Mediator szkolny - Mediacje szkolne i rówieśnicze - rozwój kwalifikacji nauczycieli.
Mediator szkolny - Mediacje szkolne i rówieśnicze - rozwój kwalifikacji nauczycieli.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa jest skierowana do kadry pedagogicznej i specjalistycznej placówek oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych w tym:
a. Nauczycieli
b. Dyrektorów szkół
c. Psychologów
d. Pedagogów szkolnych
a także dla wszystkich osób związanych zawodowo z oświatą.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do uzyskania kwalifikacji "Specjalisty ds. mediacji szkolnych i rówieśniczych" i zostanie zakończona egzaminem.Uczestnik zdobędzie wiedze teoretyczną z zakresu mediacji, konfliktów i komunikacji interpersonalnej.
Usługa:
- rozwinie umiejętności mediacyjne w pracy z uczniami.
- wzmocnieni kompetencje osobiste i społeczne nauczycieli.
-przygotuje nauczycieli do wdrażania mediacji rówieśniczych w środowisku szkolnym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie istotę i zasady mediacji szkolnej i rówieśniczej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje konflikty nadające się do mediacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje typy i dynamikę konfliktów w środowisku szkolnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia zagadnienia związane z aktywnym słuchaniem i komunikatami asertywnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia techniki komunikacji sprzyjające budowaniu porozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje symulowaną mediację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje strukturę procesu mediacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje sytuacje konfliktowe z zastosowaniem nabytych technik. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje rolę i zadania mediatora. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia reakcje mediatora w różnych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia etyczne aspekty mediacji w szkole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje budowę kultury dialogu w klasie i szkole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAlchemia A&A Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
MODUŁ I: WPROWADZENIE DO MEDIACJI SZKOLNEJ Cele: Zrozumienie podstawowych pojęć i znaczenia mediacji
Treści:
Definicja i cele mediacji
Mediacja w systemie edukacji – rola nauczyciela
Rodzaje i źródła konfliktów w szkole
Modele mediacji szkolnej i rówieśniczej
Forma: mini-wykład, dyskusja, analiza przypadków
Efekty: wiedza teoretyczna o mediacji i jej zastosowaniu w szkole
MODUŁ II: KOMUNIKACJA W PROCESIE MEDIACJI
Cele: Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
Treści:
Bariery i filtry komunikacyjne
Aktywne słuchanie, parafrazowanie, komunikaty "ja"
Rola emocji i empatii w konflikcie, słuchanie empatyczne
Rozpoznawanie manipulacji i agresji werbalnej, komunikacja asertywna
Forma: ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje
Efekty: rozwój umiejętności komunikacji wspierającej mediację
MODUŁ III: STRUKTURA I TECHNIKI MEDIACJI
Cele: Nauka prowadzenia mediacji
Treści:
Etapy mediacji: przygotowanie, rozmowa, porozumienie
Rola i postawa mediatora – neutralność, bezstronność
Techniki mediacyjne – pytania otwarte, podsumowanie, przeformułowanie, docenianie
Zasady bezpieczeństwa i etyki w mediacji
Forma: warsztat, odgrywanie ról, analiza nagrań
Efekty: umiejętność prowadzenia mediacji według ustalonych zasad
MODUŁ IV: MEDIACJE RÓWIEŚNICZE I WDRAŻANIE PROGRAMU
Cele: Przygotowanie do wdrożenia programu mediacji w szkole
Treści:
Tworzenie zespołu mediatorów rówieśniczych, wyłaniane kandydatów na mediatorów rówieśniczych
Kryteria wyboru uczniów-mediatorów
Szkolenie i wsparcie młodzieży w roli mediatorów
Budowanie szkolnej kultury dialogu i porozumienia
Tworzenie procedur i dokumentacji mediacyjnej
Forma: projektowanie planu wdrożenia, burza mózgów, praca w grupach
Efekty: gotowość do wdrażania i prowadzenia mediacji rówieśniczych
MODUŁ V: SUPERVIZJA I REFLEKSJA
Cele: Podsumowanie, ewaluacja, rozwój osobisty
Treści:
Wyzwania w roli nauczyciela-mediatora
Samoświadomość i rozwój osobisty
Ochrona i wzmacnianie odporności psychicznej i dobrostanu nauczyciela-mediatora
Dylematy etyczne w mediacji
Omówienie doświadczeń z ćwiczeń i symulacji
Forma: refleksja indywidualna i grupowa, superwizja w parach
Efekty: podniesienie samoświadomości i gotowości do działania jako mediator
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł I Wprowadzenie do mediacji szkolnej | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Moduł II Struktura i techniki mediacji | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł II Praktyka | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł III Struktura i techniki mediacji | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Moduł III Praktyka | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Modul IV Mediacje rówieśnicze i wdrażanie programów | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Moduł V Superwizja i refleksja | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Egzamin/Ceryfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 203,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 203,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Tombarkiewicz-Olszewska
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz Studiów Podyplomowych Rodziny i Mediacji Sądowej UŚ, Podyplomowe studia poradnictwo psychologiczne i interwencja kryzysowa WSKZ, Podyplomowe studia andragogika, coaching i tutoring w edukacji WSKZ.
Prezes Śląskiego Stowarzyszenia Mediatorów Rodzinnych, Członek Rady monitorowania wdrażania reformy oświaty im. KEN IBE MEN, Członek Zespołu współpracy z NGO przy MEN, Znajduję się na liście mediatorów współpracujących z placówkami oświatowymi prowadzonej przez Polską Sekcję Europejskiego Stowarzyszenia Sędziów na rzecz Mediacji GEMME. Prowadzi warsztaty i szkolenia z dyrektorami szkół, nauczycielami/psychologami/pedagogami, rodzicami, młodzieżą szkolną, organizacjami, pracodawcami oraz rodzinami o tematyce mediacyjnej, rozwijania i wzmacniania umiejętności miękkich, kompetencji społ-e,ocjonalnych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały i środki dydaktyczne:
Prezentacje multimedialne
Arkusze analizy przypadków
Scenariusze symulacji
Karty pracy do ćwiczeń komunikacyjnych
Przykładowy regulamin szkolnego programu mediacji
Informacje dodatkowe
-> 1 godzina szkolenia, to godzina dydaktyczna.
-> Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
-> Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2-13 r. (Dz. U. 2018 poz. 701
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi