Kompetencje menażerskie i zrównoważone przywództwo - efektywne zarządzanie zespołami wielopokoleniowymi i wielokulturowymi w praktyce. Warsztaty dla przedsiębiorców i liderów.
Kompetencje menażerskie i zrównoważone przywództwo - efektywne zarządzanie zespołami wielopokoleniowymi i wielokulturowymi w praktyce. Warsztaty dla przedsiębiorców i liderów.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Warsztat jest skierowany do menedżerów wszystkich szczebli, niezależnie od branży i dotychczasowego doświadczenia, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje przywódcze w pracy z różnorodnymi zespołami. To propozycja także dla przedsiębiorców samodzielnie prowadzących firmy oraz osób przygotowujących się do objęcia roli lidera lub planujących awans w strukturze organizacji. Uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia do skutecznego zarządzania zespołami wielopokoleniowymi i wielokulturowymi, z poszanowaniem zasad zrównoważonego przywództwa.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników45
- Data zakończenia rekrutacji16-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem warsztatu jest rozwinięcie umiejętności skutecznego i zrównoważonego przywództwa w zespołach wielopokoleniowych i wielokulturowych. Uczestnicy poznają narzędzia komunikacji, motywowania i delegowania, które pomogą im budować zaangażowanie oraz efektywnie współpracować w różnorodnym środowisku Szkolenie ma na celu wzmocnienie umiejętności przywódczych tak, aby liderzy potrafili łączyć osiąganie wyników z tworzeniem atmosfery sprzyjającej rozwojowi i integracji zespołu..Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Dobiera styl przywództwa do poziomu samodzielności członków zespołu. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poziom kompetencji i zaangażowania pracownika oraz uzasadnia wybór stylu przywództwa. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Określa działania lidera spójne z wybranym stylem w danej sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Formułuje komunikaty przywódcze wzmacniające poczucie celu i motywację. | Kryteria weryfikacji Przedstawia cele w formie mierzalnej, akcentując ich znaczenie dla zespołu i organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Kryteria weryfikacji Używa pytań otwartych i parafraz w celu włączenia pracowników w dyskusję. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje indywidualne obszary motywacji i konstruuje adekwatne narzędzia wspierające pozytywne nastawienie podległych pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Diagnozuje etap rozwoju zespołu i dopasowuje działania integrujące. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje zachowania członków zespołu świadczące o etapie rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Opracowuje plan działań wzmacniających współpracę adekwatnych do zdiagnozowanego etapu. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Stosuje techniki asertywnego wyrażania oczekiwań wobec zespołu. | Kryteria weryfikacji Formułuje oczekiwania w pierwszej osobie, odnosząc się do faktów i konsekwencji. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Zachowuje stabilny ton wypowiedzi i spójny przekaz w komunikatach dotyczących granic i zasad. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Tworzy plan działań uwzględniający priorytety i terminy. | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje zadania według stopnia pilności i ważności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Kryteria weryfikacji Modyfikuje harmonogram działań w odpowiedzi na zmianę priorytetów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Przekazuje zadania w sposób umożliwiający ich samodzielne wykonanie przez pracownika. | Kryteria weryfikacji Określa cel, zakres, kryteria jakości i termin realizacji zadania. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Potwierdza, że odbiorca zadania posiada wszystkie niezbędne informacje do jego wykonania. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Formułuje konstruktywną informację zwrotną korygującą zachowanie pracownika. | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne zachowanie, jego wpływ na zespół oraz oczekiwaną zmianę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Kończy informację zwrotną ustaleniem dalszych kroków i sposobu monitorowania efektów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Opracowuje działania ograniczające opór wobec zmiany. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne źródła oporu w zespole. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Tworzy listę działań komunikacyjnych i motywacyjnych zwiększających akceptację dla zmiany. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Dobiera kanały i formy komunikacji do preferencji odbiorców z różnych kultur i pokoleń. | Kryteria weryfikacji Projektuje przekaz dostosowany do odbiorców o różnych preferencjach komunikacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Modyfikuje treść komunikatu w oparciu o uzyskane informacje zwrotne. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Tworzy plan wdrożenia nowych kompetencji w pracy menadżerskiej. | Kryteria weryfikacji Określa konkretne działania do zrealizowania w określonym czasie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Kryteria weryfikacji Wskazuje przewidywane efekty planowanych działań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Przywództwo i rola lidera w zrównoważonym zarządzaniu
Omówienie pojęcia przywództwa w kontekście zespołów wielopokoleniowych i wielokulturowych. Style przywództwa a efektywność zespołu. Świadomość własnych zasobów i wartości w pracy lidera. Wprowadzenie do komunikacji menadżerskiej i jej wpływu na zaufanie w zespole.
Dzień 2 – Budowanie i rozwój zespołów
Etapy rozwoju zespołu i rola lidera na każdym z nich. Dopasowanie stylu zarządzania do etapu zespołu. Techniki wzmacniania współpracy, integracji i zaangażowania. Asertywność menadżerska jako narzędzie budowania zdrowych relacji.
Dzień 3 – Zarządzanie sobą w czasie i delegowanie zadań
Priorytetyzacja i planowanie pracy własnej oraz zespołu. Skuteczne delegowanie – zasady, dobór zadań do kompetencji pracownika, komunikacja oczekiwań. Radzenie sobie z barierami w delegowaniu.
Dzień 4 – Ocena, informacja zwrotna i zarządzanie zmianą
Modele informacji zwrotnej (m.in. FUKO, kanapka, GOLD) w pracy menadżera. Ocena i weryfikacja zadań po delegowaniu – monitorowanie postępów i korygowanie działań. Wprowadzenie do zarządzania zmianą – opór wobec zmian, angażowanie zespołu w proces transformacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Przywództwo i rola lidera w zrównoważonym zarządzaniu | Prowadzący Monika Gielar | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przywództwo i rola lidera w zrównoważonym zarządzaniu | Prowadzący Monika Gielar | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Budowanie i rozwój zespołów | Prowadzący Monika Gielar | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Budowanie i rozwój zespołów | Prowadzący Monika Gielar | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Zarządzanie sobą w czasie i delegowanie zadań | Prowadzący Monika Gielar | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Zarządzanie sobą w czasie i delegowanie zadań | Prowadzący Monika Gielar | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Ocena, informacja zwrotna i zarządzanie zmianą | Prowadzący JOANNA SIERZPUTOWSKA-MANTUR | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Ocena, informacja zwrotna i zarządzanie zmianą | Prowadzący JOANNA SIERZPUTOWSKA-MANTUR | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Komunikacja i integracja umiejętności | Prowadzący JOANNA SIERZPUTOWSKA-MANTUR | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Komunikacja i integracja umiejętności | Prowadzący JOANNA SIERZPUTOWSKA-MANTUR | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Gielar
JOANNA SIERZPUTOWSKA-MANTUR
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy kursu otrzymują skrypt, teczkę, długopis oraz notatnik
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi