Szkolenie Akademia HR : Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Szkolenie Akademia HR : Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji02-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanierozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji wymienia główne procesy demograficzne w Polsce i Europie mające znaczenie dla funkcjonowania firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji identyfikuje działania, które wspierają efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji proponuje min. 1 rozwiązanie, które wspiera efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Opisuje jak różnice pokoleniowe wpływają na styl pracy i zarządzania zespołami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji wymienia regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji identyfikuje min. 1 kampanię związaną z wyrównywaniem szans pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji wskazuje min. 4 potrzeby dla różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji identyfikuje min. 1 aspirację rozwojową poszczególnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji opisuje w jaki sposób ocenić i wykorzystać potencjał różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji podaje przykłady metod wspierających efektywną pracę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji projektuje min. 1 rozwiązanie pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji podaje przykład rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 1 rozwiązanie pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji przygotowuje propozycje działań profilaktycznych w kierunku wypalenia zawodowego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji identyfikuje narzędzia i metody do budowania zróżnicowanych zespołów | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji identyfikuje elementy niezbędne w kulturze pracy opartej o wzajemny szacunek | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji stosuje metody zarządzania konfliktem, udzielania feedbacku w kontekście ewentualnych nieporozumień | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji identyfikuje kluczowe czynniki mające wpływ na atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestników do wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
---
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
---
PROGRAM:
Moduł 1. Wiek i różnorodność pokoleniowa w zespole – dlaczego to wyzwanie zarządcze? (prezentacja online, współdzielenie ekranu, udostępnianie ekranu, ćwiczenie online) - spotkanie zdalne w czasie rzeczywistym
- Demografia Polski i Europy – konsekwencje dla rynku pracy.
- Pokolenia w miejscu pracy: charakterystyki, wartości, potrzeby.
- Zderzenia pokoleń: jak wpływają na współpracę?
Moduł 2. Styl zarządzania a pokolenia – dopasowanie przywództwa do etapu i wieku pracownika (prezentacja online, współdzielenie ekranu, udostępnianie ekranu, dyskusja moderowana, praca na wirtualnej tablicy):
- Cztery style zarządzania i ich skuteczność.
- Jak diagnozować poziom rozwoju pracownika?
- Dobór stylu do konkretnego pokolenia i poziomu rozwoju pracownika – ćwiczenia i analiza przypadków
- Motywacja wewnętrzna – co ją wzmacnia u osób rożnego pokolenia?
Moduł 3. Zarządzanie zespołem o zróżnicowanym stażu i wieku (prezentacja online, współdzielenie ekranu, udostępnianie ekranu, dyskusja moderowana, praca na wirtualnej tablicy, ćwiczenia):
- Tuckmann i etapy rozwoju zespołu.
- Jak wiek i staż wpływają na dynamikę zespołu?
- Interwencje menedżerskie wspierające współpracę wielopokoleniową, integrację i komunikację.
Moduł 4. Kultura feedbacku w zespołach międzypokoleniowych (prezentacja online, współdzielenie ekranu, udostępnianie ekranu, dyskusja moderowana, praca na wirtualnej tablicy, ćwiczenia):
- Dlaczego feedback nie działa? Co zrobić, żeby działał?
- Feedback pokoleniowy: jak reagują osoby w różnych pokoleniach na informację zwrotną?
- Jak skutecznie chwalić i korygować bez naruszania relacji?
Moduł 5. Docenianie, rozwój i przeciwdziałanie wypaleniu (prezentacja online, współdzielenie ekranu, udostępnianie ekranu, dyskusja moderowana):
- Co znaczy „docenić” dla różnych pokoleń?
- Aspiracje rozwojowe i potrzeby zdrowotne – jak je rozpoznawać?
- Jak zapobiegać wypaleniu pracowników z długim stażem?
Moduł 6. Intermentoring i zarządzanie wiedzą (prezentacja online, współdzielenie ekranu, udostępnianie ekranu, dyskusja moderowana):
- Mentoring międzypokoleniowy – zasady, przykłady, wdrożenie.
- Jak wykorzystać doświadczonych pracowników jako „nośników wiedzy”.
- Wdrażanie rozwiązań: mentoring odwrócony, shadowing, wspólne projekty.
Moduł 7. Walidacja: test wiedzy
Moduł 8. Walidacja: analiza dowodów i deklaracji
---
Forma prowadzenia zajęć: szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, tj. praca z case study, ćwiczenia grupowe, prezentacja, symulacje.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych. Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej
Szkolenie składa się z 5 godzin zajęć praktycznych oraz 2 godzin zajęć teoretycznych szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie, który uwzględnia jeszcze godzinę przerwy
Program szkolenia jest dostosowany do określonej w karcie grupy docelowej, celu usługi i czasu jej trwania.
Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: analizy dowodów i deklaracji oraz testu teoretycznego.
Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1. Wiek i różnorodność pokoleniowa w zespole – dlaczego to wyzwanie zarządcze? | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Moduł 2. Styl zarządzania a pokolenia – dopasowanie przywództwa do etapu i wieku pracownika | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Moduł 3. Zarządzanie zespołem o zróżnicowanym stażu i wieku | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 4. Kultura feedbacku w zespołach międzypokoleniowych | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł 5. Docenianie, rozwój i przeciwdziałanie wypaleniu | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Moduł 6. Intermentoring i zarządzanie wiedzą | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł 7. Walidacja: test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Moduł 8. Walidacja: analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Sosińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia w formie online oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do nabycia kompetencji w ramach usługi:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone raportem logowania z platformy, na której odbywa się szkolenie.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności (dotyczy usług stacjonarnych) i/lub raportem z logowania (dotyczy usług mieszanych oraz usług zdalnych w czasie rzeczywistym).
- Przynależność do grupy docelowej usługi.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.