Szkolenie otwarte: Sztuczna Inteligencja (AI) dla użytkowników Excela – praktyczne zastosowania w codziennej pracy
Szkolenie otwarte: Sztuczna Inteligencja (AI) dla użytkowników Excela – praktyczne zastosowania w codziennej pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracyjnych, analityków danych, specjalistów ds. finansów, sprzedaży i marketingu, menedżerów oraz wszystkich osób, które w codziennej pracy wykorzystują arkusze kalkulacyjne Excel i chcą zwiększyć swoją efektywność dzięki zastosowaniu narzędzi sztucznej inteligencji. Uczestnikami mogą być zarówno osoby posiadające już umiejętności pracy w Excelu na poziomie podstawowym lub średniozaawansowanym, jak i te, które chcą rozwijać kompetencje w obszarze automatyzacji zadań i analizy danych z wykorzystaniem AI.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój.
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji18-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do samodzielnego i efektywnego wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji w pracy z Excelem, w tym do automatyzacji procesów, analizy danych i tworzenia dynamicznych raportów, przy jednoczesnym zachowaniu zasad bezpieczeństwa i etyki pracy z AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Zna zaawansowane funkcje i narzędzia Excela, w tym tabele przestawne, formatowanie warunkowe oraz funkcje bazodanowe. Zna zasady działania narzędzi AI (m.in. GPT, Copilot) oraz ich możliwości i ograniczenia w pracy z danymi. Zna dobre praktyki, zasady bezpieczeństwa i etyczne aspekty wykorzystywania AI w środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zastosowanie co najmniej 5 funkcji Excela i opisuje sposób tworzenia tabeli przestawnej.Wyjaśnia jak AI wspiera analizę danych w Excelu i wskazuje minimum 2 ograniczenia tej technologii. Podaje trzy zasady ochrony danych przy korzystaniu z narzędzi AI w pracy biurowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Tworzyć i optymalizować formuły oraz raporty w Excelu z wykorzystaniem narzędzi AI. Automatyzować zadania, analizować dane z różnych źródeł i generować dynamiczne wizualizacje. Tworzyć i stosować skuteczne zapytania (prompty) do narzędzi AI, dopasowane do potrzeb analitycznych i biznesowych. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie przygotowuje raport w Excelu, wykorzystując formuły wygenerowane przez AI.Wykonuje zadanie polegające na stworzeniu wykresu dynamicznego z danych pobranych z pliku CSV przy użyciu Excela i AI. Formułuje w praktycznym ćwiczeniu zapytanie do AI, które generuje poprawną formułę Excela spełniającą wymagania zadania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Potrafi efektywnie współpracować w zespole, dzieląc się wynikami analiz oraz rozwiązaniami opartymi na AI. Wykazuje odpowiedzialność w zakresie ochrony danych i zgodności działań z obowiązującymi przepisami. Świadomie wybiera i wdraża rozwiązania AI w pracy, kierując się zasadami rzetelności i wiarygodności wyników. | Kryteria weryfikacji Prezentuje przygotowaną analizę danych w Excelu, omawiając proces jej powstania i sposób wykorzystania AI.Wybiera rozwiązania zgodne z zasadami RODO i polityką bezpieczeństwa danych. Proponuje wdrożenie AI, uzasadniając wybór i wskazując metody weryfikacji wyników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Test z wiedzy początkowej - walidacja
Dzień 1 – Solidne podstawy Excela i przygotowanie do pracy z AI
Moduł 1: Powtórka i utrwalenie kluczowych funkcji Excela
- Interfejs i środowisko pracy w Excelu
- Tworzenie i edycja formuł: SUMA, ŚREDNIA, JEŻELI, X.WYSZUKAJ
- Praca z danymi: sortowanie, filtrowanie, formatowanie warunkowe
- Ćwiczenia utrwalające
Moduł 2: Tabele przestawne i zaawansowana analiza danych
- Tworzenie i modyfikacja tabel przestawnych
- Pola obliczeniowe i grupowanie danych
- Dynamiczne podsumowania i analiza wielowymiarowa
- Wizualizacja danych przy użyciu wykresów
Moduł 3: Organizacja i bezpieczeństwo pracy w Excelu
- Ochrona arkusza i pliku, nadawanie uprawnień
- Ukrywanie formuł i danych wrażliwych
- Spójność danych – walidacja i formatowanie
- Przygotowanie plików do pracy zespołowej
Moduł 4: Integracja Excela z innymi źródłami danych
- Import i eksport danych (CSV, TXT, Access)
- Funkcje bazodanowe w Excelu
- Konsolidacja danych z wielu arkuszy i plików
- Przygotowanie danych do obróbki przez AI
Dzień 2 – Wykorzystanie AI i automatyzacja pracy w Excelu
Moduł 5: Wprowadzenie do AI w kontekście Excela
- Czym jest sztuczna inteligencja i jak wspiera pracę w arkuszach
- Dostępne narzędzia: GPT, Copilot i inne rozwiązania
- Możliwości oraz ograniczenia AI w pracy z danymi
- Przykłady zastosowań
Moduł 6: Automatyzacja zadań przy użyciu AI
- Generowanie i optymalizacja formuł z pomocą AI
- Automatyczne uzupełnianie i poprawa danych
- Tworzenie dynamicznych raportów i analiz
- Eliminowanie błędów i wyszukiwanie anomalii
Moduł 7: Praktyczne wykorzystanie GPT i Copilot w Excelu
- Tworzenie zapytań (promptów) dopasowanych do potrzeb analitycznych
- Tłumaczenie i objaśnianie formuł
- Generowanie makr i skryptów VBA z pomocą AI
- Wsparcie w interpretacji wyników analiz
Moduł 8: Dobre praktyki, bezpieczeństwo i etyka pracy z AI
- Ochrona danych przy korzystaniu z narzędzi AI
- Aspekty prawne i zgodność z RODO
- Etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji
- Wdrażanie AI w codzienny proces pracy zespołu
Test z wiedzy końcowej - walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Rozpoczęcie, Test z wiedzy początkowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Rozdział 1 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Rozdział 2 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Rozdział 3 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Rozdział 4 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Rozdział 5 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Rozdział 6 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Rozdział 7 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Rozdział 8 szkolenia | Prowadzący JAROSŁAW CZAPLICKI | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Test z wiedzy końcowej, Zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 771,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
JAROSŁAW CZAPLICKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzmają materiały szkoleniowe zgodne z opisem zagadnień omawianych podczas szkolenia.
Realizowane godziny usługi są godzinami dydaktycznymi. Łączna liczba godzin dydaktycznych wynosi 8.
Informacje dodatkowe
Dla uczestników projektów dofinansowanych w co najmniej 70% - VAT Z.W.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach Projektu "Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”,
Usługa może być dostosowana do potrzeb uczestników programu Kierunek Rozwój zarówno pod względem terminu, jak i zagadnień programowych.
W ramach szkolenia zostanie przeprowadzony test z wiedzy teoretycznej na początku i końcu szkolenia. Przerwy nie wliczają się w czas szkoleniowy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone będzie na platformie Google Meet.
Instrukcja korzystania ze szkolenia znajduje się w linku: https://apmprojekt.com.pl/SzkoleniaOnline.pdf
Na szkolenie można zalogować się poprzez aplikację Google Meet na telefonie, komputerze lub tablecie oraz przez link wklejony do przeglądarki.
Link do szkolenia: