Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Kreatywność w działaniu
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Kreatywność w działaniu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu kreatywności, identyfikacji schematów, zrozumienia istoty korzystania z różnego rodzaju sposobów myślenia z ukierunkowaniem na rozwiązanie problemu. Szkolenie jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności kreatywnego myślenia, które powinno prowadzić do szybszego rozwiązywania problemów. Uczestnicy rozwiną kreatywne myślenie poprzez poznanie psychologicznych mechanizmów twórczości oraz skutecznych technik generowania pomysłów. Nauczą się przełamywać bariery myślowe, wyk. narzędzia heurystyczne i stosować strategie innowacyjne. Warsztaty pozwolą im wdrażać kreatywne rozwiązania w praktyce, inspirować innych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzuje wpływ postawy i cech osobowości na kreatywność jednostki | Kryteria weryfikacji Definiuje zależność między określonym typem postawy a stylem myślenia twórczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia czynniki ograniczające swobodne myślenie | Kryteria weryfikacji przypisuje ograniczenie do przykładu sytuacji blokującej kreatywność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się identyfikuje tzw. „ideakilery” hamujące innowacyjność | Kryteria weryfikacji dopasowuje ideakilera do konsekwencji jego działania w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje fazy procesu twórczego | Kryteria weryfikacji Planuje kolejność i cel każdej fazy w schemacie procesu twórczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się klasyfikuje techniki heurystyczne ze względu na ich zastosowanie | Kryteria weryfikacji Planuje technikę (np. 635, 66, PO) do odpowiedniego etapu generowania pomysłów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się identyfikuje zastosowanie narzędzi takich jak diagram Ishikawy i technika 6W | Kryteria weryfikacji diagram Ishikawy i technika 6W dopasowuje narzędzie do rodzaju analizowanego problemu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się dobiera środki motywacyjne do poziomu motywacji w procesie innowacyjnym | Kryteria weryfikacji Definiuje odpowiedni sposób motywowania dla pracownika o określonym poziomie zaangażowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia postawy wspierające i ograniczające gotowość do twórczego działania | Kryteria weryfikacji identyfikuje postawę na podstawie jej wpływu na dynamikę zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się analizuje czynniki wpływające na gotowość innych do innowacyjnego działania | Kryteria weryfikacji wskazuje barierę lub czynnik motywujący na podstawie zachowania zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia etapy cyklu Deminga w kontekście działań rozwojowych | Kryteria weryfikacji przypisuje działanie do właściwego etapu cyklu PDCA | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się uzasadnia potrzebę rozgrzewki mentalnej przed pracą twórczą | Kryteria weryfikacji wskazuje efekt pominięcia przygotowania mentalnego na jakość generowanych pomysłów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
18.09.2025
- JA kreatywnie – potencjał i zabójcy
- Jak styl postrzegania świata (postawa) i osobowość wpływa na kreatywność danej osoby?
- Co nas ogranicza w kreatywnym myśleniu?
- Jak wyłączyć autoocenę i samokontrolę blokującą swobodne myślenie?
- Ideakilery – co zabije innowacje?
- Psychologia i techniki kreatywności
- Podstawy psychologii twórczego myślenia
- Fazy procesu twórczego
- Co jest potrzebne do poszerzania perspektywy – zasady twórczego myślenia
- 3 reakcje Ach!, Acha! i Haha!
- Metoda Walta Disneya (trzy perspektywy)
- Myślowe kapelusze de Bono
- Bariery komunikacyjne
- Kreatywne operacje umysłowe
- Abstrahowanie
- Dedukcja
- Indukcja
- Skojarzenia
- Transformacje
- Analogie
- Metafory
19.09.2025
- Narzędzia i techniki heurystyczne
- Burza mózgów (Brain Storming)
- Technika 66 (Buzz Session)
- Technika 635 (Brain Writing)
- Technika RE (Random Entry)
- Technika PO (Provocation Operation)
- Kreowanie innowacji
- Etapy wdrażania innowacji (od pomysłu do prototypu)
- Diagram Ishikawy
- Technika 6W
- Omówienie i ćwiczenia w grupach – wykorzystanie obu metod do rozwiązania realnego problemu
- Przykłady z organizacji
- Motywowanie i inspirowanie innych
- Poziomy motywacji pracowników w procesie innowacji
- Przełożenie poziomów na środki motywacyjne pracowników
- Jak wyostrzyć zdolność do pielęgnowania innowacyjności u ludzi
- Jak zachęcić swój zespół do dzielenia się wiedzą, pomysłami, know-how?
- Jaka jest różnica pomiędzy usprawnianiem, kreatywnością a innowacyjnością?
- Socjometria – sposób na sprawdzanie gotowości do działania twórczego i innowacyjności w swoim środowisku pracy
- Przełamywanie własnych barier w twórczości (kreatywności) – czego potrzebuję do szybkiego działania w obliczu problemów do rozwiązania – analiza SWOT indywidualny
- Przygotowanie do kreatywności, czyli rozgrzewka wspierająca działanie mózgu – Co jest potrzebne do ….? Co piszczy w trawie? Bóg-artysta-człowiek
- Kwestionowanie status quo – myślenie wspak „dlaczego? dlaczego nie? a gdyby tak?
- Wyjście poza ograniczenia krępujące innych – myślenie wychodzące poza sztuczne, ustalone przez innych granice – out-of-the-box
- Zmiana perspektywy – poznanie sytuacji ze strony kogoś, kto w ogóle nie jest ani kompetencyjnie ani branżowo związany z tematem (ćwiczenie Słoń)
- Cykl Deminga – Plan, Do, Check, Act
- Generator pomysłów – kilka technik uwalniających myślenie kreatywne i innowacyjność
- WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 JA kreatywnie – potencjał i zabójcy | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Psychologia i techniki kreatywności | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Psychologia i techniki kreatywności c.d. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Kreatywne operacje umysłowe | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Narzędzia i techniki heurystyczne | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Kreowanie innowacji | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Motywowanie i inspirowanie innych | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Motywowanie i inspirowanie innych c.d. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 218,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Trus-Urbańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi