Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics 4 - poziom podstawowy - szkolenie
Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics 4 - poziom podstawowy - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Początkujący użytkownicy Google Analytics (minimalne doświadczenie lub brak doświadczenia w pracy z narzędziem)
- Specjaliści ds. marketingu, którzy chcą lepiej zrozumieć efektywność swoich działań w internecie
- Przedsiębiorcy i managerowie, którzy zlecają działania marketingowe i promocyjne firmom zewnętrznym
- Specjaliści i managerowie e-commerce pracujący na co dzień z danymi on-line i kampaniami reklamowymi w internecie
- Osoby zaczynające swoją przygodę z digital marketingiem i działaniami w internecie z niewielkim doświadczeniem w analityce
Usługa jest również adresowana do uczestników projektów:
- Kierunek Kariera Zawodowa,
- Kierunek – Rozwój.
- Małopolski pociąg do kariery
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zapoznania się z najważniejszymi funkcjonalnościami i sposobem działania Google Analytics 4. Do nabycia podstawowych umiejętności pozwalających na ocenę skuteczności kampanii marketingowych, analizę treści i zachowań użytkownika na stronie oraz budowy raportów, odpowiadających na nurtujące pytania biznesowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą stosowania analityki internetowej | Kryteria weryfikacji charakteryzuje pojęcia związane z analizą analityką internetową | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji potrafi wyjaśnić etapy pracy z danymi: konfiguracja, analiza, raportowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji zna zasady tworzenia measurement planu i dokumentacji analitycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozumie ograniczenia związane ze śledzeniem użytkowników (cookies, consent management). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji potrafi analizować dane e-commerce i zachowania użytkowników na stronie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: prowadzi działania marketingowe z wykorzystaniem Google Analytics 4 | Kryteria weryfikacji porusza się po interfejsie Google Analytics 4 i korzysta z dostępnych raportów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji konfiguruje konto i usługę GA4 zgodnie z celami biznesowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji analizuje źródła ruchu, skuteczność kampanii oraz zdarzenia na stronie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji monitoruje jakość danych i identyfikuje potencjalne błędy w implementacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje dane produktowe i sprzedażowe w kontekście e-commerce | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji tworzy i personalizuje raporty w „Bibliotece raportów” oraz korzysta z modułu „Eksplorowanie” | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija zdolności analityczne i strategicznego myślenia oraz umiejętności komunikacyjne w kontekście współpracy z zespołem oraz na linii klient - agencja | Kryteria weryfikacji rozumie znaczenie danych w podejmowaniu decyzji biznesowych i prezentuje analizę najważniejszych wskaźników marketingowych, uzasadniania swoje wnioski | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do analityki internetowej - 2 h (teoria - 30 min, praktyka 1 h 30 min)
- Analityka internetowa i praca z danymi - jak realizować cele i osiągać efekty na podstawie danych?
- Wymiary, metryki, zdarzenia i parametry - najważniejsze pojęcia w pracy z analityką internetową
- Konfiguracja, analiza i raportowanie - etapy pracy z danymi i codzienne zadania analityka marketingowego
- Measurement plan i dokumentacja - dokumenty na wagę złota w każdym projekcie
- Jak monitorować i weryfikować jakość danych, z którymi pracujemy?
- Ograniczenia i wyzwania związane ze śledzeniem ruchu w internecie (pliki cookies, consent management)
Praktyczne aspekty pracy z Google Analytics 4 - 2 h (teoria 20 min, praktyka 1 h 40 min)
- W jaki sposób Google Analytics zbiera i przetwarza dane ze stron internetowych?
- Budowa interfejsu Google Analytics - jak sprawnie poruszać się po raportach dostępnych w narzędziu?
- Najważniejsze wymiary i metryki związane z ruchem i zachowaniem użytkowników na stronie
- Szczegółowa analiza źródeł ruchu i skuteczności kampanii marketingowych
- Porównanie modeli atrybucji dostępnych w Google Analytics i ich wpływu na raportowanie
- Analiza zdarzeń i skuteczności treści na stronie WWW
- Przegląd danych e-commerce i analiza produktowa z wykorzystaniem Google Analytics
Podstawowa konfiguracja konta i usługi Google Analytics 4 - 2 h (teoria - 20 min, praktyka 1 h 40 min)
- Co składa się na konfigurację narzędzia i jak powinna wyglądać poprawna implementacja?
