Metoda Montessori jako wsparcie w rozwoju samodzielności dziecka
Metoda Montessori jako wsparcie w rozwoju samodzielności dziecka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, opiekunów i pracowników żłobków oraz przedszkoli, którzy chcą rozwijać samodzielność i kompetencje dzieci w oparciu o metodę Montessori. Adresatami są również specjaliści wspierający dzieci w placówkach edukacyjnych i terapeutycznych, zainteresowani praktycznym zastosowaniem narzędzi i materiałów Montessori w codziennej pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do stosowania metody Montessori jako narzędzia wspierającego rozwój samodzielności dziecka. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do przygotowania odpowiedniego otoczenia edukacyjnego, wykorzystania narzędzi i materiałów Montessori w pracy dydaktycznej oraz rozwiązywania trudności i wyzwań w codziennej pracy z dzieckiem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia podstawy pedagogiki Montessori i znaczenie tej metody w rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe zasady pedagogiki Montessori | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ metody Montessori na rozwój samodzielności dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia role nauczyciela i dziecka w pracy metodą Montessori. | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje obowiązki nauczyciela i aktywności dziecka w metodzie Montessori. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje zachowania wspierające samodzielność dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia Uczestnik wymienia zasady przygotowania otoczenia edukacyjnego i wykorzystania materiałów Montessori. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby aranżacji przestrzeni edukacyjnej zgodnie z zasadami Montessori. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie narzędzia i materiały dydaktyczne do potrzeb dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje trudności i wyzwania w pracy z dzieckiem metodą Montessori. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposoby reagowania na problemy w procesie dydaktycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje strategie wspierania dziecka w pokonywaniu trudności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Moduł 1 - Odkrywanie świata Montessori – czym jest i dlaczego warto?
Moduł 2 - Fundamenty pedagogiki Montessori – rozwój dziecka w centrum uwagi
Moduł 3 - Rola nauczyciela w metodzie Montessori
Moduł 4 - Przygotowanie otoczenia edukacyjnego zgodnie z zasadami Montessori
Moduł 5 - Narzędzia i materiały dydaktyczne Montessori
Moduł 6 - Wykorzystanie metody Montessori w codziennej pracy z dzieckiem
Moduł 7 - Rozwiązywanie trudności i wyzwań w pracy metodą Montessori
Moduł 8 - Walidacja (test teoretyczny)
Proces przeprowadzenia walidacji - walidacja efektów usługi odbędzie się z wykorzystaniem testu. Walidator jest odpowiedzialny za weryfikację efektów uczenia się uczestników, nie będzie obecny fizycznie na szkoleniu. Trener nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Trener nie ingeruje także w ocenę analizy dowodów i deklaracji.
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia
- Szkolenie liczone jest w godzinach zegarowych (1h=60 min)
- Usługa trwa 8 godzin zegarowych
- Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej
- Zajęcia obejmują 3 godzin w formie teoretycznej oraz 5 godzin w formie praktycznej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł 2 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 3 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 4 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł 5 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Moduł 6 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 7 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Moduł 8 - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Siejek
Do jej obszarów zainteresowań należy tematyka związana z dobrostanem pracowników, wspieraniem kreatywności w pracy pedagoga, organizowaniu zajęć w duchu edukacji alternatywnej w tym: Planu Daltońskiego, edukacji montessoriańskiej oraz lekcji prowadzonych w formie Outdooringu.
Ma ponad 5-letnie doświadczenie w zakresie organizowania procesów szkoleniowych, realizacji projektów unijnych, programów skupiających się na rozwoju i aktywizacji zawodowej młodzieży, a także osób dorosłych.
Trenerka zdobyła kompetencje niezbędne do przeprowadzenia szkolenia nie później niż 5 lat od dnia opublikowania karty.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF, linki, prezentacje).
- Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający udział i nabyte kompetencje.
Warunki uczestnictwa
Od uczestników nie wymaga się specjalistycznego przygotowania. Uczestnicy powinni posiadać doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i/lub żłobkowym lub być w trakcie przygotowania zawodowego do pracy w placówkach wychowania przedszkolnego/żłobkach.
W przypadku zgłoszenia przez uczestnika szczególnych potrzeb, organizator zapewni odpowiednie dostosowanie szkolenia – w zakresie możliwym i adekwatnym do zgłoszonych potrzeb. W celu ustalenia indywidualnych udogodnień prosimy o kontakt przed rozpoczęciem szkolenia
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23% (Podstawa par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień z podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień [Dz. U. z 2015 r. poz. 736]).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi