Szkolenie w ramach Akademii HR: Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Szkolenie w ramach Akademii HR: Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
właściciele i/lub współwłaściciele zarządzający przedsiębiorstwem (aktywnie biorący udział w zarządzaniu) odpowiedzialni za politykę personalną lub za zarządzanie zasobami ludzkimi;
zespoły HR; pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwie;
pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji02-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności skutecznego zarządzania zespołami pracującymi w modelu zdalnym i hybrydowym. Uczestnicy poznają narzędzia, techniki i dobre praktyki pozwalające na efektywne planowanie, komunikację, motywowanie pracowników oraz monitorowanie wyników pracy w środowisku rozproszonym. Szkolenie ma na celu również rozwój kompetencji miękkich liderów i menedżerów w zakresie budowania zaangażowania, zaufania oraz kultury współpracy w nowoEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje wyzwania i korzyści związane z pracą zdalną i hybrydową w kontekście zarządzania zespołem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać minimumtrzy kluczowe wyzwania oraz trzy korzyści wynikające z zarządzania zespołem pracującym zdalnie lub hybrydowo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływzidentyfikowanych wyzwań i korzyści na efektywność pracy zespołu oraz proponuje możliwe sposoby ich wykorzystania lub przezwyciężenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Stosuje skuteczne narzędzia itechnologie wspierające komunikację, współpracę oraz kontrolę efektów pracy w środowisku rozproszonym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera co najmniej trzyadekwatne narzędzia cyfrowe (np. do komunikacji, zarządzania projektami, monitorowania postępów) do konkretnych potrzeb zespołu pracującego zdalnie lub hybrydowo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia sposóbzastosowania wybranych narzędzi w praktyce, uwzględniając ich funkcjonalność, korzyści oraz potencjalne ograniczenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje harmonogramlub plan działań zespołu, uwzględniający różne formy pracy (zdalną, hybrydową, stacjonarną) oraz dostępność członków zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Planuje i organizuje pracę zespołu wsposób dostosowany do specyfiki pracy zdalnej i hybrydowej, uwzględniając elastyczność oraz cele biznesowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa cele operacyjne ipriorytety zadań, zgodne z celami biznesowymi organizacji oraz możliwościami pracy rozproszonej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje sposobymonitorowania postępów i wprowadzania korekt w organizacji pracy w odpowiedzi na zmieniające się warunki lub potrzeby zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się efektywnie z członkamizespołu, z wykorzystaniem zdalnych kanałów komunikacji, budując zaangażowanie i relacje. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie kanałykomunikacji (np. e-mail, komunikatory, wideokonferencje) do rodzaju przekazu i sytuacji zespołowej, uzasadniając swój wybór. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje sposóbprowadzenia zdalnej komunikacji sprzyjający zaangażowaniu, klarowności przekazu i utrzymaniu pozytywnych relacji w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje potrzeby pracowników wmodelu pracy zdalnej i hybrydowej, potrafiąc ich wspierać w obszarze motywacji, dobrostanu i równowagi między pracą a życiem prywatnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowepotrzeby pracowników związane z pracą zdalną i hybrydową (np. potrzeba autonomii, jasnej komunikacji, wsparcia psychicznego) oraz omawia ich wpływ na motywację i dobrostan. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje konkretnedziałania lub rozwiązania wspierające pracowników w utrzymaniu motywacji i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym (np. elastyczne godziny pracy, regularne spotkania wspierające, programy well-beingowe). | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wdraża dobre praktyki i proceduryzapewniające efektywność, przejrzystość i odpowiedzialność w pracy rozproszonej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i omawia minimumtrzy dobre praktyki lub procedury wspierające efektywność i przejrzystość pracy zdalnej/hybrydowej (np. jasne zasady raportowania, ustalanie celów, regularne przeglądy postępów). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje lub adaptujeprocedurę organizacyjną (np. schemat komunikacji, system monitorowania zadań), dostosowaną do realiów pracy rozproszonej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ wdrożonychpraktyk na odpowiedzialność indywidualną i zespołową oraz proponuje sposoby ich udoskonalania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Godziny: 8:30 – 16:45
08:30 – 09:00
Wprowadzenie do szkolenia, cele, oczekiwania uczestników
Forma: Prezentacja, dyskusja
09:00 – 11:00
Modele pracy zdalnej i hybrydowej oraz ich wpływ na zespół
Charakterystyka modeli
Wyzwania i korzyści
Rola lidera
11:00 – 11:15
Przerwa (15 minut)
11:15 – 13:15
Narzędzia i technologie w pracy rozproszonej
Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna
Narzędzia do współpracy i zarządzania projektami
Monitorowanie pracy
13:15 – 14:30
Ćwiczenia praktyczne: Planowanie i organizacja pracy zespołu
Planowanie celów i priorytetów
Zarządzanie czasem i dostępnością
Rytuały zespołowe (stand-upy, statusy)
14:30 – 16:45
Efektywna komunikacja i budowanie relacji na odległość
Style komunikacji
Budowanie zaufania i zaangażowania
Rozwiązywanie nieporozumień
Dzień 2: Godziny: 8:30 – 16:45
08:30 – 10:30
Motywacja i dobrostan pracowników
Identyfikacja potrzeb
Wsparcie w modelu zdalnym
Równowaga work-life balance
10:30 – 10:45
Przerwa (15 minut)
10:45 – 12:45
Odpowiedzialność, przejrzystość i autonomia w pracy zdalnej
Ustalanie zasad współpracy
Delegowanie i kontrola
Przejrzystość działań
12:45 – 14:15
Ćwiczenia praktyczne: Dobre praktyki i procedury – jak je wdrażać
Praktyki wspierające efektywność
Adaptacja procedur do zespołu
Błędy do unikania
14:15 – 15:45
Podsumowanie i plan wdrożenia
Plan działań po szkoleniu
Refleksja
Feedback i zakończenie
Forma: Praca indywidualna, rozmowa podsumowująca
15:45 - 16:45
Walidacja usługi
Szkolenie trwa 16 godzin, z czego część teoretyczna 12 godzin i 15 minut, praktyczna 2 godziny i 45 minut, a walidacja 1 godzinę. Przerwy nie wliczają się w czas szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie do szkolenia, cele, oczekiwania uczestników Forma: Prezentacja, dyskusja | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Modele pracy zdalnej i hybrydowej oraz ich wpływ na zespół | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Narzędzia i technologie w pracy rozproszonej | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Ćwiczenia praktyczne: Planowanie i organizacja pracy zespołu | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Efektywna komunikacja i budowanie relacji na odległość | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Motywacja i dobrostan pracowników | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Odpowiedzialność, przejrzystość i autonomia w pracy zdalnej | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Ćwiczenia praktyczne: Dobre praktyki i procedury – jak je wdrażać | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Podsumowanie i plan wdrożenia | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Pyszka
komunikacji międzypokoleniowej oraz rozwoju kompetencji menedżerskich i zespołowych. Od wielu
lat wspiera przedsiębiorstwa w projektowaniu i wdrażaniu strategii HR, optymalizacji procesów
organizacyjnych oraz budowaniu efektywnych struktur zarządzania.
Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej prowadzi projekty w zakresie zarządzania wiekiem,
budowania kultury organizacyjnej, rozwoju kompetencji pracowniczych oraz wdrażania systemów
ocen i motywacyjnych. Realizuje kompleksowe działania doradcze dla kadry zarządzającej i działów
HR, koncentrując się na efektywnej komunikacji, rozwoju przywództwa i zarządzaniu zmianą.
Posiada również doświadczenie w pracy jako doradca biznesowy w firmach komercyjnych, gdzie
odpowiadał m.in. za mapowanie procesów wewnętrznych, opracowanie strategii sprzedażowych i
marketingowych oraz rozwój struktur zespołowych. Brał udział w projektach transformacyjnych,
wspierając liderów w procesach reorganizacji i wdrażaniu zmian.
Magister politologii (Uniwersytet Gdański) Szkoleniowiec i doradca biznesowy (ponad 1600 godzin
szkoleniowych i ponad 700 doradczych, w tym 280 godzin szkoleniowych w obszarze o podobnej
tematyce dla osób dorosłych przeprowadzonych w ostatnich 24 miesiącach .
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dodatkowe zapewnia realizator:
-case study
-prezentacja
-interaktywne ćwiczenia
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia i certyfikatu jest uczestnictwo w 80% szkolenia (pod warunkiem zgłoszenia nieobecności).
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność
oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w
którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej
tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują
na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla
Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych
przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwater
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa: Usługa szkoleniowa realizowana
będziezdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji „TEAMS”.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
Komputer(PClub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy: - Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe
(3G lub4G /LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth - Kamera internetowa lub kamera
internetowaHD -wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo - Dwurdzeniowy procesor 2
GHz lubszybszy(zalecany 4- rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD) - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB) - System operacyjny
Windows 8(zalecanyWindows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: - Stałe łącze
internetoweoprędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD - 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo
-Wprzypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół) - Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół) -
Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół) - Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75 -Doudostępniania
ekranu z miniaturą wideo: 50-150 - W przypadku audio VoiP: 60-80 - W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: -
Przeglądarkainternetowa:Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji) - Bezpłatna aplikacja „TEAMS" -
Programy zmożliwościąodczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz
zastosowanego narzędzia