Motywacja w praktyce – jak budować zaangażowane zespoły
Motywacja w praktyce – jak budować zaangażowane zespoły
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Motywacja w praktyce – jak budować zaangażowane zespoły” jest otwarte dla wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności w zakresie motywowania i budowania zaangażowania – niezależnie od doświadczenia, branży czy stanowiska. Uczestnikami mogą być menedżerowie, liderzy, specjaliści HR, właściciele firm, ale także osoby dopiero przygotowujące się do roli liderskiej lub chcące lepiej rozumieć pracę zespołową. Program nie wymaga wcześniejszego doświadczenia i będzie wartościowy dla każdego, kto chce skutecznie wspierać rozwój ludzi i tworzyć środowisko sprzyjające zaangażowaniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwinięcie u uczestników umiejętności skutecznego motywowania pracowników poprzez zrozumienie mechanizmów wpływających na zaangażowanie oraz wykorzystanie praktycznych narzędzi i technik wspierających budowanie kultury współpracy, odpowiedzialności i wewnętrznej motywacji w zespole. Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i kompetencje pozwalające im kształtować środowisko pracy sprzyjające rozwojowi, lojalności i efektywności pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe teorie motywacji i ich zastosowanie w środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia różnice między motywacją zewnętrzną a wewnętrzną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje symptomy niskiego i wysokiego poziomu zaangażowania w zespole oraz identyfikuje indywidualne motywatory pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia zachowania świadczące o spadku zaangażowania od tych wskazujących na wysoką motywację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje elementy motywującej komunikacji i opisuje ich znaczenie w budowaniu zaufania i współpracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia dwa sposoby udzielania informacji zwrotnej, które wspierają zaangażowanie pracownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje typowe błędy w komunikacji, które obniżają motywację w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje narzędzia motywowania pozafinansowego oraz wyjaśnia ich znaczenie dla kształtowania kultury organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia metody pozafinansowego motywowania pracowników stosowane w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje wpływ własnych postaw i stylu zarządzania na poziom motywacji i zaangażowania zespołu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje zachowania lidera wspierające odporność psychiczną członków zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje działania wspierające motywację w zespole oraz identyfikuje bariery utrudniające ich wdrożenie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia elementy indywidualnego planu motywacyjnego dostosowanego do potrzeb pracownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Fundamenty motywacji – teoria i praktyka - 2 godziny teoretyczne
- Przegląd klasycznych i współczesnych teorii motywacji
- Czynniki wpływające na poziom zaangażowania pracowników
- Rola lidera w tworzeniu środowiska sprzyjającego motywacji
2. Diagnoza motywacji i zaangażowania w zespole - 2 godziny teoretyczne
- Jak rozpoznać symptomy niskiego i wysokiego zaangażowania
- Analiza stylów pracy i indywidualnych motywatorów członków zespołu
- Motywacja w pracy hybrydowej i zdalnej
3. Motywowanie przez komunikację i informację zwrotną - 1 godzina 30 minut teoretycznych
- Skuteczna komunikacja w roli lidera
- Budowanie zaufania i transparentności
- Komunikacja w sytuacjach trudnych i kryzysowych
4. Narzędzia motywowania – jak budować kulturę zaangażowania - 2 godziny 45 minut praktycznych
- Motywowanie pozafinansowe: uznanie, rozwój, autonomia
- Tworzenie środowiska pracy wspierającego sens, cel i przynależność
- Delegowanie jako narzędzie motywacyjne
5. Rola lidera i style zarządzania w budowaniu zaangażowania - 2 godziny 30 minut teoretycznych
- Samoświadomość lidera i jego wpływ na zespół
- Zarządzanie energią i odpornością psychiczną zespołu
6. Planowanie działań motywacyjnych i wdrażanie zmian - 2 godziny praktyczne
- Tworzenie indywidualnych i zespołowych planów motywacyjnych
- Identyfikacja barier we wdrażaniu strategii motywacyjnych
7. Walidacja - 1 godzina praktyczna
Liczba godzin usługi: 14 (usługa jest realizowane w godzinach zegarowych 1 h szkolenia = 60 min.):
- Liczba godzin teoretycznych - 8 godzin
- Liczba godzin praktycznych - 5 godzin 45 minut
- Liczba przerw - 1 po 15 min.
Przerwy i walidacja:
- Przerwy zostały zaplanowane i są uwzględnione w harmonogramie, są wliczane do procesu kształcenia.
- Walidacja jest wliczana do procesu kształcenia i jest przeprowadzana na koniec usługi w celu oceny osiągniętych efektów. Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy jak i umiejętności.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.:
- ćwiczenia,
- burza mózgów,
- studium przypadków,
- metody walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 812,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 812,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,86 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Lenkiewicz
W swojej pracy szkoleniowej Marcin koncentruje się na przyczynach spadku zaangażowania w zespołach oraz na poszukiwaniu realnych dźwigni motywacyjnych, które działają nie tylko na poziomie jednostki, lecz także w całej strukturze organizacyjnej. Projektuje i prowadzi szkolenia zarówno dla kadry menedżerskiej, jak i zespołów operacyjnych, opierając się na doświadczeniu w pracy z rozproszonymi, międzypokoleniowymi i wielokulturowymi grupami. Korzysta z narzędzi cyfrowych i sztucznej inteligencji do diagnozy postaw, optymalizacji ścieżek rozwoju zawodowego oraz budowania systemów wewnętrznego feedbacku, które wspierają poczucie sensu i sprawczości.
Uzupełniał wiedzę w ramach szkoleń z wykorzystania AI w środowiskach zawodowych, komunikacji strategicznej oraz zarządzania projektami w metodykach Agile i Waterfall.
Trener w ciągu ostatnich 5 lat prowadził szkolenia w tej samej lub pokrewnej tematyce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik po ukończonym szkoleniu otrzyma Ceryfikat ukończenia szkolenia oraz materiały w formie prezentacji przygotowanej na potrzeby szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem zaliczenia usługi jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu wiedzy.
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez wygenerowane raporty z logowania z każdego dnia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT w zw. z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia MF z 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Przerwy sygnalizowane są przez osobę prowadzącą i zapisywane na czacie w platformie szkoleniowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczno-sprzętowe:
Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu z przesyłem conajmniej 5MB/s oraz wyposarzonego w miktofon, kamerę i głośnik.
Urządzenie powinno posiadać:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy;
- 2 GB pamięci RAM lub więcej;
- System operacyjny Windows, Mac OS, Linux, ChromeOS, Android, IOS - zalecane najnowsze wersje;
Szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce internetowej. Wymagane jest posiadanie jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera, Safari.
Kody dostępowe do usługi:
Szkolenie będzie się odbywać za pomocą platformy LiveWebinar – przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link. Program umożliwia prezentację ekranu.
https://livewebinar.com/135-788-738
W razie problemów technicznych szkolenie zostanie przeniesione na platformę ZOOM.
Link wygaśnie po zakończeniu szkolenia - 18.09.2025 o godzinie 15:05.
Uczestnicy, trener oraz Operator drogą mailową otrzymają dostęp tj. link i hasło przed rozpoczęciem szkolenia