Efektywna współpraca i komunikacja w zespole operacyjnym
Efektywna współpraca i komunikacja w zespole operacyjnym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników przedsiębiorstw z sektora MŚP, w szczególności do osób pracujących w środowisku operacyjnym i logistycznym, które na co dzień współpracują w ramach zespołów realizujących procesy organizacyjne, produkcyjne, transportowe czy dystrybucyjne.
W szkoleniu mogą wziąć udział m.in.:
- pracownicy działów logistyki,
- pracownicy działów operacyjnych,
- kierownicy zmian,
- specjaliści ds. obsługi procesów,
- magazynierzy,
- pracownicy administracyjni współpracujący z zespołami operacyjnymi.
Poziom zaawansowania: średniozaawansowany — uczestnik powinien mieć doświadczenie w pracy zespołowej w firmie i znać podstawowe procedury obowiązujące w swojej branży.
Szkolenie jest szczególnie rekomendowane dla przedsiębiorstw działających w branży farmaceutycznej, medycznej, logistycznej lub powiązanej, w których praca odbywa się w zespołach operacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników26
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji uczestników w zakresie efektywnej komunikacji, budowania kultury wzajemnego szacunku, unikania konfliktów oraz wzmacniania współpracy w zespole. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać style pracy współpracowników (model DISC), komunikować się w sposób jasny i asertywny, reagować konstruktywnie w sytuacjach trudnych oraz wspierać siebie i innych w codziennej pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje style pracy w zespole i dostosowuje do nich sposób komunikacji. | Kryteria weryfikacji Analiza arkusza stylów DISC przygotowanego podczas ćwiczenia w trakcie szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje zasady jasnej komunikacji operacyjnej (parafraza, pytania uściślające, potwierdzenie odbioru komunikatu). | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie symulacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Odmawia wykonania zadania w sposób asertywny, zachowując dobre relacje. | Kryteria weryfikacji Scenka sytuacyjna | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wdraża zasady kultury wzajemnego szacunku i pomocy w codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji Propozycja zapisów do kodeksu zespołowego | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Reaguje konstruktywnie na obgadywanie i niekonstruktywne komentarze w zespole. | Kryteria weryfikacji Propozycja reakcji w opisie sytuacji | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i reguluje emocje swoje i innych w pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji Opis przypadku i proponowana reakcja | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Style pracy, komunikacja i asertywność w zespole
Blok 1.1 – Wprowadzenie do stylów pracy w zespole (DISC)
- Rozpoznawanie stylów osobowości w środowisku zawodowym.
- Wpływ stylów na komunikację i współpracę w zespole.
- Dopasowanie sposobu przekazu do odbiorcy w codziennej pracy.
- Ćwiczenie diagnostyczne DISC i omówienie wyników w grupie.
Blok 1.2 – Komunikacja operacyjna w zespole
- Parafraza, pytania uściślające i potwierdzanie odbioru komunikatu.
- Minimalizowanie błędów w przekazywaniu informacji między współpracownikami.
- Ćwiczenia warsztatowe w parach i grupach.
Blok 1.3 – Asertywność w codziennej pracy
- Jak mówić „nie” z zachowaniem dobrych relacji.
- Formułowanie komunikatów asertywnych w sytuacjach presji czasu lub sprzecznych priorytetów.
- Rozróżnianie asertywności od agresji i uległości.
Blok 1.4 – Ćwiczenia sytuacyjne i analiza przypadków
- Symulacje rozmów w sytuacjach trudnych (brak zasobu, konflikt priorytetów, różne style komunikacji).
- Analiza skutecznych i nieskutecznych strategii komunikacyjnych.
Dzień 2 – Emocje, kultura zespołowa i zapobieganie konfliktom
Blok 2.1 – Emocje w zespole
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji własnych oraz cudzych.
- Techniki regulowania emocji w sytuacjach napięcia.
- Ćwiczenia praktyczne w parach.
Blok 2.2 – Budowanie kultury wzajemnego szacunku i pomocy
- Mikro-zachowania, które wzmacniają atmosferę współpracy.
- Kultura pracy bez pasywnej agresji.
- Wspieranie współpracowników w sytuacjach nadmiernego obciążenia obowiązkami.
Blok 2.3 – Nieobgadywanie i uważność w komunikacji
- Jak reagować na plotki i niekonstruktywne komentarze.
- Techniki konstruktywnego przekierowywania rozmowy.
- Ćwiczenia reakcji na trudne komunikaty w zespole.
Blok 2.4 – Symulacje końcowe i podsumowanie
- Rozwiązanie złożonych sytuacji zespołowych w formie case study.
- Praca indywidualna i grupowa nad propozycją kodeksu komunikacyjnego
Blok 2.5 - Walidacja efektów uczenia się - odrębna sesja walidacyjna
- Walidacja efektów uczenia się – realizowana po zakończeniu części merytorycznej jako osobny element programu (test, analiza przypadków, prezentacja, debata swobodna).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Blok 1.1 – Wprowadzenie do stylów pracy w zespole (DISC) | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Blok 1.2 – Komunikacja operacyjna w zespole | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Blok 1.3 – Asertywność w codziennej pracy | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Blok 1.4 – Ćwiczenia sytuacyjne i analiza przypadków | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Blok 2.1 – Emocje w zespole | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Blok 2.2 – Budowanie kultury wzajemnego szacunku i pomocy | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Blok 2.3 – Nieobgadywanie i uważność w komunikacji | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Blok 2.4 – Symulacje końcowe i podsumowanie | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów uczenia się (test, analiza przypadków, prezentacja, debata swobodna) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 542,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 221,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Śliwińska
Z wykształcenia psycholog kliniczny i socjolog. Ukończyła Uniwersytet SWPS oraz Uniwersytet im.Adama Mickiewicza Wydział Prawa i Administracji (mediacje i negocjacje).Certyfikowany trener biznesu i coach. (Grupa SET).
Posiada wymagane doświadczenie - co najmniej 120 godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia z zakresu sprzedaży i komunikacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma indywidualny pakiet materiałów szkoleniowych, obejmujący:
- skrypt szkoleniowy w formacie PDF zawierający treści merytoryczne omawiane podczas zajęć,
- zestaw ćwiczeń i formularzy praktycznych do pracy warsztatowej oraz pracy własnej,
- prezentację multimedialną,
- materiały uzupełniające: wzory komunikatów asertywnych, przykładowe strategie dopasowane do stylów osobowości, checklisty mikrozachowań,
- formularze autoewaluacji i arkusze refleksji wspierające utrwalenie nabytych kompetencji,
- zaświadczenie ukończenia szkolenia wraz z opisem osiągniętych efektów uczenia się oraz informacją o zastosowanych metodach walidacji.
Warunki uczestnictwa
- Uczestnik zobowiązany jest do obecności na min. 80% godzin dydaktycznych oraz aktywnego udziału w ćwiczeniach i walidacji.
- Szkolenie skierowane wyłącznie do osób zatrudnionych w mikro-, małych lub średnich przedsiębiorstwach w branży farmaceutycznej lub medycznej (m.in. hurtownie farmaceutyczne, firmy dystrybucyjne, apteki), w działach sprzedaży, obsługi klienta, logistyki, importu/eksportu, refundacji.
- Udział w szkoleniu możliwy po zakwalifikowaniu przez organizatora na podstawie przesłanej dokumentacji.
- Brak przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w warsztatowej formie zajęć.
- Poziom średniozaawansowany
Informacje dodatkowe
Harmonogram szkolenia został rozpisany w godzinach zegarowych (2 dni × 8h = 16h). Liczba godzin usługi w systemie BUR odnosi się do godzin dydaktycznych (1h = 45 minut). Różnica między czasem zegarowym a dydaktycznym obejmuje zaplanowane przerwy (kawowe i obiadowe), walidację efektów uczenia się oraz przerwę końcową o charakterze organizacyjnym. Bloki dydaktyczne i walidacja zostały wskazane osobno w harmonogramie.
Walidacja oraz przerwy wliczone w czas trwania i koszt usługi.
Walidator: Piotr Kozak – nie prowadzi zajęć dydaktycznych.
Walidacja została przypisana osobie niezależnej od realizacji części szkoleniowej, zgodnie z zasadami rozdzielenia procesu kształcenia i oceny efektów uczenia się, wynikającymi z Instrukcji wypełniania Karty Usługi BUR.
Walidacja jest realizowana w formie odrębnej sesji, w której nie są przekazywane nowe treści dydaktyczne, a jedynie sprawdzana jest realizacja zdefiniowanych efektów uczenia się.
Adres
Adres
W przypadku szczególnych potrzeb uczestników prosimy o kontakt 7 dni przed terminem.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- zaplecze socjalne, flipchart, projektor, dostęp do drukowanych materiałów