla efektywności zespołu | Kryteria weryfikacji Uzasadnia znaczenie alternatywnych strategii radzenia sobie z konfliktem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje narzędzia M. Goulstona wspierające uważność | Kryteria weryfikacji Uzasadnia zastosowanie konkretnego narzędzia w podanym scenariuszu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje sposoby rozmowy z osobami o innych poglądach | Kryteria weryfikacji Projektuje pytania wspierające dialog | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia sytuacje konfliktowe | Kryteria weryfikacji Rozróżnia adekwatne sposoby ich rozwiązania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje proces udzielania informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji Monitoruje poprawność kolejnych kroków informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom zaangażowania zespołu | Kryteria weryfikacji Ocenia przykłady zachowań świadczących o spadku zaangażowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania zespołowe sprzyjające integracji | Kryteria weryfikacji Projektuje przykłady inicjatyw integracyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje zdolność współdzielenia odpowiedzialności | Kryteria weryfikacji Monitoruje przykłady braku współdzielenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Modeluje zachowania lidera oparte na zaufaniu | Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ zachowań lidera na zespół | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program oparty jest o grę sumulacyjną: SMILE URBO
Dzień 1
1.Gra symulacyjna „SMILE URBO”
- Wprowadzenie
- Rozgrywka część 1
- Analiza wyników. Wnioski
- Jak rozmawiać z osobami o innych poglądach?
- Analiza barier komunikacyjnych prowadzących do konfrontacji.
- Narzędzia M. Goulstona wspierające uważność na drugiego człowieka.
2.Gra symulacyjna „SMILE URBO” - rozgrywka część 2
- Wnioski z gry
- „Wąskie gardła” współpracy, czyli umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz udzielania informacji zwrotnych.
- 15 zachowań zwiększających zaufanie do lidera (S. Covey)
- Zaufanie, czynnik o który w Polsce szczególnie trudno (Czapiński).
- Jak budować zaufanie
Dzień 2
3.Gra symulacyjna „SMILE URBO” - rozgrywka część 3
- Analiza wyników – podsumowanie gry
- Wnioski
- Problemy XXI wieku „epidemia samotności”, wzrost lęku, coraz słabsze więzi społeczne (Hatalska i inni). Kontenerowanie uczuć
- Kapitał społeczny, jako główny czynnik odporności psychicznej (Putnam i inni)
- Skala współpracy (Schoe i Vullings):. – wprowadzenie
4.WARSZTAT WOKÓŁ WSPÓŁPRACY Z WYKORZYSTANIEM SKALI WSPÓŁPRACY
- Trzy obszary funkcjonowania: zmaganie, unikanie, współpraca
- Pomiędzy walką, a stanem FLOW jest jeszcze indywidualizm.
- Wzajemność. Czy współpraca powinna się zawsze sprawiedliwie opłacać?
- Jak będziemy współpracować?
- Operacjonalizacja wniosków z gry: START STOP CONTINUE – co zaczniemy robić? Co przestaniemy robić jako zespół? Co zaczniemy robić czego do tej pory nie robiliśmy?
5.WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Gra symulacyjna „SMILE URBO” | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Gra symulacyjna „SMILE URBO” | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Gra symulacyjna „SMILE URBO” - rozgrywka część 2 | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Gra symulacyjna „SMILE URBO” - rozgrywka część 2 | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Gra symulacyjna „SMILE URBO” - rozgrywka część 3 | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Gra symulacyjna „SMILE URBO” - rozgrywka część 3 | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 WARSZTAT WOKÓŁ WSPÓŁPRACY Z WYKORZYSTANIEM SKALI WSPÓŁPRACY | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 WARSZTAT WOKÓŁ WSPÓŁPRACY Z WYKORZYSTANIEM SKALI WSPÓŁPRACY | Prowadzący Elżbieta Malkiewicz | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 218,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Malkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skryp
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością)
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. gra symulacyjna case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi