Szkolenie: Pozytywna dyscyplina w praktyce – psychologia relacji i rozwój kompetencji wychowawczych
Szkolenie: Pozytywna dyscyplina w praktyce – psychologia relacji i rozwój kompetencji wychowawczych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób zainteresowanych rozwojem osobistym oraz doskonaleniem kompetencji wychowawczych i relacyjnych. W szczególności do:
- rodziców i opiekunów pragnących budować relacje z dziećmi oparte na szacunku, empatii i współpracy,
- osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (np. nauczycieli, wychowawców, pedagogów, trenerów),
- osób chcących rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne i społeczne w oparciu o zasady psychologii pozytywnej i pozytywnej dyscypliny,
- dorosłych poszukujących narzędzi do lepszego radzenia sobie w relacjach interpersonalnych, zarówno w życiu rodzinnym, jak i zawodowym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do rozwoju kompetencji wychowawczych poprzez praktyczne zastosowanie narzędzi pozytywnej dyscypliny oraz pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii relacji.Usługa przygotowuje do świadomego budowania relacji opartych na szacunku i empatii, rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz wzmacniania własnego rozwoju osobistego w roli rodzica, opiekuna lub wychowawcy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje podstawowe założenia i cele pozytywnej dyscypliny, rozumiejąc jej znaczenie w kształtowaniu pozytywnych relacji z dziećmi | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikuje pozytywną dyscyplinę, wskazuje jej cele i główne zasady, podaje przykłady zastosowania w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Rozróżnia potrzeby emocjonalne i społeczne dzieci na różnych etapach rozwoju oraz ich wpływ na zachowania i proces wychowawczy | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje potrzeby emocjonalne i społeczne w przykładowych scenariuszach, przyporządkowuje je do odpowiednich grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Wyjaśnia zasady komunikacji bez przemocy (NVC) i rozumie, jak stosowanie tych zasad wspiera efektywną interakcję i współpracę | Kryteria weryfikacji Uczestnikopisuje cztery elementy NVC, podaje przykłady ich zastosowania w sytuacjach wychowawczych, wskazuje korzyści dla relacji z dzieckiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Opisuje rolę dorosłego w budowaniu relacji opartych na szacunku i współpracy, w tym znaczenie modelowania zachowań i konsekwentnego stosowania narzędzi wychowawczych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje zachowania dorosłego wspierające szacunek i współpracę, omawia znaczenie modelowania zachowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Stosuje w praktyce narzędzia pozytywnej dyscypliny, dostosowując je do potrzeb dzieci i sytuacji wychowawczej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wybiera i stosuje narzędzia pozytywnej dyscypliny w przykładowych sytuacjach wychowawczych, uzasadnia wybór narzędzia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wykorzystuje techniki komunikacji bez przemocy (NVC) w interakcjach z dziećmi i dorosłymi, wzmacniając współpracę i porozumienie | Kryteria weryfikacji Stosuje cztery elementy NVC w praktycznych rozmowach lub symulacjach, potrafi reagować adekwatnie w sytuacjach konfliktowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności:Projektuje zasady i rozwiązania wspierające samodzielność, bezpieczeństwo i rozwój społeczny dzieci, uwzględniając środowisko wychowawcze | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje propozycję zasad lub planu działań, które wspierają samodzielność i współpracę dzieci, uzasadnia ich dobór. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności:Opracowuje indywidualny plan rozwoju osobistego i kompetencji wychowawczych, integrując refleksję nad własnym stylem wychowawczym | Kryteria weryfikacji Uczestnik sporządza realistyczny plan wdrożenia narzędzi pozytywnej dyscypliny w codziennej pracy, uwzględnia własne mocne strony i obszary do rozwoju. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Rozwija postawę opartą na empatii, szacunku i konsekwencji, aktywnie wchodząc w relacje wychowawcze i wspierając pozytywną komunikację z dziećmi i dorosłymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje własne reakcje w sytuacjach wychowawczych, stosuje empatię i szacunek w praktycznych interakcjach, wykazuje konsekwencję w podejmowanych działaniach. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Podejmuje autorefleksję nad własnym stylem wychowawczym i wprowadza zmiany sprzyjające rozwojowi osobistemu oraz efektywnemu wspieraniu rozwoju dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje swoje mocne strony i obszary wymagające rozwoju, wskazuje konkretne działania wprowadzające zmiany w stylu wychowawczym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Psychologiczne podstawy pozytywnej dyscypliny
- Geneza i założenia pozytywnej dyscypliny w kontekście psychologii rozwoju.
- Rola dorosłego w budowaniu relacji opartych na szacunku i współpracy.
- Dyscyplina jako narzędzie wspierające rozwój osobisty dorosłego i dziecka.
Moduł 2: Potrzeby rozwojowe i emocjonalne
- Charakterystyka potrzeb emocjonalnych i społecznych dzieci z perspektywy psychologii.
- Jak reagowanie dorosłego wpływa na poczucie bezpieczeństwa i samodzielność.
- Świadomość własnych potrzeb i emocji dorosłego w procesie wychowawczym.
Moduł 3: Narzędzia pozytywnej komunikacji
- Komunikacja bez przemocy (NVC) jako narzędzie wspierania rozwoju relacji.
- Techniki stosowania konsekwencji zamiast kar.
- Ćwiczenia praktyczne: odgrywanie scenek, analiza przypadków, autorefleksja dorosłego.
Moduł 4: Projektowanie środowiska wspierającego rozwój
- Organizacja przestrzeni i czasu jako element dobrostanu i poczucia sprawczości.
- Tworzenie zasad grupowych i angażowanie dzieci w ich współtworzenie.
- Projektowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających współpracy i rozwojowi społecznemu.
Moduł 5: Rozwój osobisty dorosłego w duchu pozytywnej dyscypliny
- Autorefleksja nad stylem wychowawczym i własnymi przekonaniami.
- Równowaga między konsekwencją a empatią.
- Rola modelowania zachowań – jak rozwój osobisty dorosłego wspiera rozwój dzieci.
Moduł 6: Podsumowanie i wdrożenie
- Wypracowanie indywidualnych planów wdrożeniowych.
- Dyskusja i wymiana doświadczeń.
- Ewaluacja szkolenia i refleksja nad dalszym rozwojem osobistym.
Dodatkowe informację o usłudze:
- Usługa świadczona jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina odpowiada: 60 minut
- W polu "Liczba godzin usługi", wymiar czasowy szkolenia wyrażony jest w godzinach zegarowych
- Przerwy są wliczone w całkowity czas trwania usługi
- Metody aktywizujące i metody dydaktyczne: Miniwykłady, symulacje, analiza przypadków, Praca zespołowa, refleksja indywidualna, dyskusja i feedback grupowy
- Warunki organizacyjne: Zajęcia będą odbywały się w jednej grupie bez podziału na podgrupy, firma szkoleniowa zapewnia materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji usługi
- Organizator zapewnia dostępność usługi rozwojowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dostosowujemy nasze usługi do indywidualnych wymagań uczestników, aby zapewnić pełne uczestnictwo i komfort w trakcie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Otwarcie szkolenia, cele, zasady współpracy | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Wprowadzenie do pozytywnej dyscypliny – geneza i założenia | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Rola dorosłego w budowaniu relacji opartych na szacunku i współpracy | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Potrzeby emocjonalne i społeczne dzieci – jak wspierać bezpieczeństwo i samodzielność | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Tworzenie i wdrażanie zasad grupowych w praktyce | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Zajęcia praktyczne w pracach grupowych | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Komunikacja empatyczna i radzenie sobie z emocjami w grupie | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Case study – analiza trudnych sytuacji wychowawczych | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Techniki stosowania konsekwencji zamiast kar | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Projektowanie środowiska wychowawczego – przestrzeń i czas wspierające samodzielność | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Angażowanie dzieci w rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Autorefleksja i rozwój postawy dorosłego – równowaga między konsekwencją a empatią | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Ćwiczenia praktyczne w grupach – wdrażanie pozytywnej dyscypliny | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Analiza przypadków i wymiana doświadczeń | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anita Rojek
Specjalizuje się w komunikacji opartej na empatii (NVC) oraz jej zastosowaniu w obszarach związanych z ESG (Environmental, Social, Governance) i zielonymi kompetencjami. Wspiera osoby i organizacje w rozwijaniu świadomej, odpowiedzialnej komunikacji, która uwzględnia zarówno relacje międzyludzkie, jak i wpływ na środowisko.
Posiada szeroką wiedzę z zakresu ekologii, recyklingu, gospodarowania odpadami oraz zrównoważonego korzystania z zasobów – takich jak energia i woda. Z pasją dzieli się wiedzą, a także praktycznymi narzędziami wspierającymi wdrażanie proekologicznych rozwiązań i strategii komunikacyjnych w organizacjach.
Od 2021 roku przeprowadziła ponad 100 szkoleń i zwalidowała 40 programów szkoleniowych. Łącznie spędziła ponad 500 godzin na sali warsztatowej, pracując zarówno z zespołami, jak i liderami w kontekście rozwijania kompetencji miękkich oraz świadomości środowiskowej.
Ukończone szkolenia i kursy:
- 2002 – Studia z zakresu marketingu i zarządzania
- 2020 – Certyfikacja jako Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny
- 2021 – Szkoła Trenerska Komunikacji Opartej na Empatii
- 2024 – Szkolenie z mediacji w nurcie Porozumienia bez Przemocy
Posiada wykształcenie wyższe. Doświadczenie zdobyła nie wcześniej niż 5 lat wstecz.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt materiałów szkoleniowych dostosowanych tematycznie do realizowanej usługi rozwojowej: Szkolenie: Pozytywna dyscyplina w praktyce – psychologia relacji i rozwój kompetencji wychowawczych.
Informacje dodatkowe
Walidacja zostanie zebrana podczas szkolenia i przekazana do podmiotu walidującego w celu weryfikacji.