Specjalista ds. optymalizacji procesów zakupowo-produkcyjnych i gospodarki odpadami
Specjalista ds. optymalizacji procesów zakupowo-produkcyjnych i gospodarki odpadami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową szkolenia stanowią pracownicy zatrudnieni w działach zakupów, produkcji, logistyki oraz gospodarki odpadami, delegowani przez pracodawcę w celu podniesienia kompetencji w obszarze optymalizacji procesów i efektywnego zarządzania zasobami. Uczestnicy posiadają doświadczenie w realizacji zadań operacyjnych lub planistycznych bądź rozpoczynają pracę w tym obszarze i wymagają ustrukturyzowanej wiedzy oraz narzędzi do doskonalenia procesów. Reprezentują firmy produkcyjne, usługowe lub handlowe, w których kluczowe jest minimalizowanie kosztów, zwiększanie wydajności, ograniczanie strat materiałowych i wdrażanie rozwiązań proekologicznych.
Charakterystyczne cechy uczestników to: analityczne podejście do zadań, gotowość do poszukiwania usprawnień, otwartość na narzędzia cyfrowe wspierające procesy oraz motywacja do wdrażania zmian wpływających na jakość, terminowość i efektywność pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do efektywnego zarządzania procesami zakupowymi, produkcyjnymi i gospodarką odpadami, rozwijając umiejętności optymalizacji kosztów, zwiększania wydajności, minimalizacji strat oraz wdrażania rozwiązań proekologicznych w organizacjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Formułuje kontrakt grupowy i określa swoje oczekiwania. | Kryteria weryfikacji 1. przedstawia własne cele udziału w szkoleniu, 2. proponuje zasady współpracy w grupie, 3. akceptuje kontrakt grupowy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Analizuje łańcuch dostaw i identyfikuje wąskie gardła. | Kryteria weryfikacji 1. wskazuje etapy łańcucha dostaw,2. rozróżnia źródła powstawania wąskich gardeł, 3. ocenia wpływ wąskich gardeł na proces zakupowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje plan zakupowy w oparciu o dane i prognozy. | Kryteria weryfikacji 1. wykorzystuje dane produkcyjne przy planowaniu,2. organizuje harmonogram zakupów, 3. projektuje plan zakupów zgodny z prognozami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dobiera dostawców według ustalonych kryteriów. | Kryteria weryfikacji 1. charakteryzuje kryteria wyboru dostawcy,2. ocenia oferty dostawców, 3. uzasadnia wybór dostawcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje metody zarządzania zapasami. | Kryteria weryfikacji 1. rozróżnia metody JIT, ABC/XYZ, bufor bezpieczeństwa,2. wskazuje zastosowanie wybranej metody w praktyce, 3. analizuje wpływ metody na koszty i efektywność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje przepisy BDO w procesie produkcyjnym. | Kryteria weryfikacji 1. klasyfikuje odpady zgodnie z katalogiem,2. wypełnia ewidencję odpadów, 3. ocenia poprawność dokumentacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Minimalizuje ilość odpadów w procesie produkcji. | Kryteria weryfikacji 1. analizuje źródła powstawania odpadów,2. proponuje działania ograniczające ilość odpadów, 3. monitoruje skuteczność wdrożonych rozwiązań. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Stosuje zasady ekoprojektowania w procesach produkcyjnych. | Kryteria weryfikacji 1. charakteryzuje elementy ekoprojektowania,2. wskazuje przykłady zastosowania ekoprojektowania, 3. ocenia wpływ projektu na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Promuje postawy proekologiczne w zespole. | Kryteria weryfikacji 1. przedstawia argumenty za wdrożeniem proekologicznych rozwiązań,2. wspiera innych w stosowaniu praktyk proekologicznych, 3. komunikuje zasady ekologiczne w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wyszukuje i selekcjonuje informacje cyfrowe. | Kryteria weryfikacji 1. określa źródła danych cyfrowych,2. ocenia wiarygodność informacji, 3. organizuje dane do dalszej analizy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia cyfrowe do organizacji i zarządzania informacją. | Kryteria weryfikacji 1. wybiera odpowiednie narzędzie cyfrowe do gromadzenia i porządkowania danych (np. arkusz kalkulacyjny, aplikacja do notatek, wirtualne przestrzenie dyskowe),2. organizuje dane w wybranym narzędziu w sposób czytelny i uporządkowany, 3. monitoruje aktualność i poprawność wprowadzonych informacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Analizuje dane procesowe i interpretuje wskaźniki KPI i OEE. | Kryteria weryfikacji 1. oblicza wybrane wskaźniki,2. interpretuje wartości KPI i OEE, 3. formułuje wnioski optymalizacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje cyfrowy obieg informacji w organizacji. | Kryteria weryfikacji 1. określa etapy obiegu informacji,2. wskazuje narzędzia wspierające cyfrowy obieg, 3. tworzy schemat przepływu informacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje zasady bezpieczeństwa cyfrowego. | Kryteria weryfikacji 1. rozróżnia dane zwykłe i wrażliwe,2. identyfikuje zagrożenia dla bezpieczeństwa danych, 3. stosuje procedury ochrony informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje się do nowych narzędzi cyfrowych. | Kryteria weryfikacji 1. diagnozuje własne potrzeby szkoleniowe,2. testuje funkcjonalności nowego narzędzia, 3. rozwiązuje podstawowe problemy techniczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Analizuje mocne i słabe strony procesów w swojej firmie. | Kryteria weryfikacji 1. identyfikuje mocne strony procesów,2. ocenia słabe strony procesów, 3. proponuje działania korygujące. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Opracowuje plan usprawnień procesów. | Kryteria weryfikacji 1. wskazuje priorytety działań,2. projektuje kolejne etapy usprawnień, 3. organizuje harmonogram wdrożeń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Prezentuje wnioski z analizy procesów. | Kryteria weryfikacji 1. przedstawia wyniki analizy,2. uzasadnia swoje propozycje, 3. odpowiada na pytania zespołu. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Współpracuje z zespołem przy rozwiązywaniu problemów. | Kryteria weryfikacji 1. aktywnie uczestniczy w dyskusji,2. dzieli się wiedzą i doświadczeniem, 3. wspiera innych w realizacji zadania. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Stosuje zasady etyki w pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji 1. rozróżnia sytuacje wymagające decyzji etycznych,2. uzasadnia wybór etycznych rozwiązań, 3. przestrzega przyjętych norm w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Organizuje własną pracę i priorytety. | Kryteria weryfikacji 1. planuje zadania zgodnie z harmonogramem,2. określa priorytety działań, 3. kontroluje wykonanie zaplanowanych zadań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestniczy w procesie ewaluacji szkolenia. | Kryteria weryfikacji 1. ocenia własne postępy,2. formułuje wnioski dotyczące dalszego rozwoju, 3. proponuje sugestie dotyczące szkolenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęIzabela Hłąd Doradztwo i Szkolenia
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoIzabela Hłąd Doradztwo i Szkolenia
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Ramowy program usługi szkoleniowej
Grupa docelowa:
Grupę docelową szkolenia stanowią pracownicy zatrudnieni w działach zakupów, produkcji, logistyki oraz gospodarki odpadami, delegowani przez pracodawcę w celu podniesienia kompetencji w obszarze optymalizacji procesów i efektywnego zarządzania zasobami. Uczestnicy posiadają doświadczenie w realizacji zadań operacyjnych lub planistycznych bądź rozpoczynają pracę w tym obszarze i wymagają ustrukturyzowanej wiedzy oraz narzędzi do doskonalenia procesów. Reprezentują firmy produkcyjne, usługowe lub handlowe, w których kluczowe jest minimalizowanie kosztów, zwiększanie wydajności, ograniczanie strat materiałowych i wdrażanie rozwiązań proekologicznych.
Charakterystyczne cechy uczestników to: analityczne podejście do zadań, gotowość do poszukiwania usprawnień, otwartość na narzędzia cyfrowe wspierające procesy oraz motywacja do wdrażania zmian wpływających na jakość, terminowość i efektywność pracy.
Organizacja szkolenia:
- Łączny czas trwania: 24 godziny zegarowe (3 dni × 8 godzin).
- Jedna godzina szkoleniowa = 60 minut (przerwy są wliczane w czas trwania usługi).
- Zajęcia prowadzone w formie wykładowo-warsztatowej, z przewagą części praktycznej.
- Podczas ćwiczeń uczestnicy pracują w podgrupach – liczba osób w grupach zależy od rodzaju zadania i liczebności grupy szkoleniowej (np. podział na grupy 5-osobowe).
- W modułach wymagających pracy z urządzeniami cyfrowymi uczestnicy korzystają z komputerów, laptopów lub tabletów. Na jedno urządzenie cyfrowe pracuje od 2 do 4 osób w zależności od potrzeb danego ćwiczenia.
- Sala szkoleniowa wyposażona jest w rzutnik multimedialny, ekran projekcyjny oraz flipchart. Dodatkowo podczas zajęć wykorzystywane są gry szkoleniowe i akcesoria wspierające realizację ćwiczeń praktycznych.
Program szkolenia z oznaczeniem części teoretycznych i praktycznych
Dzień 1 – Wprowadzenie, optymalizacja procesów zakupowych
Moduł 0: Cele i zasady szkolenia, oczekiwania uczestników (teoria + praktyka)
Cele modułu:
- Przedstawienie celu, zakresu i harmonogramu szkolenia
- Ustalenie zasad pracy i komunikacji
- Poznanie oczekiwań uczestników
Zakres tematyczny:
- Cel i struktura szkolenia
- Zasady pracy i komunikacji w grupie
- Zebranie oczekiwań uczestników
Moduł 1: Optymalizacja procesów zakupowych (teoria + praktyka)
Cele modułu:
- Usprawnienie procesu zaopatrzenia
- Redukcja kosztów i przestojów
- Wzmocnienie współpracy między zakupami a produkcją
Zakres tematyczny:
- Przegląd łańcucha dostaw – identyfikacja wąskich gardeł (teoria)
- Planowanie zakupów w oparciu o dane produkcyjne i prognozy (teoria + praktyka)
- Kryteria wyboru dostawców (jakość, koszty, terminowość, elastyczność) (teoria)
- Zarządzanie zapasami (JIT, ABC/XYZ, bufor bezpieczeństwa) (teoria)
- Praktyczne ćwiczenia: opracowanie planu zakupowego (praktyka)
Dzień 2 – Gospodarka odpadami i BDO
Moduł 2: Optymalizacja procesów produkcyjnych w oparciu o BDO i przepisy środowiskowe (teoria + praktyka)
Cele modułu:
- Zapewnienie zgodności z wymaganiami BDO w Polsce
- Minimalizacja ilości odpadów w procesach produkcyjnych
- Wdrażanie praktyk zrównoważonego rozwoju i promowanie postaw proekologicznych
Zakres tematyczny:
- Wprowadzenie do BDO – obowiązki rejestrowe i ewidencyjne (teoria)
- Ewidencjonowanie i klasyfikacja odpadów (przykłady z różnych branż) (teoria + praktyka)
- Sprawozdawczość środowiskowa i dokumentacja produkcji (teoria + praktyka)
- Odpowiedzialność prawna – unikanie sankcji (teoria)
- Metody minimalizacji odpadów – optymalizacja zużycia surowców (teoria + praktyka)
- Gospodarowanie odpadami produkcyjnymi – dobre praktyki (teoria + praktyka)
- Ekoprojektowanie – uwzględnienie aspektów środowiskowych w projektach (teoria + praktyka)
- Rola pracownika w promowaniu zachowań proekologicznych i komunikacji z zespołem w zakresie ochrony środowiska (teoria + praktyka)
- Warsztat: ocena zgodności procesów z BDO (praktyka)
Dzień 3 – Kompetencje cyfrowe i plan optymalizacji
Moduł 3: Cyfryzacja procesów zakupowo-produkcyjnych (teoria + praktyka)
Cele modułu:
- Zwiększenie efektywności poprzez cyfryzację
- Wprowadzenie narzędzi wspierających Przemysł 4.0
- Wykorzystanie danych do podejmowania decyzji
- Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z technologii i adaptacji do nowych narzędzi cyfrowych
Zakres tematyczny:
- Przemysł 4.0 – definicja, wpływ na optymalizację procesów (teoria)
- Systemy ERP, MES, platformy zakupowe i magazynowe – funkcje i przykłady (teoria + praktyka)
- Monitorowanie procesów i maszyn – analiza danych (teoria + praktyka)
- KPI i OEE – mierzenie i interpretacja wskaźników (teoria + praktyka)
- Bezpieczeństwo cyfrowe – ochrona danych, prywatności i informacji firmowych (teoria + praktyka)
- Adaptacja do nowych narzędzi cyfrowych – sposoby uczenia się i rozwiązywania problemów technicznych (teoria + praktyka)
- Praktyczne ćwiczenia: stworzenie cyfrowego obiegu informacji i raportu kosztów (praktyka)
Moduł 4: Warsztat podsumowujący i ewaluacja szkolenia (teoria + praktyka)
Cele modułu:
- Utrwalenie wiedzy i wypracowanie indywidualnych planów wdrożeń
- Podsumowanie szkolenia i zebranie opinii uczestników
Zakres tematyczny:
- Analiza mocnych i słabych stron procesów w firmach uczestników (teoria + praktyka)
- Identyfikacja priorytetowych działań optymalizacyjnych (teoria + praktyka)
- Tworzenie mapy procesów zakupowych, produkcyjnych i gospodarki odpadami (praktyka)
- Wypracowanie planu usprawnień „do wdrożenia od zaraz” (praktyka)
- Podsumowanie treści szkolenia (teoria)
- Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych i omówienie wyników (praktyka)
Organizacja walidacji
Walidacja efektów uczenia się odbywa się w trakcie i na zakończenie szkolenia. Jej celem jest potwierdzenie nabycia przez uczestników wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych określonych w efektach uczenia się.
Formy walidacji stosowane w usłudze:
- test teoretyczny – weryfikacja wiedzy z zakresu procesów zakupowych i produkcyjnych, gospodarki odpadami, przepisów BDO oraz kompetencji cyfrowych i zielonych,
- obserwacja w warunkach symulowanych – ocena umiejętności uczestników podczas ćwiczeń praktycznych, symulacji planowania zakupów, pracy z narzędziami cyfrowymi, analizowania wskaźników KPI/OEE oraz wdrażania działań proekologicznych,
- wywiad swobodny – potwierdzenie osiągnięcia efektów związanych z określaniem priorytetów, planowaniem rozwoju i refleksją nad rolą uczestnika w optymalizacji procesów,
- debata swobodna – ocena umiejętności współpracy, argumentacji i aktywnego udziału w dyskusjach nad rozwiązaniami dotyczącymi optymalizacji procesów, minimalizacji odpadów oraz wdrażania praktyk proekologicznych.
Organizacja procesu walidacji:
- Walidacja prowadzona jest przez przedstawiciela firmy specjalnie do tego wyznaczonego.
- Walidacja obejmuje zarówno działania indywidualne (test teoretyczny, wywiad swobodny), jak i grupowe (symulacje, debaty, ćwiczenia zespołowe).
- Ocena odbywa się na podstawie kryteriów weryfikacji przypisanych do poszczególnych efektów uczenia się.
- Uczestnicy otrzymują informację zwrotną dotyczącą osiągnięcia efektów oraz rekomendacje dalszego rozwoju.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 687,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 320,31 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 260,42 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 246,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 184,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr inż. Piotr Chabecki
Barbara Młynek
Łączy wiedzę z zakresu psychologii organizacji, zarządzania i nowoczesnych narzędzi cyfrowych, wspierając rozwój firm w różnych branżach. Jej doświadczenie obejmuje także rekrutację, wdrażanie procedur, standardów oraz szkolenie pracowników na wszystkich poziomach organizacyjnych. Pracuje z pasją, skutecznie angażując uczestników, dbając o ich rozwój i gotowość do wdrażania zmian. Ceniona za uważność, elastyczność, praktyczne podejście i umiejętność pracy z różnymi typami osobowości i strukturami organizacyjnymi.
Prowadzi szkolenia z zakresu obsługi klienta, uwzględniające zarówno kontakt bezpośredni, jak i zdalny, w tym także w sektorze medycznym – ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji z tzw. trudnym pacjentem. Dzięki wykształceniu technicznemu zdobytemu na Politechnice Łódzkiej, z powodzeniem realizuje również szkolenia dla pracowników produkcji, łącząc wiedzę operacyjną z podejściem nastawionym na rozwój kompetencji miękkich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, prezentacja wykorzystywana przez prowadzącego podczas szkolenia
Informacje dodatkowe
- Usługa rozwojowa może być zwolniona z podatku VAT, w przypadku gdy Przedsiębiorca/Uczestnik otrzyma dofinansowanie w wysokości co najmniej 70% ze środków publicznych, w myśl § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.).
- Usługa może być prowadzona w innym miejscu niż wskazane w karcie usługi (np. w siedzibie przedsiębiorstwa) jeżeli osoby zgłoszone do udziału w usłudze będą co najmniej w 90 % stanowiły pracowników jednego przedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstwo to będzie posiadało siedzibę na terenie województwa śląskiego. Usługa musi być prowadzona na terenie województwa śląskiego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi