Podstawy Coachingu z Agatą Otrębską w duchu zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych (kwalifikacje)
Podstawy Coachingu z Agatą Otrębską w duchu zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych (kwalifikacje)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- osób planujących rozpoczęcie lub rozwój działalności w ramach zielonych miejsc pracy, zainteresowanych zdobyciem zielonych kompetencji i umiejętności cyfrowych;
- trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do nabycie przez uczestników zielonych kompetencji oraz kluczowych kompetencji cyfrowych — w tym etycznego i bezpiecznego wykorzystania AI — tak, aby potrafili projektować i prowadzić proces coachingowy wspierający wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju w organizacji, z ustalaniem celów SMARTER, mikroedukacją zespołu i podstawowym monitoringiem wskaźników środowiskowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia pojęcie obecność coachingowa w modelu MOC. | Kryteria weryfikacji Wymienia czynniki składające się na model MOC. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI do generowania pytań o zasoby. | Kryteria weryfikacji Analizując wyniki AI, tworzy zestawy pytań. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Przygotowuje notatki z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych – wykorzystanie aplikacji Mind mapper. | Kryteria weryfikacji Tworzy notatkę w aplikacji Mind Mapper | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie poszczególnych elementów modelu coachingowego B&LCA dla wdrażania zmian | Kryteria weryfikacji Wymienia poszczególne elementy modelu, wskazuje znaczenie poszczególnych elementów dla procesu wdrażania zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje 8 kompetencji coachingowych według ICF | Kryteria weryfikacji Definiuje i odróżnia kompetencje coachingowe od konsultingowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poszerza świadomość znaczenia coachingu dla wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Wymienia 3 korzyści płynące z wykorzystania cochingu w procesie wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje cele SMARTER i wyjaśnia ich znaczenie dla przebiegu pracy coachingowej i wdrażania zmian, w tym zmian związanych ze zrównoważonym rozwojem. | Kryteria weryfikacji Odróżnia cele SMARTER od nieSMARTER, wskazuje znaczenie celów SMARTER dla skuteczności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Integracja wiedzy z modułu z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych – Mind Mapper | Kryteria weryfikacji Tworzy mapę treści w aplikacji Mind Mapper | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Stosuje zasady bezpieczeństwa i etyki w pracy z AI | Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 2 zasady ochrony danych i prawa autorskiego przy pracy z AI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje wartości prośrodowiskowe w pracy zespołowej | Kryteria weryfikacji Wymienia min. 2 wartości związane z wdrażaniem strategii zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje mikro-plan edukacji zespołu nt. praktyk proekologicznych | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan zawierający działania i wskaźnik rezultatu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do:
- osób planujących rozpoczęcie lub rozwój działalności w ramach zielonych miejsc pracy, zainteresowanych zdobyciem zielonych kompetencji i umiejętności cyfrowych
- Trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO – wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji ESCO:
- Współdziałanie za pomocą różnych technologii cyfrowych i zrozumienie odpowiednich środków komunikacji cyfrowej w danym kontekście.
- Udostępnianie danych, informacji i treści cyfrowych innym osobom za pomocą odpowiednich technologii cyfrowych. .
- Świadomość wpływu technologii cyfrowych i ich wykorzystania w środowisku
Zakres tematyczny oraz praktyczny charakter szkolenia wspierają rozwój zielonych i cyfrowych kompetencji.
Forma warsztatowa zapewni realizację celu edukacyjnego.
PRT dział 4 Technologie informacyjne i telekomunikacyjne
Usługa będzie realizowana w godzinach dydaktycznych (1h=45 min.)
Przerwy nie wliczają się w czas szkolenia.
Szkolenie odbywa się czasowo według harmonogramu jednak z uwagi na różne tempo pracy kursantów - możliwe są minimalne przesunięcia.
Metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia, tj. realizacji celu edukacyjnego:
- test teoretyczny
- analiza dowodów i deklaracji
Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji zawodowej
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień 1
10:00-12:00 Cyfrowe narzędzia i sztuczna inteligencja w pracy coacha – od obecności coachingowej po techniki wspierające proces (TEORIA)
- Pojęcie obecność coachingowa w modelu MOC.
- AI do generowania pytań o zasoby.
- Cyfrowe narzędzia do diagnozy poziomu satysfakcji z życia
- Skalowanie w strukturze rozmowy otwierającej proces coachingowy.
- Notatki z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych – wykorzystanie aplikacji Mind mapper.
- Etyka i bezpieczeństwo w pracy z AI
- Refleksja nad wartościami i odpowiedzialnością w kontekście zrównoważonego rozwoju
12:00 - 13:00 Modele coachingowe jako narzędzia budowania motywacji i odpowiedzialności w procesie wdrażania zrównoważonego rozwoju (PRAKTYKA)
- Znaczenie akceptacji świadomości dla procesu zmiany rozwojowej, w tym akceptacji zmian klimatycznych i jej znaczenia dla budowania motywacji do działań wdrażających strategie zrównoważonego rozwoju.
- Model Stevena Gilligana 3 archetypicznych energii konstytuujących życie w budowaniu świadomości znaczenia strategii zrównoważonego rozwoju dla przetrwania planety.
- Znaczenie poszczególnych elementów modelu coachingowego B&LCA dla wdrażania zmian, w tym przyjęcia odpowiedzialności za wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju.
- Analiza przypadków adaptacji organizacji do zmian klimatycznych – myślenie systemowe
13:00 - 14:00 PRZERWA
14:00 - 16:00 Kompetencje coachingowe i wartości jako fundament rozwoju osobistego i zrównoważonego (praktyka)
- 8 kompetencji coachingowych według ICF
- Kompetencje cyfrowe do budowania mapy kompetencji.
- Odróżnienie słuchania na poziomie 1 od słuchania na poziomie 2 i 3.
- Znaczenie wartości dla budowania jakości życia. Identyfikuje wartości płynące z wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju.
- Identyfikacja wartości prośrodowiskowych w zespole
16:00 - 18:00 Cyfrowe narzędzia i struktura rozmowy coachingowej jako wsparcie w procesie edukacji i wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju (praktyka)
- Kompetencje cyfrowe, wykorzystanie aplikacji Mind Mapper w celu przypomnienia treści będących przedmiotem kształcenia.
- Edukacja pracowników w zakresie recyklingu i efektywności energetycznej
- Symulacja sesji coachingowej: jak coach wspiera lidera we wdrażaniu planu środowiskowego.
- Elementy zadania związanego z przeprowadzeniem rozmowy coachingowej: mikroedukacja:
- czym jest coaching, w jaki sposób wspiera wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju?
- zawarcie kontraktu
- wykorzystanie narzędzi cyfrowych w celu przeprowadzenia sesji z wykorzystaniem skalowania
DZIEŃ 2
09:00 - 10:30 Formułowanie celów SMARTER i rola coachingu w strategiach zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (TEORIA)
- Świadomość znaczenia coachingu dla wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju.
- Kompetencje cyfrowe w procesie formułowania celu.
- Akronim SMARTER, kompetencje cyfrowe – aplikację Mind mapper w celu utrwalenia wiedzy
- Cele SMARTER i ich znaczenie dla przebiegu pracy coachingowej i wdrażania zmian, w tym zmian związanych ze zrównoważonym rozwojem
- Cele SMARTER z elementem środowiskowym (np. redukcja zużycia energii w biurze).
- Bezpieczne zapisywanie i archiwizacja celów w chmurze
10:30 - 12:00 Kompetencje cyfrowe w testowaniu celów i wdrażaniu zmian proekologicznych (PRAKTYKA)
- Właścicielstwo celów za pomocą kompetencji cyfrowych z wykorzystaniem formularza pytań kartezjańskich
- Identyfkacja poziomu wdrażania zmiany/strategii zrównoważonego rozwoju od wizji, poprzez cel do działania.
- Monitorowanie postępów w zakresie zielonych wskaźników (np. ślad węglowy, gospodarka odpadami).
- Tworzenie formularza ewaluacji postępów z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
12:00 - 13:00 PRZERWA
13:00 15:00 Wykorzystuje metodę Droga do celu Diltsa w celu planowania działań wdrażających zmianę.
- Ćwiczenie: plan proekologiczny (np. redukcja papieru, green office) z użyciem metody Diltsa.
15:00 - 17:00 Cyfrowe narzędzia w monitorowaniu i integracji procesu zmiany – od kalendarza do map myśli (praktyka)
- Kompetencje cyfrowę – kalendarz w celu monitorowania procesu wdrażania zmiany
- Integracja wiedzy z modułu z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych – Mind Mapper.
- Analiza ryzyk środowiskowych w projektach
17:00 - 18:00 WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Cyfrowe narzędzia i sztuczna inteligencja w pracy coacha – od obecności coachingowej po techniki wspierające proces (TEORIA) | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Modele coachingowe jako narzędzia budowania motywacji i odpowiedzialności w procesie wdrażania zrównoważonego rozwoju (PRAKTYKA) | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Kompetencje coachingowe i wartości jako fundament rozwoju osobistego i zrównoważonego (praktyka) | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Cyfrowe narzędzia i struktura rozmowy coachingowej jako wsparcie w procesie edukacji i wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju (praktyka) | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Formułowanie celów SMARTER i rola coachingu w strategiach zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (TEORIA) | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Kompetencje cyfrowe w testowaniu celów i wdrażaniu zmian proekologicznych (PRAKTYKA) | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Wykorzystuje metodę Droga do celu Diltsa w celu planowania działań wdrażających zmianę. | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Cyfrowe narzędzia w monitorowaniu i integracji procesu zmiany – od kalendarza do map myśli (praktyka) | Prowadzący Agata Otrębska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agata Otrębska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników niezbędne do realizacji usługi, m.in.:
Skrypt szkoleniowy w wersji cyfrowej – zamiast drukowanych ulotek, co wspiera ekologiczną działalność.
Uczestnik szkolenia pracuje na swoim własnym urządzeniu - smartfonie, tablecie lub laptopie.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa pierwszego dnia szkolenia ustalona jest w od 13:00 do 14:00, drugiego 12:00-13:00 jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania zajęć.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa zostanie realizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Informacje dodatkowe
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut
- przerwy nie wliczają się do czasu szkolenia
- Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych
Usługa zwolniona z VAT na podstawie §3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2025 r. poz. 832)
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi