Przywództwo od środka. Mentoring dla autentycznych liderów w czasach zielonej transformacji.
Przywództwo od środka. Mentoring dla autentycznych liderów w czasach zielonej transformacji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób pełniących funkcje zarządcze lub aspirujących do roli lidera, które chcą rozwijać swoje kompetencje przywódcze w sposób świadomy, spójny z własnymi wartościami i zgodny z ideą zielonej transformacji. Adresatami są zarówno kobiety, jak i mężczyźni odpowiedzialni za zarządzanie zespołami, koordynację projektów lub podejmowanie decyzji strategicznych, którzy pragną wzmocnić skuteczność komunikacyjną, umiejętność budowania relacji i podejmowania decyzji z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych. Mentoring wspiera w rozwijaniu kompetencji liderskich, asertywności, empatii, zarządzania sobą w czasie oraz umiejętności prowadzenia projektów i procesów zgodnych z celami zielonej transformacji.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- „Kierunek – Rozwój”
- „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1”
- "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem biznesowym jest, aby w ciągu 3 miesięcy od zakończenia procesu mentoringowego co najmniej 80% uczestników wdrożyło minimum dwa nowe rozwiązania w zakresie komunikacji, zarządzania zespołem lub podejmowania decyzji, które będą wspierały realizację celów zrównoważonego rozwoju w ich organizacji. Wdrożenia te przełożą się na poprawę efektywności działań zespołu oraz wzrost o minimum 20% udziału pracowników w inicjatywach prośrodowiskowych w porównaniu z okresem sprzed udziału w usłudze.Efekt usługi
Uczestnik, po zakończeniu procesu mentoringowego, potrafi stosować wypracowane w trakcie spotkań techniki komunikacji liderskiej, prowadzić rozmowy feedbackowe, organizować pracę własną i zespołu oraz podejmować decyzje w sposób, który równoważy efektywność biznesową i odpowiedzialność środowiskową. Wzmacnia motywację zespołu do udziału w inicjatywach proekologicznych, stawia granice w sytuacjach przeciążenia lub konfliktu oraz adaptuje styl przywództwa do wymagań zielonej transformacji.
Kryteria weryfikacji efektu usługi
Efekt uznaje się za osiągnięty, jeżeli uczestnik podczas wywiadu ustrukturyzowanego:
- opisze co najmniej dwie sytuacje, w których zastosował techniki komunikacji liderskiej wspierające działania prośrodowiskowe i przedstawi uzyskane rezultaty,
- zaprezentuje strukturę rozmowy feedbackowej, odnosząc się do przykładu z wdrażania zielonych inicjatyw,
- wyjaśni sposób organizacji pracy własnej i zespołu z uwzględnieniem priorytetów środowiskowych,
- przedstawi proces podjęcia decyzji uwzględniającej równowagę między efektywnością biznesową a odpowiedzialnością środowiskową,
- omówi przykład zastosowania asertywnego stawiania granic w kontekście ochrony priorytetów zielonej transformacji,
- wskaże działanie, które zwiększyło motywację zespołu do udziału w inicjatywach proekologicznych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzania efektu usługi mentoringu przywódczego zakłada kompleksowe, wielowymiarowe podejście do oceny postępów i skuteczności procesu. Jest to wywiad ustrukturyzowany połączony z analizą dowodów i deklaracji (raport wdrożeniowy uczestnika, dziennik refleksji, studium przypadku).
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Usługa obejmuje 9 indywidualnych sesji mentoringowych po min. 2 godziny każda, co daje łącznie 18 godzin zegarowych pracy rozwojowej. Spotkania realizowane są w cyklu cotygodniowym lub co dwutygodniowym – zależnie od dynamiki pracy uczestnika i jego możliwości wdrożeniowych. Każda sesja odbywa się w formule 1:1 i ma charakter poufny. Mentoring prowadzony jest zgodnie z zasadami etycznymi EMCC i podejściem transformacyjnym.
Zgodnie z ideą mentoringu, proces jest elastyczny i oparty na aktualnych wyzwaniach uczestnika, dlatego niniejszy program ma charakter ramowy – stanowi orientacyjną strukturę spotkań, która może być modyfikowana w zależności od kontekstu, doświadczenia i potrzeb osoby mentorowanej.
Etap I – Wprowadzenie i diagnoza (Sesje 1–2)
- Ustalenie kontekstu zawodowego i roli lidera w organizacji przechodzącej zieloną transformację.
- Analiza aktualnej sytuacji zawodowej uczestnika, jego wyzwań i środowiska pracy z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych.
- Identyfikacja głównych obszarów do rozwoju (np. komunikacja, delegowanie, decyzje, asertywność) w kontekście realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
- Diagnoza stylu przywództwa i wartości osobistych, w tym postaw prośrodowiskowych.
- Praca z Mapą Ról, analiza wartości i motywatorów.
- Refleksja nad własną definicją przywództwa i źródłem autorytetu w środowisku nastawionym na odpowiedzialność ekologiczną.
- Sformułowanie celów mentoringowych w oparciu o metodę SMART z uwzględnieniem priorytetów środowiskowych.
Etap II – Praca w obszarach kluczowych dla przywództwa (Sesje 3–8)
Zakłada pracę w wybranych blokach tematycznych. To uczestnik – przy wsparciu mentorki – decyduje, które z obszarów są priorytetowe i w jakim tempie będzie pracować.
- Komunikacja liderska i feedback
- Styl komunikacji a wpływ na zespół przy realizacji projektów proekologicznych.
- Prowadzenie trudnych rozmów związanych z wdrażaniem zmian środowiskowych.
- Model komunikatu „JA”, techniki feedbacku i feedforwardu w kontekście ESG.
- Asertywność i stawianie granic
- Różnice między asertywnością, agresją i uległością w środowisku biznesowym.
- Ćwiczenia sytuacyjne i techniki komunikacyjne przy obronie inicjatyw prośrodowiskowych.
- Wzmacnianie pewności siebie w kontekście obrony decyzji wspierających zrównoważony rozwój.
- Decyzyjność i samodzielność
- Modele podejmowania decyzji (intuicja vs. dane) z uwzględnieniem kryteriów środowiskowych.
- Analiza przeszkód decyzyjnych (perfekcjonizm, lęk, obawa przed oceną).
- Wzmocnienie odwagi decyzyjnej w projektach ESG.
- Zarządzanie sobą w czasie i energii
- Diagnoza stylu pracy, pułapki produktywności.
- Priorytetyzacja zadań (np. macierz Eisenhowera) z uwzględnieniem projektów proekologicznych.
- Równowaga między działaniem a regeneracją jako element dbałości o dobrostan i zrównoważone przywództwo.
- Odporność psychiczna i radzenie sobie z kryzysem
- Identyfikacja osobistych zasobów i „drenaży energii” w kontekście presji na wyniki i działania ESG.
- Budowanie strategii radzenia sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach związanych z transformacją.
- Praca z krytyką, presją i lękiem przy wprowadzaniu zmian prośrodowiskowych.
- Styl zarządzania i budowanie autorytetu
- Przegląd stylów liderskich (transformacyjny, transakcyjny itd.) w kontekście zielonej transformacji.
- Budowanie autorytetu bez dominacji.
- Zarządzanie zespołem w oparciu o zaufanie i współodpowiedzialność w projektach proekologicznych.
- Rozwój relacji w zespole i empatyczne przywództwo
- Inteligencja emocjonalna lidera w działaniach środowiskowych.
- Relacje w mikrozespołach i makrostrukturze organizacyjnej podczas wdrażania inicjatyw proekologicznych.
- Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej wspierającej zrównoważony rozwój.
- Praca nad indywidualnym wyzwaniem uczestnika
- Sesja dedykowana bieżącemu tematowi, który wyłonił się w trakcie procesu.
- Możliwość pogłębionej analizy sytuacji i opracowania planu działania w kontekście priorytetów środowiskowych.
Etap III – Domknięcie procesu i integracja (Sesja 9)
11. Ewaluacja efektów i analiza wdrożeń
- Porównanie stanu wyjściowego i obecnego.
- Ocena realizacji celów SMART w obszarze przywództwa i zielonej transformacji.
- Podsumowanie kluczowych lekcji i wdrożeń.
- Planowanie dalszego rozwoju i zakończenie procesu
- Przygotowanie planu dalszych działań (wewnętrznych lub organizacyjnych).
- Sesja refleksyjna: jakie cechy lidera rozwinąłem/am w kontekście zielonej transformacji?
- Zamknięcie procesu i udokumentowanie efektu usługi.
Dodatkowe elementy procesu
- Dziennik refleksji – możliwość prowadzenia zapisków między sesjami z obserwacjami dotyczącymi wdrażania inicjatyw proekologicznych.
- Zadania wdrożeniowe – po każdej sesji propozycja ćwiczenia lub działania do przetestowania w praktyce.
- Opcjonalna sesja follow-up po 3 miesiącach – możliwość sprawdzenia trwałości wdrożeń i omówienia nowych wyzwań.
- Raport końcowy – zawierający diagnozę, podsumowanie celów, efekty, rekomendacje i wytyczne do dalszego rozwoju w kontekście ESG.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 1 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 2 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 3 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 4 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 5 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 6 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 7 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 8 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Sesja mentoringowa zdalna w czasie rzeczywistym - 9 (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 902,44 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 266,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 216,80 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma dostęp do zestawu autorskich materiałów wspierających proces mentoringowy – w tym ćwiczeń refleksyjnych, kart pracy, narzędzi diagnostycznych (np. mapa ról, analiza wartości, dziennik wdrożeń) oraz inspirujących zasobów wspomagających rozwój kompetencji przywódczych. Wszystkie materiały są przekazywane na własność uczestnika – mogą być przez niego wykorzystywane także po zakończeniu procesu. Nie zatrzymuję ich kopii, nie archiwizuję – to narzędzia do pracy osobistej, które pozostają w rękach osoby, która z nich korzysta. Mentoring to nie tylko rozmowa, to także przestrzeń do samodzielnej eksploracji – materiały mają w tym procesie rolę wsparcia, a nie kontroli. Ćwiczenia, karty pracy i narzędzia diagnostyczne zawierają przykłady i case study związane z zieloną transformacją, strategią ESG i inicjatywami prośrodowiskowymi, co pozwala uczestnikowi osadzić rozwijane kompetencje w kontekście realnych wyzwań środowiskowych i organizacyjnych.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1” oraz Projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Zawarto umowę z WUP Szczecin w ramach Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa mentoringowa jest realizowana jest zdalnie w czasie rzeczywistym
Spotkania online prowadzone są za pośrednictwem aplikacji Google Meet. Uczestnik powinien dysponować stabilnym łączem internetowym, kamerą i mikrofonem oraz spokojnym miejscem do rozmowy. Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej.