Asertywność w sprzedaży i obsłudze klienta czyli sztuka satysfakcjonowania klienta
Asertywność w sprzedaży i obsłudze klienta czyli sztuka satysfakcjonowania klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowne doskonaleniam praktycznych umiejętności związanych ze sprzedażą i obsługą klineta
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji18-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenie jest przygotowanie do efektywnej sprzedaży i profesjonalnej obsługi Klienta z uwzględnieniem sytuacji trudnych poprzez m. in.: nabycie przez uczestników kompetencji w zakresie zachowań asertywnych, poznanie efektywnych form komunikacji, nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem w pracy własnej i kontaktach z klientem, podniesienie umiejętności obsługi klienta, nabycie umiejętności unikania konfliktów oraz sytuacji trudnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe zasady dotyczące obsługi klienta. | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje dobre praktyki dotyczące obsługi klinta | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opisuje na czym polega skuteczna komunikacja z klientem | Kryteria weryfikacji Opisuje modele komunikacji - analiza transakcyjna, model 4 uszu Von Thuma | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wymienia zwroty budujące pozytywne relacje - pozytywna komunikacja | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Definiuj i stosuje sposób postepowania z klientem "trudnym" | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki postępowania w wypadku zastrzeżeń klienta, obiekcji i reklamacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Definiuje czym jest asertywność i stosuje ją w codziennej pracy | Kryteria weryfikacji Opisuje czym jest mapa asertywności | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje czym jest asertywna odmowa - jak mówić by nie psuć relacji z klientem | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje techniki perswazji w komunikacji z klientem i wie kiedy je stosować | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawą sukcesu rynkowego firmy, handlowej, finansowej, czy też produkcyjnej jest jej potencjał ludzki. Dobrze pracujący zespół pozwala przedsiębiorstwu utrzymać pozycje na rynku, wyprzedzać konkurencję, zapewnić stabilizację dochodów, zmniejszać straty, realizować zakładane cele, realizować politykę jakości. Dobrze pracujący, zmotywowany zespół pracowników to grupa świadomych swoich działań i odpowiedzialnych ludzi nastawionych na działanie zespołowe i dobrze znających stawiane przed nimi cele oraz posiadająca niezbędne kompetencje do pracy z wymagającym klientem.
MODUŁ I. PODSTAWY OBSŁUGI KLIENTA
- Świadomość wagi jakości obsługi klienta i roli uczestnika w kreowaniu zadowolenia /satysfakcji/ klienta
- Odpowiedzialność w kontaktach z klientem
MODUŁ II. LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ LECZYĆ - UNIKANIE TRUDNYCH SYTUACJI
- Komunikacja z klientem
- Różne modele komunikacji - analiza transakcyjna, model 4 uszu Von Thuma
- Standardy obsługi
- Typologia klientów
- Różne potrzeby klientów - różni klienci
- Budowanie relacji z klientem
- Odkrywanie potrzeb klienta
- Kroki rozmowy z klientem
- Zwroty budujące pozytywne relacje - pozytywna komunikacja
- Z czego się biorą trudne sytuacje
- Empatia w obsłudze klienta
MODUŁ III. PODSTAWOWE TECHNIKI KOMUNIKACJI Z KLIENTEM A SKUTECZNY PROCES SPRZEDAŻY
- Relacje a komunikacja z klietem
MODUŁ IV. CO ROBIĆ JAK DOJDZIE DO KONFLIKTU Z KLIENTEM - TRUDNEJ SYTUACJI?
- Aspekty psychologiczne zachowań klienta
- Trudna sytuacja czy trudny klient
- Zastrzeżenia klienta - poziom logiczny i emocjonalny
- Techniki postępowania w wypadku zastrzeżeń klienta, obiekcji i reklamacji
MODUŁ V. ASERTYWNOŚĆ - CZYM JEST A CZYM NIE JEST- MINI-WYKŁAD TRENERA
- Prawa osobiste wg Herberta Fensterheima
- Mapa asertywności
- Kwestionariusz autodiagnostyczny - moje postawy wobec innych
- Obszary asertywności
MODUŁ VI. NASTAWIENIA I WARTOŚCI - SKĄD SIĘ BIORĄ POSTAWY NIE ASERTYWNE W KONTAKTACH Z KLIENTEM
- Geneza zachowań wg teorii analizy transakcyjnej
- Praca z własną samooceną
- Rozwój świadomość własnego potencjału
- Dialog wewnętrzny i jego wpływ na postawy jednostki
- Dlaczego boimy się powiedzieć NIE klientowi?
MODUŁ VII. ASERTYWNOŚĆ W RELACJACH BIZNESOWYCH
- Po co handlowcom asertywność
- Możliwości, konsekwencje i koszty postaw uległych, agresywnych i asertywnych w biznesie
- Asertywna odmowa - jak mówić by nie psuć relacji z klientem
- Asertywne kontraktowanie relacji biznesowych
- Ustalanie standardu relacji handlowych
- Sztuka egzekwowania własnych praw
MODUŁ VIII. STRATEGIE I TECHNIKI ASERTYWNE W RELACJI
- Skuteczne techniki asertywnej reakcji na krytykę
- Etapy asertywnego rozwiązywania problemów wg Pameli Butler
- Asertywna obrona przed wykorzystanie różnic płci ze strony klienta
MODUŁ IX. TECHNIKI ARGUMENTACJI I PRZEKONYWANIA, ELEMENTY PERSWAZJI
- Metody wpływu na zadowolenie klienta
- Techniki perswazji w komunikacji z klientem - wywieranie wpływu oraz obrona przed manipulacją ze strony klienta
- Budowanie argumentów /pytań, apeli/ efektywnych w budowaniu pozytywnych relacji z klientem, przekonujących do odpowiednich działań
- Komunikacja perswazyjna w procesie sprzedaży i obsługi klienta
MODUŁ X.WALIDACJA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szolenia:
- Dyskusja facylitowana.
- Studia przypadku.
- Praca w grupach.
- Mini wykłady.
- Praca indywidualna.
- Odgrywanie scenek.
- Opracowywanie rozwiązań.
- Komunikat zwrotny.
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 60/40
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/asertywnosc-w-sprzedazy-i-obsludze-klienta-czyli-sztuka-satysfakcjonowania-klienta-2025-11-20-gdansk.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Asertywność w sprzedaży i obsłudze klienta czyli sztuka satysfakcjonowania klienta | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Asertywność w sprzedaży i obsłudze klienta czyli sztuka satysfakcjonowania klienta | Prowadzący Andrzej Zabawa | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 820,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 480,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 113,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 92,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Zabawa
Przez okres mojej kariery zawodowej zajmowałem się wieloma obszarami biznesu. Tworzyłem od zera nowe przedsiębiorstwa, w tym pierwsze prywatne firmy dystrybucyjne i usługowe. Założyłem własną firmę, którą do dziś zarządzam i która nieźle radzi sobie na bardzo konkurencyjnym rynku. Przez dłuższy pracowałem w korporacji handlowej, gdzie zaczynałem od stanowiska doradcy klienta i przeszedłem wszystkie szczeble kariery do stanowiska w zarządzie firmy.
Z wykształcenia jestem weterynarzem i absolwentem kierunku filozofia i mediacje społeczne oraz pedagogika i terapia społeczna. Ukończyłem również studia podyplomowe dla trenerów grupowych, podyplomowe studia z zakresu coachingu oraz program Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.
Od kilku lat moja aktywność skupia się głównie na pracy trenerskiej. Prowadzę szkolenia biznesowe jak też dla organizacji społecznych.
Od 2009 współpracuje z Instytutem Rozwoju Biznesu. Prowadził szkolenia m.in. dla PZU Życie, Bank Pocztowy, Makro, PZU SA, BZWBK, Poczta Polska, mBank, PKP Intercity, Natur House.
Główne kompetencje szkoleniowe związane są z obszarami obsługi klienta, sprzedaży i obsługi klienta przez telefon, organizacji i zarządzania w call center, komunikacji, zarządzania zespołem, coachingu, zarz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt szkoleniowy i ćwieczenia) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkoleniowa = 45 min.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi