Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół).
Skuteczna komunikacja i współpraca w zespole - zarządzanie stresem i kontrola emocji. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych wewnątrz organizacji (szkolenie integrujące i budujące zespół).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników różnych zespołów z każdej branży, stale lub okresowo ze sobą współpracujących.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do nabycia umiejętności społecznych, niezbędnych do wydajnej i efektywnej pracy zespołu. Kursanci dowiedzą się jak zaangażować zespół do wydajniejszej pracy, jak zbudować odpowiednią atmosferę w grupie oraz przede wszystkim jak wydobyć wspólny potencjał zespołu. Przygotowuje do radzenia sobie z nadmiernymi emocjami w oparciu o znajomość własnego sposobu reagowania na stres, technik asertywności, sposoby rozwiązywania konfliktów i napięć oraz przez kontrolę własnego wizerunku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie mechanizmów funkcjonowania zespołu | Kryteria weryfikacji Opisuje różne typy osobowości w zespole i ich wpływ na dynamikę grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki budujące zaufanie i motywację w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ komunikacji niewerbalnej na efektywność pracy zespołowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne style przywództwa i ich wpływ na osiąganie celów zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki aktywnego słuchania w sytuacjach komunikacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Formułuje klarowne i zwięzłe komunikaty, dostosowując je do odbiorcy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i zarządza własnymi emocjami podczas trudnych rozmów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi asertywne negocjacje, dążąc do rozwiązania konfliktu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności zarządzania stresem | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki relaksacyjne w celu redukcji napięcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje źródła swojego stresu i opracowuje indywidualne strategie radzenia sobie z nim. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ stresu na swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Buduje odporność psychiczną na stres. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Zwiększenie umiejętności rozwiązywania konfliktów | Kryteria weryfikacji Stosuje różne strategie rozwiązywania konfliktów, w zależności od sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Mediuje w konfliktach między członkami zespołu. Buduje kompromisy, które są satysfakcjonujące dla wszystkich stron konfliktu. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Zapobiega eskalacji konfliktów poprzez wczesną interwencję. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności pracy w zespole | Kryteria weryfikacji Współpracuje efektywnie w zespole, dzieląc się zadaniami i odpowiedzialnością. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Buduje pozytywne relacje z członkami zespołu. Przyczynia się do osiągnięcia wspólnych celów zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje problemy zespołowe w sposób konstruktywny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zwiększenie świadomości wpływu wypalenia zawodowego | Kryteria weryfikacji Opisuje objawy wypalenia zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki ryzyka związane z wypaleniem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Proponuje działania profilaktyczne w celu zapobiegania wypaleniu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Buduje zdrowe granice między życiem zawodowym a prywatnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności zarządzania czasem | Kryteria weryfikacji Planuje swoje zadania i priorytetyzuje je | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Efektywnie zarządza swoim czasem, minimalizując czynniki rozpraszające | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia do zarządzania czasem (np. kalendarz, listy zadań). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Zwiększenie umiejętności budowania relacji opartych na zaufaniu | Kryteria weryfikacji Buduje atmosferę zaufania w zespole poprzez szczere i otwarte komunikowanie się. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wykazuje empatię wobec innych. Wykazuje empatię wobec innych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Buduje długoterminowe relacje zawodowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności adaptacji do zmian | Kryteria weryfikacji Elastycznie dostosowuje się do zmieniających się warunków pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w procesach zmian. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje pozytywne nastawienie do zmian. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 32godzin dydaktyczne, tj. 24 godziny zegarowe (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Każdego dnia przewidziane są 15 minutowe przerwy
Dzień I
Wprowadzenie do tematu szkolenia, omówienie celu szkolenia oraz oczekiwań uczestników zajęć
"Czynniki budujące zaangażowany zespół?"
1. Poznanie trzech elementów budujących zaangażowany zespół
2. Określenie silnych stron zespołu
3. Określenie słabych stron zespołu
"Czynniki budujące efektywny zespół ?"
1.Poznanie głównego kryterium mierzącego efektywność zespołu
2.Nauczenie sposobu komunikacji z ludźmi o innej osobowości
3.Określenie sposobów świętowania przez zespół
Sposoby na zwiększenie efektywności zespołu
1. Jak lepiej zarządzać sobą w czasie?
2. Jak zwiększyć produktywność?
3. Jak radzić sobie z emocjami?
Gry integracyjne; olimpiada śmiechu, niezwykłe regaty, puzzle zaufania, kalambury, kierowane rysowanie itd.
Dodatkowo: elementy wpływu społecznego i obrony przed manipulacją w grupie/zespole Każda gra jest skrupulatnie omawiana, wyciągane są z niej treści merytoryczne, które zgodnie z cyklem Kolba przekładane są na praktykę pracy zespołowej.
Dzień II
1. Czym jest stres, źródła stresu
- Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
- Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres);
- Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
2. Czynniki wywierające wpływ na stres w miejscu pracy
- Stadia reakcji na sytuację stresową
- Najczęstsze czynniki stresujące w miejscu pracy
- Działania służące eliminacji czyników strresujacych
3. Skutki stresu w miejscu pracy
- Utrzymywanie się sytuacji stresowej a ogólna kondycja fizyczna pracownika
- Wpływ stresu na sferę emocjonalną
- Stres w pracy a zagrożenie wypaleniem zawodowym
4. Emocje w stresie
- Diagnoza własnej podatności na stres
- Jak kontrolować emocje prowadzące do stresu? – metoda Epsteina
- Radzenie sobie z objawami stresu – ćwiczenia oddechowe, relaksacja progresywna Jacobsona, trening autogenny Schulza
- Uświadomienie stresowych sytuacji i własnych wypracowanych sposobów reagowania
5. Trening czyni mistrza
- Elementy treningu antystresowego
- Strategie radzenia sobie ze stresem
- Techniki szybkiego relaksowania się i usuwania napięć
6. Stres pod kontrolą
- Działania profilaktyczne
- Kształtowanie umiejętności, które chronią nas przed narażaniem się na stres
Dzień III
1. Czym jest wypalenie zawodowe i jak je odczuwamy:
- Emocjonalne, psychiczne i fizyczne wyczerpanie, depersonalizacja w relacjach i erozja zaangażowania jako przejawy wypalenia zawodowego.
- Teoria i badania dotyczące wypalenia zawodowego jako skutków nadmiernego i długotrwałego stresu.
- Jak stres wpływa na nasze ciało, postrzeganie społeczne i koncentrację na zadaniach.
- Indywidualne, interpersonalne oraz organizacyjne źródła wypalenia.
- Zawody i funkcje szczególnie narażone na wypalenie.
Mechanizmy wypalenia zawodowego– najczęściej obserwowane w organizacjach i ich wpływ na jakość pracy oraz spadek wskaźników mierzenia efektywności pracowników/zespołów
2. Czynniki psychologiczne mające wpływ na poczucie wypalenia zawodowego
- Niechęć przed zmianą, dążenie do kontrolowania sytuacji i wpływ przekonań na odczuwany stres.
- Tendencja do ulegania wpływom i autorytetom zewnętrznym.
- Zewnętrzne poczucie kontroli nad zdarzeniami.
- Wartości osobiste, ich poziom realizacji oraz zabezpieczanie swoich potrzeb.
3. Główne przyczyny wypalenia zawodowego pracowników – przegląd wyników badań
- Stres w pracy jako podstawowe źródło wypalenia zawodowego
- Determinanty stresu zawodowego
- Fizyczne warunki pracy jako źródło stresu
- Zagrożenia psychospołeczne dotyczące treści pracy i kontekstu zadaniowego
4. Czynniki przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu:
- Dopasowanie stanowiska do pasji i talentów.
- Praca w zespołach projektowych vs. samotność „z siecią”.
- Podejmowanie nowych wyzwań, czyli strefa rutynowego komfortu vs. zmiana.
- Inspirujące otoczenie pracy i inspirujące zadania.
- Asertywna komunikacja i interakcja w zespole.
- Rozwój i wielostanowiskowość / wszechstronność.
- Innowacyjność / kreatywność, czyli „czy w pracy można się bawić”?
- Przewartościowanie celów i priorytetów – planowanie i organizacja działań
- Poczucie sensu pracy – nadawanie wartości
- Strategia postawy optymistycznej - zmiana sposobu myślenia jako narzędzie bezpośredniego wpływu na poziom odczuwanego stresu i przeciążenia.
5. Dystans emocjonalny, czyli czym jest twardość psychiczna i jak ją wzmacniać?
- Techniki obniżania napięcia i wyciszania.
Nowoczesne techniki radzenia sobie ze stresem - style radzenia sobie ze stresem przez pracowników w środowisku zawodowymi ich wpływ na przebieg procesu stresowego u pracowników oraz kierunki wykorzystania potencjału pracowników
- Typy osobowości jako modyfikator procesu stresowego
- Temperament i jego wpływ na proces stresowy
- Wewnątrz zespołowa diagnoza organizująca kierunkująca możliwości realizowanych ścieżek neutralizujących stres i rekomendacje działań profilaktycznych/interwencyjnych.
6. Walidacja szkolenia - test teoretyczny - test został przygotowany w taki sposób, że podczas procesu walidacji będzie weryfikował nabycie efektów uczenia się na trzech poziomach tj. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (postaw)
METODY STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA
- Prezentacja w formie wykładu
- Dyskusja grupowa
- Wspólne dochodzenie do wniosków
- Ćwiczenia w grupach
- Ćwiczenia w parach
- Ćwiczenia indywidualne
- Case study
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie do tematu szkolenia, omówienie celu szkolenia oraz oczekiwań uczestników zajęć | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Poznanie trzech elementów budujących zaangażowany zespół | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Określenie silnych i słabych stron zespołu | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Poznanie głównego kryterium mierzącego efektywność zespołu | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Nauczenie sposobu komunikacji z ludźmi o innej osobowości | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Jak lepiej zarządzać sobą w czasie? | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Jak zwiększyć produktywność? Jak radzić sobie z emocjami? | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Dzień II - Teoria ''stres'' | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Dyskusja grupowa, wspólne dochodzenie do wniosków | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Dzień III ''wypalenie zawodowe'' | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Nowoczesne techniki radzenia sobie ze stresem | Prowadzący Marta Żebrowska | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 220,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 220,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 163,13 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 163,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Żebrowska
Moje doświadczenie obejmuje:
• koordynację działań związanych z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem,
• tworzenie i prowadzenie treści w mediach społecznościowych,
• zarządzanie zespołami oraz budowanie relacji w środowisku zawodowym.
Jako trener stawiam na praktykę – prowadzę warsztaty i ćwiczenia, które pozwalają uczestnikom nie tylko zdobyć wiedzę, ale również lepiej poznać siebie i swoje mocne strony. W pracy z grupą potrafię szybko wyczuć nastroje i dopasować metody szkoleniowe tak, aby każdy uczestnik był zaangażowany i czuł się komfortowo.
Moje szkolenia z budowania zespołu opieram na wieloletnim doświadczeniu w pracy z ludźmi – zarówno jako menedżer, jak i pracownik. Zadania i ćwiczenia pomagają odkrywać ukryte talenty uczestników oraz wzmacniać współpracę w zespole.
Prowadzę również szkolenia z podstaw mediów społecznościowych. Przez 10 lat prowadziłam własną firmę, rozwijając jej obecność na Facebooku, Instagramie i TikToku – mój firmowy profil na Facebooku osiągnął ponad 10 000 obserwujących. Uczestnikom szkoleń pokazuję, jak skutecznie budować własne kanały social media, tłumaczę zasady tworzenia postów, relacji, rolek czy filmów oraz omawiam narzędzia wspierające tworze
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały dydaktyczne w formie papierowej przygotowane w oparciu o tematykę szkolenia oraz zgodnie wymaganiami prawnymi określonymi w prawie polskim oraz UE.
- Prezentacje multimedialne
- Artykuły naukowe
- Narzędzia diagnostyczne
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o odbyciu szkolenia potwierdzające nabyte umiejętności, które stanowią potwierdzenie nabytych kompetencji dotyczących optymalizacji zużycia energii.
Informacje dodatkowe
W przypadku uczestnictwa w usłudze osoby z niepełnosprawnością dostawca usługi zapewni realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Koszt przeprowadzenia walidacji jest uwzględniony w cenie szkolenia.