kurs Trening siłowy dzieci i młodzieży
kurs Trening siłowy dzieci i młodzieży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób posiadających dyplom ukończenia studiów fizjoterapeutycznych (magister, licencjat), dyplom osteopaty, dyplom technika masażysty oraz do osób będących w trakcie studiów fizjoterapeutycznych, które mają ukończony przynajmniej dwa lata tychże studiów i rozpoczęty trzeci rok (weryfikowane na podstawie aktualnej legitymacji studenckiej, zaświadczenia z dziekanatu).
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności potrzebne do bezpiecznego i efektywnego prowadzenia treningu siłowego z młodymi sportowcami. Kurs ma na celu rozwój kompetencji w zakresie planowania, przeprowadzania i modyfikowania treningów siłowych dostosowanych do specyficznych potrzeb i możliwości dzieci i młodzieży w różnych grupach wiekowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje zasady i założenia koncepcji Trening siłowy dzieci i młodzieży - charakteryzuje | Kryteria weryfikacji - prawidłowo opisuje filozofię metody Trening siłowy dzieci i młodzieży- rozróżnia wzorce i techniki stosowane w pracy z pacjentem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- przeprowadza wywiad z pacjentem zgodnie z zasadami Trening siłowy dzieci i młodzieży - planuje terapię zgodnie z zasadami Trening siłowy dzieci i młodzieży - prowadzi terapię z pacjentem | Kryteria weryfikacji - prowadzi wywiad z uwzględnieniem wszystkich wytycznych- ocenia stan pacjenta - określa cele i metody pracy - argumentuje wybór terapii - demonstruje znajomość technik, wzorców i praktyczne ich zastosowanie, - ocenia postępy pacjentów wykorzystując testy funkcjonalne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- nawiązuje kontakt z pacjentem - praca w zespole terapeutycznym, - przestrzega zasad etyki zawodowej | Kryteria weryfikacji - prowadzi wywiad z pacjentem - komunikuje się z innymi osobami w zespole - dokonuje samooceny wykonanych zadań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I godz.9-17
- Trening siły – czym jest siła u dzieci? Podstawy neurofizjologiczne rozwoju siły u dzieci.
- Rodzaje skurczu izometrycznego – yelding vs overcoming – czym się różnią, jak je używać?
- Ruch koncentryczny a ekscentryczny – kiedy używać? Podstawy fizjologiczne skurczu mięśni.
- Plecy okrągłe – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Plecy wklęsłe – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Periodyzacja treningu siłowego w ujęciu mezo, makro i mikrocyklu. Rodzaje periodyzacji treningowej. Pojęcia objętości, intensywności, TUT,
- Jak budować siłę? Czym jest skala RPE/RIR?
Dzień 2 godz 9-17
- Postawa sway back – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Plecy płaskie – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku?
- Kolana koślawe i szpotawe. Charakterystyka.
- Jałowe martwice – Choroba Osgooda-Schlattera i choroba Severa – co mówią o postępowaniu najnowsze badania?
- Tworzenie przykładowych planów treningowych. Jak powinien wyglądać schemat treningowy? Jak oceniać progres w treningu?
- Stopa płasko-koślawa. Jakie wyróżniamy rodzaje?
- Wyznaczanie linii przedniej i osi dolnego stawu skokowego. Przykładowe ćwiczenia w stopie płasko-koślawej.
- Wspólne stworzenie przykładowego planu treningowego i omówienie zadania domowego
Dzień 3 godz. 8-14
- Czym jest trening plyometryczny?
- Periodyzacja treningu plyometrycznego.
- Przykładowe ćwiczenia plyometryczne jako zakończenie procesu.
- Omawianie zadań domowych. Każdy uczestnik przygotowuje przykłady planów treningowych dla opisanych przypadków. Każdy plan omówimy wspólnie a autor planu pokaże ćwiczenia na losowej osobie z uwzględnieniem możliwości regresji oraz progresji danego ćwiczenia oraz na czym by się w danym ćwiczeniu skupił przy nauce wzorca.
Liczba godzin usługi podana jest w godzinach zegarowych (1 godzina zegarowa to 60 minut) i wynosi 19h, co stanowi 25 godzin dydaktycznych (45 min).W harmonogramie ujęto również przerwy - łącznie 2,45godzin zegarowych w ciągu 3 dni. Przerwy w czasie kursu dostosowane będą do tempa pracy uczestników szkolenia oraz ich potrzeb.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Trening siły – czym jest siła u dzieci? Podstawy neurofizjologiczne rozwoju siły u dzieci. | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Rodzaje skurczu izometrycznego. Ruch koncentryczny a ekscentryczny | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Plecy okrągłe – charakterystyka. Plecy wklęsłe – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku? | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Periodyzacja treningu siłowego w ujęciu mezo, makro i mikrocyklu. Rodzaje periodyzacji treningowej. Pojęcia objętości, intensywności, TUT, Jak budować siłę? Czym jest skala RPE/RIR? | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Postawa sway back – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku? | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Plecy płaskie – charakterystyka. Przykładowe ćwiczenia progresja oraz regresja. Jak dane ćwiczenie zaadaptować do konkretnego wieku? Kolana koślawe i szpotawe. Charakterystyka. | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Jałowe martwice – Choroba Osgooda-Schlattera i choroba Severa .Tworzenie przykładowych planów treningowych. Jak powinien wyglądać schemat treningowy? Jak oceniać progres w treningu? | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Stopa płasko-koślawa. Jakie wyróżniamy rodzaje? Wyznaczanie linii przedniej i osi dolnego stawu skokowego | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Czym jest trening plyometryczny? Periodyzacja treningu plyometrycznego. | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Przykładowe ćwiczenia plyometryczne jako zakończenie procesu. | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Omawianie zadań domowych. Każdy uczestnik przygotowuje przykłady planów treningowych dla opisanych przypadków. | Prowadzący Alicja Jakubowicz | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 105,26 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 105,26 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Jakubowicz
Od 2021 roku asystuje na szkoleniu GTS training a od 2024 roku prowadzi szkolenia z zakresu treningu siłowego u dzieci. Przez pięć lat trenowała trójbój siłowy, a w 2020 roku zdobyła tytuł vice-mistrzyni Polski w federacji WPC.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt stanowiący kompendium wiedzy.
Uczestnik kursu otrzymuje Certyfikat zaświadczający o ukończeniu szkolenia i wymiarze jego godzin.
Informacje dodatkowe
Przed dokonaniem zapisu na usługę, wymagany jest kontakt z Organizatorem celem potwierdzenia wolnych miejsc.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie regulaminu świadczenia usług szkoleniowych przez firmę Medical Moment. W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie:
www.medicalmoment.pl
Link do formularza: https://medicalmoment.pl/kursy-i-szkolenia/kurs/dns-wg-kolara-modul-a-dynamic-neuromuscular-stabilization
W formularzu w zakładce "Uwagi" należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po potwierdzeniu wysłaniu formularza zgłoszeniowego i potwierdzeniu dostępności miejsc przez organizatora można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe