Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy.
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów,
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do umiejętnego tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”. Przygotowuje również do wdrażania rozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy oraz aktywne włączenie w procesy rozwojowe wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyćna grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady zrównoważonego rozwoju i dobiera adekwatne działania do wdrożenia w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i formułuje strategię HR wspierającą zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby rozwojowe i formułuje odpowiednią strategię HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Formułuje wyzwania polityki personalnej związane z koncepcją „zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i uzasadnia wyzwania polityki personalnej w kontekście „zielonej gospodarki”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występującena nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje trendy rynkowe i dobiera metody ich wykorzystania w kształtowaniu polityki personalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.:kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Interpretuje dane z diagnozy oraz proponuje sposoby zaangażowania interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną nazrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe elementy strategii HR uwzględniające zasady zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki.Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Dobiera zestaw KPI dla strategii HR oraz wskaże mechanizmy dostosowywania działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaruHR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Przedstawia plan komunikacji i argumentacji dopasowany do zróżnicowanych grup pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywnościorganizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Potrafi opracowywać propozycję działań HR łączących cele biznesowe i potrzeby pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dlakultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Prezentuje dokument kodeksu etycznego oraz szkic programu edukacji etycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupamiwspółpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Omawia model współpracy HR z kluczowymi grupami w organizacji wraz z rolami i oczekiwaniami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawyodpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy | Kryteria weryfikacji Opracowuje działania lub kampanię wewnętrzną na rzecz ekologicznych postaw w miejscu pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, zeszczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje prezentację lub materiał informacyjny wyjaśniający, jak zrównoważony rozwój jest wdrażany w HR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I
CZĘŚĆ PIERWSZA (08:00 – 13:30)
Forma zajęć: Teoretyczne Opis zajęć – Wykład trenera:
- Powitanie, zapoznanie z planem szkolenia
- Analiza aktualnej sytuacji na rynku pracy, kluczowe trendy i wyzwania
- Wprowadzenie do zrównoważonej polityki personalnej w kontekście „zielonej gospodarki”
- Opracowanie założeń zrównoważonego rozwoju w polityce personalnej
- Identyfikacja potrzeb rozwojowych organizacji i ich przełożenie na strategię HR
- Przygotowanie finalnej strategii HR ukierunkowanej na zrównoważony rozwój
- Wdrażanie rozwiązań łączących cele organizacji z korzyściami dla pracowników
PRZERWA: 13:30– 13:45
CZĘŚĆ DRUGA (13:45 –16:00)
Forma zajęć: Praktyczne Opis zajęć – Warsztaty z ćwiczeniami:
- Diagnozowanie potrzeb różnych grup interesariuszy w obszarze HR
- Projektowanie strategii HR uwzględniającej zrównoważony rozwój
- Ćwiczenia: analiza przypadków związanych z wdrażaniem ESG w polityce HR
- Wprowadzenie do tworzenia strategii HR
- Praca w grupach: analiza danych i tworzenie szkicu strategii
- HR jako partner zarządu i promotor kultury proekologicznej
DZIEŃ II
CZĘŚĆ PIERWSZA (08:00 – 13:30)
Forma zajęć: Teoretyczne Opis zajęć – Wykład trenera:
- Planowanie i realizacja programów szkoleniowych w duchu zrównoważonego rozwoju
- Metody badania poziomu satysfakcji pracowników
- Strategie utrzymania zaangażowania i reagowania na zmiany pokoleniowe i kulturowe
- Wykonanie diagnozy potrzeb interesariuszy (zarząd, menedżerowie, pracownicy, grupy wiekowe i społeczne)
- Projektowanie firmowego kodeksu etycznego i programu edukacji etycznej
PRZERWA: 13:30 – 13:45
CZĘŚĆ DRUGA (13:45 – 15:00)
Forma zajęć: Praktyczne Opis zajęć – Warsztaty z ćwiczeniami:
- Monitorowanie wdrażania strategii HR z wykorzystaniem wskaźników
- Dostosowywanie strategii do zmieniających się warunków i potrzeb interesariuszy
- Ćwiczenia: komunikacja działań HR z uwzględnieniem różnorodnych grup pracowników
- Ćwiczenia: symulacja decyzji HR
- Prezentacja grupowa wypracowanych strategii
CZĘŚĆ TRZECIA – WALIDACJA 15:00-16:00
Podsumowanie szkolenia
Przeprowadzenie testu wiedzy i analiza wyników-
1. Test teoretyczny: Weryfikacja wiedzy uczestników realizowana jest w formie testu zamkniętego jednokrotnego wyboru (typ ABC). Test składa się z 10 pytań, z trzema możliwymi odpowiedziami do wyboru, z których tylko jedna jest prawidłowa. Przeprowadzany jest na zakończenie szkolenia, pod nadzorem walidatora.
2. Obserwacja
Uczestnik wykonuje zadanie praktyczne polegające na przygotowaniu kompleksowej strategii HR dla stylizowanej organizacji, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju oraz wyzwań rynku pracy.
Zadanie realizowane jest w realistycznie odwzorowanym środowisku pracy – uczestnik pracuje w środowisku symulowanym, bazującym na narzędziach takich jak MS Office, Google Workspace, Teams, Zoom. Scenariusze zadań wykorzystują stylizowane dane HR co umożliwia ocenę efektów uczenia się w kontekście zawodowym.
Obserwacja odbywa się zdalnie. Uczestnik udostępnia ekran i dźwięk, co zapewnia walidatorowi pełny wgląd w działania. W razie potrzeby sesja może być rejestrowana. Walidator nie ingeruje w przebieg zadania – jedynie dokumentuje przebieg i ocenia wykonanie na podstawie ustalonych kryteriów.
3. Walidator jest obecny wyłącznie pod koniec szkolenia i prowadzi zarówno test, jak i obserwację. Nie ingeruje w przebieg zadania, chyba że wymagane są techniczne wyjaśnienia. Obserwuje zachowania i działania uczestnika, ocenia zgodność wykonania zadania z przyjętymi kryteriami weryfikacji i dokumentuje wynik w arkuszu obserwacji.Pełni wyłącznie funkcję weryfikacyjną – nie prowadzi szkolenia.
Walidacja odbywa się w ostatnim dniu szkolenia tj. 12.11.2025r o godz. 15:00-16:00
Przerwa została wliczona w godziny szkolenia, jest uwzględniona w harmonogramie
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków. metody walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 CZĘŚĆ I – WPROWADZENIE I WYKŁAD | Prowadzący Marta Trojanowska | Data realizacji zajęć 11-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Marta Trojanowska | Data realizacji zajęć 11-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 CZĘŚĆ II – WARSZTATY I ZASTOSOWANIE PRAKTYCZNE | Prowadzący Marta Trojanowska | Data realizacji zajęć 11-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 CZĘŚĆ I – WPROWADZENIE I WYKŁAD | Prowadzący Marta Trojanowska | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Marta Trojanowska | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 CZĘŚĆ II – WARSZTATY I ZASTOSOWANIE PRAKTYCZNE | Prowadzący Marta Trojanowska | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 145,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Trojanowska
Katowicach, a także jest w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Ochrona Środowiska w
Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego. Uczestniczyła w licznych kursach specjalistycznych z
zakresu systemów zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem.
W ciągu ostatnich 5 lat zdobywała doświadczenie w realizowaniu szkoleń dla osób dorosłych, w tym
w zakresie transformacji cyfrowej, komunikacji, zarządzania zmianą i wdrażania nowoczesnych
procesów organizacyjnych. W ostatnich 24 miesiącach przeprowadziła ponad 120 godzin szkoleń o
podobnej tematyce, w formie stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej.
Doświadczenie w walidacji szkoleń obejmuje również tematykę zarządzania zmianami wynikającymi
z przeobrażeń na rynku pracy.
Kwalifikacje i doświadczenie zostały zdobyte w okresie nie wcześniejszym niż 5 lat przed
wprowadzeniem niniejszej usługi do systemu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy usługi otrzymają prezentację dot. tematyki szkolenia w wersji .pdf drogą elektroniczną.
Po zakończonej usłudze Uczestnik otrzyma Zaświadczenie potwierdzające jego udział w szkoleniu.
Warunkiem uzyskania Zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć (prawidłowo wypełniony test po ukończeniu usługi).
1 godzina usługi szkoleniowej = 60 min
W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
Uczestnictwo w usłudze zdalnej mierzone jest za pomocą raportów z logowań i listy obecności .
Możliwość monitoringu usług
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa zostanie zrealizowana w formule zdalnej z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Każdy z uczestników otrzyma indywidualny link umożliwiający udział w spotkaniu online, ważny przez cały okres realizacji usługi.
Uczestnik zobowiązany jest do spełnienia poniższych wymagań technicznych:
- Urządzenie końcowe: komputer wyposażony w kamerę oraz głośnik, z zainstalowanym aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux), posiadający minimum 2 GB pamięci RAM;
- Łącze internetowe: stabilne połączenie z siecią o minimalnej prędkości pobierania i wysyłania 5 Mb/s;
- Oprogramowanie: dostęp do aplikacji Microsoft Teams (lub przeglądarki internetowej obsługującej tę platformę), umożliwiający uczestnictwo
- w usłudze oraz dostęp do udostępnianych materiałów i prezentowanych treści.
Podstawą do rozliczenia usługi będzie raport systemowy, umożliwiający identyfikację wszystkich uczestników oraz potwierdzający wykorzystanie określonego narzędzia komunikacji zdalnej (Microsoft Teams).