Zarządzanie czasem i asertywność w codziennej pracy
Zarządzanie czasem i asertywność w codziennej pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy pragną rozwijać umiejętności efektywnego zarządzania czasem pracy, co jest istotne niezależnie od zajmowanego stanowiska. Przekazywana wiedza oraz praktyczne ćwiczenia okażą się pomocne zarówno dla osób pracujących w biurze, w terenie, jak i w trybie home office. Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do efektywnej realizacji zadań stosując asertywne zachowanie w oparciu o znajomość zasad i narzędzi skutecznej komunikacji, metody planowania i organizacji czasu oraz znajomość etapów procesu organizacji pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie organizuje pracę własną | Kryteria weryfikacji identyfikuje własne mocne i słabe strony w obszarze organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje i ustala priorytety | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie z problemami w organizacji pracy | Kryteria weryfikacji elastycznie reaguje w sytuacji zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przewiduje i uwzględnia możliwe zakłócenia w realizacji planu (planuje wielowariantowo) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy harmonogramy | Kryteria weryfikacji rozlicza plany tygodniowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji stosuje metodę OATS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dzieli cele na etapy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyraża swoje myśli i opinie w sposób asertywny | Kryteria weryfikacji wypowiedzi są zgodne z modelem asertywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji jasno i konsekwentnie broni swoich granic, np. w sytuacji nacisku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji unika ulegania lub agresji, utrzymując równowagę między stanowczością a otwartością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 2 dni szkoleniowe w godz. 9:00 - 16:00 - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Zasady i narzędzia skutecznej komunikacji
- kluczowe zasady efektywnego porozumiewania się,
- identyfikacja przeszkód w komunikacji po stronie nadawcy i odbiorcy,
- metody zapobiegania nieporozumieniom,
- odwoływanie się do faktów,
- odróżnianie faktów od opinii,
- narzędzia skutecznej komunikacji – komunikat „Ja”, klaryfikacja, ustalanie priorytetów, podsumowywanie,
- aktywne słuchanie - zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie zrozumienia.
Ćwiczenie: trening komunikacji
MODUŁ II
Asertywność – czyli stanowcze, ale łagodne załatwianie spraw
- asertywne wyrażanie myśli - argumentacja i perswazja, czyli jak precyzyjnie i nieagresywnie ujawniać własną opinię,
- obrona swoich praw w relacjach z rozmówcą,
- taktowne odmawianie,
- asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem,
- radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- asertywna odmowa jako forma radzenia sobie z naciskiem,
- obrona własnych granic w sytuacji trudnej.
Ćwiczenie: stosowanie technik asertywności
MODUŁ III
Skuteczna i nieskuteczna indywidualna organizacja pracy - elementy zarządzania czasem
- zarządzanie czasem jako sposób na efektywne osiąganie celów,
- największe zagrożenia dla efektywnego zarządzania czasem – presja czasu, automatyzm, rutyna, nowe zadania.
MODUŁ IV
Diagnoza moich mocnych i słabych stron w zarządzaniu czasem
- ja i mój czas – identyfikacja własnych mocnych i słabych stron
- w obszarze organizacji pracy,
- zasoby i ograniczenia różnych stylów organizacji pracy,
- określenie własnych „pułapek” w obszarze organizacji pracy.
Kwestionariusz: autodiagnoza preferencji do działania zgodnie z zasadami ZAPD (zbieranie informacji/ analiza/plan/działanie)
MODUŁ V
Organizacja pracy własnej jako proces
- kluczowe etapy procesu organizacji pracy,
- ewaluacja postępów na każdym etapie,
- narzędzia wspomagające efektywną organizację pracy.
MODUŁ VI
Etapy organizacji pracy
- gromadzenie – zbieranie informacji,
- analiza – identyfikacja związków pomiędzy dostępnymi informacjami,
- planowanie działania – wyznaczenia priorytetów, narzędzia planowania,
- działanie, kontrola i perspektywa.
Symulacja: „Dzień jak co dzień” – tworzenie planu dnia i reakcje na nieprzewidziane zdążenia.
MODUŁ VII
Główne problemy w organizacji pracy i sposoby przeciwdziałania
- prokrastynacja - radzenie sobie z odwlekaniem działania,
- perfekcjonizm i jego konsekwencje dla terminowości realizacji,
- problemy z konsekwencją i utrzymaniem samodyscypliny,
- tendencja do spiętrzania zadań,
- nadmierna kontrola i jej następstwa
MODUŁ VIII
Organizacja czasu – planowanie i tworzenie harmonogramów
- zasady podziału celów na etapy – „rozbijanie zadań”,
- plany miesięczne i tygodniowe i sposoby ich rozliczania,
- harmonogram budowany metodą OATS,
- GTD Davida Allena,
- różne sposoby organizacji kalendarza.
Ćwiczenie: wykorzystanie narzędzi planowania
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł V | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł VI | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł VII, VIII | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 029,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 144,96 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 117,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Orlik-Marciniak
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 120 dni szkoleniowych z tematyki zarządzania czasem i asertywności.
Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.
Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.
Jako praktyk współpracuje ze środowiskiem akademickim. Prowadzi zajęcia z przedmiotów psychologicznych w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
PROSIMY O KONTAKT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O DOFINANSOWANIE, W CELU SPRAWDZENIA DOSTĘPNOŚCI TERMINU.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie i zdalnie. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989.
Tematyka:
Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie, Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, Feedback, Organizacja czasu pracy, Komunikacja, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Odporność psychiczna, Employer Branding, Rekrutacja, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Współpraca, Mediacje w konflikcie.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek–Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi