Psychologia i perswazja w sprzedaży telefonicznej: Budowanie zaufania i wpływanie na decyzje
Psychologia i perswazja w sprzedaży telefonicznej: Budowanie zaufania i wpływanie na decyzje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową tego szkolenia są wszyscy pracownicy firmy, którzy mają bezpośredni lub pośredni wpływ na proces sprzedaży i obsługę klienta. Obejmuje to:
- Pracowników działu sprzedaży i obsługi klienta, którzy prowadzą rozmowy telefoniczne.
- Magazynierów, którzy są pierwszymi osobami mającymi fizyczny kontakt z zamówieniem klienta.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji28-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do zwiększenia umiejętności sprzedażowych oraz do poznania zasad skutecznego merchandisingu. Prowadzi do nabycie umiejętności umiejętności trafnego diagnozowanie klienta oraz maksymalizowania obrotów i zysków w firmie. Prowadzi do prawidłowego przyjmowania reklamacji, pozyskiwania informacji, technik i strategii odpowiedzi, dobierania odpowiedniej argumentacji, skutecznych metod komunikacji, udoskonalenia standardów obsługi reklamacji, reagowania w stresujących sytuacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje kluczowe motywacje i obawy klienta biznesowego w kontekście sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje różnice w procesie decyzyjnym między klientem indywidualnym a firmowym podczas rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia minimum 3 czynniki, które wpływają na decyzje zakupowe w sektorze B2B podczas sprzedaży telefonicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje elementy komunikacji werbalnej, które budują pozytywne pierwsze wrażenie w sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje znaczenie tonu głosu, intonacji i tempa mowy w budowaniu relacji podczas rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik modyfikuje swój ton głosu i tempo mowy w ćwiczeniach praktycznych związanych ze sprzedażą telefoniczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje mocne i słabe strony swojej komunikacji werbalnej w kontekście sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje mocne strony swojej mowy na podstawie nagrania rozmowy sprzedażowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje obszary do poprawy w swojej komunikacji werbalnej, bazując na analizie nagrania rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki aktywnego słuchania w rozmowie w sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje minimum 3 otwarte pytania podczas symulacji rozmowy w sprzedaży telefonicznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik parafrazuje wypowiedzi rozmówcy, aby potwierdzić zrozumienie jego potrzeb podczas rozmowy sprzedażowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje zaufanie klienta za pomocą reguły wzajemności i autorytetu w sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dzieli się wartościową informacją, która jest przydatna dla klienta, zanim przejdzie do oferty w rozmowie telefonicznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik odwołuje się do własnego doświadczenia lub wiedzy eksperckiej w trakcie rozmowy sprzedażowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik ćwiczy budowanie relacji z klientem w kontrolowanych warunkach sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w odgrywaniu scenariuszy rozmów, koncentrując się na budowaniu relacji podczas sprzedaży telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela konstruktywnej informacji zwrotnej innym uczestnikom, oceniając ich zdolności do budowania relacji podczas rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje potrzeby klienta podczas sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje minimum 3 pytania diagnostyczne, aby odkryć ukryte potrzeby i wyzwania klienta podczas rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik sporządza mapę potrzeb dla wybranego scenariusza rozmowy telefonicznej, wskazując kluczowe wyzwania klienta. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przekształca cechy produktu w korzyści dla klienta biznesowego w sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje co najmniej 3 korzyści z produktów firmy które odpowiadają na potrzeby zidentyfikowane podczas rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje spersonalizowaną ofertę, używając języka korzyści, a nie suchych cech produktu, w symulowanej rozmowie telefonicznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje spersonalizowaną ofertę dla klienta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje krótką, spersonalizowaną ofertę, która odwołuje się do specyficznych potrzeb i wyzwań klienta zidentyfikowanych w trakcie rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przygotowaną ofertę w symulowanej rozmowie, uwzględniając wcześniej poznane techniki sprzedaży telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje rodzaje obiekcji klienta w rozmowie telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje co najmniej 3 typy obiekcji (np. cenowe, merytoryczne, logistyczne) i podaje przykłady dla każdego z nich. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje obiekcje klienta, wskazując co naprawdę kryje się za jego zastrzeżeniami podczas symulacji rozmowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje psychologiczne techniki radzenia sobie z obiekcjami w sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje technikę "czucia, odczuwania i odkrywania" do empatycznego podejścia do obiekcji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przekształca obiekcję w dialog, zadając odpowiednie pytania, które kierują rozmowę w stronę rozwiązania problemu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik aktywnie trenuje radzenie sobie z obiekcjami w warunkach symulacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w warsztacie ról, odgrywając scenariusze z trudnymi obiekcjami w kontekście sprzedaży telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela konstruktywnej informacji zwrotnej innym uczestnikom na temat ich umiejętności radzenia sobie z obiekcjami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i wyjaśnia reguły perswazji dr. Cialdiniego w kontekście sprzedaży telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje, na czym polega reguła niedostępności i reguła konsekwencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje regułę dowodu społecznego i podaje przykłady jej zastosowania w sprzedaży telefonicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje reguły perswazji, aby wpływać na decyzje klienta przez telefon. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje w rozmowie telefonicznej co najmniej jeden element dowodu społecznego (np. odwołanie do innej firmy). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje w rozmowie telefonicznej co najmniej jedną z reguł perswazji w celu zwiększenia skuteczności swojej oferty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje możliwości wykorzystania reguł perswazji w codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje sytuacje, w których można zastosować reguły Cialdiniego w swojej pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uczestniczy w dyskusji grupowej, wymieniając pomysły na wykorzystanie poznanych reguł w sprzedaży telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje różne techniki domykania sprzedaży w rozmowie telefonicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje co najmniej 2 techniki domykania sprzedaży (np. domykanie bezpośrednie, alternatywne). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje wybraną technikę domykania w symulowanej rozmowie telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje i realizuje kolejne kroki po rozmowie sprzedażowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy plan follow-up, określając kolejne kroki po zakończeniu rozmowy telefonicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje i prezentuje podsumowanie rozmowy, które można przesłać klientowi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik integruje poznane techniki w pełnej rozmowie sprzedażowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik odgrywa pełną, 10-minutową rozmowę sprzedażową, która zawiera elementy z każdego modułu szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje i ocenia swoje kompleksowe umiejętności w symulowanej rozmowie sprzedażowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 24 godziny dydaktyczne, tj. 18 godzin zegarowych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Dzień 1: Fundamenty psychologiczne i budowanie relacji
Moduł 1: Wprowadzenie do psychologii sprzedaży telefonicznej
- Zrozumienie umysłu klienta B2B: Motywacje, obawy i proces podejmowania decyzji. Różnice między klientem indywidualnym a biznesowym.
- Pierwsze 15 sekund: Znaczenie tonu głosu, intonacji i tempa mowy w budowaniu pierwszego wrażenia.
- Warsztat praktyczny: Ćwiczenie na dykcję i modulację głosu. Analiza nagrań w celu identyfikacji mocnych i słabych stron w komunikacji werbalnej.
Moduł 2: Budowanie zaufania bez kontaktu wzrokowego
- Techniki aktywnego słuchania: Nauka zadawania otwartych pytań i parafrazowania, aby pokazać klientowi, że jest się w pełni zaangażowanym w rozmowę.
- Reguła wzajemności i autorytetu: Jak dzielić się wartościową wiedzą i doświadczeniem, aby klient poczuł się zobowiązany do wysłuchania oferty.
- Ćwiczenia w parach: Odgrywanie scenariuszy rozmów, podczas których uczestnicy uczą się budować relację i zadawać odpowiednie pytania.
Moduł 3: Identyfikacja telefoniczna potrzeb klienta i język korzyści
- Mapa potrzeb klienta: Warsztat, podczas którego uczestnicy uczą się, jak diagnozować przez telefon ukryte potrzeby i wyzwania klienta.
- Język korzyści (cecha vs. korzyść): Nauka, jak przekształcać cechy produktu Tompak (np. wytrzymałość kartonu) w konkretne korzyści dla klienta biznesowego (np. redukcja reklamacji, oszczędność kosztów).
- Zadanie indywidualne: Przygotowanie krótkiej, spersonalizowanej oferty dla wybranego typu klienta, opartej na zidentyfikowanych potrzebach.
Dzień 2: Zaawansowane techniki perswazji i domknięcie sprzedaży
Moduł 1: Radzenie sobie z obiekcjami przez telefon – psychologiczne podejście
- Typologia obiekcji: Zrozumienie, co naprawdę kryje się za obiekcjami typu "za drogo", "nie mamy czasu", "już korzystamy z innej firmy".
- Technika "czucia, odczuwania i odkrywania": Praktyczne ćwiczenia, które uczą, jak empatycznie podchodzić do obiekcji i kierować rozmowę w stronę rozwiązania problemu.
- Warsztat ról: Uczestnicy odgrywają role, trenując radzenie sobie z najczęstszymi obiekcjami w branży opakowań.
Moduł 2: Wpływanie na decyzje: Reguły perswazji dr. Cialdiniego
- Reguły niedostępności i konsekwencji: Jak subtelnie stosować reguły psychologiczne, aby motywować klienta do podjęcia decyzji.
- Dowód społeczny: Nauka, jak w rozmowie telefonicznej posługiwać się rekomendacjami i studiami przypadku innych klientów.
- Dyskusja grupowa: Wymiana pomysłów na to, jak skutecznie wykorzystywać reguły Cialdiniego w codziennych rozmowach z klientami.
Moduł 3: Skuteczne domknięcie sprzedaży i podsumowanie
- Techniki domykania sprzedaży: Przegląd różnych metod, od domykania bezpośredniego po domykanie alternatywne.
- Skuteczny follow-up: Planowanie kolejnych kroków po rozmowie telefonicznej, w tym wysyłka podsumowania, oferty i utrzymanie kontaktu.
- Podsumowanie szkolenia: Sesja Q&A, omówienie kluczowych wniosków i przygotowanie planu wdrożenia zdobytej wiedzy w praktyce.
- Zadanie końcowe: Uczestnicy odgrywają pełną rozmowę sprzedażową, integrując wszystkie poznane techniki.
Walidacja szkolenia - W procesie walidacji szkolenia wykorzystano test teoretyczny skonstruowany tak, by weryfikować efekty uczenia się na trzech poziomach: wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (postaw). Uzupełniono go o dodatkowe metody walidacji, takie jak wywiad swobodny i obserwacja w warunkach symulowanych.
METODY STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA:
- Prezentacja w formie wykładu Dyskusja grupowa
- Wspólne dochodzenie do wniosków
- Ćwiczenia w grupach
- Ćwiczenia w parach
- Ćwiczenia indywidualne
- Case study
Metody szkoleniowe:
- Wykłady interaktywne
- Analiza case studies
- Symulacje negocjacji i obsługi reklamacji
- Ćwiczenia praktyczne w parach i grupach
- Burza mózgów
- Role-playing
Dodatkowe elementy:
- Studium przypadku: Analiza rzeczywistej sytuacji z firmy uczestnika szkolenia.
- Warsztaty negocjacyjne: Symulacje negocjacji w różnych scenariuszach.
- Feedback: Indywidualna analiza mocnych stron i obszarów do poprawy.
- Materiały szkoleniowe: Komplet materiałów szkoleniowych, w tym prezentacje, ćwiczenia, wzory dokumentów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Dzień 1: Fundamenty psychologiczne i budowanie relacji. Moduł 1: Wprowadzenie do psychologii sprzedaży telefonicznej | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł 2: Budowanie zaufania bez kontaktu wzrokowego | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł 3: Identyfikacja telefoniczna potrzeb klienta i język korzyści | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Dzień 2: Zaawansowane techniki perswazji i domknięcie sprzedaży Moduł 1: Radzenie sobie z obiekcjami przez telefon – psychologiczne podejście | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł 2: Wpływanie na decyzje: Reguły perswazji dr. Cialdiniego | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł 3: Skuteczne domknięcie sprzedaży i podsumowanie | Prowadzący Anna Makara | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Makara
Obecnie jestem zaangażowana w dwa projekty rozwojowe – Digital Partners oraz Akademię Inspiracji – w których wspieram uczestników w efektywnej komunikacji wielokanałowej i rozwoju osobistym. Moją pasją jest praca nad mocnymi stronami ludzi. Jako certyfikowany konsultant MaxieDISC oraz entuzjastka metodologii Gallupa pomagam innym odkrywać i wykorzystywać ich unikalne talenty.
Przeprowadzam testy MaxieDISC i prowadzę konsultacje indywidualne z omówienia testu i dalszego rozwoju.
Trenerem biznesu jestem od 2010 r. Prowadzę szkolenia z zakresu kompetencji miękkich m.in. komunikacji z wykorzystaniem MaxieDISC, komunikacji wielokanałowej oraz szkolenia produktowe – zawsze z naciskiem na praktyczność, indywidualne podejście i rozwój kompetencji interpersonalnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały dydaktyczne w formie papierowej przygotowane w oparciu o tematykę szkolenia oraz zgodnie wymaganiami prawnymi określonymi w prawie polskim oraz UE.
- Prezentacje multimedialne
- Artykuły naukowe
- Narzędzia diagnostyczne
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o odbyciu szkolenia oraz certyfikat potwierdzające nabyte umiejętności, które stanowią potwierdzenie nabytych kompetencji dotyczących technik sprzedaży, negocjacji i standardów obsługi klienta w świetle nowych regulacji prawnych.
Poziom frekwencji na szkoleniu pozwalający na wydanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia powinien wynosić 100%.
Informacje dodatkowe
W przypadku uczestnictwa w usłudze osoby z niepełnosprawnością dostawca usługi zapewni realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Koszt przeprowadzenia walidacji jest uwzględniony w cenie szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi