Szkolenie akademia HR : Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Szkolenie akademia HR : Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w obszarze HR / zarządzania kapitałem ludzkim. Wykorzystanie dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym. Wdrażanie zmian w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. Praca z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje zmiany społeczne i gospodarcze mające wpływ na zarządzanie kapitałem ludzkim w Polsce i na świecie | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji wskazuje konsekwencje zmian społecznych i gospodarczych w Polsce i na świecie w obszarze HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarządzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje co najmniej 7-10 kluczowych trendów HR wynikających z sytuacji rynkowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje trendy w kontekście przyczyn, mechanizmów działania i skutków | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z rozwiązaniami HR stosowanymi przez inne firmy w branży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Systematyczne śledzi trendy HR | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje wnioski z analizy dobrych praktyk w planowanych u siebie wdrożeniach. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Proponuje nietypowe, kreatywne podejścia do problemów HR | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Sprawnie włącza w realizację innowacyjnych rozwiązań wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia pracownikom korzyści płynące z budowania nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stwarza dogodne warunki do kształtowania nowych postaw wśród pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje czynniki hamujące proces zmian | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Proponuje rozwiązania zwiększające gotowości do zmian | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan wdrożenia zmian związanych z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje dla różnych grup interesariuszy odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Eliminuje przejawy oporu pracowników przed zmianami na podstawie zidentyfikowanych źródeł oporu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Stosuje różnorodne metody rozwiązywania problemów w zależności od typu oporu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOSCI: Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Odpowiada potna potrzeby, oczekiwania i obawy różnych grup interesariuszy na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Zapobiega oporowi poprzez odpowiednie przygotowanie zmian | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje do potrzeb różnych grup interesariuszy komunikację związaną z działaniami związanymi z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Wdraża skuteczną komunikację w organizacji dotyczącą korzyści ze zmian na poziomie pracowników, działów i całej organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM:
Dzień 1
Diagnoza przeobrażeń na współczesnym rynku pracy
- Identyfikacja głównych trendów i sił napędzających zmiany na rynku pracy (digitalizacja, automatyzacja, zmiany demograficzne, nowe modele pracy)
- Analiza wpływu transformacji cyfrowej na strukturę zatrudnienia i wymagane kompetencje
- Rozpoznawanie sygnałów zmian w otoczeniu organizacji i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
- Mapowanie stakeholderów w procesach zmian wynikających z przeobrażeń rynkowych
Model komunikacji w procesach zmian rynkowych
- Model czterech uszu Von Thuna w komunikacji zmian - rozpoznawanie potrzeb i obaw różnych grup interesariuszy
- Zasady skutecznego słuchania w kontekście niepewności rynkowej
- Aktywne słuchanie jako narzędzie diagnozy potrzeb pracowników w okresach transformacji
- Komunikacja z wielopokoleniowymi zespołami w zmieniającym się środowisku pracy
Proaktywne podejście do zarządzania zmianami
- Od reaktywności do proaktywności - Krąg wpływu i krąg zainteresowań w kontekście zmian rynkowych
- Budowanie świadomości własnych kompetencji i zasobów potrzebnych do zarządzania zmianami
- Identyfikacja obszarów wpływu organizacji na adaptację do zmian rynkowych
- Techniki monitorowania środowiska zewnętrznego i wczesnego wykrywania trendów
Budowanie świadomości własnych zasobów w zarządzaniu zmianami
- Diagnoza kompetencji personalnych w kontekście zarządzania zmianami rynkowymi
- Identyfikacja predyspozycji do pracy z zespołami w okresach transformacji
- Analiza własnych mocnych stron jako lidera zmian
- Rozpoznawanie barier osobistych w procesach adaptacji do zmian zewnętrznych
Dzień 2
Zarządzanie oporem wobec zmian wynikających z przeobrażeń rynkowych
- Diagnoza źródeł oporu przed zmianami w kontekście transformacji rynku pracy
- Rozpoznawanie własnych reakcji na niepewność i zmianę - identyfikacja barier i katalizatorów
- Strategie budowania akceptacji dla zmian u różnych grup pracowniczych
- Techniki komunikacji w sytuacjach konfliktowych związanych z wprowadzaniem zmian
Praca z wewnętrznymi ograniczeniami w procesach zmian
- Kim jest krytyk wewnętrzny i jak zamienić go na sojusznika w zarządzaniu zmianami
- Praca z wewnętrznymi ograniczeniami w procesie adaptacji do przeobrażeń rynkowych
- Budowanie pewności siebie w roli lidera zmian w niepewnym środowisku
- Kształtowanie pozytywnego nastawienia do zmian u siebie i pracowników
Dynamika zespołów w procesach adaptacji do zmian rynkowych
- Rola lidera w zarządzaniu zespołem podczas transformacji wynikającej z zmian zewnętrznych
- Wykorzystanie różnorodności zespołu jako zasobu w procesach adaptacyjnych
- Analiza potrzeb różnych grup interesariuszy w procesach zmian
- Budowanie odporności psychologicznej zespołu na zmiany
Budowanie synergii zespołowej w okresach transformacji
- Efekt synergii i psychologii pozytywnej w zespołach przechodzących zmiany
- Budowanie zaangażowania pracowników w procesy adaptacji do zmian rynkowych
- Wykorzystanie mocnych stron zespołu w implementacji rozwiązań adaptacyjnych
- Wspieranie rozwoju nowych kompetencji adekwatnych do zmieniających się wymagań rynku
Walidacja - test teoretyczny i analiza dowodów i deklaracji
-----
Forma prowadzenia zajęć: szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, tj. praca z case study, ćwiczenia grupowe, prezentacja, dyskusja moderowana.
Wyposażenie sali szkoleniowej i warunki organizacyjne: sala wyposażona jest w stoły i krzesła z możliwością ich przestawiania na czas zadań grupowych lub indywidualnych. Wyposażona jest w rzutnik (potrzebny na czas prezentacji) oraz przestrzeń do prezentowania zadań przez uczestników przed grupą.
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych. Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej
Szkolenie składa się z 12 godzin zajęć praktycznych oraz 2 godzin zajęć teoretycznych oraz 2 godziny przerw szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
Usługa realizowana jest w formie mieszanej : 7,5 godziny w formie zdalnej w czasie rzeczywistym oraz 14 godzin w formie stacjonarnej.
Program szkolenia jest dostosowany do określonej w karcie grupy docelowej, celu usługi i czasu jej trwania.
Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: analizy dowodów i deklaracji oraz testu teoretycznego.
Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Proces walidacji łączy testy teoretyczne i praktyczną ocenę dowodów i deklaracji, co pozwala na holistyczną ocenę przygotowania uczestnika do skutecznego wdrażania i zarządzania zmianami w HR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Diagnoza przeobrażeń na współczesnym rynku pracy | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Model komunikacji w procesach zmian rynkowych | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Proaktywne podejście do zarządzania zmianami | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Budowanie świadomości własnych zasobów w zarządzaniu zmianami | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zarządzanie oporem wobec zmian wynikających z przeobrażeń rynkowych | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Praca z wewnętrznymi ograniczeniami w procesach zmian | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Dynamika zespołów w procesach adaptacji do zmian rynkowych | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Budowanie synergii zespołowej w okresach transformacji | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja - test teoretyczny i analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Sosińska
Posiada doświadczenie w ostatnich 5 latach wstecz od rozpoczęcia szkolenia w prowadzeniu szkoleń z podanej tematyki oraz procesu walidacji (metodami określonymi w programie szkolenia) z zakresu tematycznego usługi.
Przykładowe przeprowadzone usługi: szkolenie 13-20.05.2025 (16) - Style zarządzania i informacja zwrotna; 26-27.11.2024 (16) - Zarządzanie zmianami wynikającymi , 1.10.2024 (8)- Warsztat z komunikacji i współpracy; Narzędzia wzrostu efektywności pracy w branży przemysłowej grupa - szkolenie 14-15.10.2024 (16)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia w formie online oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do nabycia kompetencji w ramach usługi:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu i pozytywny wynik z analizy dowodów i deklaracji.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności (dotyczy usług stacjonarnych) i/lub raportem z logowania (dotyczy usług mieszanych oraz usług zdalnych w czasie rzeczywistym).
- Przynależność do grupy docelowej usługi.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi