Wykorzystywanie narzędzi sztucznej inteligencji (Microsoft Copilot, ChatGPT) w pracy i życiu codziennym
Wykorzystywanie narzędzi sztucznej inteligencji (Microsoft Copilot, ChatGPT) w pracy i życiu codziennym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób chcących zintegrować nowoczesne technologie z codziennymi zadaniami, co przyczyni się do zwiększenia efektywności i jakości ich pracy
Szkolenie jest przeznaczone dla osób pracujących na co dzień przed komputerem, którzy posiadają dobrą znajomość podstawowych narzędzi internetowych i którzy potrzebują wykorzystywać potencjał AI w swojej pracy. Szczególnie pomocne będzie szkolenie dla pracowników biurowych, zespołów sprzedażowych i marketingu, nauczycieli, freelancerów, specjalistów IT oraz osób chcących usprawnić codzienną pracę i organizację życia prywatnego..
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu " Kierunek – Rozwój" , "Fundusz Szkoleniowy II " , " Zachodniopomorski bon szkoleniowy "
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje do praktycznego wykorzystania AI w pracy oraz życiu codziennym .Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie planował, przygotowywał oraz wdrażał wykorzystanie AI (Copilot, ChatGPT) do zadań zawodowych i prywatnych, usprawniając produktywność, jakość treści oraz bezpieczeństwo pracy z danymi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją . | Kryteria weryfikacji Wymienia i definiuje kluczowe pojęcia związane z AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie AI w różnych dziedzinach życia i gospodarki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje podstawy działania generatywnej AI i zasady bezpieczeństwa danych | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia ograniczenia modeli | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji sporządza listę zasad pracy z danymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje i iteruje skuteczne prompty do copilota/chat GBT | Kryteria weryfikacji wymienia generalne zasady tworzenia poleceń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyszukuje dane i tworzy polecenia przy pomocy Copilot | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy 3 wersje promptu i uzasadnia wybór najlepszej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Opracowuje bibliotekę poleceń do zadań powtarzalnych | Kryteria weryfikacji Przedstawia repozytorium 5‑10 promptów z opisem zastosowań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przygotowuje osobiste workflow AI do życia codziennego | Kryteria weryfikacji Prezentuje plan tygodnia, listy i szablony do własnego użytku | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Sporządza szkic polityki AI i standardy jakości treści | Kryteria weryfikacji Oddaje dokument polityki AI z listą ról i zasad GA | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest adresowane dla osób pracujących na co dzień przed komputerem, którzy posiadają dobrą znajomość podstawowych narzędzi internetowych i którzy potrzebują wykorzystywać potencjał AI w swojej pracy. Realizowane będzie w jednej grupie szkoleniowej w formie zdalnej. Każdy uczestnik będzie pracował przy swoim stanowisku komputerowym i będzie miał dostęp do jednej modelki. Łączna liczba godzin szkolenia zawiera 16 h dydaktycznych ( 1 h dydaktyczna = 45 minut ) - 6 h zajęć teoretycznych i 10 h zajęć praktycznych . Po każdych 2 h zajęć przewidywana jest przerwa -15 minut , nie wliczana do czasu zajęć. Po zakończonym szkoleniu odbędzie się test składający się z pytań zamkniętych opracowanych przez zewnętrznego egzaminatora. Czas trwania testu - 45 minut. Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia :
Moduł 1: Podstawy AI i higiena pracy z modelami (2 h)
Cele szczegółowe (uczestnik): opisuje czym są modele generatywne; rozróżnia przypadki użycia; przygotowuje brief i zasady bezpieczeństwa danych; identyfikuje ograniczenia i ryzyka.
Zakres merytoryczny:
• Czym jest generatywna AI; różnice: asystent, wyszukiwarka, automatyzacja.
• Zasady R.A.G., prompt engineering, chain-of-thought – w praktyce biznesowej.
• Bezpieczeństwo: dane wrażliwe, RODO/GDPR, klauzule, polityki organizacji.
• Dobre praktyki: kontekst, rola, format wyjścia, walidacja wyników.
Praktyka:
• Opracowanie osobistej „karty zasad” pracy z AI (checklista bezpieczeństwa).
• Przygotowanie 3 przykładowych briefów do zadań firmowych.
Moduł 2: Microsoft Copilot w ekosystemie 365 (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams) (4 h)
Cele szczegółowe (uczestnik): planuje i przygotowuje szablony poleceń do Copilota; tworzy, streszcza i edytuje dokumenty; opracowuje analizy w Excelu; przygotowuje prezentacje; skraca pracę z pocztą i spotkaniami.
Zakres merytoryczny:
• Copilot w Word: generowanie szkiców, redakcja.
• Copilot w Excel: zapytania w języku naturalnym, podsumowania, formuły, wykresy.
• Copilot w PowerPoint: slajdy z dokumentu, konspekt.
• Najczęstsze błędy i jak je korygować (iteracja promptów, walidacja danych).
Praktyka:
• Word: przygotowanie wzoru procedury i oferty handlowej z Copilotem.
• Excel: analiza zestawu danych, pytania w języku naturalnym, wizualizacja..
Moduł 3: ChatGPT w codziennej pracy wiedzo–twórczej (4 h)
Cele szczegółowe (uczestnik): opracowuje zestaw promptów do researchu, pisania i analizy; przygotowuje konspekt, brief i wersje A/B treści; buduje „bibliotekę poleceń” do zadań stałych.
Zakres merytoryczny:
• Strategie promptowania: rola, kontekst, ograniczenia, styl, kryteria oceny.
• Research i synteza informacji; tworzenie konspektów i checklist.
• Tworzenie treści: e‑maile, artykuły, posty, oferty, FAQ, polityki wewnętrzne.
• Jakość i zgodność: cytowanie, ton marki, kontrola faktów, ryzyko halucynacji.
Praktyka:
• Stworzenie 5‑elementowej biblioteki promptów (research, pisanie, edycja, skracanie, ton).
• Ćwiczenie A/B: dwie wersje tej samej treści i wybór na podstawie kryteriów.
Moduł 4: AI w życiu codziennym – organizacja, nauka, kreatywność (4 h)
Cele szczegółowe (uczestnik): przygotowuje osobiste workflow z AI; tworzy plan nauki, listy zakupowe/posiłków, harmonogramy; opracowuje kreatywne materiały (listy, konspekty, skrypty).
Zakres merytoryczny:
• Planowanie dnia i tygodnia, nauka języków, organizacja domowa.
• Pomysły na posiłki/zakupy, planowanie budżetu domowego, podróże.
• Kreatywność: konspekty scenariuszy, teksty okolicznościowe, pomysły prezentowe.
Praktyka:
• Warsztat: stworzenie własnego „centrum dowodzenia” – szablony promptów i checklisty do codziennych zadań.
Moduł 5: Standardy, etyka i wdrożenie w organizacji (1 h)
Cele szczegółowe (uczestnik): opracowuje zasady odpowiedzialnego użycia AI; przygotowuje wzory disclaimers; sporządza mini‑politykę AI dla zespołu i plan wdrożenia szkoleń uzupełniających.
Zakres merytoryczny:
• Etyka i bias: jak rozpoznawać i ograniczać uprzedzenia modelu.
• Odpowiedzialność, prawa autorskie, jawność użycia AI w materiałach.
• Governance: role, uprawnienia, repozytorium promptów, standardy QA.
Praktyka:
• Przygotowanie planu komunikacji i szkoleń follow‑up.
Walidacja efektów szkolenia – test teoretyczny i obserwacja w warunkach rzeczywistych - 1 h
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Podstawy AI i higiena pracy z modelami | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 przerwa | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Microsoft Copilot w ekosystemie 365 | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Microsoft Copilot w ekosystemie 365 | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 przerwa | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 ChatGPT w codziennej pracy wiedzo–twórczej | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 ChatGPT w codziennej pracy wiedzo–twórczej | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 przerwa | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 AI w życiu codziennym – organizacja, nauka, kreatywność | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 AI w życiu codziennym – organizacja, nauka, kreatywność | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 PRZERWA | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Standardy, etyka i wdrożenie w organizacji | Prowadzący Rafał Przybył | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 TEST TEORETYCZNY | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 137,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 137,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Przybył
W ostatnich 2 latach przeprowadził kilkanaście szkoleń grupowych ( grupy od 3- 6 osób ) z zakresu marketingu internetowego i sztucznej inteligencji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe obejmujące ćwiczenia i zagadnienia programowe w wersji elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
Zapisując się na usługę uczestnik wyraża zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie bez udziału człowieka -> warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji jest zachowa
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek- Rozwój, oraz WUP w Szczecinie w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Usługa prowadzona jest w przeliczeniu: 1 godzina zegarowa = 45 minut dydaktycznych.
Link do szkolenia będzie udostępniony 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie odbywać się w formie on-line za pomocą platformy Google Meet
1. W celu prawidłowego i pełnego korzystania z platformy Uczestnik powinien dysponować:
urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet (komputer, smartfon, tablet),
zdolnym do odbioru i przekazu dźwięku (głośniki, słuchawki, mikrofon), przeglądarką Windows: Edge 12+, Firefox 27+, Chrome30+,Mac:Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+,
kamerką internetową.
2. Minimalna wymagana szybkość połączenia internetowego w celu korzystania z webinariów wynosi 2 Mb/s (zalecane połączenie szerokopasmowe).
3. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem oraz wpisanie imienia i nazwiska w oknie logowania.
4. Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie.
link: meet.google.com/ies-yusk-caz