Szkolenie z Metody Montessori Senior ( Montessori Lifestyle®)
Szkolenie z Metody Montessori Senior ( Montessori Lifestyle®)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Opiekunowie
Terapeuci zajęciowi
Kadra kierownicza placówek senioralnych
Psychologowie
Pielęgniarki
Lekarze
Salowe
Fizjoterapeuci
Pracownicy socjalni
Inne osoby uczestniczące w opiece nad seniorami z zaburzeniami neuropoznawczymi
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji10-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do stosowania Metody Montessori Senior w pracy z seniorami z zaburzeniami poznawczymi. Usługa przygotowuje między innymi do:-stosowania technik komunikacji dostosowane do osób z zaburzeniami poznawczym;
-tworzenia protez poznawczych zmniejszających dezorientację;
-badania i wykorzystywania zachowanych umiejętności;
-tworzenia zajęć aktywnie angażujących seniorów w życie społeczności.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe założenia pedagogiki Marii Montessori i analizuje możliwości ich zastosowania w pracy z osobami starszymi z zaburzeniami neuropoznawczymi. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe pojęcia i zasady pedagogiki Marii Montessori,Opisuje specyfikę funkcjonowania seniorów z zaburzeniami neuropoznawczymi, Analizuje potrzeby poznawcze, emocjonalne i społeczne seniorów w kontekście pracy metodą Montessori | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje założenia metody Montessori Senior w pracy z osobami starszymi z zaburzeniami neurpoznawczymi. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podejście skupione na człowieku i odróżnia je od modelu bio-medycznego, różnicuje cztery modele opieki senioralnej, charakteryzuje cztery podstawowe wartości Metody Montessori Senior definiuje cele Montessori Senior | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wychwytuje i wykorzystuje zachowane umiejętności u osób z zaburzeniami neuropoznawczymi. | Kryteria weryfikacji projektuje codzienne aktywności wokół zachowanych umiejętniści prawidłowo korzysta z formularza "wykaz zachowanych umiejętności Montessori Senior". zbiera informacje o życiu i preferencjach seniora poprawnie stosuje narzędzie "wywiad Montessori Senior". | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje aktywności angażujące seniorów z zaburzeniami poznawczymi w życie społecznym lub w życie ośrodka | Kryteria weryfikacji wzmacnia w seniorach poczucie kontroli nad własnym życiem i zachęca do akywnego uczestnictwa w życiu społecznymwspiera aktywne zaangażowanie w zajęcia Planuje aktywności kreujące różnorodne role społeczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje wskazówki zewnętrzne | Kryteria weryfikacji Opracowuje wskazówki zewnętrzne zmniejszające ograniczenia związane z deficytami poznawczymiWskazuje pomoce zgodne z zasadami Montessori i potrzebami osób starszych Uzasadnia wybór materiałów w kontekście konkretnego przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się komunikacją wspierającą godność i orientację seniora. | Kryteria weryfikacji stosuje techniki komunikacji i interakcji z osobami z zaburzeniami poznawczymi przy jednoczesnym wzmacnianiu ich samodzielności i niezależności.Buduje relację opartą na szacunku i wsparciu godności osoby starszej Unika zdrobnień, infantylizacji i tonu opiekuńczego („czyś ty już zjadł?”). Używa identyfikatora Stosuje niedyrektywne formy komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. „Choroba otępienna” – stereotypy oraz ich wpływ na nasze emocje, myśli i sposób zachowania. Nihilizm terapeutyczny.
2. Od pedagogiki Marii Montessori do innej wizji opieki nad seniorami z zaburzeniami poznawczymi. . Tworzenie zajęć opartych na Metodzie Montessori dla Seniorów.
3.Dostosowanie przez dr Camerona Campa metody Montessori do potrzeb seniorów z niepełnosprawnością poznawczą
4.Cztery wartości Montessori Senior
5.Cele Metody Montessori Senior
6.Zmiana postawy: bycie "Ułatwiaczem"
7.Dwanaście zasad Montessori Senior
8.Zbieranie informacji o upodobaniach, pragnieniach i preferencjach.
9. Zmiana postawy: opieranie się na zachowanych umiejętnościach.
10.Zajęcia oparte na metodzie Montessori Senior
11.Przygotowanie zajęć opartych o zasady Metody Montessori Senior
12.Zjęcia grupowe – kółko dyskusyjne i kategoryzacja Montessori Senior. Kółko czytelnicze Montessori Senior.
13. Pamięć deklaratywna.
14. Pamięć proceduralna.
15. Analiza otoczenie seniora i dostosowanie go do jego potrzeb.
16. Tworzenie skutecznych protez poznawczych
17.Walidacja: test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Choroba otępienna” – stereotypy oraz ich wpływ na nasze emocje, myśli i sposób zachowania. Nihilizm terapeutyczny. | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Od pedagogiki Marii Montessori do innej wizji opieki nad seniorami z zaburzeniami poznawczymi. | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Dostosowanie przez dr Camerona Campa metody Montessori do potrzeb seniorów z niepełnosprawnością poznawczą | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Cztery wartości Montessori Senior | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Cele Metody Montessori Senior | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Zmiana postawy - bycie "Ułatwiaczem" | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Dwanaście zasad Montessori Senior | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Zbieranie informacji o upodobaniach, pragnieniach i preferencjach. | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Zmiana postawy: opieranie się na zachowanych umiejętnościach. | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Zajęcia oparte na metodzie Montessori Senior | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przygotowanie zajęć opartych o zasady Metody Montessori Senior | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Zjęcia grupowe – kółko dyskusyjne i kategoryzacja Montessori Senior. Kółko czytelnicze Montessori Senior. | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Pamięć deklaratywna. | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Pamięć proceduralna. | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Analiza otoczenie seniora i dostosowanie go do jego potrzeb | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Tworzenie skutecznych protez poznawczych | Prowadzący Klaudia Fanselow | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 52,08 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 52,08 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Fanselow
Centrum Montessori Senior- Certyfikowany Trener Metody Montessori Senior- 06/2021 - obecnie
Ośrodek Pomocy Społecznej w NDM – Asystent osoby niepełnosprawnej – 04/2025 - obecnie
Gminny Ośrodek Kultury w Chotomowie – terapeuta zajęciowy (treningi pamięci) – 2023 - obecnie
Vital Plus – terapeuta zajęciowy od września 2023 do grudnia 2023
Agencja Służby Społecznej Kościelak – Terapeuta Zajęciowy 02/2023– 12/2023
Agencja Służby Społecznej Kościelak – Opiekun Medyczny 06/2020– 07/2024
Kwalifikacje
Terapeuta Środowiskowy- Studia Podyplomowe - Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego 01/02/2023 -30/06/2024
Terapeuta Zajęciowy- Studia Podyplomowe - Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego 01/10/2023 – 01/07/2024
Gerontologia - Studia Podyplomowe - Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych 01/10/2020 – 01/07/2021
Opiekun Medyczny - Medyczna Szkoła Policealna Nr.2 w Warszawie 01/10/2020 – 01/08/2021
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje pendrive zawierający materiały szkoleniowe - slajdy oraz narzędzia usprawniające stosowanie metody Montessori Senior
Warunki uczestnictwa
Uczestnik szkolenia ma możliwość samodzielnego przybycia na miejsce szkolenia.
Organizatorzy nie pokrywają kosztów noclegu, dojazdu i wyżywienia.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na nośnikach pamięci usb.
Organizatorzy zapeniają dostęp do platformy egzaminacyjnej. Aby rozwiązać test Uczestnik rozwiązuje test teoretyczny na swoim telefonie komórkowym.
Informacje dodatkowe
W ostatnim dniu warsztatów każdy uczestnicy odpowiada w trybie online na 20 pytań Tak/Nie. Uzyskanie 80% poprawnych odpowiedzi jest równoznaczne z zaliczeniem warsztatów i otrzymaniem zaświadczenia. Każdy uczestnik ma 3 podejścia.
Uczestnicy mogą rozwiązać test na swoich telefonach lub na komputerze dostarczonym przez organizatora szkolenia. Autorem testu jest Monika Stroińska i to ona jest osobą prowadzącą walidaję.
Po ukończeniu warsztatów i zaliczeniu testu każdy uczestnik ma możliwość otrzymać certyfikat z Metody Montessori Senior - Montessori LIfestyle® uznany przez twórcę metody Dr Camerona Campa. Certyfikacja polega na analizie dwóch sytuacji . Koszt certyfikacji nie jest wliczony w cenę szkolenia.