- Jak planować i prowadzić wdrożenie analityki, żeby było zgodne z celami i wymaganiami biznesowymi?
- Zdarzenia i parametry - skąd tak naprawdę biorą się dane w raportach Google Analytics?
- Przegląd najważniejszych ustawień usługi, strumienia danych i integracji z innymi narzędziami
Eksplorowanie danych i personalizacja raportów standardowych - 1 h 50 min (teoria 20 min, praktyka 1 h 30 min)
- Praca z `Biblioteką raportów` - tworzenie kolekcji i spersonalizowanych raportów szczegółowych
- Wprowadzenie do modułu `Eksplorowanie`
- Podstawowe techniki eksploracji danych: eksploracja swobodna, eksploracja ścieżki i eksploracja sekwencji ścieżki
Walidacja - test teoretyczny - 10 min
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie Google Analytics wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Przerwy nie są zawarte w harmonogramie szkolenia. Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Początkujący użytkownicy Google Analytics (minimalne doświadczenie lub brak doświadczenia w pracy z narzędziem)
- Specjaliści ds. marketingu, którzy chcą lepiej zrozumieć efektywność swoich działań w internecie
- Przedsiębiorcy i managerowie, którzy zlecają działania marketingowe i promocyjne firmom zewnętrznym
- Specjaliści i managerowie e-commerce pracujący na co dzień z danymi on-line i kampaniami reklamowymi w internecie
- Osoby zaczynające swoją przygodę z digital marketingiem i działaniami w internecie z niewielkim doświadczeniem w analityce
Ćwiczenia praktyczne z interfejsem narzędzia będą obejmować m.in.:
- praca z raportami standardowymi - wymiary podstawowe i wymiary dodatkowe, filtrowanie danych, praca z zakresem dat i porównywanie danych w czasie
- proces konfiguracji i wdrożenia Google Analytics na stronie internetowej
- analizę treści i zachowań użytkownika na stronie oraz budowy raportów, odpowiadających na nurtujące pytania biznesowe
Walidacja wlicza się w liczbę godzin usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Wprowadzenie do analityki internetowej - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Praktyczne aspekty pracy z Google Analytics 4 - rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Podstawowa konfiguracja konta i usługi Google Analytics 4 - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Eksplorowanie danych i personalizacja raportów standardowych - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 214,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 221,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Muryjas
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują:
- materiały autorskie, opracowane przez trenera, udostępniane uczestnikom drogą online, w formacie pdf.
- prezentację materiałów z internetu (serwisy www, infografiki, materiały multimedialne, filmy)
- bazę wiedzy: linki do serwisów i portali
- case study (najciekawsze przykłady z doświadczenia szkoleniowca)
- linki do publikacji branżowych IAB Polska
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 100% frekwencji.
Zalecana lektura
- Martyna Zastrożna - Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8374-6 lub 978-83-246-9500-3)
- Martyna Zastrożna - Google Analytics dla marketingowców. Wydanie III lub II (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8375-3 lub 978-83-246-8100-6)
- Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło - AdWords i Analytics. Zostań certyfikowanym specjalistą (Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18960-0)
- Daniel Waisberg - Google Analytics. Integracja i analiza danych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-1896-0)
- Avinash Kaushik - Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity (wersja angielska)
- Michael Loban, Alex Yastrebenetsky - Crawl, Walk, Run. Advancing Analytics Maturity with Google Marketing Platform (wersja angielska)
Warunki uczestnictwa
Udział w szkoleniu nie wymaga wiedzy i wcześniejszego doświadczenia z Google Analytics. Rekomendowanym jest wcześniejsze uzyskanie dostępu do konta firmy (organizacji), w której pracuje uczestnik szkolenia, aby mieć możliwość śledzenia przykładów omawianych w trakcie szkolenia na własnych danych.
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest min. 100% frekwencja.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://www.iab.org.pl/szkolenia. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom lub Teams. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wymagane kamera i mikrofon.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.