Od „Farmera” do „Challengera” w pracy z istniejącymi klientami
Od „Farmera” do „Challengera” w pracy z istniejącymi klientami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników działów sprzedaży (zarówno osób początkujących, jak i doświadczonych handlowców),
- key account managerów i opiekunów kluczowych klientów,
- doradców handlowych i specjalistów ds. rozwoju biznesu,
- menedżerów sprzedaży odpowiedzialnych za rozwój zespołów handlowych,
- osób zajmujących się prospectingiem, budowaniem relacji z klientami oraz rozwojem portfela klientów w sektorze B2B i B2C.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego prowadzenia rozmów sprzedażowych z obecnymi klientami w modelu Challenger Sale, w tym do inicjowania rozmów o przyszłości współpracy, budowania wartości doradczej, radzenia sobie z obiekcjami oraz stosowania metodyki „commercial teaching” w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia style sprzedaży farmer i challenger. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe różnice między stylem reaktywnym a challengującym w podanym scenariuszu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia rolę wartości dodanej, kontekstu biznesowego i insightów w rozmowie handlowej. | Kryteria weryfikacji Określa, które przykłady komunikatów odwołują się do wartości dodanej, a które nie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje metodykę „commercial teaching” | Kryteria weryfikacji Uporządkowuje we właściwej kolejności elementy teaching pitch i dopasowuje je do przykładowej sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozmowę inicjującą z klientem. | Kryteria weryfikacji Opracowuje przykładowy scenariusz rozmowy z uwzględnieniem pytań otwierających. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zadaje pytania otwierające i skalujące potrzeby klienta. | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej trzy pytania właściwe dla danej persony w analizie przypadku. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Prezentuje ofertę w sposób wywołujący refleksję klienta. | Kryteria weryfikacji Tworzy fragment wypowiedzi handlowej, w którym klient konfrontowany jest z nową perspektywą biznesową. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wychodzi z inicjatywą wobec znanych klientów | Kryteria weryfikacji Proponuje co najmniej dwa działania inicjujące rozmowę z klientem, który nie zgłasza potrzeby zakupu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Podejmuje trudne pytania pogłębiające. | Kryteria weryfikacji Formułuje pytanie, które konfrontuje klienta ze statusem quo, w opisie sytuacji handlowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje tożsamość zawodową w roli doradcy | Kryteria weryfikacji Wskazuje zachowania odróżniające doradcę od realizatora zamówień w przygotowanej analizie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego prowadzenia rozmów sprzedażowych z obecnymi klientami w modelu Challenger Sale, w tym do inicjowania rozmów o przyszłości współpracy, budowania wartości doradczej, radzenia sobie z obiekcjami oraz stosowania metodyki „commercial teaching” w praktyce.
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników działów sprzedaży (zarówno osób początkujących, jak i doświadczonych handlowców),
- key account managerów i opiekunów kluczowych klientów,
- doradców handlowych i specjalistów ds. rozwoju biznesu,
- menedżerów sprzedaży odpowiedzialnych za rozwój zespołów handlowych,
- osób zajmujących się prospectingiem, budowaniem relacji z klientami oraz rozwojem portfela klientów w sektorze B2B i B2C.
Dzień 1 – Od farmerskiego myślenia do proaktywnej postawy
Moduł 1. Gra szkoleniowa i wprowadzenie
- Gra „Dziki Zachód” – diagnoza stylu sprzedaży zespołu.
- Trendy B2B – czego oczekują dziś klienci (badania Gartnera).
- Dlaczego dobra obsługa to dziś za mało.
Moduł 2. Od „Farmera” do „Challengera”
- Krótki test stylów sprzedaży.
- Analiza różnic: pasywny – reaktywny – proaktywny – challengujący.
- Autorefleksja uczestników.
Moduł 3. Mapa klientów i potencjału
- Segmentacja bazy istniejących klientów wg potencjału i gotowości.
- Tworzenie buyer person i piramidy wartości.
- Narzędzia User Stories i MOSCOW w sprzedaży.
- Plan rozmów: z kim warto pogadać o przyszłości.
Moduł 4. Rozmowa inicjująca z istniejącym klientem
- Techniki otwierania rozmowy (intro telefoniczne i mailowe).
- Pytania otwierające i pogłębiające.
- Jak i co „challengować” u klienta – przykłady z branż.
Dzień 2 – Challenger w praktyce
Moduł 5. Commercial teaching – edukacja klienta
- Insight – jak go tworzyć i wykorzystywać.
- Storytelling w sprzedaży – struktury narracji.
- Przykłady komunikatów edukacyjnych z praktyki.
Moduł 6. Praca z oporem klienta i obiekcjami
- Analiza źródeł i natury obiekcji.
- Gra „Balonowe obiekcje”.
- Metody PIWO, H2R, APACZ, techniki Yes, and… i reframing.
Moduł 7. Skuteczne zamknięcia sprzedaży
- Kontraktowanie deklaratywne.
- Roleplay – rozmowy z klientem, feedback trenera i grupy.
Moduł 8. Indywidualny plan działania
- Checklista „Pierwsze 5 rozmów challengerowych”.
- Plan follow-up w CRM/Outlook.
- Praca z poleceniami i piramidą follow-up.
- Deklaracje zmian „od jutra”.
Walidacja
Informacje dodatkowe
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci testu teoretycznego
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
Szkolenie zawiera 6h teorii i 16h praktyki
Warunki organizacyjne:
Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty. Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Gra szkoleniowa i wprowadzenie | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Od „Farmera” do „Challengera” | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Mapa klientów i potencjału | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Rozmowa inicjująca z istniejącym klientem | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Commercial teaching – edukacja klienta | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Praca z oporem klienta i obiekcjami | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Skuteczne zamknięcia sprzedaży | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Indywidualny plan działania | Prowadzący Marcin Fidziński | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 980,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 980,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Fidziński
W ciągu ostatnich 5 lat wyspecjalizował się w prowadzeniu szkoleń i programów rozwojowych dla działów sprzedaży w modelu Challenger Sale, koncentrując się na praktycznym rozwijaniu kompetencji w obszarze: pracy z buyer personami, budowania challengerowej narracji handlowej oraz zarządzania rozmową sprzedażową w duchu „Teach–Tailor–Take Control”. Przeprowadził kilkaset godzin warsztatów, podczas których szkolił zarówno handlowców liniowych, jak i menedżerów sprzedaży w firmach z sektora B2B i B2C.
Jako praktyk biznesu i trener łączy doświadczenie z realnych procesów sprzedażowych z nowoczesnymi metodami rozwoju. Prowadząc szkolenia stawia na ćwiczenia praktyczne, pracę na przykładach uczestników oraz wdrożenie nowych narzędzi do codziennej pracy z klientem. Jego styl pracy oparty jest na partnerskim podejściu, otwartej dyskusji oraz angażowaniu uczestników w tworzenie rozwiązań możliwych do zastosowania już następnego dnia w pracy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt szkoleniowy