Przywództwo od środka. Mentoring dla tych, którzy wiedzą, że skuteczność zaczyna się od autentyczności.
Przywództwo od środka. Mentoring dla tych, którzy wiedzą, że skuteczność zaczyna się od autentyczności.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi mentoringu przywódczego to osoby pełniące funkcje zarządcze lub aspirujące do roli lidera, które chcą rozwijać swoje kompetencje przywódcze w sposób świadomy i spójny z własnymi wartościami. To zarówno kobiety, jak i mężczyźni, którzy zarządzają zespołami, koordynują projekty lub podejmują decyzje strategiczne i pragną wzmocnić swoją pewność siebie, skuteczność komunikacyjną oraz umiejętność budowania relacji. Usługa skierowana jest do tych, którzy czują, że dotychczasowe schematy zarządzania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, a presja, samotność decyzyjna lub brak wsparcia zaczynają odbijać się na ich efektywności i dobrostanie. Mentoring wspiera w radzeniu sobie z wyzwaniami, rozwijaniu asertywności, empatii, zarządzania sobą w czasie i świadomego podejmowania decyzji.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- „Kierunek – Rozwój”
- „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1”
- "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem biznesowym jest, aby do 3 miesięcy od zakończenia procesu mentoringowego co najmniej 80% uczestników wdrożyło minimum dwa nowe rozwiązania w zakresie komunikacji lub zarządzania zespołem, które zostały wypracowane w trakcie sesji, co przełoży się na skrócenie czasu podejmowania decyzji w zespole o minimum 20% w porównaniu z okresem sprzed udziału w usłudze.Efekt usługi
Uczestnik rozwija umiejętności skutecznego prowadzenia zespołu i podejmowania decyzji poprzez doskonalenie komunikacji liderskiej, prowadzenia rozmów feedbackowych, organizacji pracy, stawiania granic oraz wzmacniania motywacji i zaangażowania zespołu. Efektem jest zastosowanie w praktyce co najmniej dwóch nowych rozwiązań wypracowanych w procesie mentoringowym.
Kryteria weryfikacji efektu usługi
- Opracowanie i wdrożenie minimum dwóch rozwiązań w zakresie komunikacji lub zarządzania zespołem, opisanych w raporcie wdrożeniowym lub dzienniku refleksji.
- Wskazanie w dokumentacji wdrożeń zmian w procesie podejmowania decyzji lub organizacji pracy, popartych przykładami z praktyki.
- Potwierdzenie zastosowania wybranych technik komunikacyjnych lub przywódczych w co najmniej dwóch sytuacjach zawodowych.
- Ocena uczestnika dotycząca wpływu wdrożonych zmian na efektywność pracy własnej i zespołu.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzania efektu usługi mentoringu przywódczego zakłada kompleksowe, wielowymiarowe podejście do oceny postępów i skuteczności procesu. Jest to wywiad ustrukturyzowany połączony z analizą dowodów i deklaracji (raport wdrożeniowy uczestnika, dziennik refleksji, studium przypadku).
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Usługa obejmuje 12 indywidualnych sesji mentoringowych po min. 1,5 godziny każda, co daje łącznie 18 godzin zegarowych pracy rozwojowej. Spotkania realizowane są w cyklu cotygodniowym lub co dwutygodniowym – zależnie od dynamiki pracy uczestnika i jego możliwości wdrożeniowych. Każda sesja odbywa się w formule 1:1 i ma charakter poufny. Mentoring prowadzony jest zgodnie z zasadami etycznymi EMCC i podejściem transformacyjnym.
Zgodnie z ideą mentoringu, proces jest elastyczny i oparty na aktualnych wyzwaniach uczestnika, dlatego niniejszy program ma charakter ramowy – stanowi orientacyjną strukturę spotkań, która może być modyfikowana w zależności od kontekstu, doświadczenia i potrzeb osoby mentorowanej.
Etap I – Wprowadzenie i diagnoza (Sesje 1–2)
- Ustalenie kontekstu zawodowego i roli lidera
- analiza aktualnej sytuacji zawodowej uczestnika, jego wyzwań i środowiska pracy
- identyfikacja głównych obszarów do rozwoju (np. komunikacja, delegowanie, decyzje, asertywność)
- Diagnoza stylu przywództwa i wartości osobistych
- praca z Mapą Ról, analiza wartości i motywatorów
- refleksja nad własną definicją przywództwa i źródłem autorytetu
- sformułowanie celów mentoringowych w oparciu o metodę SMART
Etap II – Praca w obszarach kluczowych dla przywództwa (Sesje 3–10)
Program zakłada pracę w wybranych blokach tematycznych. To uczestnik – przy wsparciu mentorki – decyduje, które z obszarów są dla niego priorytetowe i jakim tempem będzie pracować. Poniżej orientacyjny podział sesji i możliwe tematy do eksploracji:
3. Komunikacja liderska i feedback
- styl komunikacji a wpływ na zespół
- prowadzenie trudnych rozmów
- model komunikatu „JA”, techniki feedbacku i feedforwardu
4. Asertywność i stawianie granic
- różnice między asertywnością, agresją i uległością
- ćwiczenia sytuacyjne, techniki komunikacyjne
- wzmacnianie pewności siebie w kontekście obrony własnych decyzji
5. Decyzyjność i samodzielność
- modele podejmowania decyzji (intuicja vs. dane)
- analiza przeszkód decyzyjnych (perfekcjonizm, lęk, obawa przed oceną)
- wzmocnienie odwagi decyzyjnej
6. Zarządzanie sobą w czasie i energii
- diagnoza stylu pracy, pułapki produktywności
- priorytetyzacja zadań (np. macierz Eisenhowera)
- równowaga między działaniem a regeneracją
7. Odporność psychiczna i radzenie sobie z kryzysem
- identyfikacja osobistych zasobów i „drenaży energii”
- budowanie strategii radzenia sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach
- praca z krytyką, presją i lękiem
8. Styl zarządzania i budowanie autorytetu
- przegląd stylów liderskich (transformacyjny, transakcyjny itd.)
- budowanie autorytetu bez dominacji
- zarządzanie zespołem w oparciu o zaufanie i współodpowiedzialność
9. Rozwój relacji w zespole i empatyczne przywództwo
- inteligencja emocjonalna lidera
- relacje w mikrozespołach i makrostrukturze organizacyjnej
- rola lidera jako „klimatu organizacyjnego”
10. Praca nad indywidualnym wyzwaniem uczestnika
- sesja w całości dedykowana bieżącemu tematowi, który wyłonił się w trakcie procesu
- możliwość pogłębionej analizy sytuacji i opracowania planu działania
Etap III – Domknięcie procesu i integracja (Sesje 11–12)
11. Ewaluacja efektów i analiza wdrożeń
- porównanie stanu wyjściowego i obecnego
- ocena realizacji celów SMART
- podsumowanie kluczowych lekcji i wdrożeń
12. Planowanie dalszego rozwoju i zakończenie procesu
- przygotowanie planu dalszych działań (wewnętrznych lub organizacyjnych)
- sesja refleksyjna: jakie cechy lidera rozwinąłem/am?
- zamknięcie procesu i udokumentowanie efektu usługi
Dodatkowe elementy procesu (niezależne od sesji):
- dziennik refleksji – uczestnik ma możliwość (ale nie obowiązek) prowadzenia dziennika między sesjami, w którym zapisuje obserwacje, odkrycia, trudności, postępy i refleksje;
- zadania wdrożeniowe – po każdej sesji uczestnik otrzymuje propozycję ćwiczenia lub działania do przetestowania w praktyce;
- opcjonalna sesja follow-up po 3 miesiącach – możliwość sprawdzenia trwałości wdrożeń i omówienia nowych wyzwań, jeśli uczestnik lub organizacja tego potrzebuje;
- raport końcowy – dokument zawierający diagnozę, podsumowanie celów, efekty, rekomendacje i wytyczne do dalszego rozwoju.
Ramowy program stanowi bazę, która może być w całości zmodyfikowana w zależności od potrzeb uczestnika. Mentoring nie jest szkoleniem – to przestrzeń dialogu, refleksji i wzrostu, w której to klient wskazuje kierunek. Rola mentorki polega na towarzyszeniu, zadawaniu mocnych pytań, oferowaniu inspiracji i wspieraniu w analizie decyzji.
Zakres tematyczny może być zawężony lub rozszerzony w zależności od tego, czy uczestnik doświadcza wyzwań w jednym konkretnym obszarze (np. komunikacja z zespołem), czy też przechodzi większą zmianę (np. awans, zmiana środowiska pracy, wypalenie, utrata sensu działania). Elastyczność struktury to celowe założenie, które umożliwia pracę z żywym człowiekiem, a nie z podręcznikowym przypadkiem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 1 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 2 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 3 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 4 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 5 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 6 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 7 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 8 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 9 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 10 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 11 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Sesja mentoringowa stacjonarna - 12 sesja (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 01-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 902,44 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 266,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 216,80 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma dostęp do zestawu autorskich materiałów wspierających proces mentoringowy – w tym ćwiczeń refleksyjnych, kart pracy, narzędzi diagnostycznych (np. mapa ról, analiza wartości, dziennik wdrożeń) oraz inspirujących zasobów wspomagających rozwój kompetencji przywódczych. Wszystkie materiały są przekazywane na własność uczestnika – mogą być przez niego wykorzystywane także po zakończeniu procesu. Nie zatrzymuję ich kopii, nie archiwizuję – to narzędzia do pracy osobistej, które pozostają w rękach osoby, która z nich korzysta. Mentoring to nie tylko rozmowa, to także przestrzeń do samodzielnej eksploracji – materiały mają w tym procesie rolę wsparcia, a nie kontroli.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1” oraz Projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Zawarto umowę z WUP Szczecin w ramach Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Dostęp dla osób z niepełną sprawnością - winda