BDO – odpady, opakowania i produkty objęte obowiązkami rejestru. Praktyczne warsztaty w bazie BDO – najnowsze zmiany wprowadzone w 2025 r.
Możliwość dofinansowania
BDO – odpady, opakowania i produkty objęte obowiązkami rejestru. Praktyczne warsztaty w bazie BDO – najnowsze zmiany wprowadzone w 2025 r.
Numer usługi 2025/08/11/26471/2933727
2 324,70 PLN
brutto
1 890,00 PLNnetto
193,73 PLNbrutto/h
157,50 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- pracownicy przedsiębiorstw prywatnych produkcyjnych i usługowych
- pracownicy podmiotów wprowadzających na rynek towary i towary w opakowaniach, produkty objęte przepisami SUP
- pracownicy sklepów, jednostek handlowych
- branża HORECA, restauracje, bary, sprzedający żywność na wynos
- specjaliści ds. ochrony środowiska
- pracownicy Urzędów Marszałkowskich zajmujących rejestrem BDO
- specjaliści ds. gospodarki odpadami
- osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz sporządzające sprawozdania środowiskowe
- pracownicy biur księgowych
- wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką
Wiedza wstępna oraz doświadczenie nie są wymagane.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „BDO – odpady, opakowania i produkty objęte obowiązkami rejestru. Praktyczne warsztaty w bazie BDO – najnowsze zmiany wprowadzone w 2025 r.” przygotowuje do poprawnego klasyfikowania odpadów, sporządzania i korygowania dokumentów w systemie BDO oraz wskazywania właściwych procedur ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z przepisami obowiązującymi od 2025 r.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Klasyfikuje odpady według aktualnego wykazu | Kryteria weryfikacji Wskazuje prawidłowy kod odpadu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa obowiązki sprawozdawcze dla opakowań i produktów SUP | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje produkty objęte obowiązkiem opłaty SUP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje poprawną procedurę sporządzenia KPO w BDO | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kolejność czynności w formularzu KPO | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
DZIEŃ I
- Wprowadzenie w rejestr BDO
- podmioty zobowiązane do wpisu w rejestr BDO – zakresy wpisu dla poszczególnych rodzajów prowadzonej działalności
- rejestr BDO – praktyka wpisywania i aktualizowania zakresów działalności, obsługa systemu
- numer BDO – umieszczanie na dokumentach
- wyszukiwarka rejestru BDO – weryfikacja danych podmiotów zarejestrowanych
- nowe stawki opłaty za utrzymanie wpisu w rejestr BDO dla Podmiotów
- Gospodarka odpadami – najnowsze zmiany od 1 stycznia 2025 r.
- podstawy prawne – najważniejsze przepisy i rozporządzenia
- najnowsze planowane zmiany selektywnej zbiórki odpadów budowlanych od stycznia 2025
- definicje i podstawowe pojęcia związane z gospodarką odpadami
- podmioty w obrocie odpadami – posiadacz odpadów, wytwórca odpadów, sprzedawca i pośrednik odpadów, podmioty gospodarujące odpadami
- klasyfikacja odpadów, nowy wykaz odpadów zwolnionych z prowadzenia ewidencji – od stycznia 2025
- transport odpadów – oznakowanie pojazdów
- magazynowanie odpadów – praktyka
- przenoszenie odpowiedzialności wytwórców i podmiotów gospodarujących odpadami
- zbieranie zużytych artykułów konsumpcyjnych – nieprofesjonalny zbierający
- administracyjne kary pieniężne i sankcje karne
- podsumowanie najnowszych zmian przepisów dotyczących gospodarki odpadami
- BDO – ćwiczenia
- karty przekazania odpadów – sporządzanie i korygowanie KPO
- karty ewidencji odpadów – tworzenie nowych kart, wpisywanie informacji o gospodarowaniu odpadami
- stany magazynowe w KEO
- składanie sprawozdań poprzez bazę BDO i ich korekty za rok 2023 dla wytwórców i podmiotów gospodarujących odpadami
- błędy i ich „naprawa” w bazie BDO (studium przypadków)
- najnowsze zmiany w funkcjonalności
- Pytania i odpowiedzi
DZIEŃ II
- Wprowadzanie towarów w opakowaniach – Ustawa o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi po najnowszych zmianach – opłata produktowa
- podstawy prawne – najważniejsze przepisy i rozporządzenia
- definicje i podstawowe pojęcia związane z wprowadzaniem produktów w opakowaniach na rynek
- opakowania – monomateriałowe, wielomateriałowe i opakowania środków niebezpiecznych
- obowiązki wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach – obowiązek recyklingu i kampanie edukacyjne
- sposoby realizacji obowiązków ustawowych – rozliczanie samodzielne, dokumenty DPR, Organizacje Odzysku Opakowań i Organizacje Samorządu Gospodarczego – zmiany terminu dokumentów w formie elektronicznej
- ewidencja opakowań wprowadzanych do obrotu
- opłata produktowa – kiedy należna, sposób naliczania, zwolnienia
- sprawozdawczość – źródła kalkulatorów do obliczeń i niezbędnych informacji
- administracyjne kary pieniężne i sankcje karne
- informacja o najnowszych zmianach wprowadzonych przepisami wdrażanej dyrektywy SUP w aspekcie wpisów, ewidencji i sprawozdawczości w BDO
- Opłata recyklingowa w ustawie o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi – opłata recyklingowa
- Lekkie torby na zakupy – czym są, wyłączenia
- Wpis o rejestru BDO (praktyka, warsztat w BDO)
- Opłata recyklingowa i jej realizacja, odprowadzanie do UM
- Ewidencja i sprawozdawczość w BDO (praktyka, warsztat w BDO)
- Zmiany w reklamówkach wprowadzone przepisami SUP
- Omówienie przepisów ustawy zmieniającej ustawę o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw wprowadzających przepisy dyrektywy Single-Use Plastics (SUP)
- Omówienie definicji w szczególności: tworzywa sztucznego, polimerów naturalnych, produktów jednorazowego użycia, wprowadzenia do obrotu, opakowań zastępczych, użytkownika końcowego itd. – interpretacji pojęć
- Kwalifikacja opakowań – czy opakowanie podlega pod przepisy SUP (warsztat, analiza kryteriów, case study)
- Zakaz wprowadzania wybranych produktów, termin realizacji obowiązku, odstępstwa
- Znakowanie produktów, obowiązkowe terminy, wzory oznakowań, odstępstwa
- Obowiązki związane z pobieraniem opłat od użytkownika końcowego, rodzaje produktów i opakowań podlegających pod opłatę, obowiązkowa ewidencja, wysokość opłat, sposób pobierania i wpłacania, sprawozdawczość w tym zakresie
- Obowiązki podmiotów wprowadzających do obrotu produkty podlegające pod SUP, rodzaje produktów i opakowań podlegających pod opłatę, obowiązkowa ewidencja, wysokość opłat, sposób odprowadzania opłat, kampanie edukacyjne, sprawozdawczość w tym zakresie
- Praktyczne ćwiczenia, omówienie studium przypadków dla poszczególnych branż oraz produktów w kontekście podlegania i zakresu nowych obowiązków
- Rejestr BDO, wpisy/aktualizacje wpisów w zakresie nowych obowiązków – warsztat w BDO
- Praktyka ewidencji i sprawozdawczości w BDO (warsztat)
- Kary za brak aktualnego wpisu w rejestr BDO, brak umieszczania numeru BDO na dokumentach związanych z prowadzoną działalnością
- Kary za brak realizacji nowych obowiązków w tym między innymi: wprowadzanie produktów objętych zakazem lub bez wymaganych oznakowań, nieprowadzenie wymaganej ewidencji, niepobieranie i niewnoszenie wymaganych opłat
- Administracyjne kary pieniężne i sankcje karne
- Pytania i odpowiedzi, podsumowanie szkolenia
W harmonogramie nie wyszczególniono przerw. Przerwy łącznie wyniosą 120 min.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 3
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 BDO – odpady, opakowania i produkty objęte obowiązkami rejestru. Praktyczne warsztaty w bazie BDO – najnowsze zmiany wprowadzone w 2025 r. - cz. I | Prowadzący Dominika Sułkowska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 BDO – odpady, opakowania i produkty objęte obowiązkami rejestru. Praktyczne warsztaty w bazie BDO – najnowsze zmiany wprowadzone w 2025 r. - cz. II | Prowadzący Dominika Sułkowska | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 324,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 193,73 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 157,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Dominika Sułkowska
Ekspert i praktyk w zakresie ochrony środowiska, od prawie dwudziestu lat współpracuje z przedsiębiorcami i administracją samorządową w obszarach publiczno-prawnych, komunalnych i technologicznych. Prowadzi działalność doradczą w zakresie wszystkich obowiązków środowiskowych oraz inwestycyjnych. Audytor środowiskowy i twórca projektów wdrożeniowych. Trener z bardzo bogatym portfolio przeprowadzonych szkoleń dla przedsiębiorców oraz administracji publicznej.
Z wykształcenia doktor nauk chemicznych i absolwent ochrony środowiska na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Politechniki Krakowskiej. Stypendysta University of Utrecht Debye Institute w Holandii Audytor wewnętrzny ISO 14001 i ekspert PARP w zakresie CSR. Członek Polskiego Paktu Plastikowego. Autorka opracowań i ekspertyz, uczestnik konferencji i branżowych spotkań ekspertów. Zdobył doświadczenie w ostatnich 5 latach.
Z wykształcenia doktor nauk chemicznych i absolwent ochrony środowiska na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Politechniki Krakowskiej. Stypendysta University of Utrecht Debye Institute w Holandii Audytor wewnętrzny ISO 14001 i ekspert PARP w zakresie CSR. Członek Polskiego Paktu Plastikowego. Autorka opracowań i ekspertyz, uczestnik konferencji i branżowych spotkań ekspertów. Zdobył doświadczenie w ostatnich 5 latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja w wersji papierowej i elektronicznej.
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania usługi w minimum 70% ze środków publicznych zostanie zastosowane zwolnienie z VAT. Podstawa zwolnienia z VAT: Usługa podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług na podstawie §3 pkt 1,14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 roku w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t. jedn.Dz. U. z 2020 r., po. 1983.).
Adres
Adres
ul. Prosta 69
00-838 Warszawa
woj. mazowieckie
Kontakt
Kontakt
Karolina Hajczuk
E-mail
szkolenia@jgt.pl
Telefon
(+48) 228 455 253