Dysfunkcje seksualne kobiet w ujęciu CBT. Szkolenie.
Dysfunkcje seksualne kobiet w ujęciu CBT. Szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana do:
-osób wykonujących zawód psychologa/psychterapeuty, zainteresowanych poszerzeniem wiedzy oraz warsztatu terapeutycznego o pojęcia i techniki związane z rozwojem psychoseksualnym oraz leczeniem dysfunkcji seksualnych,
-uczestnicy szkolenia powinni posiadać doświadczenie w prowadzeniu wywiadu klinicznego, samodzielnym prowadzeniu procesów psychoterapeutycznych indywidualnych (dzieci, młodzieży i/lub osób dorosłych) lub par,
-uczestniy szkolenia powinni wykazywać się znajomością podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwojowej, psychopatologii oraz testów psychologicznych; umiejętnością prowadzenia wywiadu psychologicznego; umiejętnością budowania konceptualizacji w oparciu o paradygmat poznawczo-behawioralny; znajomością technik poznawczo-behawioralnych oraz umiejętnością ich adekwatnego stosowania w zależności od zgłaszanego problemu pacjenta.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego uwzględniania aspektów seksuologicznych w pracy terapeutycznej z kobietami w nurcie CBT.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się wskazuje najczęstsze dysfunkcje seksualne kobiet | Kryteria weryfikacji wskazuje objawy i uwarunkowania dysfunkcji seksualnych kobiet | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji określa różnice diagnostyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się wybiera odpowiednie techniki CBT do pracy z pacjentkami | Kryteria weryfikacji wskazuje najważniejsze aspekty problemowe do budowania konceptualizacji przypadku pacjentki z dysfunkcją seksualną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji dopasowuje techniki poznawcze i behawioralne do pracy z pacjentkami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się określa czynniki kulturowe i społeczne wpływające na rozumienie kobiecej seksualności | Kryteria weryfikacji wskazuje wpływ stereotypów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji określa znaczenie pracy nad wstydem i poczuciem winy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Szkolenie dedykowane dla:
-osób wykonujących zawód psychologa/psychterapeuty, zainteresowanych poszerzeniem wiedzy oraz warsztatu terapeutycznego o pojęcia i techniki związane z rozwojem psychoseksualnym oraz leczeniem dysfunkcji seksualnych,
2. Warunki realizacji szkolenia: szkolenie realizowane stacjonarnie. Samodzielne stanowiska.
3. Uczestnicy szkolenia powinni:
-posiadać doświadczenie w prowadzeniu wywiadu klinicznego, samodzielnym prowadzeniu procesów psychoterapeutycznych indywidualnych (dzieci, młodzieży i/lub osób dorosłych) lub par,
-wykazywać się znajomością podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwojowej, psychopatologii oraz testów psychologicznych; umiejętnością prowadzenia wywiadu psychologicznego; umiejętnością budowania konceptualizacji w oparciu o paradygmat poznawczo-behawioralny; znajomością technik poznawczo-behawioralnych oraz umiejętnością ich adekwatnego stosowania w zależności od zgłaszanego problemu pacjenta.
4.Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na 10 godzin dydaktycznych zajęć przewidziano 30 minut przerwy. Przerwa nie jest wliczona w czas trwania zajęć. W przypadku wystąpienia dodatkowych przerw czas trwania szkolenia zostanie wydłużony o czas dodatkowych przerw. W przypadku konieczności zrobienia wcześniejszej przerwy czas przerwy głównej zostanie skrócony o czas trwania wcześniejszej przerwy.
5.Walidacja wiedzy i umiejętności uczestników: test teoretyczny zamknięty on-line - pytania jednokrotnego wyboru z automatycznym generowaniem i udostępnianiem wyników.
Ramowy program zajęć:
MODUŁ 1 – Zaburzenie zainteresowania/wzbudzenia seksualnego.
- Kryteria diagnostyczne wg DSM-5
- Różnicowanie: spadek zainteresowania vs. brak przyjemności
- Obszary kluczowe w wywiadzie (relacje, emocje, farmakoterapia, hormony)
- Strategie CBT
- Case study – analiza problemu pacjentki
MODUŁ 2 – Ból genitalno-miedniczny/penetracyjny.
- Kryteria diagnostyczne (wulwodynia, dyspareunia, pochwica)
- Czynniki psychologiczne i somatyczne – na co zwrócić uwagę przy diagnozie
- Wywiad i praca interdyscyplinarna (ginekolog, fizjoterapia uroginekologiczna)
- Techniki CBT
- Case study
MODUŁ 3 – Zaburzenia orgazmu.
- Kryteria diagnostyczne i różnicowanie z obniżonym pożądaniem
- Najczęstsze błędy w diagnozie (brak edukacji seksualnej, mity wokół orgazmu)
- Obszary kluczowe w pracy terapeutycznej
- Techniki CBT
- Case study
MODUŁ 4 – Planowanie terapii i integracja podejść.
- Jak budować plan terapii w zależności od diagnozy
- Praca z partnerem – kiedy i jak włączać go do procesu
- Rola psychoedukacji i normalizacji doświadczeń pacjentki
MODUŁ 5 – Podsumowanie i ćwiczenia praktyczne.
- Powtórzenie kryteriów diagnostycznych trzech głównych grup zaburzeń
- Wspólne opracowanie planów terapii dla wybranych przypadków
- Dyskusja i wymiana doświadczeń uczestniczek
- Podsumowanie dnia i refleksje praktyczne
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Zaburzenie zainteresowania/wzbudzenia seksualnego. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Ból genitalno-miedniczny/penetracyjny. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Zaburzenia orgazmu. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Planowanie terapii i integracja podejść | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Podsumowanie i ćwiczenia praktyczne. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Test walidujący online i udostępnienie wyników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Patrycja Foszcz-Wójcik
i studentów kierunków pomocowych. Od sześciu lat prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, pracując z osobami dorosłymi, młodzieżą i parami, specjalizując się w terapii depresji, zaburzeń lękowych, ADHD, ASD oraz dysfunkcji seksualnych. Ukończyła liczne szkolenia, m.in. roczne szkolenie z terapii schematów, roczne szkolenie z terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, a także kursy z zakresu diagnozy i wsparcia osób z dysforią płciową, seksualności osób neuroróżnorodnych oraz diagnozy i terapii ADHD/ASD. Jest również autorką treści psychoedukacyjnych za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja multimedialna obejmująca kluczowe treści szkoleniowe.
Materiały dodatkowe zawierające plan wywiadu seksuologicznego i diagnostycznego.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni:
-posiadać doświadczenie w prowadzeniu wywiadu klinicznego, samodzielnym prowadzeniu procesów psychoterapeutycznych indywidualnych (dzieci, młodzieży i/lub osób dorosłych) lub par,
-wykazywać się znajomością podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwojowej, psychopatologii oraz testów psychologicznych; umiejętnością prowadzenia wywiadu psychologicznego; umiejętnością budowania konceptualizacji w oparciu o paradygmat poznawczo-behawioralny; znajomością technik poznawczo-behawioralnych oraz umiejętnością ich adekwatnego stosowania w zależności od zgłaszanego problemu pacjenta.
Informacje dodatkowe
- Firma szkoleniowo-doradcza posiada podpisaną umowę z WUP Kraków na realizację projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i „Nowy start w Małopolsce z EURESem”, a także z WUP Toruń na realizację projektu: ,,Kierunek-Rozwój".
- W przypadku chęci realizacji usługi w innej formie (szkolnie stacjonarne, szkolnie zdalne w czasie rzeczywistym, szkolenie zamknięte) lub innym terminie – zapraszamy do kontaktu w celu omówienia możliwych opcji realizacji szkolenia.
- Po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
- Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.