Autodesk 3ds Max
Autodesk 3ds Max
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie modelowania 3D i wizualizacji architektonicznej przy użyciu programu Autodesk 3ds Max.
Uczestnikami mogą być:
- architekci, projektanci wnętrz i urbaniści, którzy chcą wzbogacić swoją pracę projektową o zaawansowaną wizualizację 3D
- studenci i absolwenci kierunków architektonicznych, budowlanych, graficznych i artystycznych, planujący karierę w branży projekt. lub kreatywnej
- graficy komput. i specjaliści DTP, którzy chcą rozszerzyć zakres usług o modelowanie i rendering 3D
- pracownicy biur projektowych, deweloperskich i agencji reklamowych, tworzący prezentacje koncepcyjne, market. i komercyjne
- os. przygotowujące się do pracy w branży gier komputerowych, filmowej lub animacji 3D, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania środowiska.
Wymagania wstępne:
- podstawowa znajomość obsługi komputera
- podstawowa orientacja projektowania przestrzennego (np. bryły, perspektywa)
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego tworzenia profesjonalnych wizualizacji architektonicznych 3D z wykorzystaniem programu Autodesk 3ds Max.Uczestnicy nabędą wiedzę i umiejętności umożliwiające modelowanie, teksturowanie, oświetlanie oraz renderowanie obiektów i przestrzeni architektonicznych – zarówno statycznych, jak i animowanych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi sprawnie poruszać się po interfejsie programu Autodesk 3ds Max i korzystać z podstawowych skrótów klawiszowych | Kryteria weryfikacji Samodzielnie nawiguje w środowisku programu i wykorzystuje skróty klawiszowe do przyspieszenia pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaimportować szkic koncepcyjny lub rysunek techniczny i zbudować na jego podstawie model 3D | Kryteria weryfikacji Importuje poprawnie plik CAD lub szkic i tworzy model bazowy na jego podstawie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy modele architektoniczne z wykorzystaniem brył podstawowych, splajnów i techniki POLY. | Kryteria weryfikacji Zbuduje poprawny model 3D z wykorzystaniem przynajmniej dwóch technik: bryły/splajny/POLY. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje mapowanie UV i nakłada tekstury przy użyciu różnych metod. | Kryteria weryfikacji Nałoży tekstury na model za pomocą mapowania UV oraz zastosuje co najmniej dwie techniki teksturowania (np. tekstury proceduralne i bitmapowe). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik konfiguruje kamerę oraz oświetlenie sceny 3D z uwzględnieniem światła naturalnego i efektów atmosferycznych. | Kryteria weryfikacji Ustawi kamerę oraz światło (np. sunlight, HDR, światła kierunkowe) zgodnie z założeniami wizualizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik renderuje wizualizacje statyczne i animowane z zastosowaniem odpowiednich parametrów. | Kryteria weryfikacji Wygeneruje rendering statyczny i animację 3D zgodnie z ustalonym stylem (realistycznym lub stylizowanym). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik łączy wyrenderowaną scenę 3D z materiałem zdjęciowym, tworząc finalną wizualizację. | Kryteria weryfikacji Wykona kompozycję obrazu 3D z tłem fotograficznym i przygotuje końcowy plik do prezentacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Teoria wizualizacji architektonicznej
- Rola i znaczenie wizualizacji w projektowaniu
- Zastosowania praktyczne wizualizacji w architekturze i urbanistyce
2. Interfejs programu i podstawy pracy
- Poruszanie się po interfejsie programu
- Układ i organizacja narzędzi
- Podstawowe skróty klawiszowe przyspieszające pracę
3. Praca z materiałami źródłowymi
- Wykorzystanie szkiców koncepcyjnych i rysunków technicznych
- Import ilustracji referencyjnych
- Budowanie modelu na podstawie rysunku CAD
4. Modelowanie nieorganiczne – podstawy
- Przegląd narzędzi i technik modelowania
- Modelowanie bryłowe – tworzenie budynków z podstawowych kształtów
- Modelowanie przy użyciu splajnów – pełna obsługa i możliwości
- Modelowanie szczegółów architektonicznych z użyciem wielokątów (modelowanie POLY)
- Wytłaczanie obiektów za pomocą przekroju
- Rozstawianie obiektów wzdłuż linii
5. Mapowanie UV i teksturowanie
- Tworzenie map współrzędnych UV
- Teksturowanie z użyciem tekstur proceduralnych
- Teksturowanie z wykorzystaniem gotowych tekstur oraz tekstur przygotowanych ręcznie (Adobe Photoshop)
6. Praca z kamerą
- Ustawienia fizyczne kamery i parametry obiektywu
- Ruch kamery i animacja ujęć
7. Oświetlenie sceny 3D
- Tworzenie realistycznego oświetlenia:
- światło słoneczne (sunlight)
- światła powierzchniowe, punktowe i kierunkowe
- Techniki symulowania światła naturalnego
- Efekty atmosferyczne
- Wykorzystanie map HDR do oświetlenia sceny
8. Renderowanie wizualizacji
- Rendering statyczny:
- realistyczny
- stylizowany (np. jako rysunek wektorowy)
- Rendering dynamiczny (animacja)
9. Kompozycja i postprodukcja
- Łączenie wyrenderowanego obrazu 3D z materiałem zdjęciowym
- Podstawy pracy z warstwami i przezroczystością w kompozycji
Zajęcia realizowane w godzinach dydaktycznych, przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi. (15 minut przerwy na 2 godziny lekcyjne).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Kozioł
Od 2014 roku pracuje jako trener w firmie T-matic Grupa Computer Plus; prowadzi zajęcia z wizualizacji architektonicznej 3ds MAX itd.
2010- obecnie- Grafik 3D w Agencji Reklamowej 4E
2009- 2010- Nauczyciel akademicki na Politechnice Białostockiej, przedmiot: Animacja Komputerowa
2009- 2010- Doradztwo Finansowe w firmie Effect
2009- Praktyki w Dziale Techniki Białostockiego Oddziału Telewizji Polskiej
2009- Staż asystencki na Politechnice Białostockiej
2007- Praktyki w dziale technologicznym firmy Kart
2012- 2013- Kurs Animacji 3D i Efektów Specjalnych w Platige Academy
2008- Via University w Horsens, Dania, studia w ramach programu wymiany studenckiej Erasmus
2004- 2009- Politechnika Białostocka, wydz. Mechaniczny, kierunek Automatyka i Robotyka, specjalność Automatyzacja Procesów Przemysłowych
Wykształcenie wyższe.
Osoba z dużym doświadczeniem praktycznym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe, które obejmują:
- skrypt tematyczny: "3ds Max"
- prezentacje omawiane podczas szkolenia
- ćwiczenia praktyczne
Dokumentem potwierdzającym nabycie wiedzy i umiejętności będzie certyfikat ukończenia szkolenia wydany przez firmę T-Matic.
Lekcja trwa 45 minut dydaktycznych, a przerwy są elastyczne dostosowane do uczestników.
Szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym weryfikującym nabytą wiedzę i umiejętności.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem realizacji szkolenia jest zebranie grupy liczącej minimum 3 uczestników.
W przypadku braku minimalnej liczby zgłoszeń, termin szkolenia zostanie przesunięty. Uczestnicy zostaną niezwłocznie poinformowani o nowym terminie.
Termin rozpoczęcia szkolenia może ulec zmianie z przyczyn organizacyjnych. Przed zapisaniem się na usługę prosimy o kontakt telefoniczny z organizatorem szkolenia w celu potwierdzenia dostępnych terminów.
Zasady uczestnictwa: Aby ukończyć szkolenie i otrzymać zaświadczenie o uczestnictwie w kursie, uczestnik zobowiązany jest do obecności na minimum 80% zajęć.
Weryfikacja obecności: Uczestnicy będą potwierdzać swoją obecność poprzez podpisanie listy na każdych zajęciach.
Informacje dodatkowe
Jesteśmy Autoryzowanym Centrum Szkoleniowym Autodesk (ATC).
Jako Autoryzowane Centrum Autodesk (ATC) zapewniamy najwyższą jakość szkoleń, a uczestnicy otrzymują oryginalny, międzynarodowy certyfikat AUTODESK® Certificate of Completion.
Certyfikat 3dsMAX firmy Autodesk, jest najbardziej wiarygodnym, honorowanym na całym świecie dokumentem potwierdzającym znajomość tego oprogramowania.
Każdy uczestnik szkolenia stacjonarnego ma do dyspozycji indywidualną, w pełni wyposażoną stację roboczą z zainstalowanym oprogramowaniem 3ds Max.
Usługa szkoleniowa - podatek VAT - ZWOLNIONY
Oświadczam, że firma T-Matic Grupa Computer Plus Sp. z o.o. (NIP 5420201630) jest wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m. Białystok pod numerem 73315 i na tej podstawie jest uprawniona do wystawiania faktur ze stawką VAT zw. (zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 11.03.2004r.)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe