Warsztaty skutecznej komunikacji, zarządzanie, motywowanie i współpraca w oparciu o Process Communication Model (PCM®) "Jak mówić, by być słyszanym i słuchać, by rozumieć?"
Warsztaty skutecznej komunikacji, zarządzanie, motywowanie i współpraca w oparciu o Process Communication Model (PCM®) "Jak mówić, by być słyszanym i słuchać, by rozumieć?"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Warsztaty z Process Communication Model® kierowane są do organizacji i osób, które pracują z ludźmi i od których zależy jakość relacji, współpracy i komunikacji w codziennym środowisku zawodowym. PCM to narzędzie stworzone dla tych, którzy chcą skuteczniej się porozumiewać, rozumieć różnorodność osobowości i lepiej reagować w sytuacjach trudnych, konfliktowych lub stresowych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji04-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie świadomej i skutecznej komunikacji interpersonalnej poprzez poznanie i praktyczne zastosowanie narzędzia Process Communication Model® (PCM). Uczestnicy nauczą się rozpoznawać typy osobowości u siebie i innych, identyfikować indywidualne potrzeby psychologiczne, preferencje komunikacyjne oraz reakcje na stres. Dzięki zdobytej wiedzy będą potrafili dostosować sposób komunikowania się do różnych rozmówców.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe założenia Process Communication Model®Potrafi wymienić 6 typów osobowości i ich kluczowe cechy Obserwacja, pytania kontrolne, ćwiczenia grupowe | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna podstawowe założenia Process Communication Model®Potrafi wymienić 6 typów osobowości i ich kluczowe cechy Obserwacja, pytania kontrolne, ćwiczenia grupowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje własny typ osobowości i preferencje komunikacyjne | Kryteria weryfikacji Na podstawie raportu PCM potrafi opisać swój dominujący typ i przypisać mu cechy oraz potrzeby | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznać typ osobowości u rozmówcy | Kryteria weryfikacji Dokonuje trafnej obserwacji zachowań, słownictwa i stylu komunikacji innych osób | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dostosować kanał i styl komunikacji do różnych typów osobowości | Kryteria weryfikacji Dobiera adekwatne sformułowania, ton i postawę do wybranego typu w ćwiczeniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje oznaki stresu (dystresu) i jego sekwencje u siebie i innych | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne zachowania i potrafi przyporządkować je do typów i faz dystresu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje strategie interwencji w sytuacjach stresu i konfliktu | Kryteria weryfikacji W symulowanej sytuacji stosuje adekwatne działanie komunikacyjne lub reakcję wspierającą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik umie zastosować PCM w codziennych relacjach zawodowych i osobistych | Kryteria weryfikacji Opisuje plan wdrożenia wiedzy w swoim środowisku pracy lub życia osobistego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje kanały komunikacji i wie, jak je stosować | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać, który kanał jest preferowany przez różne typy osobowości i jak skutecznie z niego korzystać | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje części osobowości i ich funkcję w komunikacji | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać aktywną część osobowości u siebie i rozmówcy oraz adekwatnie zareagować w interakcji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I – „Poznaj siebie, zrozum innych”
- Wprowadzenie do PCM: założenia, zastosowanie, historia narzędzia
- Percepcje – jak każdy z nas inaczej „czyta” rzeczywistość
- Struktura osobowości – sześciopiętrowy model
- Typy osobowości: cechy, zachowania, potencjały
- Samoświadomość: poznanie własnego typu dominującego (na bazie testu PCM)
- Ćwiczenia praktyczne: rozpoznawanie typów i percepcji w rozmowie – ćwiczenia
- Zakończenie dnia
Moduł II – „Mów tak, by być usłyszanym – słuchaj tak, by rozumieć”
- Style interakcji – jak inicjujemy i prowadzimy kontakt
- Kanały komunikacji – cztery klucze do skutecznej wymiany informacji
- Preferencje środowiskowe – gdzie i jak pracujemy najlepiej
- Potrzeby psychologiczne – co napędza zaangażowanie i motywację
- Rozpoznawanie stylów innych i dostosowywanie komunikacji
- Ćwiczenia: symulacje rozmów 1:1 i w grupie, analiza przypadków – ćwiczenia
- Zakończenie dnia
Moduł III – „Zarządzaj stresem i buduj silne zespoły”
- Fazy osobowości – zmienność w czasie i jej znaczenie dla motywacji
- Drivers – sztywne komunikaty wewnętrzne
- Dystres i sekwencje dystresu – jak rozpoznać stres i jego wzorce
- Strategie interwencji – jak reagować na trudne zachowania
- Budowanie odporności psychicznej i relacyjnej w zespole
- Praca własna i plan wdrożenia – jak korzystać z PCM po szkoleniu
- Podsumowanie i zakończenie warsztatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Poznaj siebie, zrozum innych – PCM | Prowadzący Agata Ostrowska | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Mów tak, by być usłyszanym – PCM | Prowadzący Agata Ostrowska | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Zarządzaj stresem i buduj silne zespoły | Prowadzący Agata Ostrowska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 726,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 030,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 207,05 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 168,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agata Ostrowska
Specjalizuję się w pracy z zespołami w oparciu o komunikację, rolę, strukturę i dynamikę, łącząc Analizę Transakcyjną, podejście systemowe, psychologiczne i rozwojowe. Prowadzę warsztaty z PCM, procesy team coachingu/ coachingu zespołowego.
W swojej pracy łączę uważność z konkretnością – ważne są dla mnie nie tylko narzędzia, ale też jakość kontaktu, autentyczność i wspierająca relacja. Przekładam teorię na praktykę – tak, aby uczestnicy nie tylko „wiedzieli więcej”, ale naprawdę potrafili działać inaczej – skuteczniej, z większą lekkością i świadomością siebie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
• Karty pracy
• Materiały szkoleniowe
Warunki uczestnictwa
Wypełnienie kart zgłoszenia na szkolenie
Wypełnienie testu osobowości
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Urządzenie z dostępem do internetu, kamery, mikrofonu i głośników oraz zainstalowanej aplikacji Zoom lub dostępu do przeglądarki internetowej. Dla optymalnego działania zalecany jest procesor dwurdzeniowy 2 GB lub szybszy, 4 GB RAM i stabilne połączenie interenetoweo prędkości conajmniej 0,6-1,5 Mb/s (zalecane 20Mb/s pobieranie i 5 Mb/s wysyłanie)