Wprowadzenie do seksuologii, wywiad seksuologiczny. Seksuologia wieku dziecięcego i nastoletniego. Szkolenie.
Wprowadzenie do seksuologii, wywiad seksuologiczny. Seksuologia wieku dziecięcego i nastoletniego. Szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana do:
-osób wykonujących zawód psychologa/psychterapeuty, zainteresowanych poszerzeniem wiedzy oraz warsztatu terapeutycznego o pojęcia i techniki związane z rozwojem psychoseksualnym oraz leczeniem dysfunkcji seksualnych,
-uczestnicy szkolenia powinni posiadać doświadczenie w prowadzeniu wywiadu klinicznego, samodzielnym prowadzeniu procesów psychoterapeutycznych indywidualnych (dzieci, młodzieży i/lub osób dorosłych) lub par,
-uczestniy szkolenia powinni wykazywać się znajomością podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwojowej, psychopatologii oraz testów psychologicznych; umiejętnością prowadzenia wywiadu psychologicznego; umiejętnością budowania konceptualizacji w oparciu o paradygmat poznawczo-behawioralny; znajomością technik poznawczo-behawioralnych oraz umiejętnością ich adekwatnego stosowania w zależności od zgłaszanego problemu pacjenta.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji11-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia seksuologicznego wywiadu diagnostycznego oraz uwzględniania aspektów seksuologicznych okresu rozwojowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się definiuje podstawowe pojęcia z zakresu seksuologii rozwojowej | Kryteria weryfikacji charakteryzuje etapy rozwoju psychoseksualnego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozróżnia normy a zachowania problemowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się przeprowadza wywiad diagnostyczny | Kryteria weryfikacji wskazuje adekwatne pytania diagnostyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji określa obszary wymagające dalszej diagnozy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się określa perspektywę rozwojową i etyczną w pracy z dziećmi i młodzieżą | Kryteria weryfikacji wskazuje znaczenie granic i bezpieczeństwa | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji określa rolę psychoedukacji rodziców | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Szkolenie dedykowane dla:
-osób wykonujących zawód psychologa/psychterapeuty, zainteresowanych poszerzeniem wiedzy oraz warsztatu terapeutycznego o pojęcia i techniki związane z rozwojem psychoseksualnym oraz leczeniem dysfunkcji seksualnych,
2. Warunki realizacji szkolenia: szkolenie realizowane stacjonarnie. Samodzielne stanowiska.
3. Uczestnicy szkolenia powinni:
-posiadać doświadczenie w prowadzeniu wywiadu klinicznego, samodzielnym prowadzeniu procesów psychoterapeutycznych indywidualnych (dzieci, młodzieży i/lub osób dorosłych) lub par,
-wykazywać się znajomością podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwojowej, psychopatologii oraz testów psychologicznych; umiejętnością prowadzenia wywiadu psychologicznego; umiejętnością budowania konceptualizacji w oparciu o paradygmat poznawczo-behawioralny; znajomością technik poznawczo-behawioralnych oraz umiejętnością ich adekwatnego stosowania w zależności od zgłaszanego problemu pacjenta.
4.Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na 10 godzin dydaktycznych zajęć przewidziano 30 minut przerwy. Przerwa nie jest wliczona w czas trwania zajęć. W przypadku wystąpienia dodatkowych przerw czas trwania szkolenia zostanie wydłużony o czas dodatkowych przerw. W przypadku konieczności zrobienia wcześniejszej przerwy czas przerwy głównej zostanie skrócony o czas trwania wcześniejszej przerwy.
5.Walidacja wiedzy i umiejętności uczestników: test teoretyczny zamknięty on-line - pytania jednokrotnego wyboru z automatycznym generowaniem i udostępnianiem wyników.
Ramowy program zajęć:
MODUŁ 1 – Podstawy seksuologii.
- Definicja zdrowia seksualnego wg WHO
- Najważniejsze pojęcia (seksualność, intymność, tożsamość płciowa, orientacja)
- Normy i normatywność w seksuologii – granice między normą a zaburzeniem
- Rodzaje pożądania i ich znaczenie kliniczne
MODUŁ 2 – Wywiad seksuologiczny.
- Struktura wywiadu w nurcie CBT
- Przykładowe pytania diagnostyczne
- Obszary wymagające szczególnej uważności (relacje, trauma, fantazje)
- Bariery pacjenta i sposoby ich przezwyciężania
MODUŁ 3 – Seksualność dziecięca.
- Dziecięca ekspresja seksualna – zachowania normatywne a problemowe
- Co najczęściej niepokoi rodziców
- Sygnały mogące świadczyć o molestowaniu
- Rola terapeuty w rozmowie z rodzicami i dzieckiem
MODUŁ 4 – Seksualność wieku nastoletniego.
- Rozwój psychoseksualny w okresie dojrzewania
- Edukacja seksualna – granice ról terapeuty
- Autonomia i granice w relacjach nastolatków
- Najczęstsze tematy gabinetowe (pornografia, tożsamość, pierwsze doświadczenia)
MODUŁ 5 – Etyka i praktyka kliniczna.
- Etyczne aspekty prowadzenia wywiadu seksuologicznego.
- Bezpieczne prowadzenie rozmów o seksualności w terapii
- Ćwiczenia praktyczne: analiza krótkich case studies (dziecko/nastolatek)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Podstawy seksuologii. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Wywiad seksuologiczny. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Seksualność dziecięca. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Seksualność wieku nastoletniego. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Etyka i praktyka kliniczna. | Prowadzący Patrycja Foszcz-Wójcik | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Test walidujący on-line i udostępnienie wyników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Patrycja Foszcz-Wójcik
i studentów kierunków pomocowych. Od sześciu lat prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, pracując z osobami dorosłymi, młodzieżą i parami, specjalizując się w terapii depresji, zaburzeń lękowych, ADHD, ASD oraz dysfunkcji seksualnych. Ukończyła liczne szkolenia, m.in. roczne szkolenie z terapii schematów, roczne szkolenie z terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, a także kursy z zakresu diagnozy i wsparcia osób z dysforią płciową, seksualności osób neuroróżnorodnych oraz diagnozy i terapii ADHD/ASD. Jest również autorką treści psychoedukacyjnych za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja multimedialna obejmująca kluczowe treści szkoleniowe.
Materiały dodatkowe zawierające plan wywiadu seksuologicznego i diagnostycznego.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni:
-posiadać doświadczenie w prowadzeniu wywiadu klinicznego, samodzielnym prowadzeniu procesów psychoterapeutycznych indywidualnych (dzieci, młodzieży i/lub osób dorosłych) lub par,
-wykazywać się znajomością podstawowych pojęć z zakresu psychologii rozwojowej, psychopatologii oraz testów psychologicznych; umiejętnością prowadzenia wywiadu psychologicznego; umiejętnością budowania konceptualizacji w oparciu o paradygmat poznawczo-behawioralny; znajomością technik poznawczo-behawioralnych oraz umiejętnością ich adekwatnego stosowania w zależności od zgłaszanego problemu pacjenta.
Informacje dodatkowe
- Firma szkoleniowo-doradcza posiada podpisaną umowę z WUP Kraków na realizację projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i „Nowy start w Małopolsce z EURESem”, a także z WUP Toruń na realizację projektu: ,,Kierunek-Rozwój".
- W przypadku chęci realizacji usługi w innej formie (szkolnie stacjonarne, szkolnie zdalne w czasie rzeczywistym, szkolenie zamknięte) lub innym terminie – zapraszamy do kontaktu w celu omówienia możliwych opcji realizacji szkolenia.
- Po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
- Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.