Integracja sensoryczna – wykorzystanie założeń SI w pracy z dziećmi z zaburzeniami
Integracja sensoryczna – wykorzystanie założeń SI w pracy z dziećmi z zaburzeniami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, opiekunów i pracowników żłobków oraz przedszkoli, którzy w swojej pracy mają kontakt z dziećmi z trudnościami rozwojowymi, w tym z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Adresatami są także specjaliści pracujący w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz inni pracownicy placówek edukacyjnych i terapeutycznych, którzy chcą poszerzyć kompetencje w zakresie wykorzystania założeń integracji sensorycznej w codziennej pracy z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do rozpoznawania i rozumienia zaburzeń integracji sensorycznej oraz do wykorzystywania jej założeń w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do identyfikowania różnic w przetwarzaniu sensorycznym, stosowania podstawowych technik i ćwiczeń wspierających rozwój dziecka, a także do skutecznej współpracy z rodzicami i zespołem terapeutycznym w procesie wspierania dziecka z zaburzeniami SI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia podstawowe założenia teoretyczne integracji sensorycznej i jej znaczenie w pracy z dziećmi. | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe pojęcia związane z integracją sensoryczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ zaburzeń SI na funkcjonowanie dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia różnice indywidualne w przetwarzaniu sensorycznym u dzieci. | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje różne reakcje sensoryczne u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje objawy wskazujące na zaburzenia przetwarzania sensorycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia techniki i ćwiczenia sensoryczne wspierające rozwój dziecka. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady zastosowania technik terapeutycznych (np. deep pressure, brushing, swinging). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera ćwiczenia sensoryczne do potrzeb dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Podstawy teoretyczne SI
- Różnice indywidualne w przetwarzaniu sensorycznym
- Zrozumienie różnych reakcji sensorycznych u dzieci
- Jak zaburzenia sensoryczne wpływają na funkcjonowanie dziecka
- Współpraca z zespołem terapeutycznym
- Komunikacja z rodzicami na temat diagnozy
- Skuteczna komunikacja i wsparcie rodziców
- Jak pomagać rodzinom zrozumieć i radzić sobie z diagnozą
- Ćwiczenia sensoryczne
- Praktyczne ćwiczenia wspierające różne zmysły
- Stosowanie bodźców sensorycznych w procesie terapeutycznym
- Techniki terapeutyczne - deep pressure, brushing, swinging
- Skuteczne techniki sensoryczne
- Walidacja (test teoretyczny)
Proces przeprowadzenia walidacji - walidacja efektów usługi odbędzie się z wykorzystaniem testu. Walidator jest odpowiedzialny za weryfikację efektów uczenia się uczestników, nie będzie obecny fizycznie na szkoleniu. Trener nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Trener nie ingeruje także w ocenę analizy dowodów i deklaracji.
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia
- Szkolenie liczone jest w godzinach zegarowych (1h=60 min)
- Usługa trwa 8 godzin zegarowych
- Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej
- Zajęcia obejmują 3 godzin w formie teoretycznej oraz 5 godzin w formie praktycznej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł 2 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 3 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 4 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 przerwa | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Moduł 5 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 6 | Prowadzący Agnieszka Siejek | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Moduł 7 - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Siejek
Do jej obszarów zainteresowań należy tematyka związana z dobrostanem pracowników, wspieraniem kreatywności w pracy pedagoga, organizowaniu zajęć w duchu edukacji alternatywnej w tym: Planu Daltońskiego, edukacji montessoriańskiej oraz lekcji prowadzonych w formie Outdooringu.
Ma ponad 5-letnie doświadczenie w zakresie organizowania procesów szkoleniowych, realizacji projektów unijnych, programów skupiających się na rozwoju i aktywizacji zawodowej młodzieży, a także osób dorosłych.
Trenerka zdobyła kompetencje niezbędne do przeprowadzenia szkolenia nie później niż 5 lat od dnia opublikowania karty.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF, linki, prezentacje).
- Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający udział i nabyte kompetencje.
Warunki uczestnictwa
Od uczestników nie wymaga się specjalistycznego przygotowania. Uczestnicy powinni posiadać doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i/lub żłobkowym lub być w trakcie przygotowania zawodowego do pracy w placówkach wychowania przedszkolnego/żłobkach.
W przypadku zgłoszenia przez uczestnika szczególnych potrzeb, organizator zapewni odpowiednie dostosowanie szkolenia – w zakresie możliwym i adekwatnym do zgłoszonych potrzeb. W celu ustalenia indywidualnych udogodnień prosimy o kontakt przed rozpoczęciem szkolenia
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23% (Podstawa par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień z podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień [Dz. U. z 2015 r. poz. 736]).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi