Negocjacje międzynarodowe w praktyce
Negocjacje międzynarodowe w praktyce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do:
- Profesjonalistów zaangażowanych w negocjacje międzynarodowe, którzy współpracują z krajami: Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, USA, kraje skandynawskie, Japonia, Chiny, Indie.
- Menedżerów pracujących w międzynarodowym środowisku biznesowym.
- Osób, które chcą zrozumieć różnice kulturowe i ich wpływ na dynamikę negocjacji.
- Osób, które chcą doskonalić umiejętności komunikacyjne w kontekście międzynarodowym.
- Osób, które chcą nawiązać trwałe relacje biznesowe z klientami międzynarodowymi.
- Osób, które chcą dowiedzieć się jak radzić sobie z różnicami lingwistycznymi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Negocjacje międzynarodowe w praktyce" przygotowuje uczestników do skutecznego prowadzenia negocjacji międzynarodowych poprzez zrozumienie wyzwań związanych z różnicami kulturowymi oraz rozwijanie umiejętności komunikacji międzykulturowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie prowadzenia negocjacji międzynarodowych | Kryteria weryfikacji • identyfikuje różnice kulturowe w biznesie• definiuje role kultury w negocjacjach międzynarodowych • omawia kanały komunikacji • charakteryzuje członków zespołu i przypisuje im role | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi procesy negocjacyjne i renegocjacyjne z wykorzystaniem technik i metod negocjacyjnych | Kryteria weryfikacji • wykorzystuje język perswazji• rozpoznaje punkty sporne • posługuje się narzędziami i stylami negocjacyjnymi • wdraża elastyczność w negocjacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program:
Dzień 1
Moduł 1 – Wstęp do negocjacji międzynarodowych
- Wyzwania negocjacji międzykulturowych z krajami takimi jak Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, USA, kraje skandynawskie, Japonia, Chiny, Indie
- Różnice kulturowe w biznesie i ich wpływ na negocjacje
- Rozpoznanie intencji partnera oraz jego siły negocjacyjnej bazując na różnicach kulturowych
- Negocjacje online vs negocjacje stacjonarne
Moduł 2 – Komunikacja międzykulturowa
- Rola kultury w negocjacjach międzynarodowych
- Kluczowe wartości kulturowe i ich wpływ na dynamikę negocjacji
- Różnice w stylach komunikacji i wykrywanie subtelnych niuansów w komunikacji z uwzglęnieniem krajów: Niemcy, Francja, Włochy, Holandia, USA, kraje skandynawskie, Japonia, Chiny, Indie
- Kanały komunikacji – jaki wybrać w danej kulturze
- Wpływ kulturowy na style negocjacji i techniki perswazji
- Prowadzenie rozmów biznesowych w kontekście międzynarodowym
- Sesje symulacyjne i praktyczne studia przypadków
Moduł 3 – Przygotowanie do negocjacji
- Wybór odpowiednich narzędzia i stylów negocjacyjnych
- System tworzenia scenariuszy negocjacyjnych
- Wykorzystanie technik negocjacyjnych w różnych kanałach negocjacyjnych oraz dopasowanie odpowiednich technik do formy prowadzenia negocjacji uwzględniając różnice kulturowe
- Ocena siły negocjacyjnej swojej i partnera
- Przewidywanie punktów spornych
- Ustalenie BATNA, WATNA, ZOPA na podstawie zebranych danych
- Rozpoczęcie negocjacji jako podstawa – kto, kiedy, dlaczego (w oparciu o różnice kulturowe)
- Podejście do czasu, relacji i hierarchii w biznesie w zależności od kultury i ich kluczowy wpływ na wynik negocjacji
- Sesja symulacyjna
Moduł 4 – Język a negocjacje
- Dlaczego NIE wolno tłumaczyć komunikacji i technik 1:1
- Taktyczna empatia – technika stosowana przez negocjatorów FBI, która działa w większości w negocjacjach prowadzonych w języku angielskim
- Różnice lingwistyczne wynikające z kultury języka, a które mają newralgiczny wpływ na komunikację i wynik negocjacji
- Sesja negocjacyjna
Dzień 2
Moduł 5 – Budowanie zespołu negocjacyjnego
- Określenie celów zespołu negocjacyjnego
- Wybór odpowiednich członków zespołu i przypisanie ról
- Zarządzanie rolami i odpowiedzialnościami w zespole
- Koordynacja działań w zespole i układanie harmonogramu negocjacji
Moduł 6 – Strategie i scenariusze negocjacyjne
- Jak budować indywidualne i zespołowe strategie negocjacyjne?
- Mapy procesowe strategii negocjacyjnych – jak je układać i z nimi pracować?
- Dobranie odpowiedniej strategii i scenariusza negocjacyjnego do konkretnych sytuacji biznesowych
- Język perswazji i wpływu jako element każdej strategii
- Jak radzić sobie z manipulacjami podczas negocjacji
- Praktyczne układanie zespołowych scenariuszy, map i strategii negocjacyjnych
Moduł 7 – Nawiązywanie relacji biznesowych z klientami międzynarodowymi
- Interes vs pozycja
- Social Proof w negocjacjach – jak to wykorzystać
- Elastyczność w negocjacjach – jak ją uzyskać i jaką ustawić granicę
- Sposoby na wychodzenie z impasu negocjacyjnego
- Sesja negocjacyjna
Moduł 8 – Podsumowanie
- Przykłady case studies z doświadczenia trenera
- Sesja Q&A
- Przedstawienie zadania do wykonania po szkoleniu
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
Po szkoleniu przeprowadzana będzie walidacja w formie testu teoretycznego. Pytania testowe przygotowane zostały przez niezależnego walidatora, zapewniając rozdzielność funkcji uczenia od walidacji. Test przeprowadzany będzie w formie online, poprzez wykorzystanie platformy zewnętrznej. Osoba walidująca nie jest obecna w części szkoleniowej. W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Uczestnik po dokonaniu zapisu na szkolenie, wskazuje Dostawcy Usługi czy chce wziąć udział w szkoleniu w formie stacjonarnej czy też w formie zdalnej w czesie rzeczywistym. (Uczestnik całość szkolenia realizuje w 1 wybranej przez siebie formie).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1 – Wstęp do negocjacji międzynarodowych - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2 – Komunikacja międzykulturowa - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 3 – Przygotowanie do negocjacji - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 4 – Język a negocjacje - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 5 – Budowanie zespołu negocjacyjnego - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 6 – Strategie i scenariusze negocjacyjne - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 7 – Nawiązywanie relacji biznesowych z klientami międzynarodowymi - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 8 – Podsumowanie- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 075,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 147,06 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Sędziak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Warunki uczestnictwa
Ogólne warunki świadczenia usług poprzez Ernst & Young spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Academy of Business sp. k. dostępne są na stronie: https://www.academyofbusiness.pl/ogolne-warunki-swiadczenia-uslug-osobom-prawnym/
Informacje dodatkowe
- Szkolenie jest częścią programu
Certyfikowany Negocjator EY Academy of Business
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji przerw i poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze przez uczestnika realizującego szkolenie w formie zdalenej w czasie rzeczywistym:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.