Szkolenie Akademia HR: Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Szkolenie Akademia HR: Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do zrozumienia i pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (takich jak: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania). Wykorzystanie różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Analizuje konkretne przykłady zastosowania społecznych i gospodarczych czynników w organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji ocenia umiejętności identyfikacji różnorodności w miejscu pracy na podstawie case study. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje najważniejsze akty prawne dotyczące równego traktowania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji ocenia jakości analizy danych dotyczących efektów różnorodności w organizacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje korzyści płynących z różnorodności i wielokulturowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji analizuje przypadki dotyczące stylów pracy w zespołach wielokulturowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji ocenia zdolności adaptacji do różnorodnych stylów współpracy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji ocenia skuteczności wdrażanych rozwiązań wspierających innowacyjność. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji prezentuje autorskiej koncepcji integracji pracowników o różnym pochodzeniu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji analizuje strategie wspierających sprawiedliwość organizacyjną | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji ocenia propozycje programów promujących równość w firmie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji obserwuje efektywność stosowanych metod komunikacyjnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji ocenia opracowanych rozwiązań integracyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji analizuje wdrożone działania na rzecz otwartości i rozwoju pracowników | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje stosowane metody komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji rozpowszechnia pozytywne wartości | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji analizuje programów szkoleniowych promujących wartości inkluzywne | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji ocenia mechanizmy wspierające transfer wiedzy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji ocenia umiejętności komunikacji międzykulturowej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestników do zrozumienia i pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (takich jak: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania). Usługa przygotowuje do wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.
---
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
---
PROGRAM:
1. Zarządzanie różnorodnością – trend czy normalność:
- Czym jest zarządzanie różnorodnością?
- Czy różnorodność to różna kultura, płeć, wiek… czy może kompetencje, predyspozycje
- i różne cechy osobowości?
- Różnorodność – międzynarodowe, a polskie realia.
- Kluczowe aspekty i punkty standardu zarządzania różnorodnością i inkluzji pracowników.
2. Kluczowe aspekty i punkty standardu zarządzania różnorodnością i inkluzji pracowników:
- Czym jest „inclusive leadership”?
- Korzyści z zarządzania różnorodnością dla organizacji.
- Kluczowe wartości kultury opartej o zarządzanie różnorodnością.
- Polityka równego traktowania.
- Rekrutacja, onboarding i programy rozwoju wrażliwe na różnorodność.
- Jak przygotować pracowników do kultury różnorodności spójnej z wymogami.
- organizacji i pokazującymi lokalne korzyści.
3. Kształtowanie wartości związanych z pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności:
- Wartości i normy potrzebne, aby stworzyć otwarte i przyjazne środowisko dla różnorodnych pracowników.
- Case study przykładów z organizacji, które skutecznie wykorzystują wewnętrzną różnorodność.
- Przykłady osobistych i zawodowych historii, ze szczególnym uwzględnieniem różnic kulturowych i pokoleniowych. Praktyka.
4. Polityka równego traktowania:
- Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index.
- Wytyczne polityki równego traktowania.
- Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy).
5. Filary zarządzania różnorodnym zespołem: Wyzwania, trudności i ograniczenia w zarządzaniu:
- Rola skutecznej komunikacji w zespole złożonym z różnorodnych osobowości i perspektyw.
- Wyzwania związane z komunikacją i budowaniem zaufania w zespole o różnych doświadczeniach i punktach widzenia.
- Potencjalne konflikty i napięcia wynikające z różnic kulturowych i wartościowych.
- Techniki rozwiązywania konfliktów i budowania mostów komunikacyjnych w różnorodnym zespole.
6. Wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego pracowników różnych kultur i grup wiekowych:
- Ograniczenia związane z uprzedzeniami i stereotypami. Ich wpływ na decyzje personalne i awans w pracy.
- Znaczenie rozwoju osobistego i zawodowego oraz praktyczne działania wspierające.
7.Walidacja usługi - analiza dowodów i test wiedzy
---
Forma prowadzenia zajęć: szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, tj. praca z case study, ćwiczenia grupowe, prezentacja, symulacje.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności
Wyposażenie sali szkoleniowej i warunki organizacyjne: sala wyposażona jest w stoły i krzesła z możliwością ich przestawiania na czas zadań grupowych lub indywidualnych. Wyposażona jest w rzutnik (potrzebny na czas prezentacji) oraz przestrzeń do prezentowania zadań przez uczestników przed grupą.
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych. Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej
Szkolenie składa się z 6 godzin zajęć praktycznych oraz 2 godzin zajęć teoretycznych, szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
Program szkolenia jest dostosowany do określonej w karcie grupy docelowej, celu usługi i czasu jej trwania.
Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: analizy dowodów i deklaracji oraz testu teoretycznego.
Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Koszt usługi obejmuje koszty walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Zarządzanie różnorodnością – trend czy normalność | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Kluczowe aspekty i punkty standardu zarządzania różnorodnością i inkluzji pracowników | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Kształtowanie wartości związanych z pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Polityka równego traktowania | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Filary zarządzania różnorodnym zespołem: Wyzwania, trudności i ograniczenia w zarządzaniu | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego pracowników różnych kultur i grup wiekowych | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi - analiza dowodów i test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 456,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 456,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Sosińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia w formie online oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do nabycia kompetencji w ramach usługi:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności (dotyczy usług stacjonarnych) i/lub raportem z logowania (dotyczy usług mieszanych oraz usług zdalnych w czasie rzeczywistym).
- Przynależność do grupy docelowej usługi.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi